- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 september, 2010 at 22:43 #428809Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Det blev köttfondue på [http://www.oasenfondue.se/Oasen/index.html Oasen]. Aldrig varit där innan. Men det var gott! Lite spännande då man fick doppa själv
Jag har aldrig ätit någon variant av fondue, MEN just precis nu börjar jag undra varför jag inte gjort det – för just precis nu såg det väldigt gott ut (till skillnad från leverbiffar ) :
Köttfondue Oasen………………………..209:-/per pers
Strimlat färskt oxinnanlår, 8 tillbehör: Mangocurry, BBQ-sås, Aioli, Coleslaw, Paprikasås, Pickles, Bearnaise samt Eldsås. Serveras med färsk pommes frites, sallad, smör och bröd.
Beef-fondue with eight accesories, salad and french fries.Rödvinsfondue á la Ruth………………..249:-/per pers
Färsk oxfilé, fläskfilé och kycklingfilé som serveras med: Aioli, BBQ-sås, Medelhavssås, Mango-currysås, Choronsås, Rödlökschutney och Bearnaise. Serveras med bakad potatis, aromsmör, sallad, pickles, bröd och smör.
Redwine-fondue with sirloin, fillet of pork and chicken served with different sauces, salad and baked potatoes.Mexikansk Fondue…………………..…..229:-/per pers
Färsk kyckling och fläskfilé som doppas i TexMexgrytan. Till detta serveras: Guacamole, Jalapenos, Creme fraiche, MexSalsa, Cheddardipp, Tomat- och lökmix, Hot Salsa, Nachos, sallad och TexMex-Pommes Frites.
Mexican-fondue, fillet of pork and chicken with Nachos, Guacamole and spicy dipsauces, salad and TexMex-fries.Asiatisk Fondue……………………….……229:- per pers
Strimlad färsk fläskfilè och kycklíngfilè som doppas i kryddig buljong. 7 tillbehör: jordnötsås, banansås, Mango Chutney, lime chiliyoghurt, red currysås, mandariner och jordnötter. serveras med smör, bröd och sallad och ert val av ris eller pommes frites
Fillet of pork and chicken served with 7 different accesories.
”Asian Style”Havsfondue Theodor……………….……..249:-/per pers
Rödtungsfiléer, scampi och lax, med 5 specialsåser: Wasabidip, pepparotsyoghurt, limesås, Aioli och Romsås. Serveras med ris, sallad, smör och rostat bröd. Fish-fondue with: Lemonsole, Salmon and scampi. Served wih five sauces, salad and rice.Ostfondue Neuenburger………………….219:-/per pers
Smält Emmenthaler och Grevéost smaksatt med vittvin och citron.
Här doppas det: Brödtärningar, paprika, prinskorv, rökt skinka, babycorns, salami, pickles och gurka. Serveras med sallad. Du kan även få din fondue helt vegetarisk eller smaksatt med curry alt. vitlök. Prata med din servitris.22 september, 2010 at 09:03 #428810Anonym anvandareMemberRekommenaderar också Oasens stark! Har bara testat köttfonduen och tobleronen efteråt, och den sistnämda är riktigt mumsig
Dock blir man ju lite hungrigare ju mer man äter. Det tar ju sin tid att ”koka” köttet. Men mysigt är det utan tvekan! :friends:
22 september, 2010 at 19:15 #428811Anonym anvandareMemberLåter som det får bli en tripp ner till Oasen O på tal om Hbg, finns det ngt gym att rekomendera? Hade varit kul att provträna nånstans när man ändå är där
Håller tummarna för att det går bra för hampus imon22 september, 2010 at 21:33 #428812Anonym anvandareMemberSam: Det var nytt för mig också, inte ens tänkt på att det finns något sådant ställe. Men det var väldigt gott!
JTrulsson: Jag trodde också att jag skulle få smaka på Tobleronen, men min date var för ekonomisk för sådana lyxiga saker Vi beställde in mera bröd så man hade något att äta medan man väntade på köttet.
Pixi: Vi tränade på träningsakademin innan. Ett bra gym som jag inte har några klagomål på direkt. Nu tränar vi på Sats, bara för att det är nära. Det är väl ok. Än så länge räcker vikterna till :p. Personalen är dock väldigt ivrig på att man ska prova på olika pass
22 september, 2010 at 21:41 #428813Anonym anvandareMemberBlev ett sent benpass idag. Jag och Filip tränade samtidigt, men inte tillsammans (han körde rygg). Var på gymmet 18.30 tror jag.
Ingen promenad till och från gymmet eftersom vi tog bilen.
Knäböj: 40×8, 50×8, 60×6
Benspark: 55×8, 60×8, 65×7
Liggande lårcurl: 30×8, 30×8, 30×7
Sittande lårcurl: 35×8, 40×8, 45×7
Benpress: 110×8, 120×8, 120×7
Stående vadpress: 60x12x33 övningar för magen, 9 set
15 min. löpband (fick håll efter 2 minuter. 5 minuter senare gjorde det så ont så jag blev tvungen att gå någon minut, sedan ökade jag till 10 km/h de sista minuterna. Jag brukar inte få håll. Störigt)Imorgon blir det en vilodag eftersom jag ska spendera dagen på sjukhuset med Hampus. Känns nervöst då jag vet att de ska söva honom. Men det blir säkert bra. Ingen aning hur han mår på fredagen men det är tänkt att jag ska träna då. Rygg och biceps på schemat.
22 september, 2010 at 23:39 #428814Anonym anvandareMemberLängesen man var här inne o läste men härligt o se att du kör på som vanligt, snygga knäböj och benpressar du fick in där!! hoppas det går bra på sjukhuset, keep on the good work
24 september, 2010 at 08:09 #428815Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:Längesen man var här inne o läste men härligt o se att du kör på som vanligt, snygga knäböj och benpressar du fick in där!! hoppas det går bra på sjukhuset, keep on the good workTack tack
24 september, 2010 at 14:33 #428816Anonym anvandareMemberDet blev som planerat ett ryggpass idag! Åt ryggbiff till lunch för att ladda ordentligt
10 min. promenad till gymmet
Chins: 8, 7, 6 (hjälpvikt: 10)
Hammerrodd: 50×8, 55×8, 60×7
Latsdrag: 50×8, 55×8, 60×6
Hantelrodd: 20×8, 22×8, 24×7
Ryggresningar: 15x8x3Baksida axlar i maskin: 15×8, 20×7, 20×7
Baksida axlar med rep i sittande rodden: 25×8, 30×8, 30×7Hantelcurls: 12×8, 13×7, 13×6
Curls i cc: 30×8, 30×8, 30×715 min. motionscykel (8km)
10 min. promenad hem
Tog några snabba bilder innan jag rusade hem. Cardio imorgon!
24 september, 2010 at 14:47 #428817Anonym anvandareMemberGött pass!
Det där omklädningsrummet känner man väl igen25 september, 2010 at 13:20 #428818Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Gött pass!
Det där omklädningsrummet känner man väl igenHaha, ja man får vara snabb att fota innan någon kommer in!
25 september, 2010 at 13:28 #428819Anonym anvandareMemberIdag hade jag egentligen tänkt gå till gymmet och köra 45 min. löpning. Istället blev det 1½ timme på akuten med Hampus. Han var inte glad alls då de skulle känna och klämma och ta blodprov. Det var inget farligt som tur är, men man börjar bli psykiskt utmattad nu av att se honom gråta på sjukhus. Jaja, nu hoppas vi att operationen ”fungerade” och att såren läker!
Men jag hann inte till gymmet innan Filip skulle till jobbet. Så då Hampus somnade efter lunch satte jag igång Biggest Loser Sverige och cyklade! 50 min. motionscykel blev det. Inte alls lika roligt som att springa, och inte lika jobbigt heller. Men det är som det är Imorgon hoppas jag på en morgonpromenad.
25 september, 2010 at 14:34 #428820Anonym anvandareMemberLängesedan man var här inen men OJ vad det har hänt saker med din kropp.. grattis kul=)..
26 september, 2010 at 12:10 #428821Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Längesedan man var här inen men OJ vad det har hänt saker med din kropp.. grattis kul=)..Tack så mycket
26 september, 2010 at 12:14 #428822Anonym anvandareMemberIdag blev det ½ liter vatten, en koffeintablett och 60 min. morgonpromenad. Svettigt och skönt!
Så här har veckan sett ut:
Måndag: 45 min. motionscykel
Tisdag: bröst, axlar, triceps + 15 min. löpning
Onsdag: ben, mage + 15 min. löpning
Torsdag: vilodag
Fredag: rygg, biceps + 15 min. motionscykel
Lördag: 50 min. motionscykel
Söndag: 60 min. morgonpromenadImorgon blir det någon form av cardio!
28 september, 2010 at 14:39 #428823Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Haha, ja man får vara snabb att fota innan någon kommer in!Håller med, känns lite sådär med att bli påkommen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.