Heidi tar sig i kragen

Home Forums Dagböcker Heidi tar sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 542 total)
  • Author
    Heidi K wrote:
    Förkyld och kräksjuka här.. Blir antagligen ingen träning den här veckan :(

Usch stackare :( Det är nåt man inte vill råka ut för!

Det är 1 månad sedan vi hade vår ätardag senast så på lördag smäller det! Då jäklar ska jag äta gott :D[/QUOTE]

Starkt att fixa ätardag.:worship:
    Jag klarade inte av att ha ätardag när jag gick på diet (6 mån).

Ja nu är jag så gott som frisk igen. Kunde börja äta igen i lördags :) Innan dess var det mest smörgåsrån och frukt som gick ner.

Nu tar jag tag i träningen igen efter en veckas uppehåll. Började idag med 45 minuter motionscykel. Gav inte allt, börjar lite lungt. Imorgon blir det bröst, axlar och triceps.

Veckans första pass. Kändes som om jag inte varit på gymmet på evigheter. Till min förvåning var allt som vanligt :D Samma människor som brukar träna då jag är där var där idag också.

Kör lättare den här veckan. Känns att man varit sjuk!

10 min. promenad till gymmet

Bröst
    Hantelpress: 14x8x3
    Lutande hantelpress: 14×8, 14×7, 14×6 (borde kört på 13 men hantlarna var upptagna)
    Flyes i cc: 15×10, 20×8, 20×8

Axlar
    Stående skivstångspress: 17×10, 20×8, 22×8
    Hantellyft åt sidan: 8x8x3
    superset med:
    Framåtlyft: 8×7, 7×8, 7×8

Triceps
    Pushdown: 20×8, 25×7, 20×8
    Frenchpress: 15×8, 15×7, 15×7
    Enarms pushdown med omvänt grepp: 5×6, 5×5, 5×5 (totalt slut)

15 min. cardio

10 min. promenad hem

Jag tog några bilder på ”problemområdet” igår. Tröjan är på eftersom jag är pryd :D (näh, men jag har bristningar från graviditeten som ni ska slippa se)

Heidi K wrote:
    Veckans första pass. Kändes som om jag inte varit på gymmet på evigheter. Till min förvåning var allt som vanligt :D Samma människor som brukar träna då jag är där var där idag också.

Kör lättare den här veckan. Känns att man varit sjuk!

10 min. promenad till gymmet

Bröst
    Hantelpress: 14x8x3
    Lutande hantelpress: 14×8, 14×7, 14×6 (borde kört på 13 men hantlarna var upptagna)
    Flyes i cc: 15×10, 20×8, 20×8

Axlar
    Stående skivstångspress: 17×10, 20×8, 22×8
    Hantellyft åt sidan: 8x8x3
    superset med:
    Framåtlyft: 8×7, 7×8, 7×8

Triceps
    Pushdown: 20×8, 25×7, 20×8
    Frenchpress: 15×8, 15×7, 15×7
    Enarms pushdown med omvänt grepp: 5×6, 5×5, 5×5 (totalt slut)

15 min. cardio

10 min. promenad hem

Jag tog några bilder på ”problemområdet” igår. Tröjan är på eftersom jag är pryd :D (näh, men jag har bristningar från graviditeten som ni ska slippa se)

Ähh du har ju fött barn helt naturligt att man kan få bristningar då, jag har på höfterna och jag har inte ens fött barn så vad ska jag skylla på då? ha ha:D

Ja du har samma problemområde som jag, rätt vanligt hos oss kvinnor tydligen=)
    Men de går fort att bli av med de när man går på diet.
    Jag har gått ner 5 kilo på 13 dagar sedan dietstarten så det är bara att kämpa på tjejen.

Ätardag åhhhhh dessa UNDERBARA ätardagar ha ha jag har ätardag från Fredag kväll och hela Lördagen.
    Då äter jag lite mer kolhydrater så jag laddar upp mig inför veckan och på kvällen så tar jag några godisbitar.
    Försökte äta lite hamburgare förra helgen men min mage fick en fett chock och jag hade magknip halva kvällen så inge mer flottmat på ätardagarna för min del!

Åhhh vad jag längtar till Fredagkväll helt plötsligt:D

Blobas wrote:
    Ähh du har ju fött barn helt naturligt att man kan få bristningar då, jag har på höfterna och jag har inte ens fött barn så vad ska jag skylla på då? ha ha:D

Haha, jo men jag tror att jag nästan är ett skräckexemplar på hur ens mage kan se ut efter en graviditet. På sidorna har jag 1 cm breda och ca 5 cm långa bristningar. Djupa är de också. De syns inte så jättemycket men ändå. Min mage ser ut som ett spindelnät. Nu då jag går ner i vikt så ser magen rynkig ut :D

Blobas wrote:
    Ja du har samma problemområde som jag, rätt vanligt hos oss kvinnor tydligen=)
    Men de går fort att bli av med de när man går på diet.
    Jag har gått ner 5 kilo på 13 dagar sedan dietstarten så det är bara att kämpa på tjejen.

Jag tycker att det är magen som försvinner sist. I början på en diet är det ju mest vätska som försvinner så nu då jag dietat ett tag känns det som om det går segt. Jag har helt klart tappat på benen, armarna osv. Jag vägde 55 kg då jag och filip blev tillsammans (2006). Då hade jag inga muskler alls. Vägde närmare 70 då jag blev gravid och då var jag ganska nöjd med fysiken. Vägde över 90 efter graviditeten. Nu väger jag 71 och det känns riktigt bra! Men det känns som om det är lååångt kvar tills jag blir nöjd.

Blobas wrote:
    Ätardag åhhhhh dessa UNDERBARA ätardagar ha ha jag har ätardag från Fredag kväll och hela Lördagen.
    Då äter jag lite mer kolhydrater så jag laddar upp mig inför veckan och på kvällen så tar jag några godisbitar.
    Försökte äta lite hamburgare förra helgen men min mage fick en fett chock och jag hade magknip halva kvällen så inge mer flottmat på ätardagarna för min del!

Åhhh vad jag längtar till Fredagkväll helt plötsligt:D

Haha, jag älskar choklad i alla former. Det hade jag gärna ätit varje helg (eller varje dag kanske :whistle:) Men nu SKA jag ha bort mammafläsket så jag är hård mot mig själv. Ätardag om..3 veckor ungefär..

Äsch, magen ser ju inte alls så illa ut!
    Bara kämpa på med träning o diet så kommer det med tiden :)

Här är en till med en mage som varit enorm två gånger med mycket bristningar och två underbara ungar som resultat.
    Magen har alltid varit mitt problem, det är där allt sätter sig först och där det försvinner sist och, som du säger, blir rynkig när den tjocka vadderingen minskar.
    Vi är många med det problemet, får tänka på det.
    Jag kämpar oxå med mitt överflöd, började i förrgår och SKA ha en ok kropp till bikinipremiären :D

Pixi wrote:
    Äsch, magen ser ju inte alls så illa ut!
    Bara kämpa på med träning o diet så kommer det med tiden :)

Ja kämpandet är det inget problem med :D Vissa dagar är det nästan kul att dieta. Jag gick ner 15 kg 2005-2006 (från 70 kg till 55) Så jag vet att det går om jag bara bestämmer mig för det.

Lima wrote:
    Här är en till med en mage som varit enorm två gånger med mycket bristningar och två underbara ungar som resultat.
    Magen har alltid varit mitt problem, det är där allt sätter sig först och där det försvinner sist och, som du säger, blir rynkig när den tjocka vadderingen minskar.
    Vi är många med det problemet, får tänka på det.
    Jag kämpar oxå med mitt överflöd, började i förrgår och SKA ha en ok kropp till bikinipremiären :D

Jag trodde jag skulle klara mig undan bristningar, men i vecka 38 kom alla på en gång. Snopet. Men trots det vill jag gärna ha ett barn till :) Det kan ändå inte bli så mycket värre :D Lycka till!

Innan klockan ens hunnit bli 11 så har jag hunnit med 45 minuter morgonpromenad och 30 minuter intervaller på motionscykeln. Vaknade tidigt så jag hann ut på promenaden innan filip skulle till jobbet :)

Heidi K wrote:
    Innan klockan ens hunnit bli 11 så har jag hunnit med 45 minuter morgonpromenad och 30 minuter intervaller på motionscykeln. Vaknade tidigt så jag hann ut på promenaden innan filip skulle till jobbet :)

Bra start på dagen!:emo-thumb

Heidi K wrote:

Jösses superwoman :D Det var riktigt bra start på dagen!

Real wrote:
    Bra start på dagen!:emo-thumb
    MissTina021 wrote:
    Jösses superwoman :D Det var riktigt bra start på dagen!

Ja jag får passa på då jag får möjligheten :) Förr kunde jag träna den tid jag kände för det, nu måste jag träna då det passar resten av familjen. Men det är bara bra.

Idag blev det 45 minuter motionscykel. Var ute på promenad med Filip och Hampus efter frukosten, men det var ju inget tempo direkt. En 1-åring går inte så snabbt :D Men det var mysigt att vara ute med mina boys ;)

Heidi K wrote:
    Ja jag får passa på då jag får möjligheten :) Förr kunde jag träna den tid jag kände för det, nu måste jag träna då det passar resten av familjen. Men det är bara bra.

Idag blev det 45 minuter motionscykel. Var ute på promenad med Filip och Hampus efter frukosten, men det var ju inget tempo direkt. En 1-åring går inte så snabbt :D Men det var mysigt att vara ute med mina boys ;)

Duktigt av dig kämpa på har du planer på att tävla??

Blobas wrote:
    Duktigt av dig kämpa på har du planer på att tävla??

Njäe, inte egentligen. Innan jag blev gravid kanske det fanns i bakhuvudet, men inte längre. Dessutom tar det något år innan man har en tävlingsduglig fysik och då är jag för gammal :D

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 542 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.