- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2009 at 10:37 #449594Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Ojoj, nu vet jag inte va de är för diet, men allt jag vet att den här är vansinnig! Tro mig, efter tre dagar är man GANSKA[/b] trött på jordnötsmör….
Till din ära:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=42890]5 maj, 2009 at 10:38 #449595Anonym anvandareMembermadeleinewickman wrote:Värsta! :p Jag går på denna diet imorgon! Testar också 1 vecka till att börja med. Läste länken, och detta är väldigt intressant och spännande :up:Good luck Hanna!
Åååååh va spännande! Ja, jag kan säga att de är en tuff diet, som inte är så kul i långa loppet. Man får verkligen testa sin disciplin och sitt psyke. Men de ska bli riktigt kul att höra hur det går för dig, så kan vi se om vi har samma åsikter om dieten när veckan är slut… Lycka till och håll mig underrättad!
5 maj, 2009 at 10:39 #449596Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Lycka Till![/b]:emo-thumbTack! Kan verkligen behöva alla lyckönskningar då de känns sjukt tungt just nu….
5 maj, 2009 at 10:52 #449597Anonym anvandareMemberOj oj va mycke reaktioner det har kommit på denna diet! Många som frågar mig runt omkring när jag drar upp jordnötsmörsburken och börjar käka med en sked! Jag förstår reaktionerna och jag tycker själv att det är en ganska konstig diet, som jag inte helhjärtat tror på i långa loppet.
För mig ser jag det mest som en test av mitt psyke och min disciplin och jag vill gärna testa för att se om min vän Christian har rätt i det han säger, att den är bra och att sötsuget försvinner helt.Hur går det då?
Jag måste säga att det verkligen är en tråkig diet. Det är bara Dag 3 och jag har redan tröttnat på jordnötsmör. Haha, bra början….
Jag känner ingen skillnad i träningen, utan jag har samma ork och samma flås. Däremot är jag lite hungrig hela tiden och det hjälper inte när jag äter mina mål. Visst mättar det lite, men inte alls som ett riktigt mål mat. Det kan ju också handla om att jag måste vänja kroppen så jag kämpar på i några dagar till. Men gissa om jag längtar till lördag? ÄTARDAAAAAAG!![/b]
Dessutom känner jag mig ganska sömnig större delen av tiden. Mycket sömn måste jag ha. Kan ju också vara pyskiskt iofs. Mycket är nog det eftersom man tänker på dieten hela tiden.
Annars blir jag väldigt stolt och känner att om jag klarar den här dieten i 6 dagar så klarar jag vad som helst, och då kör jag järnet på min vanliga diet nästa vecka!!!Imorse blev det träning i form av tuffa intervaller på löpbandet i 25 min. Varannan minut i uppförsbacke och så fort mina ben bar mig, och varannan minut gick jag sakta. Trött som zlatan efteråt, men kändes bra.
Nu blir det powernap innan mina smaskiga (?) 100g jordnötsmör igen!
Kram på er!
5 maj, 2009 at 19:06 #449598Anonym anvandareMemberKämpa på!![/b]
Det är ju snart lördag och då är det bara hoppa i chipspåsen och stanna där hela dagen:P5 maj, 2009 at 20:36 #449599Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Kämpa på!![/b]
Det är ju snart lördag och då är det bara hoppa i chipspåsen och stanna där hela dagen:PJa, de är det enda som håller uppe min motivation just nu!
Tänk lördag…..
5 maj, 2009 at 22:28 #449600Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Åååååh va spännande! Ja, jag kan säga att de är en tuff diet, som inte är så kul i långa loppet. Man får verkligen testa sin disciplin och sitt psyke. Men de ska bli riktigt kul att höra hur det går för dig, så kan vi se om vi har samma åsikter om dieten när veckan är slut… Lycka till och håll mig underrättad!Hej hej! Japp, jag startade imorse med det. Det känns bra faktist (än så länge), fast jag kan känna mig lite ovanligt trött bara.
Jag försöker köra ett par dagar till, och jag inleder nog också en annan diet-variant efter detta. Men det är absolut kul och testa!
Återkommer om mitt tillstånd6 maj, 2009 at 18:12 #449601Anonym anvandareMemberJag måste bara fråga; äter du enbart jordnötssmör och proteinpulver? Jag börjar känna att lite frukt (kiwi, jordgubbar, äpple) borde väl inte skada?
Känns som att magen måste få ”arbeta” lite också7 maj, 2009 at 10:13 #449602Anonym anvandareMemberDieten låter helt klart hardcore… inget för mig det där. Jag ska själv börja ”dieta” strax. Fast jag drar bara bort allt ”onyttigt” drar ned lite på kolisar och ökar proteinet. Hoppas på hyfsade resultat. Har inte satt mig in i den diet du kör men lycka till och hoppas du får fina resultat.
7 maj, 2009 at 20:30 #449603Anonym anvandareMembermadeleinewickman wrote:Jag måste bara fråga; äter du enbart jordnötssmör och proteinpulver? Jag börjar känna att lite frukt (kiwi, jordgubbar, äpple) borde väl inte skada?
Känns som att magen måste få ”arbeta” lite ocksåJapp, jag käkar endast jordnötsmör och proteindrinkar. Och kosttillskott som C-vitamin, Multivitamin och Omega3. Jag tror att vitsen med dieten är att skippa kolhydrater helt, så därför förstör de nog grejen lite om du blandar in kolhydrater från frukt. Som sagt gör man det bara tillfälligt och som oss endast i en vecka, så man klarar sig från andra livsmedel om man bara ger sig fan på det!
Det jobbigaste för mig var dock de första 2 dagarna, sen ställde magen om sig och jordnötssmöret mättade otroligt mycke, så nu har jag vant mig helt!Lycka Till och keep me posted!
7 maj, 2009 at 20:31 #449604Anonym anvandareMemberHarajuku wrote:Dieten låter helt klart hardcore… inget för mig det där. Jag ska själv börja ”dieta” strax. Fast jag drar bara bort allt ”onyttigt” drar ned lite på kolisar och ökar proteinet. Hoppas på hyfsade resultat. Har inte satt mig in i den diet du kör men lycka till och hoppas du får fina resultat.Ja, den är väldigt hardcore, men som sagt, det är en av anledningarna till att jag testar den. Kul att prova nåt extremt nån gång och se om man klarar det. Ger mig en extra boost för själförtroendet när jag klarar mig en hel vecka utan riktig mat, och bara bestämmer mig för att köra järnet på den här dieten! Men jag förstår om folk tycker man är knäpp. Jag är ganska knäpp ska erkännas! 😮
7 maj, 2009 at 20:42 #449605Anonym anvandareMemberJapp, så var det dag 5 och näst sista dagen på JS-dieten för mig. Jag har verkligen varit sjukt duktig och jag är jättestolt över mig själv! Jag har hållt mig jättestrikt och det har funkat riktigt bra. Konstigt nog så har magsäcken minskat så att jag inte är så hungrig mellan måltiderna och jag har samma energi som jag hade förra veckan. Jag tränar precis som vanligt, uppe sjukt tidigt och härjar på morgonprommisar och nyss avlsutade jag ett av de tuffaste spinningpassen i Hannas historia! Är kanonnöjd och känner att det varit en bra och lärorik diet.
Igår på ryggpasset satte jag t o m ett PB i rodd! 55kgx6 reps, och jag är väldigt stolt! Fick till ett riktigt bra ryggpass, vilket jag ÄÄÄÄLSKAR!
Idag tog jag en prommis med min ”mammakompis” Gabbi, så vi va ute och knatade med hennes tunga barnvagn, jobbigare än man tror!
Sen körde jag ett axelpass (tänkt att jag skulle köra biccar också, men hanns inte med) och därefter som sagt astufft CykelPuls-pass. Jag är väldigt nöjd. Jag tog dock en extra prottedrink idag pga av hunger efter sista passet, men tror inte de gör så mycke då jag rört på mig en hel del idag! :nodSka bli spännande att se vad vågen visar på lördag morgon, och sen ska njuta av en välförtjänt ätardag!
Bjuckar på lite ”sköna” bilder från veckan…
7 maj, 2009 at 20:42 #449606Anonym anvandareMemberDet är alltid kul att vara lite knäpp, vem fn vill vara som alla andra
Kör hårt nu, blir alltid extra kul när man når sitt mål8 maj, 2009 at 08:28 #449607Anonym anvandareMemberÄntligen sista dagen på den här knäppa dieten!
Jag kunde inte låta bli att hoppa upp på vågen imorse, för jag såg verkligen resultat i spegeln! Och herregud, jag hade ju gått ner 2kg sen i söndgas! Jag vet att de mesta är vätska, men kändes ändå FÖRBANNAT BRA![/b]
Får se va vågen visar imorn bitti, då de är den ”riktiga” invägningen!Idag har jag laddat med faktiskt – lite extra frukost. Jag åt 200g keso med kanel och min proteindrink, dels för att jag va svinhungrig nu på morgonen, och dels för att jag och Magnus ska ut på lååååångcykeltur idag. Vi ska cykla mellan Väsby och Rosersberg tror jag och för mig som inte är van lär de ta några timmar. Men de ska bli kul att göra nåt annorlunda plus att jag nog lär bränna några extra kalorier tills imorn! :p
Längtar så mycket tills imorn att ja inte vet vart jag ska ta vägen! Heja mig heja mig! :happy:
8 maj, 2009 at 08:30 #449608Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Det är alltid kul att vara lite knäpp, vem fn vill vara som alla andra
Kör hårt nu, blir alltid extra kul när man når sitt målHaha, nää livet blir så mycke roligare om man sticker ut lite! Typ som här! :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.