Hence den styrketränande bondens comeback!

Home Forums Dagböcker Hence den styrketränande bondens comeback!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 227 total)
  • Author
    bighulken wrote:
    jaha….ett riktigt disco pass alltså……..lol.beach 2013……;-)

Haha, ja det kan man kalla det:)

Hej blev ett litet mini pass idag med men också det bästa bänkpasset på över ett år:)
    Känns riktigt fint, har aldrig varit så här pass lätt och reppat så mycket på 70kg. pb är 10reps på 70kg men då vägde jag också 6kg mer än nu:)

Uppvärmning rotatorcuffar med gummiband
    Bänkpress
    10x40kg
    7x70kg
    5×70
    4×70
    Bra serie

Armhävningar
    15x2set
    10x1set

Chrunches
    15x3set
    Sneda crunches
    10x2set

Bjuder även på en film var länge sen sist
    [youtube=Cl0UaYHqSIU]

Bra pass och kul med filmer. Ska se om jag kan börja med det framöver om jag listar ut ett sätt att placera mobilen :)
    Kör på så jobbar vi med beach 2013.

bra jobbat,unge man………lol

Bra jobbat, och kul med filmer!:up:

Gurra G wrote:
    Bra pass och kul med filmer. Ska se om jag kan börja med det framöver om jag listar ut ett sätt att placera mobilen :)
    Kör på så jobbar vi med beach 2013.

Tack så mycket, börjar komma tillbaka i form i bänken då det varit kämpigt det senaste året. ja tänkte det kunde vara kul att lägga in lite filmer. Förra året la jag upp runt 2 filmer i veckan, har varit ganska dålig med det på sistone.

bighulken wrote:
    bra jobbat,unge man………lol

Tackar hulken, skyndar långsamt :)

Graankvist wrote:
    Bra jobbat, och kul med filmer!:up:

Tack Graanqvist, kommer bli mer filmer framöver

Tack alla för responsen, roligt med lite kommentarer det får mig att bli mer taggad :)

Inte blivit någont träning sen bänken sist men nu ikväll blev det ännu ett sånt här mini pass som börjar bli min grej. Fungerar fint nu när det är uppförsbacke rent psykiskt. Har haft lite för stora krav på mig med träningen och i jobbet och reurserna i kroppen har inte räckt till. Så tar det väldigt lugnt nu så att det inte händer något med psyket. Inte lätt att vara, hetidsbonde med kärv ekonomi, småbarns far och en styrketränande bonde. Men jag gör så gott jag kan, men sänker kraven lite nu. Så det får bli sådana här minipass ett tag. Har ju faktiskt blivit starkare och starkare nu på sistone. Kroppen har antagligen varit så pass stressad så att den inte svarat på träningen förut även kosten.

Så det känns skönt att lägga ner ribban lite, skynda sig långsamt fram utan att stressa, gäller att lyssna på kroppen
    Triceps
    Smalbänk
    10x20kg
    10×40
    10×40
    10×50
    arb.
    10×60
    5×65
    5×67,5
    4×67,5 + 1st excentrisk

Skullchrushers
    15x16kg
    8x22kg
    5×22

Chrunches
    20x2set
    sneda chrunches
    10×2

Hejsan
    Biceps och mage ikväll, minipass som vanligt

Stående alternerande biceps curl 2×18 kilos hantlar
    8x18kg
    7×18
    8×18
    8×18
    8×18
    7×18

Mage
    Crunches
    20x2set
    Sneda chrunches
    10x2set

bra kämpat!!!

det gäller å hitta sin grej,sitt sätt att träna så det funkar för en själv.gäller i princip allt här i livet!
    jag tror nog på dessa mini pass,som du kör.korta koncisa å snabba lagom pass.1-2 muskelgrupp.
    å int för många reps,som sliter på en redan slitande kropp.du gör redan så mkt med kroppen,så den behöver inte ytterligare slit pass med många reps.
    koncentrera sig på styrkan,dvs,köra mindre reps,men!..relativt tungt för dig,och koncentrerat.

typ inte köra curl med 25 reps,utan iu stället köra det vanliga,3-4x8r,osv.brukar funka för det mesta.

ha det nu å kämp på baaa…….;-)

bighulken wrote:
    bra kämpat!!!

det gäller å hitta sin grej,sitt sätt att träna så det funkar för en själv.gäller i princip allt här i livet!
    jag tror nog på dessa mini pass,som du kör.korta koncisa å snabba lagom pass.1-2 muskelgrupp.
    å int för många reps,som sliter på en redan slitande kropp.du gör redan så mkt med kroppen,så den behöver inte ytterligare slit pass med många reps.
    koncentrera sig på styrkan,dvs,köra mindre reps,men!..relativt tungt för dig,och koncentrerat.

typ inte köra curl med 25 reps,utan iu stället köra det vanliga,3-4x8r,osv.brukar funka för det mesta.

ha det nu å kämp på baaa…….;-)

Precis detta verkar passa bonden bra, det andra slet på kroppen och ökade stressen. Nu är det roligare

Dock har det strulat denna veckan, har haft en riktigt irriterande rygg värk. Liksom molande i ryggen sen stråla smärtan ut i magtrakten. Så har inte gymmat något förräns idag då. Så idag blev det ett litet pass
    Bänkpress
    10x20kg
    10×20
    5×40
    5×40
    5×50
    5×60
    2×65
    1×70
    1×80
    1×85

Armhävningar
    20xkv
    15xkv
    10xkv
    10xkv

Stanna på 85kg i bänken, det gick ju lite trögt men hade full kontroll så jag valde att stanna där istället för att glassa på mera viktskivor.
    Armhävningarna i slutet av passet tar verkligen ut mycket kraft, tycker det känns som ett bra komplement. Nästa gång kanske jag kör lite flyes istället. Sen fick det vara bra.

Sen har jag den där vänstra latsen som är så jobbig i arbetet. Den är överarbetad, den drar ihop sig och är spänd för jämnan under arbetsdagarna. Men nu har jag börjat med en rejäl strechkampanj och lite andra övningar med gummiband. Ska försöka besegra eländet

Hej
    Dagens pass färdigt
    Rygg
    Breda latsdrag
    10x20kg
    8×30
    8×40
    8×45
    8×45
    8×40

Marklyft utan bälte
    Uppvärmning
    sen
    3x110kg
    3×110
    3×110

Mage
    Fällkniven
    10x3set

Squatkicks 4set
    1minut
    1minut
    1minut
    1minut

Skönt pass, roligt med lite variation. Squatkickst var väldigt jobbigt och nyttigt för mig som behöver jobba upp balansen sen var det lite svettigt oxå:)

Mycke strech för latsen om dagarna det fungerar riktigt bra tycker jag. Ska fortsätta med det och se om det kan hjälpa mig mot min spända vänster lats

Kände nog allt igen dig i Bodys senaste nr!

emark wrote:

Haha, ja borde haft ett långt lösskägg på mig :)
    Gick ju inte så bra och blev ärligt talat lite less på domarnas kommentar, så oseriöst på nåt vis. Skillnad förra året då skrev de positiva sidor och negativa sidor. I år skrev dom om mamsen och garnystan.. Jaja luften gick liksom ur nu. Så är inte säker på om jag ställer upp nästa år

Hejsan körde ett pass ikväll som gick riktigt bra:)
    Kroppsvikt 70.5kg
    Bänkpress
    Rejält med uppvärmning
    Sen:
    2x70kg
    2×70
    2×75
    2×75
    1×80
    1×85
    0x87,5
    8×70 Supernöjd med 8.an, det var länge sen sist, har ökat 1 reps på 70kg och detta efter alla seten innan. Hade jag bara satsat att reppa på 70 vilket jag inte såg någon anledning till idag så hade nog inte 10 an varit långt borta kanske t.om kunnat genomföra det. Nu känns det som kroppen vant sig vid just 70kgs vikten så funderar på att höja till 75 nästa gång och försöka få till ett par 4or. Att sätta en 2.a på 80kg framöver ska också försöka genomföras.

Bicepscurl med rak stång
    Uppvärmning
    sen:
    10x40kg
    7×42,5
    7×42,5

Squatkicks Atg
    90sek
    90sek
    30sek
    Svettigt :)

Bra pass med glädjen med sig, kan det bli bättre:)

Hence wrote:
    emark wrote:

Gick ju inte så bra och blev ärligt talat lite less på domarnas kommentar, så oseriöst på nåt vis. Skillnad förra året då skrev de positiva sidor och negativa sidor. I år skrev dom om mamsen och garnystan.. Jaja luften gick liksom ur nu. Så är inte säker på om jag ställer upp nästa år

Tyckte dom var allmänt gnälliga på alla dom som ställde upp, precis som du säger oseriöst.
    Tycker du kör på bra här, brukar kika in då och då :)

emark wrote:
    Hence wrote:
    emark wrote:

Tyckte dom var allmänt gnälliga på alla dom som ställde upp, precis som du säger oseriöst.
    Tycker du kör på bra här, brukar kika in då och då :)

Ja de måste ha bytt ut hela juryn :)
    Tack så mycket, ja bara att vi kämpar på:)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 227 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.