- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 november, 2007 at 16:13 #813589Anonym anvandareMember
Nu har jag varit på mitt första besök på rehab kliniken i sandviken.
ÄNLIGEN säger jag bara!
Jag som har haft så ont men har samtidigt varit så rädd för att det var inbillning eller nånting som var psykiskt eller nå annat konsigt så jag inte skulle få hjälp.
Idag fick jag äntligen bekräftat att jag verkligen behöver riktig hjälp med min rygg! Och det visade sig att det inte bara gällde ryggen utan även benen och axlarna…
Som det lät så ska jag bli sjukskriven i 5 veckor för att gå på rehabilitering på heltid under den tiden (fyra dagar i veckan i fem veckor)
För att jag behövde få ”avlastning” från allt annat under den tiden för att jag ska kunna fokusera mig på EN enda sak… *hmm*
Han bad mig säga den (EN ENDA!) sak som jag ansåg var viktigast för mig att klara av just nu… Jag kunde rabbla upp 20 saker som låg på första prioritet så det var det där med att fokusera på en sak i tagetDen 20 november är det dags att träffas igen för att få veta hur framtidens behandling kommer att se ut *längtar*
12 november, 2007 at 11:23 #813590Anonym anvandareMemberUsch så knäckande att se dessa foton!
Hur ska det nånsin gå att genomföra?!
Det är inte ens 9 månader kvar till bröllopet och jag får inte ens igen dragkedjan en liten bit!!!Men jag måste ju försöka, bättre att ha försökt göra sitt bästa än att inte ha försökt alls, eller hur?!
Började idag med morgonpromenader igen och bra mat.
Stats från promenaden
Tid 1:22:29
Health Zone 97% 1:19:42
Fitness Zone 1% 0:00:56
Power Zone 0%
Genomsnitt 117 bpm
Max 140 bpm
Förbränning 505 kcalLär ju börja nånstans…
Dags att arbeta eftermiddag
Återkommer om maten då lunchen inte är bestämd än – måste handla…Det som är bestämt är iaf följande:
1) (före morgonpromenad) en kopp kaffe
½ proteindrink med calcium pyruvate
omega32) 30g fiberberikad havregrynsgröt med linfrön och solrosfrön
1 dl lättmjölk
30g lättsockrad lingonsylt
½ proteindrink
Tillskott (Only One, C-vitamin, E-vitamin, silica, krom)3) Mellis – förslag ett:
½ burk lättkesella
½ burk krossad ananasförslag två:
Proteindrink
frukt4) Lunch
40 g kolhydrater
100 g kött, fisk, kyckling
100 g grönsaker5) Mellis igen
6) Middag – lika som lunch
7) Kvällsmat
Proteindrink
FruktEfter träning – proteindrink och riskakor
Har väldigt ont i ryggen igen, tack o lov så är det ju snart dags för rehabträningen så det står väl inte på förrän jag hoppar omkring och skuttar!
Ha det bra!
12 november, 2007 at 15:55 #813591Anonym anvandareMember*GAH*[/b]
Jag åt en snickers!!!
Jag som började sköta mig nu!
En 60g snickers för 299 kcal…
Där gick den promenaden…
Tur ändå att jag tog den där promenaden då men nu jävlar måste jag skärpa till mig!
Bara för att jag är trött (fick ingen sömn alls inatt) så är ju inte det någon ursäkt till att jag får äta godis hur som helst!AJA BAJA!
13 november, 2007 at 14:00 #813592Anonym anvandareMemberÅ så kul !!! Att gifta sig…då är man ju liksom i hamn….. Detta kommer du säkert fixa..ska följa dig. Lycka till!!
13 november, 2007 at 16:16 #813593Anonym anvandareMemberInte för att vara elak eller så men jag tycker du helt enkelt ska köpa en större brud klänning, lägga ner den här tränings o mat hetsen som du inte verkar kunna följa, försök hitta dig själv o lära dig trivas med dig själv så kanske träningen o maten kan läggas in sen.
Varför inte börja helt villkorslöst med träningen, inte lägga upp massa scheman o planeringar utan ta det som det kommer.
Lägger man upp detaljerade mat o tränings scheman som man sen inte följer ledet det bara till ångest och negativa tankar.
Börja isf med små små mål som du kan klara av då blir träningen ett positiv inte ett negativ som man mår dåligt av.13 november, 2007 at 17:48 #813594Anonym anvandareMemberRyger wrote:Inte för att vara elak eller så men jag tycker du helt enkelt ska köpa en större brud klänning, lägga ner den här tränings o mat hetsen som du inte verkar kunna följa, försök hitta dig själv o lära dig trivas med dig själv så kanske träningen o maten kan läggas in sen.
Varför inte börja helt villkorslöst med träningen, inte lägga upp massa scheman o planeringar utan ta det som det kommer.
Lägger man upp detaljerade mat o tränings scheman som man sen inte följer ledet det bara till ångest och negativa tankar.
Börja isf med små små mål som du kan klara av då blir träningen ett positiv inte ett negativ som man mår dåligt av.Jag förstår hur du tänker, o jag förstår också att det är så många fler med dig som tänker/tycker samma sak angående mig o mina planer.
MEN om jag gör så, så som jag gjort SÅ många gånger förut, så kommer jag fortfarande ingenvart.
Om jag fortsätter att lyssna på folk så som jag alltid gjort, folk som säger att jag aldrig kommer att lyckas så kommer jag ALDRIG kunna bevisa vare sig för mig själv eller för andra att JAG KAN!
Jag har alltid lagt ner ett projekt nästan direkt efter att jag har startat det därför att jag mött folk som säger åt mig att jag ändå inte klarar det.
De små målen fungerar inte på mig, bara till en viss gräns. Jag vill ge det här ett försök, och jag förstår om det verkar kört redan nu, men om vi sätter det i siffror:
Jag borde gå ner ca 18.8 kg om jag räknar från idag (78.8-60 kg)
Om man räknar bort november så är det 8 månader till augusti.
det gör att jag borde gå ner drygt 0.5 kg i veckan för att lyckas o då har jag ändå 3 veckor kvar i november…
Det är ju ändå ett rimligt mål och det BORDE jag klara av, men då gäller det också att jag o mina närmaste tror på mig…13 november, 2007 at 17:57 #813595Anonym anvandareMemberHoppas det går bra med viktnedgången! Jag vet hur det känns :p
8 månader kvar, då hinner du lätt gå ner 18-19 kilo. Jag vet inte om det är någon stor skillnad på hur killar och tjejer kan tappa vikt, vet inte så mycket om människokroppen, men när jag håller på och deffar, så brukar jag kunna gå ner ca 1kg i veckan. Det beror ju visserligen på hur pass för tung man är från första början, men jag tror att om du bara vill så kan du nog lyckas gå ner lite mer än 0.5 kilo i veckan. Självklart beror det ju på hur mycket tid man har att lägga ner, du jobbar ju 3-skift, kan ju va lite jobbigare och svårare då. Men how ever.. Lycka till tjejen!13 november, 2007 at 18:13 #813596Anonym anvandareMemberJag tror du kommer klara detta kanonbra. Eftersom du ska gifta ;)dig så har du ett mål och det gör att du kämpar lite extra.
Lycka till13 november, 2007 at 18:35 #813597Anonym anvandareMemberTack så jättemycket!
13 november, 2007 at 19:27 #813598Anonym anvandareMemberCrosstrainern i vardagsrummet såg lockande ut ikväll
det blev 20 minuter på den på lägsta växeln (ettan)
Tid 20:17
Health Zone 13% 02:40
Fitness Zone 19% 03:54
Power Zone 67% 13:30
Genomsnitt 151 bpm
Max 173 bpm
Totalt 201 kcal (2/3 av en 60g Snickers! värt att ha i åtanke! :nono: )Så alltså är inte en snickers värt det, för de där 201 kcal hade det varit bättre om det togs från det som redan fanns där istället för att behöva ta av det som kommit in extra…
Jag är nu sjukskriven resten av veckan på chefens och läkarens inrådan.
Min rygg mår inte bra och min chef sa till mig (väldigt klokt faktiskt) att det är ingen som tackar mig när jag inte kan röra mig för att jag har jobbat när jag har haft ont…
Så jag ska vara hemma tills jag är bättre…13 november, 2007 at 19:53 #813599Anonym anvandareMemberHej Melixa
Hoppas du har haft en bra dag idag . Själv har min dag varit helt ok . Härligt att du vill nå ditt mål verkligen dock måste du ha bättre diciplin vad gäller sötsaker. Oavsett hur mkt du vill ha den snickers måste du låta bli. I min familj är kvinnorna oftas överviktiga. Jag har en moster som är 154 cm lång och vägde 105 kg ! Vet du en sak den dagen hon bestämde att det fick vara nog med för mkt mat så lyckades hon ändra sitt livstil helt utan fusk. Hon Idag på ett år har gått ner 30 kg och motionerar dagligen . Hennes mål är att väga mellan 60-70 kg så det bör hon klarar av snart tycker jag .
Du ska inte behöva bevisa dig själv till någon vill du ändra ditt livstil så gör det för dig själv och ingen annan. Saken är att vill du detta så KAN du klara av det. Av erfarenhet så funkar tuggumi när sötsuget kickar in och det brukar bli bättre efter 2 veckor tycker jag.
Kör på nu och du kommer se att du kommer se hur vackert ut som helst på din bröllops dag !!!
se till att sköta dig nu !
kram13 november, 2007 at 20:40 #813600Anonym anvandareMemberJag tycker du kämpar på bra. Jag vet själv hur svårt det är och jag kämpar som tusan för att inte ta den där tårt biten eller godis biten, Ibland är det svårt men det går! Allt går bara man har nära och kära som ställer upp när de går tungt.
Jag ska också gifta mig i sommar i juli och mitt mål är att då väga 58 kilo och nu väger jag 67 kg, Så jag har ca 10kg att gå ner. Och jag har gett mig f*n på att det ska gå.
Och det är inta alltid så frestande att kliva upp och ut och gå 50 min när det har kommit ny snö eller är -25 grader kallt men det bara kämp på då också. För när man klara såna dagar då går det så lätt dom andra dagarna.
Kämpa på tjejen!
Jag hejar på dig! :emo-thumb13 november, 2007 at 21:41 #813601Anonym anvandareMemberJag säger inte att du aldrig kommer klara det. Men just nu verkar du ha ett ganska ångest fyllt förhållande till träning o mat.
Men jag hoppas du fixar det, som du säger så 18 kg är ju inte omöjligt, gick själv ner från 109 till 88 på ca 11 månader
Bara o bita ihop.14 november, 2007 at 12:41 #813602Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Hej MelixaHoppas du har haft en bra dag idag . Själv har min dag varit helt ok . Härligt att du vill nå ditt mål verkligen dock måste du ha bättre diciplin vad gäller sötsaker. Oavsett hur mkt du vill ha den snickers måste du låta bli. I min familj är kvinnorna oftas överviktiga. Jag har en moster som är 154 cm lång och vägde 105 kg ! Vet du en sak den dagen hon bestämde att det fick vara nog med för mkt mat så lyckades hon ändra sitt livstil helt utan fusk. Hon Idag på ett år har gått ner 30 kg och motionerar dagligen . Hennes mål är att väga mellan 60-70 kg så det bör hon klarar av snart tycker jag .
Du ska inte behöva bevisa dig själv till någon vill du ändra ditt livstil så gör det för dig själv och ingen annan. Saken är att vill du detta så KAN du klara av det. Av erfarenhet så funkar tuggumi när sötsuget kickar in och det brukar bli bättre efter 2 veckor tycker jag.
Kör på nu och du kommer se att du kommer se hur vackert ut som helst på din bröllops dag !!!
se till att sköta dig nu !
kramTack Vanni för dina värmande ord!
Det var verkligen helt otroligt! 30 kg på ett år?!
Kul för henne! Verkligen imponerande och en motivationshöjare!
Sötsaker (speciellt choklad) har jag väldigt svårt för.
Godis, kakor, bullar o annat gott kan jag avstå utan problem, men just choklad!
Det är kladdkaka och snickers som är mina största böjelser.
Men jag har en ätdag i veckan (måndagar) om jag vill så kan jag äta nått av det då men då hoppas jag mer på att jag har viljan och orken att stå emot även då för trots att det är ätdag så betyder det inte att jag kan svulla…Ska fortsätta kämpa!
38 veckor kvar till bröllopsveckan…14 november, 2007 at 12:46 #813603Anonym anvandareMemberTog med mig stavarna ut på morgonpromenaden idag, det gav mig mycket mer än när jag har med mig älghunden som ska markera överallt och lukta efter vilda djur…
Det hade kommit mycket snö inatt så det täckte hela fötterna när jag gick vilket gjorde det lite jobbigare men väldigt skönt!!!
Tid 1:19:36
Health Zone 4% 0:02:53
Fitness Zone 42% 0:33:05
Power Zone 55% 0:43:38
Genomsnitt 154 bpm
Max 183 bpm
817 kcalHÄRLIGT!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.