Här är jag!

Home Forums Dagböcker Här är jag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 252 total)
  • Author

Hej hej!

En liten presentation först av mig kanske?

Jag heter då Monica egentligen, är 30 år nu och är ganska nyinflyttad till Göteborg. Jag bor i en liten tvåa med min hund Bobo, och jobbar för mycket känns det som ibland. Försöker hinna träna fyra dgr i veckan och då främst på gym då.

Det intresset väcktes ganska tidigt, satte min fot på mitt första gym när jag var 12, sen har jag tränat i perioder. Den sista ”perioden” har varat i ca fem år, jag tog upp styrketräningen seriöst när jag träffade mitt ex Kari, som blev etta i -80 nu på sm, om jag får skryta lite! :worship: Det var iallafall då jag blev riktigt biten, och det har väl gått ganska bra. Vägde 48 kg när jag träffade honom då för fem år sen, nu väger jag 57 och är hårdare. :D

Jag vill tävla, men har inte riktigt tron att jag kan klara det, har försökt två ggr förut men kanske det kan bli tredje gången gillt. Vill tävla under 2006…Ska!!

Jaa, så denna träningsdagboken är väl till för att få lite stöd i vardagen som inte känns alls spännande just nu. Ska börja smygdeffa lite nu för en ev. fotning, och då är det gott att skriva av sig lite…

Dagens träning består av 75 min morgonpromenad i skogen, helt underbart väder!! Och så ska jag till gymmet senare och köra ben, tungt!!!

Hej och välkommen Monica, såg dig på SM men hann aldrig säga hej
    Det såg bra ut så tävla tycker jag du ska göra, det är bara att ligga i och att köra hårt:up:
    Ser du Kari så får du hälsa från mig
    mvh jocke

jocke wrote:
    Hej och välkommen Monica, såg dig på SM men hann aldrig säga hej
    Det såg bra ut så tävla tycker jag du ska göra, det är bara att ligga i och att köra hårt:up:
    Ser du Kari så får du hälsa från mig
    mvh jocke

Tack, tack! Ja, nu är det hårdkörning som gäller! :p

Kari träffar jag ganska ofta, bla på gymmet, så jag ska hälsa!

Japp, igår blev det lite ben då.. Fick sån inspiration i helgen på sm så jag sprang omkring som en tok på gymmet. :D

Det blev iallafall lite benböj i smithen, inte så tungt men ändå:

2x bara stång
    2x 55 kg
    3x 85 kg

Benspark
    5x 30-55 kg

Utfall i smith med bara stång x 4

Sissy squat x 3

Benpress
    1 x 55 kg
    1 x 85 kg
    2 x 110 kg
    1 x 55 kg

Sen körde jag giantset på baksida ben:
    Liggande curl, sittande, och så blev det raka marklyft med bara stången.

Får jag inte träningsvärk av detta så vet jag inte…

Blev en entimmas promenad med hunden innan träningen också, så jag förbrände inte efter…

Nu är det ny dag, så vovven och jag har vart ute ca 70 min. Träffade massa folk med hundar uppe i skogen, så de sprang omkring fem stycken och busade, lite kul att se. Alla i olika storlekar och former. :) Min är minst som alltid…sådan matte sådan hund. *s*

Phu, vilken dag igår…

Jag börjar ju aldrig jobba före kl tio på morgonen så jag brukar inte gå upp så himla tidigt…men denna veckan har jag målare här, så det är bara att gå upp vid sju och se glad ut! Lite kaffe och så ut och traska..Är ute på upptäcktsfärd typ varje morgon nu, håller på att lära mig skogarna här, och det är så stort! Finns hundratals små stigar härs och tvärs, ni som bor i göteborg känner ju till delsjöområdet kanske…

Kl 7: promenad
    Kl 11: iväg med hunden till Kari, som skulle vara hundvakt igår, och vidare till jobbet
    Kl 12: börjar jobba
    Kl 19:20 slutar jobba och hämta hunden, köra Kari till gymmet
    Kl 21: hemma, slänga i sig en prottedrink
    Kl 22: till gymmet och träna
    Kl 00:00 hemma…ut med hunden
    Kl 01:30 somnar..

Och så upp kl sju idag igen, promenad…and so it goes..Vissa dagar är lite komprimerade.

Det blev för övrigt bröst och axlar igår, och det gick bra trots att jag tränade på nån typ av reserv…:|

kul att du skriver h

athleticmia wrote:
    kul att du skriver h

Vart en jobbig, jobbig vecka…Dels har ju då målarna vart här kl sju varje morgon, jag har varit fasligt förkyld samtidigt, och har sovit på en bäddmadrass på golvet i en vecka. Stenhårt! :(
    Men nu är de klara, och lägenheten är jättefin!

Var och körde bröst, triceps och biceps igår. Kändes jäkligt bra och jag fick ruggig träningsvärk idag!

Bänkpress smith
    20 x 20 kg
    15 x 30 kg
    7 x 50 kg
    7 x 50 kg
    Pumpade ur på 20 kg..

Pecdeck, lätt lätt…kopplar in axlarna annars

Sittande press i maskin
    Kommer inte ihåg mer än det tyngsta settet 7 x 45 kg, körde fem set.

Curl rak stång
    4 set med 20 kgs stången

Hittade en maskin som man kom åt peacen nått grymt på biceps! Shit vilken pump!

Fransk press
    15 x 17 kg
    10 x 20 kg x 3 set
    12 x 17 kg

Push down rakt
    12 x 35 kg
    10 x 40 kg
    6 x 45 kg
    10 x 35 kg

Ett bra pass! Ganska lustigt det där…ibland går man verkligen in för att köra som fasen, och man får ingen värk alls..men som igår, jag går till gymmet och har lite bråttom, så jag kör en övning mindre på varje muskel, vilket gör att man lastar på lite mer…och tar ut sig mer..lite omedvetet. Och värken blir grym!

Dags att rasta vovven för natten, ska upp och jobba också, 10 – 18 på en lördag…roligare kan man ha! :happy:

precious wrote:
    Hej!

Jo, jag vill så gärna…ska göra nått försök igen…:p

vad jag har förstått har du haft problem att gå ner ivikt….
    har sett några stycken med samma problem…o konstaterat att de äter för lite OFFSEASON vilket gör att när dieten börjar är det lixom ingen skillnad…

alltså dieten innhåller inte FÄRRE kalorier än offseason. o hur ska man då kunna gå ner i vikt??
    för lite mat en lägnre tid sänker ju förbränningen vilket gör att dieten inte kommer att funka. kroppen är redan från början inställd på svält…verkar va ett vanligt förekommande fenomen hos tjejer…

jag vill ju se dig på scen!!! som säkert så många andra :bb2:

athleticmia wrote:
    vad jag har förstått har du haft problem att gå ner ivikt….
    har sett några stycken med samma problem…o konstaterat att de äter för lite OFFSEASON vilket gör att när dieten börjar är det lixom ingen skillnad…

alltså dieten innhåller inte FÄRRE kalorier än offseason. o hur ska man då kunna gå ner i vikt??
    för lite mat en lägnre tid sänker ju förbränningen vilket gör att dieten inte kommer att funka. kroppen är redan från början inställd på svält…verkar va ett vanligt förekommande fenomen hos tjejer…

jag vill ju se dig på scen!!! som säkert så många andra :bb2:

Jo, jag hade väldiga problem sist…vad det berodde på kan man ju spekulera i, men jag tror jag vet varför. Nu under hösten har jag testat lite, bara för att se, och det jag ändrade på var att jag åt MYCKET mera fett än jag gjort innan + att jag började jogga istället för promenader..och vips! Där fick den förbränningen fart! Från storlek 38 :( till min kära 34:a igen! :D
    Nu håller jag mig här, äter ganska normalt…ostmackor och sånt också, men bra mat överlag!
    Summan av kardemumman, nu vet jag nog lite mer hur jag ska göra tror jag, man måste nog lära sig hur ens egen kropp funkar, och vad den svarar på…

Kul att jag har en supporter! :D

Hej! Kul med tävlingsplaner!! Kan du inte slänga upp lite bilder? :up:

Mvh/Susanne

lyclka till då!!!! visst måste man lära känna SIN kropp…

Bilder kommer…ska försöka komma ihåg att ta med kameran till gymmet imorgon..men formen är inte den bästa nu men det får ni väl ta..

Har legat på latsidan lite så..men nu är jag igång igen! Var och körde biceps och axlar igår, å va bra det gick. :p

Biceps:
    Curl ez-stång:
    Värmde upp med 5 kg x 2 set
    15 kg x 12 reps
    17,5 kg x 8
    17,5 kg x 6
    10 kg x 8

Scottcurlmaskin
    5 kg x 4 set x max

Sista övningen vet jag inte vad den heter, det är en jäkligt bra peakövning iallafall. Man ligger på en bänk, fäster en stång i övre trissan på cablecrossen, och så drar man mot pannan..
    Körde iallafall på 30-45 kg x 4 set..

Axelpressmaskin
    Uppvärmning 10kg x 3
    17,5 kg (på varje alltså..:D ) X 3 set
    15 kg x 2

Baksida i maskin, kör jag alltid lätt, får ingen kontakt annars..
    10 kg x 4 set

Lyft åt sidan med två femkg x 4 x max..

Avslutade med en halvtimme på löpbandet, intervall…så skönt att få svettas ordentligt!

Nu ska jag ut i kylan på långpromenad med vovven, känner mig lite rastlös..vilodag idag…Boring!!

Visst fan ska det nu gå vägen för dig nu! Kämpa på!

//Jossan

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 252 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.