Heidi tar sig i kragen

Home Forums Dagböcker Heidi tar sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 542 total)
  • Author
    JTrulsson wrote:
    Lyda? Kroppen då? Vad betyder det? ;)
    Men du har så rätt så, blir förmodligen så för mig med, men endast idag då…

Haha, man måste klura ut om det är kroppen eller knoppen som är trött. Känner man sig ”bara” slö så går det oftast att fixa och man vaknar till då man kommer igång. Men ibland har det hänt att kroppen sagt stopp och inte fungerat, då är det bra att vila en dag. Men det är svårt.

Lördag: Ätardag, 2 timmar familjepromenad (vilodag) och bio.

Idag var det löpning på schemat. Första gången jag sprang en hel timme var för 2 veckor sedan och då blev det 9.10 km. Idag skulle jag försöka klara av det igen, men helst komma lite längre. Jodå, 60 minuter löpning och 9.49 km! Tänk att jag klarar av att springa så länge/långt. Då jag var 15 år orkade jag inte ens 2 km. Men då hade jag iofs varken behov eller intresse av att träna heller :D Jag är riktigt stolt över mig själv :up:

Såhär har veckan sett ut:
    Måndag: bröst, axlar, triceps + 15 min. crosstrainer
    Tisdag: 60 min. morgonpromenad, ben och mage + 15 min. löpning (2.40 km)
    Onsdag: 60 min. morgonpromenad, 45 min. motionscykel
    Torsdag: vilodag
    Fredag: rygg och biceps + 15 min. motionscykel (8.15km)
    Lördag: vilodag
    Söndag: 60 min. löpning (9.49 km)

Heidi K wrote:
    Lördag: Ätardag, 2 timmar familjepromenad (vilodag) och bio.

Utveckling på det tack :D
    Människa på diet här, när det handlar om mat och ätardagar vill man veta allt! :whistle:

Stort grattis med löpning där! Sjukt bra jobbat, mot nya mål nu då väl?

JTrulsson wrote:
    Utveckling på det tack :D
    Människa på diet här, när det handlar om mat och ätardagar vill man veta allt! :whistle:

Haha, jag vet hur det är. Får se om jag kommer ihåg allt (minne som en fiskmås enligt min lillebror)

Frukost: 3 pannkakor (hemgjorda) med bacon och sylt. En Red bull.
    Lunch: Lasagne (hemgjord) och lite baguette
    Middag: ½ pizza och kladdkaka
    På Bion: 2 dl coca cola och ½ påse godis
    Efter bion: Resten av baguetten (blev en ½ på hela dagen) med lite pålägg och chokladmjölk.

Blir hungrig då jag tänker på det. Jaja, 2 veckor till nästa gång :D

JTrulsson wrote:
    Stort grattis med löpning där! Sjukt bra jobbat, mot nya mål nu då väl?

Tack! Ja det hade varit kanon om jag klarat 10 km på en timme. Men det känns som om jag borde träna löpning mer än 1 gång varannan vecka. Alltså längre stunder än 15 minuter efter passet. Löpningen borde få en egen dag. Nu vet jag ju vilken tid jag måste slå nästa gång. Om det går :D

Började med 60 min. morgonpromenad :) Svettigt som tusan blev det :up:

Många timmar senare gjorda jag något så ovanligt som att träna på kvällen! Tur att det inte händer ofta. Man fick ju nästan slåss om utrymmet. Idag blev det bröst, axlar och triceps. Trodde nästan att jag skulle få se fröken Trulsson på gymmet, men icke :D

10 min. promenad till gymmet

Bänkpress: 30×8, 35×8, 37.5×7, 40×6
    Lutande hantelpress: 15×8, 16×8, 16×7
    Flyes i cc: 20x8x3

Stående skivstångspress: 22×8, 25×8, 25×7
    Hantellyft åt sidan: 8×8, 8×8, 8×7
    superset med
    Framåtlyft: 8×8, 8×8, 8×7
    Sittande hantelpress: 11x8x3

Pushdown: 20×8, 25×7, 25×7
    Frenchpress: 15×8, 17×8, 17×7
    Enarms pushdown med omvänt grepp: 5×8, 6×8, 7×7

15 min. cykel (8km)

10 min. promenad hem

Jag mesade lite idag känner jag. 40 i bänken kändes ganska lätt ändå och jag hade kunnat höja, men vågade inte. Samma sak i lutande hantelpress. Ville testa 17 kg’s hantlarna, men vågade inte 😮 Tänk om jag tappat hantlarna eller inte ens fått upp dom. Usch :D Ska testa då det inte är smockfullt på gymmet.

Tänkte köra 15 min. crosstrainer efter passet men alla var upptagna. Snopet då jag för en gångs skull var sugen på den djävulsmaskinen!

Cardio imorgon!

Heidi K wrote:
    Frukost: 3 pannkakor (hemgjorda) med bacon och sylt. En Red bull.
    Lunch: Lasagne (hemgjord) och lite baguette
    Middag: ½ pizza och kladdkaka
    På Bion: 2 dl coca cola och ½ påse godis
    Efter bion: Resten av baguetten (blev en ½ på hela dagen) med lite pålägg och chokladmjölk.

Låter mumsigt, speciellt colan och godispåsen ;)

Quote:
    Tack! Ja det hade varit kanon om jag klarat 10 km på en timme. Men det känns som om jag borde träna löpning mer än 1 gång varannan vecka. Alltså längre stunder än 15 minuter efter passet. Löpningen borde få en egen dag. Nu vet jag ju vilken tid jag måste slå nästa gång. Om det går :D

Bara att bestämma sig egentligen, eller hur?
    Själv tycker jag löpning är så tråkigt så jag vet!
    Önskar lite att jag hade kunnat hitta glädjen i det… :frust:

Heidi K wrote:
    Trodde nästan att jag skulle få se fröken Trulsson på gymmet, men icke :D

Haha! Hade det varit en vanlig vecka hade du säkerligen sätt mig där, men inte igår. Körde med min bättre hälft på ett annat ställe just igår :)

JTrulsson wrote:
    Låter mumsigt, speciellt colan och godispåsen ;)

Haha, jag hade med mig 0.5 liter cola och en stor godispåse. Men jag fick nog sockerförgiftning och kunde inte äta eller dricka mer. Kunde säkert sparat det till senare, men det var lika bra att slänga det!

JTrulsson wrote:
    Bara att bestämma sig egentligen, eller hur?
    Själv tycker jag löpning är så tråkigt så jag vet!
    Önskar lite att jag hade kunnat hitta glädjen i det… :frust:

Ja visst är det så! Men förra gången satt jag och hostade i säkert 15 minuter efter löpningen så det känns svårt att öka :D Men jag ska självklart försöka och någongång kommer jag att klara det! Jag hatade löpning innan, men nu då jag är bättre på det är det kul. Finns inget som är så jobbigt som löpning :D

JTrulsson wrote:
    Haha! Hade det varit en vanlig vecka hade du säkerligen sätt mig där, men inte igår. Körde med min bättre hälft på ett annat ställe just igår :)

Ahaa, var tränar han? Flera olika ställen eller?

Idag var det cardio på schemat. Och eftersom jag inte hade tid att gå till gymmet idag så blev det motionscykeln hemma medan hampus sov (jag varken kan eller vill cykla då han är vaken).

Tittade på Biggest Loser Sverige medan jag cyklade. Jag cyklade som om jag var med i tävlingen :D 45 minuter blev det. Benen dog helt och jag har träningsvärk nu. Hur är det ens möjligt? Imorgon är det ben och mage på schemat…

Heidi K wrote:
    Tittade på Biggest Loser Sverige medan jag cyklade. Jag cyklade som om jag var med i tävlingen :D 45 minuter blev det. Benen dog helt och jag har träningsvärk nu. Hur är det ens möjligt? Imorgon är det ben och mage på schemat…

Hahaha då är du uppvärmd och klar till morgondagens benpass:D😉

Du kämpar på bra hur som helst.
    Hoppas benen är på hugget imorgon, lycka till :)

Heidi K wrote:
    Ahaa, var tränar han? Flera olika ställen eller?

Ja typ, vi är alltid redo att söka ny inspiration på nya ställen :D

Började dagen med 60 min. morgonpromenad. 4 timmar senare var det dags för ben och mage!

Knäböj: 40×8, 50×8, 60×6, 50×8, 40×10
    Benspark: 60×8, 65×8, 70×7
    Liggande lårcurl: 30×8, 30×7, 30×6
    Sittande lårcurl: 35×8, 40×8, 45×7
    Benpress: 100×10, 110×8, 110×8
    Stående vadpress: 60x10x3

3 övningar för magen, 9 set
    15 min. crosstrainer

10 min. promenad hem

Gick ok trots att benen inte riktigt ville samarbeta. Då jag satte mig på huk för att ändra vikten på liggande lårcurlen tänkte jag inte komma upp igen :D Får se hur det känns imorgon. Då är det rygg och biceps på schemat!

Efter träningen blev det kvarg och granatäpple :P

Så var det dags för rygg och biceps idag då. Jag var på gymmet runt kl 9.30 om jag minns rätt. Härligt dött där :D

Chins: 8, 8, 8, 6 (hjälpvikt 10)
    Hammerrodd: 50×8, 55×8, 60×7
    Smala latsdrag: 45×8, 50×7, 50×6
    Sittande rodd: 45×8, 50×8, 55×7
    Ryggresningar: 15x8x3

Baksida axlar i maskin: 20x8x3
    Framåtlutande sidolyft i cc: 7.5x8x3

Curls i cc: 30x8x3
    Hammercurls: 12×8, 12×7, 12×7

15 min. löpning (10 km/h)

10 min. promenad hem

Benen tyckte inte alls om löpningen. De första 5 minuterna ville jag inget annat än att trycka på stop. Jag såg i spegeln att det såg lite konstigt ut också :D Men sedan gick det ok. Skam den som ger sig ;)

Dagens lunch: 1 ryggbiff, 1 ugnsrostad potatis, ½ avokado, 100 g kvarg och lite ärter.

Heidi K wrote:
    Benen tyckte inte alls om löpningen. De första 5 minuterna ville jag inget annat än att trycka på stop. Jag såg i spegeln att det såg lite konstigt ut också :D Men sedan gick det ok. Skam den som ger sig ;)

Benen tyckte inte om löpningen och du fick trycka på stop hela tiden? : Du har ingen lust att utveckla för det låter som det kan ha sett rätt roligt ut :D

Quote:
    Dagens lunch: 1 ryggbiff, 1 ugnsrostad potatis, ½ avokado, 100 g kvarg och lite ärter.

Gott!
    Jag brukar mixa min avokado med kvargen, pressa i lite citron, örtsalt, vitlök och tabasco för snabbfuskad guacamole (never ending story här hemma) =)

Sam wrote:
    Benen tyckte inte om löpningen och du fick trycka på stop hela tiden? : Du har ingen lust att utveckla för det låter som det kan ha sett rätt roligt ut :D

Haha, jag VILLE trycka på stop men gjorde inte det :D. Dom första minuterna såg det ut som om jag hade förstelnade ben. Tänk dig Forrest Gump då han sprang undan de elaka pojkarna i början. Ungefär så :D

Heidi K wrote:
    Haha, jag VILLE trycka på stop men gjorde inte det :D. Dom första minuterna såg det ut som om jag hade förstelnade ben. Tänk dig Forrest Gump då han sprang undan de elaka pojkarna i början. Ungefär så :D

Hahaha! Skulle det inte sitta rätt fint med en filmatisering ;)

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 542 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.