Hanna försöker igen!

Home Forums Dagböcker Hanna försöker igen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 286 total)
  • Author

Försökte mig på ett löppass idag. Tänkte springa intervaller på löpbandet och hoppades att de skulle funka efter ett par veckors vila från just löpningen. Men nej, nej, de där j-la benhinnorna ska hålla på och bråka med mig som vanligt! 👿 Efter 10 min gav jag upp och hoppade upp på trappmaskinen och körde 1 minutersintervaller i 20 min istället. Blev flåsig och svettig som fan, riktigt jobbigt. Men åh, så härligt! Så jag är ganska nöjd iaf. :)
    Promenerade till och från jobbet också, så jag hoppas på lite extra förbränning nu! Imorn blir det ÄNTLIGEN styrka i form av rygg, mitt favvopass! :p

Idag kunde jag hämta ut min nya bikini som hade kommit från H&M. Den passade riktigt bra, och jag fick lite extra motivation att komma ner några pannor till innan det bär av mot sydligare och varmare ställen! :P

Nä, nu blir det back to work igen, måste försöka få tiden att gå snabbt nu, så det blir söndag snarast!

hannav86 wrote:
    Försökte mig på ett löppass idag. Tänkte springa intervaller på löpbandet och hoppades att de skulle funka efter ett par veckors vila från just löpningen. Men nej, nej, de där j-la benhinnorna ska hålla på och bråka med mig som vanligt! 👿 Efter 10 min gav jag upp och hoppade upp på trappmaskinen och körde 1 minutersintervaller i 20 min istället. Blev flåsig och svettig som fan, riktigt jobbigt. Men åh, så härligt! Så jag är ganska nöjd iaf. :)
    Promenerade till och från jobbet också, så jag hoppas på lite extra förbränning nu! Imorn blir det ÄNTLIGEN styrka i form av rygg, mitt favvopass! :p

Idag kunde jag hämta ut min nya bikini som hade kommit från H&M. Den passade riktigt bra, och jag fick lite extra motivation att komma ner några pannor till innan det bär av mot sydligare och varmare ställen! :P

Nä, nu blir det back to work igen, måste försöka få tiden att gå snabbt nu, så det blir söndag snarast!

Grattis till ya bikinin, eller vad man ska säga…Alltid kul när man blir nöjd.Speciellt då det är sååå mycket tyg på bikinis…. Hihihihi

Jobbigt med benhinnorna, har samma problem (oftast)….
    Ha det toppen på din resa!

ZuperZandra wrote:
    Grattis till ya bikinin, eller vad man ska säga…Alltid kul när man blir nöjd.Speciellt då det är sååå mycket tyg på bikinis…. Hihihihi

Jobbigt med benhinnorna, har samma problem (oftast)….
    Ha det toppen på din resa!

Hehe man tackar och bockar! Jag är nöjd, men de kan ju alltid bli bättre ;)

Vad ska man göra åt dessa benhinnor egentligen? Har du nåt bra tips? Det värsta är ju när det går så långt att det börjar smärta redan på morgonprommisarna! :(
    Jag fick idrottsmassage igår av en kollega som är naprapat och det gjorde så ont! Grinade som en lite unge konstant i en timme. Han sa att han sällan hade känt traktussenor och benhinnor som var hårdare än mina… : Aj aj! Jag antar att de bara är att fortsätta behandla och be till Gud att de går över. Eller nåt….
    Tills dess får man väl gladeligen hoppa upp på sin älskade spinningcykel eller trappmaskin då! :)

Ha det bäst på morgonpromenaden i snöyran!

Oj oj OJ va trött jag är! Öppnade på jobbet imorse och börjar då 06.15. Hade planerat in en mysig prommis till jobbet i vanlig ordning, packat väskan och fixat frullen och allt. Men så sov min bästa kompis över hos mig i natt. Tyvärr har hon råkat ut för nåt så hemskt som en otrogen pojkvän! :yikes: Och hon har inte stake nog att lämna honom! Så hon grät. Och hon grät och grät och grät. Konstant i två timmar innan vi somnade. Och hon väckte mig 02.50 och grät till 03.30, då jag äntligen fick somna om, bara för att höra klockan ringa så underbart en timme senare. Tyvärr så blev de snoozning för hela slanten och jag gick upp i sista sekund och tog bussen. 😮 Nu har jag sörplat i mig en stor kaffe och hoppas att ögonlocken orkar bära några timmar till, tills jag har lunch och kan sova på soffan i personalrummet. :lazy:

När jag slutar klockan två ska jag äntligen få köra mitt älskade ryggpass! Sen blir det nog en långprommis i snön som ”straff” för att jag ”latade” mig imorse… :nono:

Herregud, jag säger bara KARLAR! You can´t live with them, and you can´t live without them…. :frust:

hannav86 wrote:
    Oj oj OJ va trött jag är! Öppnade på jobbet imorse och börjar då 06.15. Hade planerat in en mysig prommis till jobbet i vanlig ordning, packat väskan och fixat frullen och allt. Men så sov min bästa kompis över hos mig i natt. Tyvärr har hon råkat ut för nåt så hemskt som en otrogen pojkvän! :yikes: Och hon har inte stake nog att lämna honom! Så hon grät. Och hon grät och grät och grät. Konstant i två timmar innan vi somnade. Och hon väckte mig 02.50 och grät till 03.30, då jag äntligen fick somna om, bara för att höra klockan ringa så underbart en timme senare. Tyvärr så blev de snoozning för hela slanten och jag gick upp i sista sekund och tog bussen. 😮 Nu har jag sörplat i mig en stor kaffe och hoppas att ögonlocken orkar bära några timmar till, tills jag har lunch och kan sova på soffan i personalrummet. :lazy:

När jag slutar klockan två ska jag äntligen få köra mitt älskade ryggpass! Sen blir det nog en långprommis i snön som ”straff” för att jag ”latade” mig imorse… :nono:

Herregud, jag säger bara KARLAR! You can´t live with them, and you can´t live without them…. :frust:

Fy faaan. Låter som en hemsk natt för er båda.. Karlar ja! Vilket släkte.. :P
    Hoppas du lyckas sova ngt sen så du är fit for fight igen! Good luck!

hannav86 wrote:
    Asså, de är nog det vackraste landet jag nånsin vart i! Kapstaden är så fint och de är hur billigt som helst. Överallt är de vackra berg eller havet… ;)
    Vilken otrolig klassresa! Vilken skola går man på för att få åka ända dit? Haha, vi hamnade på Röda jorden, nåt nördställe i Dalarna, på klassresa. S¨å långt räckte våra pengar på den tiden…. :frust:
    Syrran har bott där i nästan fyra år nu. Hon trivs som fisken i vattnet! Jag har själv planer på att bosätta mig där så småningom. Det kommer du också vilja om du åker dit!
    Bjuckar på en bild därifrån :)

Hittade bilden precis… SÅ FIINT!! hehe, jag kanske aldrig kommer hem från klassresan..! :P

hannav86 wrote:
    Tack tack! 😮 Jag har nästan lika stark rygg som du ser ut att ha ;)

haha jaa:p

hannav86 wrote:
    Hmm, vågar man säga det bara sådär? 😮 Då tror jag inte att du sett mig, för jag har faktiskt aldrig vart på södra station eller hornstull. Men de ska va fint har jag hört!
    Jag jobbar på lilla Tule, inte så känt, men ett av de mysigaste gymmen tycker jag… ;) Du får testa nån gång!

vart ligger detta någonstanns :P?
    Joo, de är faktiskt verkligen super fint! :)

Big.A wrote:
    vart ligger detta någonstanns :P?
    Joo, de är faktiskt verkligen super fint! :)

Det ligger typ i närheten av Odenplan, fast på Tulegatan. Man är lite dålig på att besöka andra gym när man jobbar på ett, men jag ska verkligen testa södra station tänkte jag! :)

Trots min trötta och sömnlöst drabbade kropp masade jag mig ut i gymmet när jag hade slutat igår. Min träningskompis va sjuk, så jag fick köra själv. Inte så motiverande, men de va bara att ta sig ut iaf! Kände mig trött och trycklös, så marklyften blev ganska lätta. Körde lite fler reps istället. La också in lite axlar för att slippa stressa med dom idag:

Marklyft: 15x50kg, 10x70kg, 10x70kg, 12x50kg
    Latsdrag: 12x45kg, 8x50kg, Drop-set från 55kg
    Hantelrodd: 12x17kg, 10x18kg, 9x18kg

Axelpress (i maskin för omväxlings skull): 10×30, 10×25, 6×20 helt död :(
    Liggande kryssdrag i cc: 3 x 10×10

Mage m pinne: 25reps, 20 reps, 18reps

Blev ett bra pass med kort vila, och jag va alldeles skakis efteråt. Försökte ta lite bilder med mobilen efteråt, men aj aj så svårt de är att ta på ryggen med bara en hand. Dom blev ganska kassa…. :ike:

Idag va det tredje dagen jag gick upp före fem, och herregud va det tog emot! Speciellt när man ligger vaken och tröstar sin otröstlige vän hela nätterna…. :( Man får ju inte alls samma ork på träningen. Och det är ju nu det behövs för att få bort det sista innan söndag, men men… What to do? Det är ju det här som vänner är till för ;)

Idag blir det iaf bröst/triceps och avsluta med lite svettig CykelPuls. Och eftersom det slank några godisbitar hos min kompis igår så får jag ju sota för det idag och köra extra hårt istället… Varför gör man så? Man ångrar ju sig ändå ALLTID dagen efter och så gott är det väl ändå inte? Det är helt klart INTE värt det! :nono:
    Dumma Hanna!

Bra jobbat och fint pass!, trots omständigheterna!
    Tycker marken ser jätte bra ut!
    Jag tror det stärker kroppen å psyket om man tränar fast det tar imot ibland!
    Givetvis ska man lyssna på kroppen, men tror man klarar mer än va man tror med rätt inställning! :emo-thumb

Inte lätt att ta bilder själv, brukar också försöka men går inte så bra när man skakar som ett asplöv! :D

Hoppas det löser sig för din kompis!

Träna hårt å ta hand om dig![/b]

Igår blev det dubbelpass, trots att jag va så trött att jag va nära bristningsgränsen. Men av den enkla anledningen att jag fuskade i onsdags ekade mitt dåliga samvetes röst högt i skallen! Så jag började med bröst/triceps:

Lutande hantelpress: 2 x 12x11kg, 10x12kg, 8x13kg
    Flyes på bänk: 3 x 10x6kg
    Dips på bänk: 3×12
    Overhead press cc: 10×30, 8×30, 7×30
    Pushdown m stång: 3 10×25

Sen va det dags för CykelPuls. Fasiken så jobbigt de va då! Hade svårt att komma upp i 90% och jag tror de beror på sömnbristen. I slutet funderade jag allvarligt att ge upp och kliva av, men bet ihop och körde tills det svartnade framför ögonen! Riktigt nöjd var jag iaf!

Iadg blev det morgonprommis en timme runt djurgårn. Jag fick faktiskt sova 7 timmar i rad i natt för min kompis som bara vaknade två gånger och grät. Det tar sig! ;)
    Sen körde jag och Simon ett stenhårt benpass:

Uppvärmning: Knäböj på semiboll 3 set
    Benpress: 12x80kg, 12x100kg, 3 x 10x120kg.
    Utfallsteg m stång över huvudet: 3×24
    Negativ lårcurl: 10x7plattor, 10×8 plattor, 10×7 plattor

Tre riktigt tunga övningar räckte för mina stackars ben. Jag har inte kört benstyrka på 4 veckor, så jag tog det ganska lugnt. Vet att träningsvärken kommer komma som ett brev på posten, och jag vill skona de små stackrarna lite med tanke på den långa flygresan på söndag… :|

Även fast jag har invägning på söndag den här veckan kunde jag inte låta bli att kliva upp på vågen imorse. Jag kände mig i så pass bra form trots mitt lilla ”fusk” i onsdags. Och banne mig, 73,1kg!! 2hg ner och då har jag ändå två dagar kvar! jag som trodde jag skulle ha gått upp! :wazzup: Så nu är jag lycklig och ordentligt taggad att hålla mig tills söndag morgon för att se!!! Håll tummarna!

Puss på er :D

Tycker att det ser ut att gå rätt bra. Rätt sunda vikter för en flicka.

Detta däremot;

hannav86 wrote:
    Uppvärmning: Knäböj på semiboll 3 set

…inte fan står du på bollen och kör knäböj? Eller? Sett en PT göra det, blev sjukt sotis haha.

ED86 wrote:
    Bra jobbat och fint pass!, trots omständigheterna!
    Tycker marken ser jätte bra ut!
    Jag tror det stärker kroppen å psyket om man tränar fast det tar imot ibland!
    Givetvis ska man lyssna på kroppen, men tror man klarar mer än va man tror med rätt inställning! :emo-thumb

Inte lätt att ta bilder själv, brukar också försöka men går inte så bra när man skakar som ett asplöv! :D

Hoppas det löser sig för din kompis!

Träna hårt å ta hand om dig![/b]

Tack va snäll du är! 😮 Blir jätteglad av allt peppande, och de känns som de va rätt att träna trots att de kändes skit! Det gav ju resultat på vågen iaf :emo-thumb
    Haha vi får se om jag får upp några bilder iaf då.
    Tack, jag hoppas också de går bra för henne, tid brukar ju läka alla sår sägs det… :)

Ha det toppen och kör stenhårt!
    Kram

Marcus Syvertsen wrote:
    Tycker att det ser ut att gå rätt bra. Rätt sunda vikter för en flicka.

Detta däremot;

…inte fan står du på bollen och kör knäböj? Eller? Sett en PT göra det, blev sjukt sotis haha.

Haha Flicka??? :| Det va längesen nån kallade mig det, men okej… :p

Asså, det är en halv pilatesboll med platta på ena sidan så det är inte riktigt som att stå på en pilatesboll, dock är det nästa steg. Du borde prova nån gång, det är inte så svårt som det ser ut, och dessutom gör det susen för coremuskulaturen och balansen! :up: Lycka Till Marcus!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 286 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.