- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 oktober, 2007 at 13:56 #813574Anonym anvandareMember
Tack så jätte mycket alla för Ert stöd!
Det värmer otroligt mycket ska ni veta!Dagböcker är ju till för att – som den heter – användas varje dag…
Att skriva händelser, känslor, prata av sig, ja… vad som helst i princip!
Av alla världens dagboksskrivare så är det troligen inte många som använder den till samma sak…
Som här tex: jag har aldrig varit en flitig dagboksskrivare, nån enstaka gång har jag klarat av att skriva upp till en vecka i följd. Men sen blir det en dags avbrott, för att följas upp med flera dagar, nån vecka, kanske nån månad innan jag skriver igen…
Ska skärpa mig här inne tänkte jag så dom som vill följa min dagliga kamp har den möjligheten…
Min sambo däremot är en flitig dagboksskrivare, men han skriver ingen sån dagbok som man tänker på så där direkt utan han har en som är grön som han kallar för jaktdagbok… Där fyller han i när och vart han har sett olika vilda djur. Och självklart när det är jakt så fyller han i hela dagen nästan exakt i klockslag vad som skedde, vilka jägare som stod var, vilken hund som drev osv…Jag menar alltså att en dagbok kan se ut på så många olika sätt och kanske man inte ska kalla den dagbok i allas fall (som i mitt) utan kanske en tankebok, en månadsbok, en ”Jag-skriver-när-jag-vill-bok” , eller ja här kanske den ska heta träningsdagbok, för det är ju det vi skriver om och det är det som alla här inne på forumet har gemensamt och vill är intresserad av…
Äh…
Jag vet inte vart jag vill komma med denna meningslösa, tidsfördrivande bortförklaring till varför jag inte har skrivit på länge… 😮
Men hursomhelst – den går i tryck likt förbannat….Idag stod vågen på 76.5 – vi går neråt!!! (kroppen o jag)
i mitt huvud så är inte jag min kropp, utan jag har en bild av att jag är vacker, attraktiv och hälsosam/vältränad så personen i spegeln och på korten är liksom inte jag…
Så alltså är vi två om denna kamp – kroppen och jag…Morgonpromenaderna ligger jag i med.
Målet är 10 000 steg om dagen och jag har lyckats denna vecka! :yahoo:
Idag lämnade jag hunden hemma och tog stavarna istället, bättre flås och härligare träning!
Kosten är GI-baserad men jag förbjuder ingenting, utan jag äter om det bjuds och fikar med familj och vänner men jag har blivit mer medveten i vardagen vad jag äter.
Och jag tror det är mycket viktigare. Man måste ju få leva sitt liv trots att man vill gå ner i vikt.
Jag hatar måsten och förbud så jag har den veckan kämpat emot allt sånt och se – jag har minskat 1.5 kg!Förut har jag skrivit listor på vad jag ska/måste hinna med eller bara ska göra under denna vecka/månad eller till o med dag…
Det har slutat med total krasch!
Det har blivit så många måsten så jag har likt en tonåring protesterat och bara lessnat och blivit grinig och tjurskallig.
Det har alltså slutat med att ingenting har blivit gjort, jag har fått dåligt samvete och skrivit en ny lista… Ja gissa hur det slutar med den nya listan…Den här veckan har jag lagt i nödbromsen.
Med en grymt elak huvudvärk som jag hade dygnet runt i nästan 7 dygn gick jag hem från jobbet, sjukskrev mig veckan ut och bara koncentrerade mig på vad som var fel.
Kom fram till att jag har för mycket att göra men ingenting blev gjort…
Blev alltså tvungen att komma på felet, vilket inte var så lätt….
Men jag beslöt mig för att prova en ny metod.
”En sak i taget” kallar jag den metoden och vips så försvann huvudvärken inom det åttonde dygnet!!!
Jag gör alltså tvärt emot som tidigare:
* Inga ”Att göra” listor
* inga måsten (jag vet ju vad som måste göras men jag sätter inte mig ner o bestämmer NÄR det ska ske längre…)
* koncentrerar mig på vad jag gör JUST NU och bryr mig inte om vad jag har kvar att göra förrän jag är klar med det jag gör…På detta sätt har det hänt helt otroligt med saker den här veckan som inte skulle ha blivit gjort med alla listor!
För nu har jag liksom inte lessnat och tröttnat o gått o lagt mig istället för att göra saker utan jag har tex blivit klar med ridningen, ser att det behöver mockas, funderar inte mer på det utan jag gör klart det och sen kanske jag går in, ser att tvätt behöver vikas, ja självklart fixar jag det och sen har det bara rullat på så hela veckan!
Anders bara ler o säger att han inte känner igen mig och sen insåg han att även han kunde använda sig av det tänkandet eftersom han blir så lätt stressad när det är mycket att göra.Ja kortfattat: Min vecka har varit lyckad även fast jag inte har skrivit nått här inne…
Nu kommer mamma snart och vi ska ut i skogen och plocka höstkantareller!
En härligt avkopplande sak vi kan unna oss nu när klockan är 14.00 snart och vi är helt klar med de dagliga sysslorna som tidigare tagit oss hela dagen att fixa!9 oktober, 2007 at 08:01 #813575Anonym anvandareMemberMorgonpromenaderna blir uteslutna när jag går förmiddagsvecka.
Tanken var att hinna med den efter jobbet, stallet och ridningen men igår fanns det ingen tid alls över och jag tvekar på att det finns nån tid idag heller…Ska träffa min PT idag! :kicking:
Härligt härligt!!!Fyra nya veckor är skrivna åt mig så det är bara järnet som gäller!!!
Nån dag i veckan här ska jag få hjälp med att ta lite bilder på mig i brudklänningen, det blir ju en rolig sak att jämföra med varje månad!
Nu måste jag jobba vidare!
9 oktober, 2007 at 11:34 #813576Anonym anvandareMemberLycka till Melixa ska bli kul att följa din väg mot altaret.
10 oktober, 2007 at 06:56 #813577Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Lycka till Melixa ska bli kul att följa din väg mot altaret.Tack så mycket! Ni ska få följa med hela vägen
10 oktober, 2007 at 07:03 #813578Anonym anvandareMemberIgår träffade jag min PT – det blev hårdkörning med bröst, axlar och triceps!
Fattar verkligen inte den kombinationen för efter bröstpasset var jag så slut så jag kunde knappt föra upp armarna och köra axlar…
Men jag gjorde som han sa och idag känner jag av en liten värk som kommer bygga på sig och bli riktigt elak och jobbig! Men träningsvärk är också väldigt välkomnande!Fick ett litet tuffare schema nu för 4 veckor till framöver så nu är det bara hårdkörning som gäller!!! *me like* :buttrock:
En annan sak som hände igår…
Dom ringde från Telia, jag hade deltagit i en tävling och vunnit första pris!!!
Jag har vunnit två VIP biljetter till kvällens konsert med Gwen Stefani på Globen samt en träff med henne backstage!!!
Jag skulle även få hennes senaste CD signerad, hennes lancerade parfym från hennes märke Lamb, en Gwen Stefani docka och lite mer *jublar*[/b]Så idag blir det bara halva dagen på jobbet för kl 15.00 kommer bilen och hämtar mig hemma, då är det 20 mil resa till Stockholm och Globen hotel, sen kl 19.00 ska jag och min väninna Sanna träffa Gwen på hennes rum :helpme:
Oj oj…
Lovar att det kommer att bli många foton!!!
*nervös*
Nu måste jag jobba så jag får lite gjort idag iaf!
10 oktober, 2007 at 10:26 #813579Anonym anvandareMemberyou are one lucky girl
12 oktober, 2007 at 07:38 #813580Anonym anvandareMemberOj oj!
Ja det var en härlig kväll jag bjöds på!!!
Jag bjöd med min väninna till konserten eftersom jag fick två biljetter.
Så även hon fick träffa Gwen.
Men träffen var inte direkt som jag hade trott…
Trodde ju i min vildaste fantasi att man skulle liksom få några minuter med en avslappnad Gwen då man kunde få ställa frågor, ta foton och be om autograf…
Men gud så lurad jag blev!
– kommer in på Gold Globe Hotel eller vad det nu hette, (baksidan på Globen Hotellet iaf…) där möts man av tre biffar som kräver att få veta vem man är, vad man gör där osv… Tur man hade Göran med sig från Telia som var min kontaktperson i det hela. Han sa bara ”vinnaren från Telia” så log de stela grabbarna lite och släppte förbi mig/oss.
Där inne stod en smal tjej med långt hår och svartklädd från topp till tå och sa ”jag heter si och så och kommer från Universal nånting… Ni får komma in om 10 minuter” – fatta hur nervös lilla jag var då!
Sen var det bara strikta regler.
Så kortfattat – mötet med Gwen var helt underbart, har inte fattat det än faktiskt! Men det var stelt, stressigt och enormt strikt så det var inge privat fotografering (dom hade en proffsfotograf som mailar bilderna till mig sen), vi fick inte röra vid Gwen, (bakterier var svaret…) och sen fick vi ett foto i A4 storlek som vi fick signerat av henne och de japanska dansarna och vi fick max signera en sak till – jag valde CD-fodralet som jag nyss vunnit… Och ingen tid för frågor… *hmm*
Ja konserten var bra den med, lite öm i fötterna var jag dock då jag hade valt finkläder och högklackade stövlar, modeikon som hon är ville man ju försöka vara fin 😮Men hursomhelst, jag blev helt klart ännu mer motiverad till att hårdträna!
Man såg inte alls att hon var 38 år, varken på nära håll vid fotograferingen eller när hon rörde sig som en duracellkanin på scenen!På jobbet har vi fått ny träningsutrustning, bland annat en roddmaskin och massa fria vikter och en Z-stång :yahoo:
Så nu kan man träna även här!Tänkte dra med mig sambon till gymmet där hemma idag och spana in det.
Dags för att träna lite känner jag!Kram!
12 oktober, 2007 at 12:57 #813581Anonym anvandareMemberDet är jag längst till vänster…
13 oktober, 2007 at 10:03 #813582Anonym anvandareMemberTräningen igår blev inte av pga olika anledningar.
Anders var så stressad och höll på med flera olika saker samtidigt! Ja faktiskt! Karl som han är och ändå lyckades han med den bedriften :p
Men han hade grymt kort stubin lär tilläggas, det minsta som gick fel gjorde att han tände på alla cylindrar DIREKT!!!
Så att dra med honom till gymmet var otänkbart, så planen var att åka själv… Till svägerskan kom över med sin sjuka 10 åriga dotter, Alina.
Svägerskan var tvungen att åka hem till sin särbo o hjälpa till med att ta hand om älgköttet efter jakten och eftersom Alina var dålig så ville hon vara hemma, o då självklart hos mig… Som verkligen behöver bli sjuk nu *NOT*Det blev städning av hus och 30 minuter på crosstrainern iaf!
Lägger in en bild på min klänning så som den ska se ut när den sitter på en person med rätt kroppsform *harkel*
Lägger senare ut en bild på hur den sitter på mig idag, blir roligt att följa passformen fram till bröllopet
14 oktober, 2007 at 11:07 #813583Anonym anvandareMemberSå här ser min planering ut för nästa vecka: :yahoo:
Måndag
Spinning 30 minuter
Yoga 55 minuterTisdag
Gymmet – cykel 30 min, mage och ländrygg
Vattengympa med redskap 45 minOnsdag
VilaTorsdag
Gymmet – Cykel 30min, rygg och bicepsFredag
Gymmet – ben och mageLördag
HopptävlingSöndag
Gymmet – bröst, axlar och triceps…Utöver det ska jag även ta minst 2 promenader på 60 minuter…
Igår blev det en rejäl ridtur eftersom Jack hade ”försvunnit” under en spårning så jag fick bege mig ut i skogen till häst o leta efter lillpojken.
Hittade honom när han stod på ståndskall på en älgko och en kalv…
Den skadeskjutna älgen som han egentligen skulle leta efter hade sprungit in på det andra jaktlagets mark… :nono:
15 oktober, 2007 at 08:45 #813584Anonym anvandareMemberHur ser din kost ut?
Nyfiken.18 oktober, 2007 at 16:28 #813585Anonym anvandareMemberMåndagens träning blev inställd, tiden räkte inte till.
Så jag avbokade alla pass som vattengympa, spinning o yoga för att jag insåg att min tid är alldeles för begränsad.
Jag har iaf kört styrketräningen och konditionen, så jag kämpar på ändå!Tisdagens träning såg ut så här:
Uppvärmning – 15 min roddmaskin
Tre övningar mage –
crunches – 3*20 (rakt, vänster och höger)
hängande benlyft – 3*12
plankan – 3*30 sekLändryggen hade jag svårt att veta vilka övningar som är rygg och vilka koncentrerar sig på ländryggen…
Tre övningar rygg
bakvända benlyft liggandes på bänk – 3*12
stångrodd 20 kg -3*12
marklyft 20 kg – 3*12Idag är det dags för pass nummer 2 den här veckan, plus att jag tänkte köra en sväng på min crosstrainer nu innan jag ska åka o hämta sambon i Sandviken.
Pelle ska ju få sin dagliga ridtur också…18 oktober, 2007 at 16:41 #813586Anonym anvandareMemberAnloy wrote:Hur ser din kost ut?
Nyfiken.Min kost är inget speciellt alls, äter det jag vill i princip.
Min mage vänder sig ut och in nuförtiden när jag äter snabbmat/friterat/fett så sånt låter jag bli.Jag följer GI metoden i den mån jag kan, men jag försöker alltid få i mig fiberberikad havregrynsgröt med linfrön och solrosfrön till frukost tillsammans med proteindrink och kaffe. Sen ser jag till att det blir minst en lagad måltid med kolhydrater (helst fullkornsprodukter) protein och grönsaker. Mindre med kolhydrater, ca 40g och mer protein 100-150g. Är dålig på att ha koll på vilka fett mängder jag får i mig men jag brukar alltid ta generöst med olivolja när jag tillagar maten…
Helst ska jag äta två sånna måltider men det brukar inte hinnas med…
Mellanmålen består av frukt och proteindrink. Ibland nått GI-bröd med kalkon och avokado…
Jag vet att jag borde äta mer men jag vet inte när jag ska ha tid att laga maten, än mindre sätta mig ner och äta den…
En regel jag försöker med är att äta var tredje timme… men även där kan det bli nån timme till mellan målen när dagen är fullbokad…Ska skärpa mig… sen…
19 oktober, 2007 at 00:41 #813587Anonym anvandareMemberDå var pass två avklarat!
Klockan 23,20 entrade jag gymmet här på jobbet och körde lite rygg och biceps! :emo-thumbUppvärmning
Cykel – 5 minRygg
Två hands latsdrag i dragmaskin – 3*12 (vet inte vikterna på jobbets hemmagjorda dragmaskin, det står bara nummer på dom, ej vikter… )
Sittande rodd i dragmaskin – 3*12Biceps
Stående bicepscurl i dragmaskin – 3*12
Sittande hantelcurl – 3*12 3,25 kg (trött i armarna efter att ha lyft en hel del skrot i NC-maskinen…)Är ändå ganska nöjd med passet, hann inte med crosstrainern hemma så den tar jag imorgon. Blev en promenad i Sandviken med Jack medans jag väntade på onyktra brandmän som åkt med Eckerölinjen och ätit viltbord…
Nu har jag bara 5.5 timme kvar att arbeta av denna vecka!
Sen är det tävlingshelg och storshopping på IKEA som väntar!!!6 november, 2007 at 00:55 #813588Anonym anvandareMemberEn olycka kommer sällan ensam…
Kom igång bra med träningen och kosten då kom –
* Bakslag nummer ett – svärmor fick cancer besked…
Där rasade planeringen då allt plötsligt blev upp o ner vänt ett tag…* Bakslag nummer två – jag åker på en dundrans förkylning
Som vanligt…* Bakslag nummer tre – lagomt frisk från förkylningen blir katten riktigt dålig…
2500 kr fattigare och ett beslut att avliva katten stod man där igen, inte så sugen på att träna eller sköta sig över huvud taget… Katten fick en sista natt hos oss i sängen och chockade oss med att visa friskhetstecken på morgonen, så det resulterade i en natt till och en ännu friskare katt… Idag (en vecka senare) är hon helt återställd och veterinärerna står o kliar sig i huvvet…* Bakslag nummer fyra – jag åker på en irriterad tjocktarm efter två månaders magkrångel.
Så nu är det bara bra kost och motion som gäller för att magen ska må bra…*Framsteg ett – :yahoo: jag har fått tid för rehabilitering för min rygg!!!
Högbo Hälso Invest har äntligen funnit en tid för mig och på onsdag ska jag dit på första besöket!
Idag damp det ner en hel bunt med papper (tre olika frågeformulär på X antal sidor var) allting ska fyllas i och lämnas in på onsdag.
Frågor som ”Läser din sambo högt för dig när du har ont” känns kanske inte så relevant men men… Allt skulle ju fyllas i…Så nu står jag här vid den höga tröskeln som tycks bli högre o högre…
Idag är det drygt 9 månader kvar till Dagen… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.