- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juni, 2007 at 19:37 #868498Anonym anvandareMember
Ja, då har jag tagit ”mod” till mej och startat en egen Träningsjounal!!!
Heter (om någon missat det) Clara är 17 år, tränat styrketräning i cirkus två år, mer seriöst i 8-9 månader. I början var det mest som komplement till boxningen (som jag tyvärr varit tvungen att lägga ner p.g.a en skada i ryggen, vilket gör att jag inte klarar av alla vridningar m.m som man utsätts för i boxning och många andra kampsporter) Men numera är det alltså gymmet som gäller.Målet med min träning är att en dag kunna kliva upp på en scen! Det är väl mest AF som lockar, men har det sista även blivit mer och mer förtjust i byggning.
Tidigare idrotter, förutom boxning då som jag höll på med i rätt många år, så har jag även testat på andra kampsporter som BJJ och Jujitsu, spelat en del innebandy m.m…
Tyvärr har jag inte längre kvar min goda kondition som jag hade när jag tränade som intensivast med boxningen (sprang ruggigt mycket då också), men eftersom mitt huvud fortfarande tror -vill- att jag är i lika god shape blir jag förfärligt besviken/arg varje gång jag varit ute och sprungit vilket gör att jag inte tycker det är speciellt roligt längre.
Mitt upplägg ser ut så här -händer dock rätt ofta att jag kastar om dagarna lite beroende på vad som passar just den veckan-
Måndag: Rygg, Baksida ben
Tisdag: Bröst, Triceps, Mage, Rodd intervaller 30min
Onsdag: Löpning 60min, Rodd intervaller 30min (alt. fredag[/b])
Torsdag: Axlar, Mage, Vader
Fredag: Rygg, Biceps, Framsida ben
Lördag: Löpning 60min i kuperad terräng +10st backintervaller
Söndag: Vila
Är även ute och går en till två gånger per dag, ofta en morgonpromenad innan frukost på 40-60min.
Är för tillfället ”under uppbyggnad”, alltså är mina närmaste mål MER MUSKLER!! så here we goes….
26 juni, 2007 at 19:37 #85344Anonym anvandareMember26 juni, 2007 at 20:09 #868499Anonym anvandareMemberDagen började med en kortare morgon promenad med min lilla sötnos på 40min.
Sedan var jag och gjorde en permanent eyeliner (typ som en tatuering), gjorde lite ont men bedövningen hjälpte som tur var! Med röda och svullna ögon drog jag iväg till gymmet (måste bara säga att jag såg inte klok UT)…Rygg Baksida ben
Marklyft uppvärmning[/b] 40kg/20reps, 70/8 Två fler än sist![/b], 70/6, 65/7, 65/7, 60/6
Sittande rodd 6plattor/8reps, 6plattor/8, 5½platta/8, 5½platta/8
Hantelrodd 14kg/8reps, 16/7, 16/7Utfall med hantlar med bakre benet uppe på bänk[/b] 14kg/10, 16/10, 16/9, 16/9
Liggande benkurl dropset[/b] 4plattor/10 +3plattor/8, 4plattor/8 + 3plattor/6, 3plattor/10 + 2plattor/10, 3plattor/10 + 2plattor/6avslutade med lite höftlyft, sedan brände det ordentligt i baksidan!!!
26 juni, 2007 at 20:14 #868500Anonym anvandareMemberRobbert- Japp, gymmet bidde min räddning!
26 juni, 2007 at 20:16 #868501Anonym anvandareMemberHallå Clara!! Fasiken vilket bra upplägg!! Vem har du fått det ifrån?:emo-thumb
kör hårt! du är fokuserad o vet vad du vill…kan vara gå åt ett håll då :nod
26 juni, 2007 at 20:32 #868502Anonym anvandareMemberIdag vaknade jag med huvudvärk:cry: REJÄL sådan.. Har mycket spänningshuvudvärk, så det är inte sista gången jag kommer beklaga mej här…
Stack iväg ganska tidigt till gymmet för att köra mitt Älsklingspass[/b]…INTE…Bröst, usch!!! Tycker inte alls om det, antagligen eftersom jag är ännu klenare där än för övrigt, menmen det är bara att köra.
Bröst Triceps
Dips: 9Riktiga[/b]+2Negativa[/b], 5R[/b]+7N[/b], 5R[/b]+7N[/b], 4R[/b]+7N[/b]
Bänkpress: 30kg/7reps, 25:o /12, 25/12
Flyes: 6kg/10, 8/8, 8/8, 8/8
Press i kabel: 15kg/15, 20/9, 20/9Pushdown med rakstång: 30kg/12, 35/6, 35/6
Frenchpress: 15kg/10, 15/8, 15/8
Press ovan huvud i kabel: 15kg/8 15/8, 15/8avslutades med lite mage.
Blev en VÅT promenad på ca: 65min på eftermiddagen, kändes som jag klafsade runt i en sjö…bara mina skor, sulor och strumpor som vart GENOMBLÖTA….Hoppas på sol imorgon!
26 juni, 2007 at 20:38 #868503Anonym anvandareMemberMia- hehe, ja du…
Har dej att tacka för mycket!!! Nu kan det bara bli bättre….
26 juni, 2007 at 21:57 #868504Anonym anvandareMemberSynd du fick lägga ner boxningen, jag vet hur surt det är med dålig rygg
Ge oss lite fysikbilder också så blir vi glada!
lycka till med satsningen!
26 juni, 2007 at 22:20 #868505Anonym anvandareMemberClara.D wrote:Dagen började med en kortare morgon promenad med min lilla sötnos på 40min.
Sedan var jag och gjorde en permanent eyeliner (typ som en tatuering), gjorde lite ont men bedövningen hjälpte som tur var! Med röda och svullna ögon drog jag iväg till gymmet (måste bara säga att jag såg inte klok UT)…Kul med journal! Jag blev föst helt förvirrad och trodde det var min journal!
Tufft upplägg, men ser bra ut!Hur lång är du+vikt?
Jag vill se bilder på dig+bild på hur det blev med permanent eyeliner! Att du vågar (säger jag som har massa tatueringar, men inte ansiktet). Får man göra det fast man är under 18?Kör hårt nu, jag ska hålla koll på dig, min namne!:up:
27 juni, 2007 at 11:11 #868506Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Synd du fick lägga ner boxningen, jag vet hur surt det är med dålig ryggGe oss lite fysikbilder också så blir vi glada!
lycka till med satsningen!
Tack!!
Ja, bilder kommer… snart…
27 juni, 2007 at 11:17 #868507Anonym anvandareMemberClara- hehe, det kommer från rätt person… Antar att det är lite ”snällare” än riktiga tatoos. svullnaden börjar lägga sej nu, skönt att slippa två ”ballonger” till ögonlock!!!
27 juni, 2007 at 11:24 #868508Anonym anvandareMemberBröst ska bli hatkärlek för dig! du kan vända den ”elaka” tanken om att träna bröst, tro mig!
att köra bänkpress efter dips är inte det lättaste…även JAG tycker det är jobbigt… om det kan va nån tröst…
ha en bra dag!
27 juni, 2007 at 12:09 #868509Anonym anvandareMemberMia- Skönt att veta att även ”proffsen” känner så…
Två bilder från i maj, får försöka ta lite nya på rygg m.m…
…är riktigt usel på att ”posera” (om man nu kan kalla det för det) menmen….
27 juni, 2007 at 21:57 #868510Anonym anvandareMemberBörjar bli rejält trött på detta eviga regnande… Imorse lyckades jag iallafall smita ut på min promenix mellan regnskurarna!!! Blev drygt en timme, och det kändes otroligt skönt att slippa gå i genomblöta ”skossor”!
Sedan hände något, och jag blev vääääldigt trött… Somnade på soffan och sov bort en timme av mitt liv:lazy: Hade väl inte varit så farligt om jag vaknat pigg och full av energi, men nu var jag nästan ÄNNU tröttare… Allt jag kunde tänka på var hur i h*… jag skulle orka köra mina intervaller sedan.
Försökte att inte tänka på hur jag egentligen kände mej, dessutom vad kan göra en mer vaken än ett tufft intervall pass? Så det vart bara att fylla på vattenflaskan och köra.
30min Intervaller på roddmaskinen[/b]
5min uppvärmning, 3min x5 med 2min lite lättare mellan varje Tog mej drygt 7000m på den halvtimmen och det var JOBBIGT!!!
Efter den ”hemska” halvtimmen var jag åtminstone fylld med ”lyckohormoner” och resten av dagen gick som en dans!!Inte ens regnet kunde förstöra min kvällspromenad med Diesel
28 juni, 2007 at 00:58 #868511Anonym anvandareMemberSer bra grov ut tjejen, fan vaderna o benen samt armar o axlarna verkar köttiga. Keep on pumping. MVH cesse
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.