Hanna försöker igen!

Home Forums Dagböcker Hanna försöker igen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 286 total)
  • Author
    hannav86 wrote:
    Haha, det kan jag ju inte avslöja heller ;) Nä, men de är okej. Det är första gången för dom så dom kommer va med i amatörklassen. Den ena killen i +80kg och den andra i -80kg. Själv då? Ge mig lite insideinformation nu! :p

Haha dåligt ;) Jag ligger lite efter i planeringen, så mkt kan jag säga! Men några st ska man nog orka riva av! ;) Väl mött i Umeå!

hannav86 wrote:
    Jag måste ju jobba! Jag måste ju träna! Jag måste ju ta tag i dieten! Imorn är det jag som ringer tillbaka till den där humbug-läkaren och tvingar henne att ge mig nån form av medicin!!! Nu är jag trött på det här!!!! 👿

Det måste du faktiskt inte, du måste bli frisk :) Slappna av och känn ingen stress över att dieten och träningen blir lidande av sjukdom. Du har hela livet på dig att träna och dieta sen. Slappna av och ta hand om dig själv och släpp träningstankarna så ska du se att du snart står där ”fitast på stranden” :)

Pixi wrote:
    Bra! Se till att få ordning o tvinga tanten fixa något som hjälper! ;)

Jag orkade inte gå till henne. Jag har faktiskt ingen feber idag och känner mig piggare!!! :D Så nu är det bara att hålla tummarna att jag snart blir frisk!

ZuperZandra wrote:
    Krya på dig….!

Tack! 😮

Staffan_STB wrote:
    :up:

:emo-thumb

Azklund wrote:
    Haha dåligt ;) Jag ligger lite efter i planeringen, så mkt kan jag säga! Men några st ska man nog orka riva av! ;) Väl mött i Umeå!

Haha vaddå dåligt? :whistle:
    Okej, i vilken klass ska du ställa upp i då? Blir spännande att se hur det går för dig. Du borde säga ditt riktiga namn så man kan spana på dig på tävlingen ;) Annars får du väl komma fram å morsa på mig, om du vågar! :D Lycka till!

Gustaf Lindberg wrote:
    Det måste du faktiskt inte, du måste bli frisk :) Slappna av och känn ingen stress över att dieten och träningen blir lidande av sjukdom. Du har hela livet på dig att träna och dieta sen. Slappna av och ta hand om dig själv och släpp träningstankarna så ska du se att du snart står där ”fitast på stranden” :)

Tack Gustaf! Du verkar ganska ung, men är väldigt klok för din ålder! Du har verkligen rätt, min hälsa går före dieten! Ditt inlägg värmde verkligen och jag känner redan att jag mår bättre! ;)
    Nu satsar jag allt på att bli frisk! Tack igen, och ta hand om dig! Kramis!

hannav86 wrote:
    Haha vaddå dåligt? :whistle:
    Okej, i vilken klass ska du ställa upp i då? Blir spännande att se hur det går för dig. Du borde säga ditt riktiga namn så man kan spana på dig på tävlingen ;) Annars får du väl komma fram å morsa på mig, om du vågar! :D Lycka till!

Jag kommer ställa upp i Amatör-klassen, var med förra året men då bara i Chins & Dips, inte i hinderbanan och totalen så att säga. Tror jag hamnade på 19 chins och 33 dips den gången. Tror och hoppas jag slår det iaf! :)

Azklund wrote:
    Jag kommer ställa upp i Amatör-klassen, var med förra året men då bara i Chins & Dips, inte i hinderbanan och totalen så att säga. Tror jag hamnade på 19 chins och 33 dips den gången. Tror och hoppas jag slår det iaf! :)

Men det är ju skitbra! 19 strikta chins är starkt som fan! :up: Då ligger nog du och min ena adept ganska lika… Kan ju bli spännande!
    Vi ses, önskar dig lycka till!

Okej, idag mår jag faktiskt lite bättre. Har verkligen tröttnat på att vara sjuk och på att kolla på all dålig skit som går på tv. Jag som i vanliga fall aldrig hinner titta på tv, kan ju hela tablån utantill nu. Ganska tragiskt… :(

Jag är helt feberfri nu, och va och hämtade ut hostmedicin idag, som magiskt nog fungerar verkar det som! Jäkligt skönt! Så om jag känner mig bättre imorn, ska jag tillbaka till jobbet på torsdag! Då har jag vart borta en hel vecka, och nu längtar jag faktiskt tillbaka!
    Men det som jag längtar mest till är gymmet. Jag va ganska trött på styrketräning ett tag där, men nu kan jag knappt vänta innan jag får börja igen! Och våren är ju här, det är varmt ute och fårglarna kvittrar. På väg till apoteket såg jag t o m några gula krokusar som hade blommat! Åh, va härligt! Tänk att få gå långa morgonprommisar eller jogga runt djurgårn! Åh… ;)

Jag snackade med en PT-kompis som jobbar för Casall, och eventuellt ska jag oich hon hålla i löpklasser vid djurgårn för dom i sommar! Så jäkla coolt! Jag kommer bli sponsrad med kläder, få lön + att jag får 60% i butiken! Mm, kan det bli bättre?! Man får ju betalt för att springa dessutom, och då blir det ganska motiverande! Ska bara se till att få upp flåset ordentligt nu.
    Tänkte faktiskt börja träna med PT själv, för att börja ta ut mig till 100%. Lättare att fuska när man är själv…

Nä, nu är det tillbaka till tv! Sex & the City! :D

Jag ser äntligen ljuset!

Äntligen är jag på bättringsväg igen! Jag mår riktigt bra idag. Pulsen är fortfarande något förhöjd, jag hostar och snorar, men febern har släppt och orken är tillbaka. Kunde inte ligga still i soffan idag, utan längtade bara ut och iväg. Det sprätte och sprutade i hela kroppen och jag längtar verkligen till mitt gamla vanliga liv igen! :D

Jag åkte till affärn och inhandlade massa mat, lagade tre stora storkok:

Köttfärs med vitlök och paprika
    Citronlax i ugn
    Tonfisk i tomatsås med Garam Masala

Till det kokade jag lite bulgur. Sen laddade jag kylen med mellanmål och frukost; Keso, ägg, knäckebröd, yoghurt och mjölk till prottedrinkarna!

Imorn kör jag igång med dieten igen. 1500kcal/dag. I helgen tänkte jag börja gå promenader så att jag på måndag ska kunna börja styrketräna igen. Åh, va jag längtar tills jag får komma igång!

Och idag tog jag hem min underbara nya cykel som jag fått av mamma och pappa i julklapp. Nu är det slut på bussresor, så imorn ska jag trampa till jobbet vid tio i sex, och det ska bli riktigt skoj! :D

ÄNTLIGEN!!!!!![/b]

hannav86 wrote:
    Äntligen är jag på bättringsväg igen! Jag mår riktigt bra idag. Pulsen är fortfarande något förhöjd, jag hostar och snorar, men febern har släppt och orken är tillbaka. Kunde inte ligga still i soffan idag, utan längtade bara ut och iväg. Det sprätte och sprutade i hela kroppen och jag längtar verkligen till mitt gamla vanliga liv igen! :D

Jag åkte till affärn och inhandlade massa mat, lagade tre stora storkok:

Köttfärs med vitlök och paprika
    Citronlax i ugn
    Tonfisk i tomatsås med Garam Masala

Till det kokade jag lite bulgur. Sen laddade jag kylen med mellanmål och frukost; Keso, ägg, knäckebröd, yoghurt och mjölk till prottedrinkarna!

Imorn kör jag igång med dieten igen. 1500kcal/dag. I helgen tänkte jag börja gå promenader så att jag på måndag ska kunna börja styrketräna igen. Åh, va jag längtar tills jag får komma igång!

Och idag tog jag hem min underbara nya cykel som jag fått av mamma och pappa i julklapp. Nu är det slut på bussresor, så imorn ska jag trampa till jobbet vid tio i sex, och det ska bli riktigt skoj! :D

ÄNTLIGEN!!!!!![/b]

KALAS!! GO GO GO! Så har jag ngt att läsa på kvällarna! ;) haha

Pixi wrote:
    KALAS!! GO GO GO! Så har jag ngt att läsa på kvällarna! ;) haha

Haha, jag ska försöka! :p Men du åker ju snart!!! Fusko! Ta mig som handbaggage vettja! Jag kan nog banta ner mig lite….? ;)

Jag mår bättre och bättre, även fast de är lite hostigt och knackigt här och där och halsen svider en smula i halsen på morgonen. Men jag har mer krafter och våren sprudlar i kroppen!

Vaknade sju imorse och bestämde mig för att gå på en morgonprommis. Lite för tidigt egentligen, med tanke på förkylningen, men jag struntade i det. Fick hålla hårt i tyglarna för att inte ruscha iväg som vanligt! Flåset är ju inte direkt på topp vill jag lova… Men jag tog en kortare runda runt djurgårn i morgonsolen och de va så himla vackert! Musiken dånandes i öronen och solen som glittrar på vattnet… Kan de bli bättre?? :D

Tog några bilder med mobilen, men har tappat bort sladden så jag fick inte in dom på datorn. Både mobilen och datorn ska ju ha bluetooth, men inte fan hittade jag den på datorn?? Jag och tekniken… :frust:

Haha, igår va min första dag på jobbet. Det gick väldigt bra och kändes skönt att va tillbaka. Massor att göra såklart, men det är som det ska! Jag trodde att jag skulle stänga ikväll, men såg på schemat att jag är ledig fredag, lördag och söndag nu! Haha, så himla roligt! Jag har vart borta i åtta dagar, jobbar en dag och sen ledig igen :D Min chef gav mig the evil eye… Haha!

Men jag ska bege mig till gymmet och träna simon och magnus nu, börjar ju dra ihop sig för tävling snart… Heja dom!

Nä, nu fruuuuullle!

hannav86 wrote:
    Haha, jag ska försöka! :p Men du åker ju snart!!! Fusko! Ta mig som handbaggage vettja! Jag kan nog banta ner mig lite….? ;)

Fixar du en stor väska på hjul så ska vi iaf försöka! ;) Ja… om 1 vecka har vi precis landat i Kapstaden…! :D😀 Ska bli såååå gott!!

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 286 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.