- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 februari, 2009 at 16:26 #449444Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Haha Flicka??? Det va längesen nån kallade mig det, men okej… :p
Asså, det är en halv pilatesboll med platta på ena sidan så det är inte riktigt som att stå på en pilatesboll, dock är det nästa steg. Du borde prova nån gång, det är inte så svårt som det ser ut, och dessutom gör det susen för coremuskulaturen och balansen! :up: Lycka Till Marcus!
Flicka är man alltid. Det är en fråga om inställning. Dessutom låter det ordet trevligare än ”tjej”, ”brud” osv. som jag snarare använder som skällsord.
Haha, fan också. Jag som blev impad. Den snubben jag såg stod ovanpå en sådan enmeters pilatesboll med en skivstång på raka armar och körde böjrepetitioner. Det var hardcore. Nåja, kör på med dina halva bollar du. Det är säkert smartare i längden haha.
14 februari, 2009 at 16:06 #449445Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Flicka är man alltid. Det är en fråga om inställning. Dessutom låter det ordet trevligare än ”tjej”, ”brud” osv. som jag snarare använder som skällsord.Haha, fan också. Jag som blev impad. Den snubben jag såg stod ovanpå en sådan enmeters pilatesboll med en skivstång på raka armar och körde böjrepetitioner. Det var hardcore. Nåja, kör på med dina halva bollar du. Det är säkert smartare i längden haha.
Haha jahaa, ja men då får jag tacka för ”flickan” då. :p
Men hörru du, jag lovar att jag ska upp och göra knäböj på en riktig boll, det får bli nästa mål. Nu har du verkligen taggat mig, för så omöjligt är det inte. :nono:
14 februari, 2009 at 16:13 #449446Anonym anvandareMemberBlev en välförtjänt vilodag idag. Har ont i varenda j-la muskel i min slitna kropp, och det är en pärs bara att sitta ner på stackars rumpan…
Imorn blir det en tidig morgonprommis innan jag sticker till Arlanda och Sydafrika!!!! Ska bli helt underbart! Får se om jag kan uppdatera därifrån, annars får ni ha det så bra allihopa!
Hasta la vista babies!!!:buttrock:[/b]
14 februari, 2009 at 16:30 #449447Anonym anvandareMemberKan passa på att visa hur min kost kommer se ut, samt mina morgonprommisar under de två kommande veckorna
14 februari, 2009 at 23:30 #449448Anonym anvandareMemberÅhh vad härligt!:emo-thumb Kan lova att jag inte alls blir avundsjuk på dig:(
15 februari, 2009 at 12:22 #449449Anonym anvandareMemberHa det kanonbra nu!!!!!
Så får du lägga upp en massa bilder o tips sedan!Föresten, vad har du vaccinerat dig mot? Läste att hepatit A&B och Malaria var prio 1?? Men något mer??
Ha det GOOOOTT!!
18 februari, 2009 at 09:35 #449450Anonym anvandareMemberxsmall wrote:Åhh vad härligt!:emo-thumb Kan lova att jag inte alls blir avundsjuk på dig:(Hehe nää de förstår jag… 33 grader, strålande sol, vackra berg på ena sidan och klarblått hav på andra…. Nä, tacka vet jag kalla, gråa sverige, regnigt och jävligt :p
18 februari, 2009 at 09:38 #449451Anonym anvandareMemberPixi wrote:Ha det kanonbra nu!!!!!
Så får du lägga upp en massa bilder o tips sedan!Föresten, vad har du vaccinerat dig mot? Läste att hepatit A&B och Malaria var prio 1?? Men något mer??
Ha det GOOOOTT!!
Åh, de är så härligt att du inte kan förstå! Så jävla fint, kommer nog tappa bort min pass lagom till hemresan, så vi ses nog när du kommer i april
Jag har inte vaccinerat mig alls. Det är inget måste, men de kan nog va smart att ta hepatitsprutorna. Jag tror du kommer blir överraskad hur storstadsaktigt det känns här, och inte alls så fattigt i kapstaden som man kan tro.
Jag ska försöka få upp lite bilder snart. Du måste bara klättra upp för Lions Head när du kommer hit!
Håll ställningarna i sverige nu!
Kram på dig!18 februari, 2009 at 09:45 #449452Anonym anvandareMemberAsså, det är så sjukt underbart i detta and. ALLA borde verkligen testa!
Dag 1: Landar klockan sex på morgonen. Tar en långpromenad med syrra i 28 grader värme och strålande sol längs strandpromenaden. Avslutar med en underbar frukost! Resten av dagen tillbringas på stranden i solskenet! På kvällen avnjuts middag med sushi på FÄRSK fisk, helt otrolig!
Dag 2: Vaknar av klockan som ringer halv sju. Kliver upp helt groggy med syrran, tar bilen till berget, och startar en 1 timme och 28 minuter lång andring, eller rättare sagt klättring uppför Lions Head. Brant som satan och fan va pulsen va hög. Flås och flämt och rumpan som skriker! Så jäkla underbar utsikt att man nästan börjar grina! Resten av dagen tillbringas på stranden och avnjuts på kvällen av grillad lax med grönsaker och grillad majskolv! Mums!
Idag: Startade dagen på gymmet. Körde överkropp, rygg, bröst och biceps. Härligt pass på ett skitfräscht gym. Farsan va med och jag fick lära honom ett och annat. Att det ska va så svårt att sänka axlarna??? :frust:
Nu ska jag duscha och ta mig till en shoppinggalleria, innan det blir stranden på eftermiddagen… Mmmm, underbara land!!!Ha det bäst alla!
18 februari, 2009 at 16:04 #449453Anonym anvandareMemberÅHH, låter underbart!!
Ska försöka övetala min klass om klättringen… men känns döfött!
Men har du tips på kul grejer man kan hitta på där så bara säg till! Planen är att vi ska åka runt en del o titta på lyxigare hotell o restauranger o sedan alla de där turistutflykterna!!! Jippie!!
Hittar du några kul gym också så är jag tacksam för tips!Ha det bra nu.. Jag är inte ALLS avensjuk…!
25 februari, 2009 at 08:08 #449454Anonym anvandareMemberPixi wrote:ÅHH, låter underbart!!
Ska försöka övetala min klass om klättringen… men känns döfött!
Men har du tips på kul grejer man kan hitta på där så bara säg till! Planen är att vi ska åka runt en del o titta på lyxigare hotell o restauranger o sedan alla de där turistutflykterna!!! Jippie!!
Hittar du några kul gym också så är jag tacksam för tips!Ha det bra nu.. Jag är inte ALLS avensjuk…!
Jaha, du går nån turistinriktning då misstänker jag? Igår va vi på Radisson SAS hotell och tog några drinkar. Riktigt fint lyxhotell faktiskt! Där kommer du säkert kika in då!
Asså, ta en vandring uppför Lions Head, det är så sjukt vackert att det sticker i hela kroppen!
Det finns så mycket att göra och se här, så det är svårt att välja det som är det bästa. Men jag tycker absolut ni ska åka på vingårdar och kolla. Så vackert!Ja, gym har ja ju såklart stenkoll på Det bästa är Virgin Pint gym, som ligger ganska nära vattnet. Det är skitstort, med squashplaner, simhall, tennisplaner, golfplan och massa mer. Riktigt bra gym har de där! Det kostar typ 150kr att prova en gång, så de är ganska dyrt, men väl spenderade pengar. Sen finns det en hel del mindre gym som inte är att förkasta!
Åh, ni kommer få det toppen! Jag längtar INTE hem! 👿
25 februari, 2009 at 08:16 #449455Anonym anvandareMemberKapstanden fortsätter att imponera på mig. Jag älskar verkligen detta land!
Jag hade ju planerat en total vilovecka från all träning här nere, eftersom det varit ganska hårt för mig under de sista dietveckorna hemma i sverige. Men här har det blivit allt annat än vila!
Min syster och jag klättrar uppför Lions Head eller tar en lååång runda (tror den är ca 1,2 mil) blandat med löpning och gång i de sjukaste uppförsbackarna man kan tänka sig! Känns som hela Kapstaden är en enda stor bergochdalbana Vi har knäckt den förra tiden uppför Lions Head med 15 minuter och vi är nu nere på 1 timme och 13 minuter. Idag är det total vila, för jag har sån träningsvärk i vader och rumpa att… jag tror aldrig jag känt maken till liknande! :nod
Imorn däremot är det slut på vilan, för då ska det bli långtur löpning. Syrran har en runda på 1,7 mil (!!!!!!!!!!!!) som vi ska springa. Det är mestadels plan löpning längs strandpromenaden men avslutas av en 3km lång backe käpprätt uppför. Jag har redan svår ångest för hur jag ska orka. Dessutom är det värmebölja här nu och 34 grader varmt, så de blir till att stiga upp i ottan och påbörja turen. Syrran har gjort rundan på 1timme 47 minuter som bäst, så jag räknar väl med att för mig bör det ta ett par – tre dagar iaf!Hoppas allt är bra i sverige, ska inte bli skönt att komma hem snart!
25 februari, 2009 at 08:30 #449456Anonym anvandareMemberDet är bara att hålla ut och springa. Du kan ju ta dig ett avslappnande dopp efteråt, till skillnad till oss andra som huttrar i den svenska kylan men en kopp te. :happy:
Skulle inte vara helt fel att göra som du och åka iväg till solen.Hade så mysigt och lycka till!
25 februari, 2009 at 08:53 #449457Anonym anvandareMemberDu får ta och sola, njuta, bada och bara slappa för mig me….
Ha det bra resten av trippen!25 februari, 2009 at 10:58 #449458Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Det är bara att hålla ut och springa. Du kan ju ta dig ett avslappnande dopp efteråt, till skillnad till oss andra som huttrar i den svenska kylan men en kopp te. :happy:
Skulle inte vara helt fel att göra som du och åka iväg till solen.Hade så mysigt och lycka till!
Ja, det är bara att bita ihop och plugga in iPoden på den bästa musiken, Höja volymen så man slipper höra sitt eget flåsande (ibland tror jag att jag ska dö!) och njuta av det vackra landskapet och springa på! Det blir ju spännande att se va jag får för tid!
Ett dopp eller två lär det absolut bli när jag är klar! :emo-thumb Dock är det ca 16 grader i vattnet här eftersom de kommer strömmar från Antarktis… Men de e friskt vill jag lova!Ja, jag tänker på er alla stackare som sitter i Sverige! Jag är ju snart där vettja. Huaa…
Men gör som mig och åk till soooolen!!!! [/b]
Ha det bra! Tack för peppningen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.