Hanna försöker igen!

Home Forums Dagböcker Hanna försöker igen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 286 total)
  • Author

Ja, va ska man säga? Efter ett par år gör jag nu comeback med träningsdagboken. Jag hittade hit av en slump å läste i min gamla dagbok, och blev så sjukt sugen på att börja om igen 😮 Men ni vet väl vad man brukar säga ”Bättre sent än aldrig!” :whistle:

Träningen har jag inte släppt för fem öre. Jag jobbar fortfarande som Träningsansvarig och PT på Sats och trivs som fisken i vattnet. Jag kör själv med PT en gång i veckan för att någon ska slita skiten ur mig också för en gångs skull och det har verkligen gett resultat.
    Ni som har läst här tidigare vet att jag alltid ska hålla på å dieta hit och dit, och nu är självklart inget undantag. En nära vän till mig ska tävla i Luciapokalen BF i december, och hon ville att jag skulle testa dieta med henne. Självklart kunde jag inte låta bli utmaningen, så nu är jag i full gång! :happy:
    Hittills har jag tappat drygt 3kg, men ganska många centimetrar. Eftersom träningen är mycket tuffare nu tror jag faktiskt att jag (trots diet) har byggt lite nya muckler!

Träningen nu är uppdelad på fyra grupper, men jag kör rygg 2 pass/vecka eftersom fokus ligger där för tillfället. Morgonpromenader eller löpning blir det 6 mornar i veckan och ibland slänger jag in nåt extra cardiopass om jag har orken.
    Idag började veckan med 8,5km löpning före frullen och sen ett hårt ryggpass med bossen:

Chins breda: 15, 12, 9 (hoppar och jobbar excentriskt ner)
    Chins smala: 12, 12, 10 (hoppar och jobbar excentriskt ner)
    Rodd: 3 x 50×12
    Hantelrodd: 3 x 16×8
    Enarmslatsdrag: 3 x 20×8
    Ryggresningar: 3 x 15x10kg

Helt död efter passet, kunde knappt dricka proteinet! :|
    Imorgon blir det morgonprommis och bröst/triceps.

Ja gott folk, nu ska jag snoka i era journaler och köra stenhårt med min comeback!! Sov gott å vakna torrt!

Dagen börjades med en 65 min lång morgonprommis i det härliga soliga höstvädret!
    Sen åkte jag till min mamma och hämtade upp två kladdkakor som vi ska ha på personalmötet ikväll och som jag inte får smaka av :(:nono:

På rasten tränade jag tillsammans med en kollega och vi smällde av ett stentufft bröst/triceps-pass. Knappt så att jag kan skriva för att jag e så slut i bröstet!! :happy:

Hantelpress: 3 x 15kgx8
    Lutande hantelpress: 13kgx10, 14kgx8, 14kgx8
    Lutande flyes i cc: 20kgx8, 15kgx12, 15kgx12
    Armhävningar/Dips mot bänk, super set: Så många jag bara orkade x 3
    Pushdown m rep: 3 drop-set så många jag orkade

Efter det var jag helt slut! Det va svårt att lyfta riskakorna till munnen… :p Jag är nöjd med dagens pass, och de känns bra att vätskan från ätardagarna i helgen äntligen börjar släppa!

Imorn blir det löpning (om vaden håller) och ben! Najsigt värre! Nä, dags att jobba lite mer! Ciao!

Nä men välkommen tillbaka och kör hårt!

primo wrote:
    Nä men välkommen tillbaka och kör hårt!

Tack snälla goa du! :D

Jag sitter på jobbet å försöker ladda kraft för att dels jobba :O, och senare även träna.

Imorse va det ju riktigt skitväder (får man säga så??), så jag struntade i att gå morgonprommis. Istället pallrade jag mig till Sats Stadion och cyklade 25 minuter och gick på bandet i lutning i 25 minuter. Svettigt värre och skönt för min onda vad att vila lite från löpning. Attans att den ska hålla på å krångla och göra ont just när man fått in flytet i träningen! 👿

Aja, idag ska jag mosa mina axlar och biccar. Axlarna börjar få fin form nu och underhudsfettet har minskat så ibland tittar t o m en lite ådra fram ;)
    Efter styrkan ska jag hoppa upp på crosstrainern och bränna lite flärre innan det blir protte och riskakor! Längtar faktiskt lite nu!

Jag lyxade lite på lunchen idag å käkade ute för första gången på 100 år! det får man ju inte när man dietar egentligen, nää då ska ju allt va uppvägt och mätt till rätt mängd. Men busig som jag var, köpte jag en räksallad med avokado och ägg, riktigt god va den, men dyr som attan! 135 spänn!!! :( Galet!

Nä, nu får de va slut på latandet, här blir inga muskler byggda!! Hej så länge!

Se där ja!
    Nu fick jag svar på min fråga! :)
    Fasen va kul med en diet! Har du några formbilder att bjuda på så man kan följa utvecklingen?

Kör hårt nu! :D

Pixi wrote:
    Se där ja!
    Nu fick jag svar på min fråga! :)
    Fasen va kul med en diet! Har du några formbilder att bjuda på så man kan följa utvecklingen?

Kör hårt nu! :D

Ja, de är faktiskt skitkul (inte alla dagar kanske…) att ha en utmaning och lite delmål att sikta mot. Blir ju lätt lite enformigt å motivationslöst om man inte har konkreta mål :
    Va har du för mål nu då? Nån ny tävling i sikte?

Haha, jag kan lägga upp en bild i början av dieten och en från imorse, men än så länge är de inga dunderresultat 😮

Hallå, vart har solen tagit vägen egentligen? Morgonprommisen bjöd på hårt regn och höstlöv som smällde rätt i ansiktet, blöta byxor och skor
    Eftersom jag är stenhårt och trotsade regnet så gick jag ändå mina 75 minuter och solen tittade t o m fram i slutet. Men nu är det bara grått på himlen igen. Så himla deprimerande…. :(

Aja, nu har jag precis ätit frulle i form av havregrynsgröt med keso och kanel, en riktig favorit som jag aldrig tröttnar på!
    Axel/biceps-passet igår gick riktigt bra och jag blir så glad varje gång min lilla ådra tittar fram på axeln! :p Avslutade det passet med 30 min cardio på crosstrainern.
    Har fortfarande ont i min förbannade vad, så löpningen får jag lägga på hyllan nån vecka till. Börjar för övrigt känna mig ganska trött i kroppen, och benpasset för dagen känns riktigt tufft… Funderar på att vila idag, för på lördag ska jag gå på spinningutbildningen och sitta på hojjen i fyra timmar, inte så skönt om man då dessutom har träningsvärk i buggarna… :frust: Vi får se hur jag gör?

Nä, nu e de på med mascaran och dra till jobbet! Kram!!

Usch å fy för att gå upp tidiga mornar! Klockan ringde 04.45 och jag kände mig ungefär som en klubbad säl :frust: Men de va bara att kliva upp och packa ner mina färdigagjorda matlådor och knata 25 minuter till jobbet och ställa mig på crosstrainern i 20 minuter till, sen duscha, äta frulle och öppna gymmet 07.30! :p

Nu e jag pigg iaf, och ser fram emot mitt andra ryggpass för veckan i eftermiddag.

Igår blev det PT-cirkel med mitt PT-team på jobbet som träning, avslutades med 20 min på crosstrainern. Jag spar lite på benen tills imorgon då jag ska gå en spinningutbildningen och sitta på cykeln i 4 timmar. AJ! :(

Så här såg jag ut imorse iaf, och erkänn, liiiiiite muckler kan man ju ana! Om man kollar med förstoringsglas!

Hallå eller!!!
    Vilken skillnad på magen!! Nu är jag avensjuk! ;)

Pixi wrote:
    Hallå eller!!!
    Vilken skillnad på magen!! Nu är jag avensjuk! ;)

Äsch… 😮

Oj vilken helg det har varit!
    Igår va jag på cykelutbildning i fyra timmar, vara 3 timmar va på cykeln!! Det blev som ett enda långt intervallpass då vi körde övningar med varandra och gav feedback mellan varje låt. Stentufft – vila – stentufft – vila… Ja, ni fattar :)
    Kosten skötte jag jättebra under dagen, och på kvällen unnande jag mig lite pasta till kyckling och några extra nötter. Det va jag faktiskt värd efter det monsterpasset.
    Fredagens ryggpass va tänkt som lite lättare och vi höll ett ganska lågt tempo, men AJ vilken träningsvärk jag har! Underbart! :P Känns som kroppen svarar bra, men snart är lite på gränsen till övertränad. Jag ska försöka spara lite på mig, men det är svårt. Så sjukt kul att träna ju!

Idag är det iaf Ätardag!! Jag ska ju inte äta godis och sånt, men börjar dagen med kesopannkakor, mumma! Sen ska jag äta hamburgare till middag, men annars ska min kostdag se ut som vanligt.

Kl elva ska jag gå på Power Step med en kompis som instruerar. Inte ett kort och svagt ögonblick (kan hon ha drogat mig??) lovade jag att följa med. Klasser är verkligen inte min grej, men jaja. Man får väl försöka. Bränner väl en å annan pannkaka iaf ;)
    Ha en mysig söndag!

Då va det måndag igen, och en ny härlig vecka väntar! Jag vill bara att tiden ska gå fort eftersom jag åker till Malta om två veckor :p

Igår skulle jag ju kört Powerstep med min kompis, men efter ett överläggande på tunnelbanan där vi kom fram till att det är en massa hopp och jogg på stället i passet, så va de nog bäst att jag hoppade över p g a min onda vad. För första gången kände jag att den där j-la vaden va till nån nytta ;)
    Istället körde jag ett benpass, det blev ganska lätta vikter och lite fler reps bara för att ge dom en genomgång. De har ändå fått jobbat ganska hårt den här veckan.

Knäböj: 3 x 40kgx12
    Utfall framåt, vartannat: 3 x 10kgx24 kliv
    Lårcurl på boll: 3 x 12
    Draken med kettlebell: 3 x 8kgx8
    Benspark: 3 x 50kgx8
    Mage rotation med kettlebell: 3 x 8kgx20

Cyklade ett par minuter för att trampa bort lite mjölksyra, sen stretchade jag för en gångs skull. Nöjd med passet och med ätardagen som kanske gav liiiiite för mycket av det goda, men de va de värt! :P

Imorse va jag ute å gick 80 minuter med mitt älskade Spotify i telefonen och njöt av varje steg. Svettig som satan när jag kom, men Gud va underbart det va! Nu blir det en PT-kund, sen köra bröst/triceps innan jag ska jobba igen.
    Ha en skön vecka!

Ska bli grymt kul att följa din dagbok här!
    Grymma resultat redan om man kollar på magbilden lägre bak :emo-thumb

Har du några bra tips på powerwalksmusik? :dance:

JTrulsson wrote:
    Ska bli grymt kul att följa din dagbok här!
    Grymma resultat redan om man kollar på magbilden lägre bak :emo-thumb

Har du några bra tips på powerwalksmusik? :dance:

Åh tack snälla 😮

Ja, va gillar du för typ av musik? Jag älskar all sorts musik men just nu är de mycke Nickelback, Tim Berg – Bromance, lite Usher, Swedish House Mafia, Akon… Haha väldigt blandat mao ;)
    Helt underbart med Spotify i mobben!!! ;)

Kör hårt du med, du e grym!

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 286 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.