Heidi tar sig i kragen

Home Forums Dagböcker Heidi tar sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 542 total)
  • Author
    Heidi K wrote:
    Haha, tack! :D Ja jag kände mig lite dum då jag kom hem till filip för att berätta om pb, ådror och stora saftiga muskler. Då jag tog av jackan var jag en slät säl igen :|

Meh, dom får ju bara tro på oss, eller hur? :nod

Idag var det tidig väckning för att infinna sig på gymmet kl 7.30. Ben och mage på schemat. För att göra det lite roligare och lite svettigare så körde jag superset!

10 min. promenad till gymmet

Knäböj: 50x8x3
    Utfallgång med hantlar: 8x 16 steg x3

Benspark: 60x8x3
    Liggande lårcurl: 30×8, 30×7, 30×6

Benpress: 110x8x3
    Sittande lårcurl: 35×8, 40×8, 45×7

Stående vadpress: 60x10x3

3 övningar för magen, 9 set
    15 min. crosstrainer

10 min. promenad hem

Det bränner i benen och rumpan nu! :devil:

Får se hur det blir imorgon. Filip ska eventuellt träna då, men om han inte ska det så kör jag rygg och biceps! Annars blir det antagligen en vilodag eftersom jag inte hinner till gymmet :

Härliga märken efter vadpressen..

Trodde inte att det skulle bli någon morgonpromenad den här veckan, men eftersom både jag och filip har träningsvärk idag så blev det inte gymmet för någon av oss. Och då hann jag ut på 60 min. morgonpromenad! Funderade ett tag om jag skulle cykla lite nu medan Hampus sover, men gårdagens benpass har gjort det plågsamt att sitta idag.. känns som jag sitter på 2 fotbollar :D Så, vilodag idag!

Rygg och biceps imorgon.

Trots en katastrofdålig natt så kände jag mig ganska pigg på gymmet idag! Rygg och biceps som kördes. Var där strax innan 8.

10 min. promenad till gymmet

Chins: 8, 8, 7 (hjälpvikt: 10)
    Hammerodd: 50×8, 55×8, 60×8
    Smala latsdrag: 45×8, 50×8, 50×7
    Hantelrodd: 24×8, 26×7, 26×6
    Ryggresningar: 15x8x3

Baksida axlar i maskin: 20x8x3
    Framåtlutande sidolyft i cc: 7.5x8x3

Curls i cc: 30×8, 32.5×8, 35×7
    Hammercurls: 12x8x3

10 min. promenad hem

Den uppmärksamma läsaren märker nu att det inte blev någon cardio efter passet. Jag hann inte. Men jag ska cykla sedan då Hampus sover.

Tog några snabba bilder med en darrande arm :D Tog en bild på vaden också innan jag gick till gymmet.

Blev 45 min. motionscykel också :). Vilodag och ätardag imorgon.

Heidi K wrote:
    Tog några snabba bilder med en darrande arm :D Tog en bild på vaden också innan jag gick till gymmet.

Om du tröttnar på den där vaden kan du skicka den till mig :
    …annars kan vi byta :p

Sam wrote:
    Om du tröttnar på den där vaden kan du skicka den till mig :
    …annars kan vi byta :p

Haha :D Jag brukar inte titta på min vad så jag blev lite glad då jag råkade se den i spegeln. Har alltid haft stora vader, inte så mycket muskler kanske så det är helt klart en förändring :)

Så var denna ätardag/vilodag över också. Känns ok med ätardag varannan lördag!

Vi brukar också kalla ätardagen för familjedag eftersom Filip är ledig och ingen av oss ska träna = lilla familjen tillsammans hela dagen.

Så här har dagen sett ut:

Pannkakor med bacon och sylt. 2.5 dl chokladmjölk
    Skogspromenad i Pålsjö (gick vilse så det blev längre än tänkt :D)
    Ugnsrostad potatis, sötpotatis, morot, lök. Lövbiff och bea. 2.5 dl cola
    1½ timme sömn för hampus, jag och Filip kollade på film
    Promenad på Råå Vallar med spring upp och ner i backar
    En sväng inom Filips föräldrar
    Tre små rätter (dock bara 2 som var ätbara)
    Kvällspromenad till Hemköp
    Polly

Dagens +[/b]: allt skratt och mys
    Dagens -[/b]: 3 små rätter från det nya stället.

Forts.

Så var det löpning på schemat idag. Det var något som inte riktigt stämde. Löpbandet kändes hårt, fötterna och ländryggen bråkade, luften kändes tjock.. Det var inte helt 100 idag helt enkelt. Märkte ganska snabbt att det inte skulle bli något rekord.

Jag gjorde mitt bästa och det blev 60 min. löpning, 8.25 km (mer än 1 km kortare än förra gången!) . Jag är riktigt besviken på mig själv. Just nu känns det som om jag borde ha pressat mig själv mer, men då jag var där var jag så slut så det gick inte. Jaja, man kan inte alltid vara på topp. Men det känns surt!

Så här har veckan sett ut:
    Måndag: 60 min. motionscykel
    Tisdag: bröst, axlar, triceps + 15 min. löpning (2.5 km)
    Onsdag: ben, mage + 15 min. crosstrainer
    Torsdag: 60 min. morgonpromenad (vilodag)
    Fredag: rygg, bicpeps. 45 min. motionscykel
    Lördag: vilodag
    Söndag: 60 min. löpning (8.25 km)

Cardio imorgon!

Heidi K wrote:
    Så var det löpning på schemat idag. Det var något som inte riktigt stämde. Löpbandet kändes hårt, fötterna och ländryggen bråkade, luften kändes tjock.. Det var inte helt 100 idag helt enkelt. Märkte ganska snabbt att det inte skulle bli något rekord.

Jag gjorde mitt bästa och det blev 60 min. löpning, 8.25 km (mer än 1 km kortare än förra gången!) . Jag är riktigt besviken på mig själv. Just nu känns det som om jag borde ha pressat mig själv mer, men då jag var där var jag så slut så det gick inte. Jaja, man kan inte alltid vara på topp. Men det känns surt!

Förstår känslan men frågar du mig är det fantastiskt FANTASTISKT bra!
    Kreditera din kropp istället för att den går med på att göra något som är så pass jobbigt och supertråkigt :D😉

Sam wrote:
    Förstår känslan men frågar du mig är det fantastiskt FANTASTISKT bra!
    Kreditera din kropp istället för att den går med på att göra något som är så pass jobbigt och supertråkigt :D😉

Tack snälla du 😮

60 min. morgonpromenad och 30 min. motionscykel blev det idag.

Ni har väl sett att ni kan [https://www.body.se/artiklar/?id=62642 rösta] på vilka som ska pryda omslaget till BODYs januariutgåva?

Min röst går till Karin Alm (samma efternamn men inte släkt ;)) Hon jobbade på Träningsakademin då vi tränade där. Vi hann även men en trevlig fika och någon promenad tillsammans :) En otroligt glad, energisk och snygg tjej!

Heidi K wrote:
    60 min. morgonpromenad och 30 min. motionscykel blev det idag.

Ni har väl sett att ni kan [https://www.body.se/artiklar/?id=62642 rösta] på vilka som ska pryda omslaget till BODYs januariutgåva?

Min röst går till Karin Alm (samma efternamn men inte släkt ;)) Hon jobbade på Träningsakademin då vi tränade där. Vi hann även men en trevlig fika och någon promenad tillsammans :) En otroligt glad, energisk och snygg tjej!

Håller med helt!
    Klart man lägger rösten på en helsingborgare :up:
    Visst ska hon tävla nu med?

Bra kämpat med cardion för övrigt!

JTrulsson wrote:
    Håller med helt!
    Klart man lägger rösten på en helsingborgare :up:
    Visst ska hon tävla nu med?

Bra kämpat med cardion för övrigt!

Ja jag tror att det blir både DC och FF för henne. Hoppas man kan åka dit och hålla tummarna!

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 542 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.