Heidi tar sig i kragen

Home Forums Dagböcker Heidi tar sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 542 total)
  • Author
    Heidi K wrote:
    Haha, men tjena mittbena! Ett hett tips om du vill gå upp i vikt är ju att bli gravid :D Jag hade en lång paus efter förlossningen och varje gång filip åkte till gymmet kändes det snopet. Men du är säkert löjligt stark fortfarande! Har du börjat träna nu igen då?

Man går knappast upp så mycket i muskelvikt då :p
    Jag hyr ut mitt gymkort till slutet av dethär året, så jag överväger starkt att börja igen då, men lite rädd för att jag kommer träna likadant som jag gjorde och *vips* får man inte på sej kläder längre + att man ser ut som en ladugårdsvägg, vet inte om jag vill det :ph34r:

Heidi K wrote:
    Vissa dagar tar jag koffein också. Som Pixi här på forumet sa ”jag är trött från jag vaknar tills jag lägger mig på kvällen” :D Näe så är det inte alla dagar men visst önskar man att man hade mer energi vissa dagar. Det brukar vara helt galet med människor på gymmet efter kl 16! På morgonen är det mest pensionärer. Ni ska snart flytta va?

Som sagt, koffein är räddaren i nöden!
    I sååå många lägen… ;)
    Snart och snart :) Planen är efter nyår iallafall, men vem vet om vi håller den…

Marina N wrote:
    Man går knappast upp så mycket i muskelvikt då :p
    Jag hyr ut mitt gymkort till slutet av dethär året, så jag överväger starkt att börja igen då, men lite rädd för att jag kommer träna likadant som jag gjorde och *vips* får man inte på sej kläder längre + att man ser ut som en ladugårdsvägg, vet inte om jag vill det :ph34r:

Du kan ju träna lite lättare och köra mer cardio kanske? Du tränade ju ganska tungt innan! Ingen risk att jag kommer att se ut som en ladugårdsvägg på många år (om någonsin?) så jag kör på :D

Så var man uppe innan tuppen idag för att äta, slänga i 3 maskiner med tvätt och sedan gå till gymmet. Ben och mage som skulle köras. Istället för att börja på 40 och avlsuta med 55 i knäböj så provade jag på att köra alla set med 55 kg. Känns som att 70 kg som jag körde på innan jag blev gravid är väldigt långt borta :D

10 min. promenad till gymmet

Knäböj: 55×8, 55×7, 55×6
    Benspark: 60×8, 65×8, 70×7
    Liggande lårcurl: 30×8, 30×7, 30×6
    superset med
    Sittande lårcurl: 35×8, 40×8, 40×7
    Benpress: 110×8, 120×8, 120×7
    Stående vadpress: 60×10, 65×10, 65×10

3 övningar för magen, 9 set
    15 min. motionscykel (intervaller, 8 km)

10 min. promenad hem

Dagens lunch blev en favorit i repris, grön tonfiskröra (tonfisk, mosad avokado, kvarg, pasta, valfria grönsaker). Jag har haft upp en bild och recept innan. Det tar inte lång tid att göra och det är gott :).

Imorgon blir det eventuellt en vilodag, eller cardio.

Rejäla pass du drar av! :D
    Det gillar vi!!

Pixi wrote:
    Rejäla pass du drar av! :D
    Det gillar vi!!

Jag försöker :D

Strax innan kl 7 idag bestämde sig den här fårskallen för att ta en morgonpromenad. Visst, det såg lite blåsigt och regnigt ut men så illa kunde det väl inte vara… Eeeh, jag hann gå i 5 minuter så hade himlen öppnat sig :D Så jag gick en annan runda än vanligt. Gick in mot stan istället. Alla andra människor hade paraply, men inte jag! Jag trodde inte det skulle regna så mycket.

Det blev 50 minuter morgonpromenad. De gånger det kom trappor så sprang jag upp för att höja pulsen lite. Alla plagg var genomblöta ganska snabbt så då slapp jag oroa mig över regnet iaf ;) Jag undrar hur många som tittade på mig och tänkte ”vilken idiot…” Men det var skönt iallafall :) Blev trött som en gnu så jag sov en timme med Hampus efter lunchen.

Haha! Låter som en beskrivning av mig från min morgonpromenad i måndes :D

Heidi K wrote:
    Du kan ju träna lite lättare och köra mer cardio kanske? Du tränade ju ganska tungt innan! Ingen risk att jag kommer att se ut som en ladugårdsvägg på många år (om någonsin?) så jag kör på :D

Nää, hata cardio :yikes: hoppa ju nästan alltid över det ialfl så..

Kör hårt du nu bara, så får jag grubbla vidare :p

Egentligen skulle jag tränat igår då filip kom hem från jobbet 18.30. Men jag orkade inte. Inte ens nästan ;) Så det blev rygg och biceps idag istället. Vilodag igår.

Latsdrag: 45×8, 50×8, 55×8
    Hammerrodd: 50×8, 55×8, 60×7
    Chins: 8, 7, 6 ( hjälpvikt: 15, 10, 10. Brukar börja med chins men det var upptaget då jag kom dit)
    Skivstångsrodd: 37x8x3
    Ryggresningar: 10x10x3
    Pulldown (maskin): 50×8, 55×8, 55×7 (blev en bonusövning)

Baksida axlar med rep i sittande rodden: 20×8, 25×8, 30×8
    Framåtlutande sidolyft i cc: 5×8, 6×8, 6×8

Curls i cc: 30x8x3
    Hammercurl: 11×8, 12×8, 12×8

15 min. crosstrainer (pulsen låg mellan 175-188 de gånger jag kollade)

10 min. promenad hem

Vi har ätardag idag så ikväll ska jag och Filip ut och äta :) Inte svävat ut så mycket trots att det är ätardag. Blev bröd till frukost :P Ris och kyckling till lunch..kvarg och frukt efter träningen :D Och ja..någon chokladbit nu och då.

Veckans andra vilodag idag. Jag hade tänkt köra lite cardio som ”bonus”. Men då jag vaknade idag hade jag ont i halsen och det har hållit i sig i stort sett hela dagen. Så istället för att chansa så tog jag det lungt idag (om man inte räknar med de promenader som vi gått med hampus) och hoppas att jag kan köra på som vanligt nästa vecka.

Så här har veckan sett ut:
    Måndag: 45 min. motionscykel
    Tisdag: bröst, axlar, triceps + 15 min. löpning
    Onsdag: ben, mage + 15 min. motionscykel
    Torsdag: 50 min. morgonpromenad
    Fredag: vilodag
    Lördag: rygg, biceps + 15 min. crosstrainer
    Söndag: vilodag

Imorgon blir det motionscykel och ca 40 min. promenad till öppna förskolan :p

Som planerat blev det 45 min. motionscykel idag. Blev plankan också efteråt. Nu ska jag sitta en stund innan det är fullt ös medvetslös med Hampus igen.

Imorgon blir det bröst, axlar och triceps.

Vad blev för god restaurangmat? :)

JTrulsson wrote:
    Vad blev för god restaurangmat? :)

Det blev köttfondue på [http://www.oasenfondue.se/Oasen/index.html Oasen]. Aldrig varit där innan. Men det var gott! Lite spännande då man fick doppa själv :D

Idag tränade jag på eftermiddagen. Kändes som om jag var där mitt i natten :D Innan träningen var vi på sjukhuset med Hampus. Han ska opereras på torsdagen så idag skulle vi få lite information om hur det skulle gå till och annat skrämmande för en mesmamma. Hade huvudvärk from hell också som vägrat släppa. Men det var skönt att träna så jag kunde tänka på annat en stund.

Bänkpress: 30×8, 35×8, 35×8
    Lutande hantelpress: 13×10, 14×8, 15×7
    Flyes i cc: 20x8x3

Stående skivstångspress: 22×8, 25×8, 25×7
    Hantellyft åt sidan: 7×8, 8×8, 8×8
    superset med
    Framåtlyft: 7×8, 8×8, 8×8
    Sittande hantelpress: 10×8, 11×8, 12×6

Pushdown: 20×8, 25×7, 25×6
    Frenchpress: 15×8, 16×8, 17×8
    Enarms pushdown med omvänt grepp: 5×8, 6×8, 7×7

15 min. löpning (2.25 km)

10 min. promenad hem

Nu blir det hemgjorda leverbiffar. Ben och mage imorgon!

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 542 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.