Hard as nails

Home Forums Dagböcker Hard as nails

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag startar en liten dagbok för att om möjligt kunna hålla koll på fram-och baksteg i träningen.

Mitt mål är att bygga högkvalitativa muskler men ändå ständigt vara i bra form, dvs smal. Det fysiska föredömet: Eugen Sandow! Jag vill alltså ha de klassiska grekiska proportionerna. Symmetri, balans och harmoni.

Mitt träningsprogram kommer baseras på klassiska metoder för harmonisk kroppsutveckling -”squats and milk program”. Något modifierad.

I alla fall. två tunga pass i veckan som ser ut som följer.

Ett set benböj om tjugo reps
    omedelbart följt av
    Ett set militärpress om tjugo reps (alt. hantelpullovers)
    Vila.
    Två set bänkpress om åtta repetitioner.
    Två set dips, positiv failure.
    Två set chins till positiv fail.

Detta upplägg körs till jag börjar känna mig sliten. I övrigt ska jag jogga och spela tennis som vanligt dvs 2-3 timmar i veckan.

I övrigt måste jag börja tänka mer på vad jag stoppar i mig. Tyvärr är jag en gottegris utan dess like. Å andra sidan dricker jag väldigt lite alkohol så det jämnar väl ut sig kan tänka.

Pass ett idag. Prövade mig fram med vikterna och upplägget. Har ingen aning om kapaciteten med detta program.

Benböj 20*50 kg gick väldigt lätt.
    Pullovers med hantel 15 kg löjligt lätt. Men ändå en annorlunda känsla i och med den extra intensiteten då jag inte vilar alls.

Bänkpress 55kg * 8 reps. Två set som kändes behagliga, svårt få till ngn urladdning iom att man är van att köra fler set.

Dips och chins: minns i ärlighetens namn inte hur många, kanske 7-8*2 på varje.

God natt.

Fuskade lite på gymmet idag också mest för att göra mina kurskamrater sällskap. Det blev lite vad, bröst och armträning.

Avslutade med lite simning, vilket var åratal sedan sist. Jag är ingen Phelps direkt om man säger så.

Ingen träningsvärk att tala om.

Torsdag: andra passet enligt det nya schemat.
    Knäböj 1*20. Sjuttiofem kilo var precis lagom nära spygränsen. Orkade 12 utan paus, tog resterande med paus efter 1-2 rep.Gick sedan direkt på 20 lätta militärpressar. Urrk. Vila. Drack ½ liter mjölk.

Bänkpress tre set: 8+8+5 reps. 75 kilo+80 kg.
    2*5 dips, 2*5 chins.

Intressant känsla dagen efter. Inte lika mör som jag brukar vara. Mår fantastiskt bra!

Ska skriva upp att jag gjorde tre set marklyft på träningsvikten 115 kg igår. I morgon: mjölk och hukningspass nr.3!

Måndagen bjöd på squats and milk-pass nr 3. Jag hade denna gång 80 kilo på stången. Förvånad att det gick så pass lätt. 85 kilo på torsdag?

Följt av pullovers med hantel 20 st.

Bänkpress 3 set på 80 kg.Uppvärmningsset samt 8+6+5
    Lite dips, orkade bara 4+4+3 efter bänken, huvaligen.

Har nog gått upp några gram trots allt!!

Har sprungit 25 minuter idag, kanske 4½ kilometer? Känns skönt men lite tjockt kring midjan.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.