HenkBenk

Home Forums Dagböcker HenkBenk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • Author

Nu är det dags att ta tag i saker och bli seriös!

Namn: Henrik P.
    Ålder: 20
    Längd: 184cm
    Vikt: ca 92kg

Mark: 170kg för 2 år sen
    Böj: 6×130 inte gjort 1RM
    Bänk: typ 125, ska pröva om nån vecka

Har tränat med varierande motivation i 4 år nu, haft rätt mycke axelproblem som hindrat mig men känner mig så pass att jag kan köra ordentligt nu.

Kör 3-4 gympass och 3 pass karate i veckan, försöker för tillfället också bli lite hårdare.

Schema
    Månda: rygg, baksida axlar, biceps
    Tisda: karate
    Onsda: Bröst, axlar, triceps
    Torsda: karate + Ben
    Freda: vila
    Lörda: vila
    Sönda: karate

Jag heter också Henrik P. Kör hårt! :)

Vilken Karate-form kör du?

HEHE, fint de, ju fler henkebenke desto bättre:)

De är shotokan karate, JKA, men är bara nybörjare. Började mst för o öka upp rörligheten, men de e rätt kul så blir till o fortsätta o se vad man kan göra av att.

Käkat idag:

frulle: 2 fullkornsmackor, 1 knäcke, mjölk o müsli, proteindrink

lunch: äggröra på 4 ägg, ris, tomat, skinka, lök, vitlök, o paprika, med grillkrydda o cayenne, MUMS

Blir lite gröt kl 16.00 me innan karaten vid 5,

Skulle det inte vara skönare att köra benen på antingen fredag eller lördag?
    Så blir det inte så mycket på torsdagar tänkte jag bara. :)

Tjena rasmus. Detta är största dilemmat me min träning just nu, har bentränat på freda el lörda innan, fast får alltid sån grym träningsvärk i benen av gymet så går knappt o träna karate på söndagen om jag inte har 2 vilodagar emellan,
    Så benen får bita lite i sura äpplet där just nu=/

Ska försöka posta en bild snart om ja kan komma på hur.. hm

Sådär ja, syns väl att jag har tränat lite iaf.
    btw den taniga killen till höger vet ja inte vem de är

Pisch wrote:
    Tjena rasmus. Detta är största dilemmat me min träning just nu, har bentränat på freda el lörda innan, fast får alltid sån grym träningsvärk i benen av gymet så går knappt o träna karate på söndagen om jag inte har 2 vilodagar emellan,
    Så benen får bita lite i sura äpplet där just nu=/

Ska försöka posta en bild snart om ja kan komma på hur.. hm

Okej, nu förstår jag.
    Då är det bättre att göra som DU vill. :)

Förresten, respektbild du precis postade! :up:

Hehe, yes, me and the King, från FIBO -08.

Va mycke hårda sparkar o slag me mitsar på träningen idag, härligt o få ut lite aggretioner:D.

Fullkornspasta, nötfärs, massor med sallad, mjölk o lite kyckling vid sidan om efter träningen:p.

Kvällen kommer bestå i nätpoker o erik o mackan, sen sova så man orkar ryggpasset imorn.

tja

Du har bra styrkestats såg jag nu. Kommer nog bli bra det här.

Fast bara så du vet – det var med mening jag förlorade i armbrytning mot dig på bilden.

Haha, ne jag bröt ner dig fair and square:p

E inne i lite dålig dygnsrytm så kan inte sova, blir lite nätpoker nu en stund.

Missade erik o mackan me=/, crap.

Varit förkyld i 9 dagar så nu längtar jag till gymmet, yes I do, o imorn så smäller de.

Känner mig lite förkyld idag o bättre blir de inte av att de e freeezing ute, usch! Blir till o träna lite lättare pass lite senare idag.

Frukosten idag blev 1,5dl gröt, proteinshake och en apelsin.

Har kyckling och ”oxytterlår” att tillaga sen me, så blir en bra matdag idag:D.

Funderar på om ja itne ska åka ner till decembercupen o titta, lär väl inte va slutsålt där inte, varit där 2 ggr innan mycket trevlig tävling faktiskt. Hade varit kul att stå där själv en dag. yeye, snart Våra Värsta År på TV, får INTE missas:p!

Hantelrodd: 25×10, 36,5×10, 36,5×10
    Chins: kvx6, kvx7, kvx6, kvx7
    Marklyft: 130×5, 150×2, 160×2, 180×1 PB (körde även nåt lättare set med 100kg)
    Latsdrag-maskin: 75×10, 75×10

Körde på kontroll och känsla idag iom det var ett tag sen jag gymma nu pga förkylning, flippa dock lite på marklyften o slängde på lite extra bara för o testa:|.

Proteinshake direkt efter träning.
    Potatis, kyckling, keso, brysselkål när jag kom hem
    Och nu har jag käkat macka med keso, skinka, o mjölk till.

Ska kolla klart på filmen Bigger, stronger, faster nu, kul rulle..

Kändes som jag blivit överkörd av en lastbil eller nåt när ja klev ur sängen idag, ändå inte så värst mycke träningsvärk i ryggen efter igår, bara allmänt seg;).

Frulle: mjölk o müsli, 2 fullkornsmackor med ägg och skinka, 1 apelsin, proteinshake.
    Lunch: currywook med kyckling o keso.

Karate ikväll, hoppas de blir lite fart på att! Blir lätt lite avslaget ibland i nybörjargrupperna för man måste ju slipa på teknikerna, bra iof men ibland vill man bara köra på:frust:.

Mitt nya träningsmål är att iaf lyfta lika mycke som min partner här:p, (ye right, like that gonna happen, hehe).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.