Här är jag!

Home Forums Dagböcker Här är jag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 252 total)
  • Author

tröttheten kommer i perioder o hungern försvinner efterett par veckor så det är bara till att bita ihop :)
    ska bli kul att se vad det är du deffar inför…tidningsreportage gissar och hoppas jag på :)

athleticmia wrote:
    tröttheten kommer i perioder o hungern försvinner efterett par veckor så det är bara till att bita ihop :)
    ska bli kul att se vad det är du deffar inför…tidningsreportage gissar och hoppas jag på :)

Ok…idag har det gått rätt bra iallafall, inte vart så hungrig faktiskt, och pigg också! Bra, så man inte går omkring som en zombie på jobbet varje dag…:)

Jaaa…vi får se vad det blir ;)

Dagens aktiviteter då![/b]
    En timmas morgonpromenad, nähä!
    Halkigt och dant vare, så imorgon blir det cykeln. Var inte hemma från jobbet förrän vid åtta, så det blev en prottedrink direkt och så iväg igen då. Körde bara rygg idag, fyra övningar blev det och inga vikter att skryta med…:( Sen 45 min på löpbandet efter då, jaa mina dagar är inte alls inrutade, jaja men så är det ju…tydligen!

Är ledig imorgon, och det ska bli så skööööönt!

Ätardag idag!!![/b]

Jag skulle nog dö om inte jag hade en sån här dag i veckan att se fram emot….Festar loss med lite jordgubbssylt på gröten nu :D

Nä, jag ska allt hålla igen någolunda iallafall, vill inte grisa loss totalt, men extra kolisar blir det definitivt och kanske pizza och lite godis….Känner änna för att baka nått också…:whistle:

Vad har hänt då? Jo, jag vägde ju mig förra torsdagen, då stod vikten
    på 59…Så vägde jag mig nu i torsdags, då stod den på 57,6. Så 1,5 kg på en vecka iallafall! :) Glad! Det känns på magen…har nog tappat mycket vätska också…så jäkla najs känsla, det funkar!!! :D

I torsdagskörde jag ben, inga viktrekord, men det kändes bra.

Fredag blev det ett kort pass, axlar och mage bara.

Alla dagar har jag kört en timma förbränning på morgonen + 45 min på kvällen + då styrketräningen.

Nu är jag inte alls trött längre, och det är så skönt! Kom hem nu från morgonpromenad och ska snart iväg och jobba, inge kul att jobba helg alls känner jag…Men jag får ju äta!

visst är det roligare att jobba när man får äta

vet hur det känns med ett inrutat liv!!!! :| när man hör vissa andra som inte gör något speciellt på sin fritid och bara kollar tv blir man nästan avundsjuk…: fast i längden hade jag itne stått ut med att inget göra :emo-thumb

kul att dieten funkar!!! vet inte hur längde du ska dieta men du har iallafall kört igång rejält direkt!!! inte för bråttom nu väl :O

du får posta bilder under vägens gång!!!

athleticmia wrote:
    visst är det roligare att jobba när man får äta

Visst är det!

Quote:
    vet hur det känns med ett inrutat liv!!!! :| när man hör vissa andra som inte gör något speciellt på sin fritid och bara kollar tv blir man nästan avundsjuk…: fast i längden hade jag itne stått ut med att inget göra :emo-thumb

Det hade inte jag heller…uschiamej..

Quote:
    kul att dieten funkar!!! vet inte hur längde du ska dieta men du har iallafall kört igång rejält direkt!!! inte för bråttom nu väl :O

du får posta bilder under vägens gång!!!

Jag fick ju så kort tid på mig, ca sex veckor så jag har fått hjälp med hur jag ska tappa så mycket som möjligt på denna tiden…;) Nu har jag faktiskt inte legat sååå lågt på kolhydraterna som han sa, han tyckte 60-100g per dag, men jag har änna tränat varje dag så det har blivit ca 120 g. Kör nog på detta en vecka till så kan jag sänka lite sen…

Bilder kommer nästa vecka, vill vänta lite…:p

Skummade igenom din journal, har inte varit här på ett tag, du har alltså aldrig tävlat innan? Hur lång är du??

Silvia wrote:
    Skummade igenom din journal, har inte varit här på ett tag, du har alltså aldrig tävlat innan? Hur lång är du??

Nä, jag har aldrig tävlat innan…Försökt har jag gjort….två avbrutna dieter..tyckte hemskt mycket synd om mig själv. :( :p

Jag är 159 cm…kort.

Ok… då vet du kanske vad som gick fel, så kommer det funka den här gången. Ser ju ut som attt massan finns där!

Silvia wrote:
    Ok… då vet du kanske vad som gick fel, så kommer det funka den här gången. Ser ju ut som attt massan finns där!

Ja, jag tror det! Man måste ju absolut ha den rätta viljan också, hade nog inte det heller riktigt. 😮

Tack!

Intressant läsning :emo-thumb Vad låg ditt intag på före du körde igång dieten…? Men det är klart, att kapa ner till 100 g kolisar på en gång lär ju kännas oberoende av vad utgångsläget var. Blev också nyfiken på fettmängde – kan du käka nåt ”extra nyttigt” fett i form av nötter etc. eller kommer största delen av fettet direkt ifrån maten du käkar?

Linda G wrote:
    Intressant läsning :emo-thumb Vad låg ditt intag på före du körde igång dieten…? Men det är klart, att kapa ner till 100 g kolisar på en gång lär ju kännas oberoende av vad utgångsläget var. Blev också nyfiken på fettmängde – kan du käka nåt ”extra nyttigt” fett i form av nötter etc. eller kommer största delen av fettet direkt ifrån maten du käkar?

Tack! Jaa, jag har faktiskt inte så stor koll på intaget innan jag började dieten, käkade MYCKET mera kolisar och alldeles för lite protein det har jag då insett…:) Jag åt liksom mer vad jag var sugen på, ganska ”normalt”…uteluncher, mackor..hm..ja sånt.

Jag ligger på ca 25g fett nu, och det kommer från fiskolja – kapslar och makrill. Har lite hasselnötter på minikeson, så där blir det ju lite också.

En dag ser ut så här:
    Frukost:
    1 dl havregryn, 1 msk linfrön, 1 dl protte, fiskolja

Lunch:
    1 dl kokt ris, 1 makrillfiléburk

Mellanmål 1:
    200 g minikeso, lite hasselnötter

Mellanmål 2:
    1 dl protte

Mellanmål3:
    1 lättkesella, lite hallon, vatten, sötningsmedel mixat

Efter träning:
    1 dl protte, Vitargo som ger ca 35 g kolisar

Kvällsmål:
    200g kyckling, 1 ägg + 2 vitor

Det är min dagsranson…blir ca 225g protte, 25g fett, 110g kolisar, ca 1560 kcal. Tar även glutamin till de måltiderna som inte består av prottepulver.

hur mycket förbränning och promenader kör du till detta upplägg?? lite mat :(

Håller med! låter som lite mat! Hur länge har du legat så lågt?

Ska bli kul att se bilder:up:
    För det finns ju en hel del mukler!

Oj – det var inte mycket :) Men kul att se hur du lagt upp det iaf. Och nu efter att du kört så här strikt ett tag, kommer du säkert få ”inspiration” att ha lite koll på intaget ”off” också – iaf så du får i dig tillräckligt med protein.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 252 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.