Hence den styrketränande bondens comeback!

Home Forums Dagböcker Hence den styrketränande bondens comeback!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 227 total)
  • Author

Hejsan, ett pass avklarat, ben idag.

Knäböj
    5x40kg
    5×50
    5×60
    5×60
    3×70
    5×72,5
    3×72,5
    5×72,5

Utfall med hantlar
    10x27kg
    10×27
    10×27

Vadpress ett ben i taget ståendes med en hantel
    10x18kg
    10×18
    10×18

Mage
    chrunches 20x3set
    Sen en annan mag grej som tränar sidan även lite av ryggen, skön övning. Som hängande sneda benlyft fast man ligger på golvet istället
    15repsx3set

Skönt litet pass, nu blir det kvällsmat :)

Liten bilduppdatering på ben för ovanlighetens skull
    Börjar växa lite iaf

+2kg sen årskiftet
    Lårens omkrets 55cm

Hejsan, ett grymt kul pass avklarat idag. Hoppa över axlar förra veckan då jag kände att de var på gång att bli lite slitna, har kört genom rotatorcuffarna med gummi band istället två ggr denna vecka. Rena medicinen då jag var riktigt fräsch i bänken idag.

Bänkpress
    5x20kg
    5×40
    5×50
    5×60

9×62,5kg
    6×67,5
    1×70
    1×80
    1×82,5
    4×70

Uppåtlutande hantelflyes
    8×13,5
    6×13,5
    10×9
    10×9

Triceps
    Smalbänk
    10x40kg
    8×52,5
    10×52,5
    4×57,5

Dips på bänk
    15xkv
    13xkv+10kg
    10xkv+10kg
    15xkv

Kul att testa lite tyngre i bänken var riktigt länge sen, fick till ett rep på 82,5 kg med några jobbiga set innan. Mitt PB ligger på 90kg då var jag 7 kg tyngre så det känns bra. Bara 7,5 kg till PB:)

Blev några bilder på formen också + 2kg från förra fototillfället

Ha det bra mvh Hence

Biceps idag då, gott tryck i biccarna
    Biceps
    Alternerande hantelcurl på sned bänk (Incline bicepcurls)
    10x9kg
    10×13,5
    10×13,5
    10×13,5
    10×13,5

Stående bicepscurl rak stång
    10×32,5kg
    10×32,5
    10×32,5
    10×32,5

Hammercurl mot bröstet framför kroppen
    13x9kg
    15×9
    6×13,5
    6×13,5
    6×13,5

Mage

Hjulet
    6reps
    6reps
    6reps

Chrunches
    15xkv
    15xkv
    15xkv

Hej körde ett pass igår, fokus på ben. Körde även lite rygg men håller tillbaks på träningen där lite, ger inte 100% Har ju lite känningar i bröstryggen på ena sidan, kan krampa lite där i musklerna ibland. Eftersom ryggen är en av mina starkare sidor så underhåller jag den bara just nu.
    Rygg
    Breda latsdrag
    10x45kg
    10×52
    10×52

Vhandtag
    15×45
    10×52
    8×52

Enarms rodd
    15x30kg
    10×35
    10×35

Ben
    Knäböj
    Uppvärmning
    sen:
    5x60kg
    5×70
    5×75
    5×80
    2×85
    1×90

Liggande lårcurl
    10×45
    8×45
    7×45

Benspark
    10x52kg
    10×54
    8×66
    8×66

Enbens vadpress med hantel
    11x20kg
    11×20
    10×20
    Sen körde jag ett par bålstabiltetsövningar med pilatesboll

Sen var det klart, känner mig nöjd över passet, börjar lossna i böjen igen och börjar känna mig bekväm i det igen, vilket känns skönt.
    Hej svejs

Hejsa, blev ett bröst och triceps pass idag, riktigt nöjd.
    Bänkpress bröst
    Maxreps på 70 kg i 2set
    6x70kg
    5×70

3×72,5
    3×70
    10×60

Smalbänk triceps
    6x50kg
    6×60
    6×60
    5×60

Uppåtlutande hantelflyes bröst
    15x9kg
    12×9
    10×9

Tricepspress, hantlar på plan bänk
    13x9kg

>+10st excentriska
    5×9

>+10st excentrska
    4×9

>12st excentriska

Jätte jobbigt att köra excentriska när kraften har försvunnit för att klara av fulla reps. Hoppas att detta ska kunna få musklerna att växa mera och att jag kommer förbi den där platån som jag haft i tricepsträningen. Lyckades trötta ut muskeln mycket mer så det känns jätte bra :)

Du kör på jävligt bra ser jag, formen vad bra den med!

emark wrote:
    Du kör på jävligt bra ser jag, formen vad bra den med!

Tackar tackar, kul att höra och bättre ska det bli:)

Blev ju ett pass igår kväll då, en hel del rörelse på gymmet såhär på kvällen. Det blev ett pass med blandade känslor. Det positiva med passet var att spegelbilden speglade en hyffsad form, har bulkat nu sen i början av januari, har blivit lite mer fyllig utan att formen påverkats så mycket negativt. Det negativa var att jag börja känna av nåt i högra axeln:(

Till passet
    Jag hade nästan bestämt mig för att hoppa över axlar men körde det ändå. Hade ju haft ett uppehåll en vecka innan så tyckte det var dags. men tyvärr så spökar högra axeln. Under uppvärmningen knäppte det om den och när jag körde hantel pressarna så blev jag röd på axeln och det ömmade. Har inget jätte problem men jag tror jag ska ta det lugnt med axel träningen. Får mycket av det i jobbet också.

Hantelpress
    10×12,5kg
    6×17,5
    5×17,5
    4×15

Sidolyft enarms
    10x8kg
    10×8 sen avbröt jag axelträningen

Alternerande bicepscurl på lutande bänk, för övrigt en riktigt grym övning
    10×12,5kg
    10×12,5
    10×12,5

Stående skivstångscurl
    10x30kg
    10×30
    9×30

Hammercurl framför kroppen mot bröstet
    10×12,5kg
    10×12,5
    8×12,5

21:an med 15kg stång
    1set

Komplettering med lite vader
    Enbensvad press ståendes med en hantel
    10×17,5kg
    10×17,5kg
    10×17,5kg
    10×17,5kg
    10×17,5kg
    10×17,5kg
    10×17,5kg

Jag har ju satsat en del på bänken nu på sistone samt att jag har lagt in smalbänk för triceps, vet inte om det kan vara därför det börjar spöka i axeln. Kan även vara från jobbet, mycket troligt. I första hand så låter jag axlarna vara nästa vecka, men kommer köra bänkpress och smalbänk på tisdag och hoppas på att alt känns bra då

passa dig ,och lyssna på kroppen som pratar med dig!!!!….den skriker ju till dig…..att ta det väldigt varligt med axel just nu!!!!!….tom jag hör ju det………….lol

låt bänken vila.och kör lite rotatorcuffar typ 4×10 inåt-4×10 utåt.
    sen beror det på ,hur,du kör smal bänken också,om du kopplar in axel el inte.el bänk då,man bör ju dra in axlar via att man använder ryygen till det.

lyssna på kropp…..

men annars……så ha det bra ………..;-)

bighulken wrote:
    passa dig ,och lyssna på kroppen som pratar med dig!!!!….den skriker ju till dig…..att ta det väldigt varligt med axel just nu!!!!!….tom jag hör ju det………….lol

sen beror det på ,hur,du kör smal bänken också,om du kopplar in axel el inte.el bänk då,man bör ju dra in axlar via att man använder ryygen till det.

lyssna på kropp…..

Ja det är sant den skriker åt mig att vila. Imorgon blir det ben på tisdag är det bröst och triceps får se hur kroppen känns då. Rotatorcuffar kör jag 2ggr i veckan hemma med gummiband, hade ont i samma axel förra året på samma ställe.
    I bänkpressen är jag alltid noga med att pressa ihop skulderbladen. Har känt på dagarna då jag stått och rivit med ensilaget med gaffel och rullat på halmbalar när jag strött i lösdriften att axlarna tar lite stryk av det.

De är en väldans svår kombination att kombinera kroppsbyggning och lantbruket. Det är jätte svårt. Vissa dagar har man tagit ut sig hårt på jobbet men då är det svårt att dra ner på träningen fast att man borde. Tanken på att jobbet hämmar min träning får mig att bli nedstämd :( Men det är så det är det är spelreglerna jag har i mitt liv för tillfället.

Börjar fundera på att lägga in en veckas total avstånd från träningen snart. Skulle det vara optimalt skulle man ha 1 vecka semester oxå men det är ju omöjligt :) Men vila från träningen skulle jag nog må gott av

Hence wrote:
    bighulken wrote:

lyssna på kropp…..

Ja det är sant den skriker åt mig att vila. Imorgon blir det ben på tisdag är det bröst och triceps får se hur kroppen känns då. Rotatorcuffar kör jag 2ggr i veckan hemma med gummiband, hade ont i samma axel förra året på samma ställe.
    I bänkpressen är jag alltid noga med att pressa ihop skulderbladen. Har känt på dagarna då jag stått och rivit med ensilaget med gaffel och rullat på halmbalar när jag strött i lösdriften att axlarna tar lite stryk av det.

De är en väldans svår kombination att kombinera kroppsbyggning och lantbruket. Det är jätte svårt. Vissa dagar har man tagit ut sig hårt på jobbet men då är det svårt att dra ner på träningen fast att man borde. Tanken på att jobbet hämmar min träning får mig att bli nedstämd :( Men det är så det är det är spelreglerna jag har i mitt liv för tillfället.

Börjar fundera på att lägga in en veckas total avstånd från träningen snart. Skulle det vara optimalt skulle man ha 1 vecka semester oxå men det är ju omöjligt :) Men vila från träningen skulle jag nog må gott av

japp,då vet du då….bra..skulderbladen osv.
    du har sagt det,(det är jätte svårt)….men!!!…inte helt omöjligt……tänk…i stället för att köra cardio,så får jag detta i jobbet.
    Possitiva vibbar är det som gäller……;-)

samt ,lyckats att göra nån slags kombi,av träningen å jobbet.jag menar,finns ju andra också som har jobb.som sliter på ben,axlar ländrygg osv.brevbärare som springer upp å ner i trappor hela dagarna osv.folk inom fabriker,som har monotont arbetsmoment,sliter på axlarna typ.el knapptryckarna,som får ryggproblem,ofta,osv…..

man får försöka se det som nån sorts prehab,förebyggande träning,för att inte bli skadad!
    jag har hört att många brevbärare idrottar med löpning osv.måste nog vara bra träninbg för dem då,att springa i trappor.

ja ja,kämpa på nu hence!!!….;-)….
    mvh//

bighulken wrote:
    Hence wrote:
    bighulken wrote:

lyssna på kropp…..

japp,då vet du då….bra..skulderbladen osv.
    du har sagt det,(det är jätte svårt)….men!!!…inte helt omöjligt……tänk…i stället för att köra cardio,så får jag detta i jobbet.
    Possitiva vibbar är det som gäller……;-)

samt ,lyckats att göra nån slags kombi,av träningen å jobbet.jag menar,finns ju andra också som har jobb.som sliter på ben,axlar ländrygg osv.brevbärare som springer upp å ner i trappor hela dagarna osv.folk inom fabriker,som har monotont arbetsmoment,sliter på axlarna typ.el knapptryckarna,som får ryggproblem,ofta,osv…..

man får försöka se det som nån sorts prehab,förebyggande träning,för att inte bli skadad!
    jag har hört att många brevbärare idrottar med löpning osv.måste nog vara bra träninbg för dem då,att springa i trappor.

ja ja,kämpa på nu hence!!!….;-)….
    mvh//

Så sant så sant, du är klok du, nu blev jag lite mer positiv när jag läste det du skrev :) Bestämt mig för att vila nu fram till lördag då jag tänker köra ett benpass alla fall. Men överkroppen ska få vila veckan som kommer nu från träning:)

Eftermiddags pass på hälsobruket, ett fint pass med bra tryck.

Ben
    Benpress maskin där man sitter som i en stol med viktplatts magasin
    10x70kg
    10×101
    10×101
    10×101
    6×101
    Kändes som 160-180kg i motsvarande benpress maskin på det gamla gymmet

Liggande lårcurl
    7x50kg
    8×50
    6×50

Benspark
    12x66kg
    10×73
    6×79

Vadpress i smith
    10x50kg
    15×70
    10×70
    12×70
    12×60
    10×60
    12×50
    12×50
    10×50
    10×50

Prova högre volym på vaderna då det inte hänt särskilt mycket förut. Kändes verkligen som att det tog fint denna gången:)

Hejsan
    Denna vecka blir det vila från gymmet fram till söndag. Anledningen är att jag har en axel som spökar samt att ryggen behöver vila. Det kommer göra gott för överkroppen att få semester från träningen. På söndag blir det ben iaf
    På torsdag har jag fått tid hos naprapat som ska se över bröstryggen. Kvalitetsvecka för kroppen.
     MVH Hence

ja ja semester……he he he.
    men medans du vilar från träningen,passa på att stretcha 1tim/dag då.stretcha ut rygg-armar(framsida/baksida)-ben(framsida/baksida)-nacke-axlar-vader-underarmar.det är relativt,lite svårt att stretcha.men behövs för att hålla kroppen skadefri.

ha det gött

mvh//

bighulken wrote:
    ja ja semester……he he he.
    men medans du vilar från träningen,passa på att stretcha 1tim/dag då.stretcha ut rygg-armar(framsida/baksida)-ben(framsida/baksida)-nacke-axlar-vader-underarmar.det är relativt,lite svårt att stretcha.men behövs för att hålla kroppen skadefri.

ha det gött

mvh//

Precis min tanke, strecha igår blev ju tyvärr ingen större vila hehe. Mocka kalvboxar i 1 timma. Men får hoppas att resterande veckan blir lite lugnare :)
    Ja men då kör jag på med strech varje dag, gör gott. Längtar till torsdag då naprapaten ska börja fixa ordning ryggen

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 227 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.