- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 januari, 2013 at 18:54 #1073349Anonym anvandareMember
Hejsan, ett pass avklarat, ben idag.
Knäböj
5x40kg
5×50
5×60
5×60
3×70
5×72,5
3×72,5
5×72,5Utfall med hantlar
10x27kg
10×27
10×27Vadpress ett ben i taget ståendes med en hantel
10x18kg
10×18
10×18Mage
chrunches 20x3set
Sen en annan mag grej som tränar sidan även lite av ryggen, skön övning. Som hängande sneda benlyft fast man ligger på golvet istället
15repsx3setSkönt litet pass, nu blir det kvällsmat
20 januari, 2013 at 19:42 #1073356Anonym anvandareMemberLiten bilduppdatering på ben för ovanlighetens skull
Börjar växa lite iaf+2kg sen årskiftet
Lårens omkrets 55cm23 januari, 2013 at 19:23 #1073485Anonym anvandareMemberHejsan, ett grymt kul pass avklarat idag. Hoppa över axlar förra veckan då jag kände att de var på gång att bli lite slitna, har kört genom rotatorcuffarna med gummi band istället två ggr denna vecka. Rena medicinen då jag var riktigt fräsch i bänken idag.
Bänkpress
5x20kg
5×40
5×50
5×609×62,5kg
6×67,5
1×70
1×80
1×82,5
4×70Uppåtlutande hantelflyes
8×13,5
6×13,5
10×9
10×9Triceps
Smalbänk
10x40kg
8×52,5
10×52,5
4×57,5Dips på bänk
15xkv
13xkv+10kg
10xkv+10kg
15xkv
Kul att testa lite tyngre i bänken var riktigt länge sen, fick till ett rep på 82,5 kg med några jobbiga set innan. Mitt PB ligger på 90kg då var jag 7 kg tyngre så det känns bra. Bara 7,5 kg till PB:)Blev några bilder på formen också + 2kg från förra fototillfället
Ha det bra mvh Hence
24 januari, 2013 at 21:31 #1073514Anonym anvandareMemberBiceps idag då, gott tryck i biccarna
Biceps
Alternerande hantelcurl på sned bänk (Incline bicepcurls)
10x9kg
10×13,5
10×13,5
10×13,5
10×13,5Stående bicepscurl rak stång
10×32,5kg
10×32,5
10×32,5
10×32,5Hammercurl mot bröstet framför kroppen
13x9kg
15×9
6×13,5
6×13,5
6×13,5Mage
Hjulet
6reps
6reps
6repsChrunches
15xkv
15xkv
15xkv27 januari, 2013 at 09:26 #1073571Anonym anvandareMemberHej körde ett pass igår, fokus på ben. Körde även lite rygg men håller tillbaks på träningen där lite, ger inte 100% Har ju lite känningar i bröstryggen på ena sidan, kan krampa lite där i musklerna ibland. Eftersom ryggen är en av mina starkare sidor så underhåller jag den bara just nu.
Rygg
Breda latsdrag
10x45kg
10×52
10×52Vhandtag
15×45
10×52
8×52Enarms rodd
15x30kg
10×35
10×35Ben
Knäböj
Uppvärmning
sen:
5x60kg
5×70
5×75
5×80
2×85
1×90Liggande lårcurl
10×45
8×45
7×45Benspark
10x52kg
10×54
8×66
8×66Enbens vadpress med hantel
11x20kg
11×20
10×20
Sen körde jag ett par bålstabiltetsövningar med pilatesbollSen var det klart, känner mig nöjd över passet, börjar lossna i böjen igen och börjar känna mig bekväm i det igen, vilket känns skönt.
Hej svejs
29 januari, 2013 at 20:54 #1073678Anonym anvandareMemberHejsa, blev ett bröst och triceps pass idag, riktigt nöjd.
Bänkpress bröst
Maxreps på 70 kg i 2set
6x70kg
5×703×72,5
3×70
10×60Smalbänk triceps
6x50kg
6×60
6×60
5×60Uppåtlutande hantelflyes bröst
15x9kg
12×9
10×9Tricepspress, hantlar på plan bänk
13x9kg
>+10st excentriska
5×9
>+10st excentrska
4×9
>12st excentriskaJätte jobbigt att köra excentriska när kraften har försvunnit för att klara av fulla reps. Hoppas att detta ska kunna få musklerna att växa mera och att jag kommer förbi den där platån som jag haft i tricepsträningen. Lyckades trötta ut muskeln mycket mer så det känns jätte bra
30 januari, 2013 at 18:42 #1073703Anonym anvandareMemberDu kör på jävligt bra ser jag, formen vad bra den med!
1 februari, 2013 at 18:02 #1073756Anonym anvandareMemberemark wrote:Du kör på jävligt bra ser jag, formen vad bra den med!Tackar tackar, kul att höra och bättre ska det bli:)
Blev ju ett pass igår kväll då, en hel del rörelse på gymmet såhär på kvällen. Det blev ett pass med blandade känslor. Det positiva med passet var att spegelbilden speglade en hyffsad form, har bulkat nu sen i början av januari, har blivit lite mer fyllig utan att formen påverkats så mycket negativt. Det negativa var att jag börja känna av nåt i högra axeln:(
Till passet
Jag hade nästan bestämt mig för att hoppa över axlar men körde det ändå. Hade ju haft ett uppehåll en vecka innan så tyckte det var dags. men tyvärr så spökar högra axeln. Under uppvärmningen knäppte det om den och när jag körde hantel pressarna så blev jag röd på axeln och det ömmade. Har inget jätte problem men jag tror jag ska ta det lugnt med axel träningen. Får mycket av det i jobbet också.Hantelpress
10×12,5kg
6×17,5
5×17,5
4×15Sidolyft enarms
10x8kg
10×8 sen avbröt jag axelträningenAlternerande bicepscurl på lutande bänk, för övrigt en riktigt grym övning
10×12,5kg
10×12,5
10×12,5Stående skivstångscurl
10x30kg
10×30
9×30Hammercurl framför kroppen mot bröstet
10×12,5kg
10×12,5
8×12,521:an med 15kg stång
1setKomplettering med lite vader
Enbensvad press ståendes med en hantel
10×17,5kg
10×17,5kg
10×17,5kg
10×17,5kg
10×17,5kg
10×17,5kg
10×17,5kgJag har ju satsat en del på bänken nu på sistone samt att jag har lagt in smalbänk för triceps, vet inte om det kan vara därför det börjar spöka i axeln. Kan även vara från jobbet, mycket troligt. I första hand så låter jag axlarna vara nästa vecka, men kommer köra bänkpress och smalbänk på tisdag och hoppas på att alt känns bra då
2 februari, 2013 at 08:07 #1073763Anonym anvandareMemberpassa dig ,och lyssna på kroppen som pratar med dig!!!!….den skriker ju till dig…..att ta det väldigt varligt med axel just nu!!!!!….tom jag hör ju det………….lol
låt bänken vila.och kör lite rotatorcuffar typ 4×10 inåt-4×10 utåt.
sen beror det på ,hur,du kör smal bänken också,om du kopplar in axel el inte.el bänk då,man bör ju dra in axlar via att man använder ryygen till det.lyssna på kropp…..
men annars……så ha det bra ………..
2 februari, 2013 at 19:37 #1073779Anonym anvandareMemberbighulken wrote:passa dig ,och lyssna på kroppen som pratar med dig!!!!….den skriker ju till dig…..att ta det väldigt varligt med axel just nu!!!!!….tom jag hör ju det………….lollåt bänken vila.och kör lite rotatorcuffar typ 4×10 inåt-4×10 utåt.
sen beror det på ,hur,du kör smal bänken också,om du kopplar in axel el inte.el bänk då,man bör ju dra in axlar via att man använder ryygen till det.lyssna på kropp…..
Ja det är sant den skriker åt mig att vila. Imorgon blir det ben på tisdag är det bröst och triceps får se hur kroppen känns då. Rotatorcuffar kör jag 2ggr i veckan hemma med gummiband, hade ont i samma axel förra året på samma ställe.
I bänkpressen är jag alltid noga med att pressa ihop skulderbladen. Har känt på dagarna då jag stått och rivit med ensilaget med gaffel och rullat på halmbalar när jag strött i lösdriften att axlarna tar lite stryk av det.De är en väldans svår kombination att kombinera kroppsbyggning och lantbruket. Det är jätte svårt. Vissa dagar har man tagit ut sig hårt på jobbet men då är det svårt att dra ner på träningen fast att man borde. Tanken på att jobbet hämmar min träning får mig att bli nedstämd Men det är så det är det är spelreglerna jag har i mitt liv för tillfället.
Börjar fundera på att lägga in en veckas total avstånd från träningen snart. Skulle det vara optimalt skulle man ha 1 vecka semester oxå men det är ju omöjligt Men vila från träningen skulle jag nog må gott av
3 februari, 2013 at 05:06 #1073786Anonym anvandareMemberHence wrote:bighulken wrote:passa dig ,och lyssna på kroppen som pratar med dig!!!!….den skriker ju till dig…..att ta det väldigt varligt med axel just nu!!!!!….tom jag hör ju det………….lollåt bänken vila.och kör lite rotatorcuffar typ 4×10 inåt-4×10 utåt.
Ja det är sant den skriker åt mig att vila. Imorgon blir det ben på tisdag är det bröst och triceps får se hur kroppen känns då. Rotatorcuffar kör jag 2ggr i veckan hemma med gummiband, hade ont i samma axel förra året på samma ställe.
I bänkpressen är jag alltid noga med att pressa ihop skulderbladen. Har känt på dagarna då jag stått och rivit med ensilaget med gaffel och rullat på halmbalar när jag strött i lösdriften att axlarna tar lite stryk av det.De är en väldans svår kombination att kombinera kroppsbyggning och lantbruket. Det är jätte svårt. Vissa dagar har man tagit ut sig hårt på jobbet men då är det svårt att dra ner på träningen fast att man borde. Tanken på att jobbet hämmar min träning får mig att bli nedstämd Men det är så det är det är spelreglerna jag har i mitt liv för tillfället.
Börjar fundera på att lägga in en veckas total avstånd från träningen snart. Skulle det vara optimalt skulle man ha 1 vecka semester oxå men det är ju omöjligt Men vila från träningen skulle jag nog må gott av
japp,då vet du då….bra..skulderbladen osv.
du har sagt det,(det är jätte svårt)….men!!!…inte helt omöjligt……tänk…i stället för att köra cardio,så får jag detta i jobbet.
Possitiva vibbar är det som gäller……samt ,lyckats att göra nån slags kombi,av träningen å jobbet.jag menar,finns ju andra också som har jobb.som sliter på ben,axlar ländrygg osv.brevbärare som springer upp å ner i trappor hela dagarna osv.folk inom fabriker,som har monotont arbetsmoment,sliter på axlarna typ.el knapptryckarna,som får ryggproblem,ofta,osv…..
man får försöka se det som nån sorts prehab,förebyggande träning,för att inte bli skadad!
jag har hört att många brevbärare idrottar med löpning osv.måste nog vara bra träninbg för dem då,att springa i trappor.ja ja,kämpa på nu hence!!!….….
mvh//3 februari, 2013 at 17:48 #1073796Anonym anvandareMemberbighulken wrote:Hence wrote:bighulken wrote:passa dig ,och lyssna på kroppen som pratar med dig!!!!….den skriker ju till dig…..att ta det väldigt varligt med axel just nu!!!!!….tom jag hör ju det………….lollåt bänken vila.och kör lite rotatorcuffar typ 4×10 inåt-4×10 utåt.
japp,då vet du då….bra..skulderbladen osv.
du har sagt det,(det är jätte svårt)….men!!!…inte helt omöjligt……tänk…i stället för att köra cardio,så får jag detta i jobbet.
Possitiva vibbar är det som gäller……samt ,lyckats att göra nån slags kombi,av träningen å jobbet.jag menar,finns ju andra också som har jobb.som sliter på ben,axlar ländrygg osv.brevbärare som springer upp å ner i trappor hela dagarna osv.folk inom fabriker,som har monotont arbetsmoment,sliter på axlarna typ.el knapptryckarna,som får ryggproblem,ofta,osv…..
man får försöka se det som nån sorts prehab,förebyggande träning,för att inte bli skadad!
jag har hört att många brevbärare idrottar med löpning osv.måste nog vara bra träninbg för dem då,att springa i trappor.ja ja,kämpa på nu hence!!!….….
mvh//Så sant så sant, du är klok du, nu blev jag lite mer positiv när jag läste det du skrev Bestämt mig för att vila nu fram till lördag då jag tänker köra ett benpass alla fall. Men överkroppen ska få vila veckan som kommer nu från träning:)
Eftermiddags pass på hälsobruket, ett fint pass med bra tryck.
Ben
Benpress maskin där man sitter som i en stol med viktplatts magasin
10x70kg
10×101
10×101
10×101
6×101
Kändes som 160-180kg i motsvarande benpress maskin på det gamla gymmetLiggande lårcurl
7x50kg
8×50
6×50Benspark
12x66kg
10×73
6×79Vadpress i smith
10x50kg
15×70
10×70
12×70
12×60
10×60
12×50
12×50
10×50
10×50Prova högre volym på vaderna då det inte hänt särskilt mycket förut. Kändes verkligen som att det tog fint denna gången:)
4 februari, 2013 at 15:43 #1073820Anonym anvandareMemberHejsan
Denna vecka blir det vila från gymmet fram till söndag. Anledningen är att jag har en axel som spökar samt att ryggen behöver vila. Det kommer göra gott för överkroppen att få semester från träningen. På söndag blir det ben iaf
På torsdag har jag fått tid hos naprapat som ska se över bröstryggen. Kvalitetsvecka för kroppen.
MVH Hence5 februari, 2013 at 08:14 #1073834Anonym anvandareMemberja ja semester……he he he.
men medans du vilar från träningen,passa på att stretcha 1tim/dag då.stretcha ut rygg-armar(framsida/baksida)-ben(framsida/baksida)-nacke-axlar-vader-underarmar.det är relativt,lite svårt att stretcha.men behövs för att hålla kroppen skadefri.ha det gött
mvh//
5 februari, 2013 at 12:05 #1073842Anonym anvandareMemberbighulken wrote:ja ja semester……he he he.
men medans du vilar från träningen,passa på att stretcha 1tim/dag då.stretcha ut rygg-armar(framsida/baksida)-ben(framsida/baksida)-nacke-axlar-vader-underarmar.det är relativt,lite svårt att stretcha.men behövs för att hålla kroppen skadefri.ha det gött
mvh//
Precis min tanke, strecha igår blev ju tyvärr ingen större vila hehe. Mocka kalvboxar i 1 timma. Men får hoppas att resterande veckan blir lite lugnare
Ja men då kör jag på med strech varje dag, gör gott. Längtar till torsdag då naprapaten ska börja fixa ordning ryggen -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.