Heidi tar sig i kragen

Home Forums Dagböcker Heidi tar sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 542 total)
  • Author

Vilodag igår. Jag gjorde inte många knop. Lekte med Hampus och var ute som vanligt. Då Hampus sov efter lunch gjorde jag också det, i 2 timmar!! :|

Idag blev det cardio som planerat. Benen är fortfarande jättetrötta. Mest insida lår, rumpa och vaderna. Vet inte riktigt var det trötta kommer ifrån.

Planen var lite lugnare löpning + crosstrainer eller cykel. Blev 45 minuter löpning (9 km/h) och 15 minuter cykel = 60 minuter cardio. Det blev riktigt svettigt! Nästan så jag simmade hem, och då hade det ju blivit ett triathlon! :D

Heidi K wrote:
    Planen var lite lugnare löpning + crosstrainer eller cykel. Blev 45 minuter löpning (9 km/h) och 15 minuter cykel = 60 minuter cardio. Det blev riktigt svettigt! Nästan så jag simmade hem, och då hade det ju blivit ett triathlon! :D

Hahaha!

Bra sprunget, är imponerad av varje besegrad minut :)

Heidi K wrote:
    Dagens lunch: 1 ryggbiff, 1 ugnsrostad potatis, ½ avokado, 100 g kvarg och lite ärter.

Det där är deffmat i min smak och anda;):up:!

biffen669 wrote:
    Det där är deffmat i min smak och anda;):up:!

Ja ryggbiff är riktigt gott! Dyrt, men det passar till det mesta

Veckans andra vilodag idag. Jag har bestämt mig för att vila på vilodagarna :) Jag orkar inte pressa in en morgonpromenad de dagarna. Vilodagarna ska vara stressfria så långt det går. Det är inte lönt att gå omkring och känna sig halvdöd. Jag har ju en son att ta hand om också :) Så, vilodag idag och jag har inte gjort så mycket.

Så här har veckan sett ut:
    Måndag: 60 min. morgonpromenad. Bröst, axlar, triceps + 15 min. cykel
    Tisdag: 45 min. motionscykel
    Onsdag: 60 min. morgonpromenad. Ben, mage + 15 min. crosstrainer
    Torsdag: Rygg, biceps + 15 min.löpning (10 km/h)
    Fredag: vilodag
    Lördag: 45 min. löpning (9 km/h) + 15 min. cykel
    Söndag: vilodag

Imorgon blir det cardio!

Heidi K wrote:
    Veckans andra vilodag idag. Jag har bestämt mig för att vila på vilodagarna :) Jag orkar inte pressa in en morgonpromenad de dagarna. Vilodagarna ska vara stressfria så långt det går. Det är inte lönt att gå omkring och känna sig halvdöd. Jag har ju en son att ta hand om också :) Så, vilodag idag och jag har inte gjort så mycket.

Imorgon blir det cardio!

Smart!
    Vill man ha ett upplägg som är hållbart långsiktigt gör man klokt i att resonera som du :)
    Planen klar för kommande vecka?

Bra jobbat du är så himlans stark tjejen

Sam wrote:
    Smart!
    Vill man ha ett upplägg som är hållbart långsiktigt gör man klokt i att resonera som du :)
    Planen klar för kommande vecka?

Nja, jag kan i princip bara planera 2-3 dagar i taget. Det beror på när filip jobbar och när han tänker träna. Jag vet att det är ätardag på lördag iallafall :D Cardio idag, gymmet imorgon och förhoppningsvis löpning på söndag. Ska också få in ett benpass och ett ryggpass någonstans. Blir väl att gå upp innan tuppen någon dag tror jag :)

Blobas wrote:
    Bra jobbat du är så himlans stark tjejen

Tack 😮

Jag och Hampus började veckan med att försova oss :D Inte för att vi har så stora planer, men vi skulle till öppna förskolan idag. Rusade iväg dit (2 x 20 min. promenad ;)) och lekte och sjöng i några timmar. Hem och äta. Hampus däckade direkt, jag drog fram motionscykeln.

Det blev 60 minuter cykel . Bara för att jag hade en ordentlig vilodag igår så orkade jag pressa mig själv 15 minuter längre än normalt idag!

Det blev svettigt idag också!

Heidi K wrote:
    Nja, jag kan i princip bara planera 2-3 dagar i taget. Det beror på när filip jobbar och när han tänker träna. Jag vet att det är ätardag på lördag iallafall :D

Hahaha! Vissa rutiner är helt enkelt mer svårrubbade än andra :D

Quote:
    Cardio idag, gymmet imorgon och förhoppningsvis löpning på söndag. Ska också få in ett benpass och ett ryggpass någonstans. Blir väl att gå upp innan tuppen någon dag tror jag :)

Lite spontanplanerande alltså – inte helt tokigt :)

Sam wrote:
    Hahaha! Vissa rutiner är helt enkelt mer svårrubbade än andra :D
    Lite spontanplanerande alltså – inte helt tokigt :)

Jag hade gärna haft ett fast schema som såg likadant ut varje vecka. Men det går inte så då blir det så här istället. Ganska skönt ändå, men då jag har begränsade dagar varje vecka som fungerar så kan jag inte strunta i träningen om jag är trött eller något liknande. Man får ge sig själv en rejäl spark i baken vissa dagar.

Så var det dags för bröst, axlar och triceps idag. Jag hade bestämt mig för att prova på 17 kg’s hantlarna i lutande hantelpress. Jag kände mig taggad! Märkte ganska snabbt att det bara fanns en 17 kg’s hantel..Så då var jag ju tvungen att prova på 18. Det fick bära eller brista!

10 min. promenad till gymmet

Lutande hantelpress: 15×8, 16×8, 18×6 PB
    Chestpress: 40×8, 40×7, 40×6
    Flyes i cc: 20×8, 22.5×8, 22.5×6

Stående skivstångspress: 22×8, 25×8, 27×7 PB
    Hantellyft åt sidan: 8×8, 9×8, 9×7
    superset med
    Framåtlyft: 8×8, 9×8, 9×7
    Sittande hantelpress: 12×8, 12×7, 12×6

Pushdown: 20×8, 25×7, 25×7
    Frenchpress: 15×8, 17.5×7, 17.5×7
    Enarms pushdown med omvänt grepp: 5×8, 6×8, 6×8

15 min. löpning (10 km/h)

10 min. promenad hem

Kände mig som hulken efter passet, men det gick snabbt över :D Ben och mage imorgon!

Grattis till PB! *Puss på kinden* ;)
    Sjukt kul när man känner sig som hulken, då är det att mata på! :bb2:

JTrulsson wrote:
    Grattis till PB! *Puss på kinden* ;)
    Sjukt kul när man känner sig som hulken, då är det att mata på! :bb2:

Haha, tack! :D Ja jag kände mig lite dum då jag kom hem till filip för att berätta om pb, ådror och stora saftiga muskler. Då jag tog av jackan var jag en slät säl igen :|

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 542 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.