- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 mars, 2009 at 17:33 #449504Anonym anvandareMemberPixi wrote:usch.. fortfarande sjuk?? fan så jobbigt hoppas det blir bättre snart iaf!
Så in åt h-vete sjuk! När ska det gå över?? Ligger ju däckad hela dagarna, orkar inte ens äta, inte ens onyttigheter och DÅ min vän, då är jag riktigt sjuk…
27 mars, 2009 at 17:36 #449505Anonym anvandareMemberHagetzu wrote:Tråkigt för dig det där med förkylningen, råkade ut för nått liknande i vintras. Tog tre veckor innan man blev människa och rösten försvann lika länge. Tydligen går det nått virus som är riktigt elakt nu, vart ingen penicillin för min del. Hoppas du blir bättre snart.Ja, jag va hos läkaren imorse och hon sa också det, att jag har virus… Då får man ju ingen medicin utan man får ”vänta ut det”. Men va kul liksom! Jag har typ aldrig vart så dålig som nu, och feber hög som en skyskrapa!
Hoppas jag slipper vänta i tre veckor som du, då vet ju du iaf hur jag känner… Måste ju komma i form…
Tack för påhälsningen iaf, det uppskattas alltid!27 mars, 2009 at 17:39 #449506Anonym anvandareMemberUch det suger att vara sjuk. Gör allt i min makt för att inte bli det själv. Hoppas viruser blir besegrat snart nu och lycka till med återhämtningen efter sjukdomen.
27 mars, 2009 at 17:39 #449507Anonym anvandareMemberSom sagt va ju hos läkaren imorse och hon konstaterade att jag hade virus, vilket = jag får ingen medicin. Skitkul! Måste vänta tills jag blir bättre, och just nu ser det inte så ljust ut. Jag svettas och fryser om vartannat och hostar nästan hjärtat ur bröstet. Fy och blää!
Har bara orkat fy i mig min gröt med keso imorse, sen har jag bara sovit. Jag borde försöka få i mig nåt mer innan bedtime, annars blir jag väl aldrig frisk…Jag som ALLTID kan äta! Detta är ett tecken på att jag är bra sjuk iaf. Uscha buscha! Nää, nu ska jag sova en skvätt till, sen får mamsen servera mig lite varm köttfärspaj!
27 mars, 2009 at 17:41 #449508Anonym anvandareMemberHarajuku wrote:Uch det suger att vara sjuk. Gör allt i min makt för att inte bli det själv. Hoppas viruser blir besegrat snart nu och lycka till med återhämtningen efter sjukdomen.Ja, det suger verkligen! Har du bra tips hur man inte blir det är det varm välkommet! :p
Tack, jag ska nog slå sönder de där viruset snart! Heja mig!27 mars, 2009 at 18:11 #449509Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Så in åt h-vete sjuk! När ska det gå över?? Ligger ju däckad hela dagarna, orkar inte ens äta, inte ens onyttigheter och DÅ min vän, då är jag riktigt sjuk…fy faaan… lider med dej
jaa, kan man inte ens äta onyttigt, DÅ är det RIKTIGT illa!!
Prova att tugga vitlöksklyftor.. fick det tipset av en gammal läkare!27 mars, 2009 at 18:30 #449510Anonym anvandareMemberDe tips jag har gäller som sagt att förhindra att man blir sjuk. Har inga mirakelkurer när man väl är sjuk. Sen är mina förebyggande tips inget nytt under solen. Äta bra och se tilla tt få i sig vitaminer, antioxidanter etc men kanske viktigast att sova och återhämta sig noga och undvika stress.
Sen finns det ju mer drastiska åtgärder man kan ha. Att inte ta folk i hand eller sprita händerna stup i kvarten men det är inget jag själv ägnar mig åt.Tror mer på att över tid bygga upp ett motståndskraftigt immunförsvar än att vara rädd för minsta lilla bacill och virus. Dock kan det mer extrema vara nått om man tex har en tävling eller annat man absolut inte vill sabba med bara nån dag kvar till.
hannav86 wrote:Ja, det suger verkligen! Har du bra tips hur man inte blir det är det varm välkommet! :p
Tack, jag ska nog slå sönder de där viruset snart! Heja mig!28 mars, 2009 at 08:44 #449511Anonym anvandareMemberStrepsil, alvedon, te, cocillana (hostmedicin) och ett par bra filmer är vad som är lösningen tillsammans med nummret till ett par schyssta polare som kommer med käk ibland. Sen är det bara att vänta ut det tyvärr. Hoppas du blir bra snart.
29 mars, 2009 at 14:20 #449512Anonym anvandareMemberPixi wrote:fy faaan… lider med dej
jaa, kan man inte ens äta onyttigt, DÅ är det RIKTIGT illa!!
Prova att tugga vitlöksklyftor.. fick det tipset av en gammal läkare!Nej, men usch och fy!!! Tugga vitlöksklyftor?? :what: Ja, fast jag är iofs villig att prova allt. Känner mif riktigt desperat!!!
Du får träna lite extra åt mig med!29 mars, 2009 at 14:22 #449513Anonym anvandareMemberHarajuku wrote:De tips jag har gäller som sagt att förhindra att man blir sjuk. Har inga mirakelkurer när man väl är sjuk. Sen är mina förebyggande tips inget nytt under solen. Äta bra och se tilla tt få i sig vitaminer, antioxidanter etc men kanske viktigast att sova och återhämta sig noga och undvika stress.Sen finns det ju mer drastiska åtgärder man kan ha. Att inte ta folk i hand eller sprita händerna stup i kvarten men det är inget jag själv ägnar mig åt.Tror mer på att över tid bygga upp ett motståndskraftigt immunförsvar än att vara rädd för minsta lilla bacill och virus. Dock kan det mer extrema vara nått om man tex har en tävling eller annat man absolut inte vill sabba med bara nån dag kvar till.
Jag gör ju allt de där normalt, men åker man till Malta och festar i fem dagar är de här tyvärr resultatet. Inte att rekommendera! I början tyckte jag att jag fick skylla mig själv, men nu börjar de nästan kännas löjligt! 👿
Tack för tipsen iaf! Ha det bäst och kör hårt! :up:29 mars, 2009 at 14:25 #449514Anonym anvandareMemberHagetzu wrote:Strepsil, alvedon, te, cocillana (hostmedicin) och ett par bra filmer är vad som är lösningen tillsammans med nummret till ett par schyssta polare som kommer med käk ibland. Sen är det bara att vänta ut det tyvärr. Hoppas du blir bra snart.Du, där SA DU NÅT!!! Cocilana is tha shiet!!! Jag tror att min polare har sånt hemma, de är ju sjukt bra! Ska genast ringa och kolla!
Idag har jag typ kollat på 700 avsnitt av sex and the city. Är hos min bästa kompis som tar hand om mig, och just nu lagar hon köttbullar och spaghetti. Bye bye dieten, men vafan jag måste ju äta det som bjuds. Det är inte direkt så att jag pallr gå upp och steka kyckling med den hör febern!Asbra tips anyway, det är mitt sista hopp!
Ha det bäst och ta hand om dig! Låt inga äckliga virus komma å ta dig! :yikes: :p
29 mars, 2009 at 14:29 #449515Anonym anvandareMemberI fem dagar har jag nu legat ner, ont i hela kroppen av typ öh… Liggsår?? Jag blir inte ett uns bättre, snarare sämre. Min feber är sjukt hög till och från, och jag lever på ipren och alvedon. Inatt vaknade jag (hos min bästa kompis) med t-shirten och lakanet så blöta att man kunde vrida ur dem. När jag vaknade låg jag och skakade för att jag frös så mycket. Bara å kliva upp och in i duschen. Väl där höll jag på att svimma av yrsel så jag va tvungen att sitta ner på golvet i flera minuter klockan fyra en söndagsmorgon. Man har ju haft roligare i sina dagar! När ska det här ta slut???
Jag måste ju jobba! Jag måste ju träna! Jag måste ju ta tag i dieten! Imorn är det jag som ringer tillbaka till den där humbug-läkaren och tvingar henne att ge mig nån form av medicin!!! Nu är jag trött på det här!!!! 👿
29 mars, 2009 at 14:33 #449516Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:I fem dagar har jag nu legat ner, ont i hela kroppen av typ öh… Liggsår?? Jag blir inte ett uns bättre, snarare sämre. Min feber är sjukt hög till och från, och jag lever på ipren och alvedon. Inatt vaknade jag (hos min bästa kompis) med t-shirten och lakanet så blöta att man kunde vrida ur dem. När jag vaknade låg jag och skakade för att jag frös så mycket. Bara å kliva upp och in i duschen. Väl där höll jag på att svimma av yrsel så jag va tvungen att sitta ner på golvet i flera minuter klockan fyra en söndagsmorgon. Man har ju haft roligare i sina dagar! När ska det här ta slut???Jag måste ju jobba! Jag måste ju träna! Jag måste ju ta tag i dieten! Imorn är det jag som ringer tillbaka till den där humbug-läkaren och tvingar henne att ge mig nån form av medicin!!! Nu är jag trött på det här!!!! 👿
Bra! Se till att få ordning o tvinga tanten fixa något som hjälper!
29 mars, 2009 at 19:59 #449517Anonym anvandareMemberKrya på dig….!
29 mars, 2009 at 21:50 #449518Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Krya på dig….!:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.