Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 251 total)
  • Author

I måndags vart det 7 km totalt, körde på en tuff 2 km bana, 1 varv uppvärmning, 1 varv i tävlingsfart (detta varv gick på 7:39) och 1 nerjoggningsvarv plus en 1 km tuff terrängbana för lite extra nerjoggning. Riktigt bra, körde styrka och det vart att köra igenom hela kroppen med riktig hög intensitet. Det vart: Axlar, rygg, mage, baksida arm samt bröst

Skriver ner vikterna ikväll men kan säga övningarna jag körde:
    Rygg: Chins med kv, skivstångsrodd (bred)
    Bröst: Lutande bänkpress
    Baksida arm: Dips,
    Axlar: Arnoldpressar, framåtlutande hantellyft
    Mage: benlyft i nedåtlutande bänk och chrunches med vikt Har fortfarande träningsvärk i övre rygg känner jag!

Dagens pass kommer att vara 9km löpning med fartlek samt styrketräning med
    Plan Bänkpress, Chins, Militärpress, Smalbänk, Skivstångsrodd med supinerat grepp samt framåtlutande hantellyft.

vad är arnold pressar? har sett endel här på body köra de.kan du förkalra eller har du någon bild på de.

Man håller hantlarna framför sig så man har handflatorna mot sig, sen samtidigt som du pressar uppåt vrider du ut armarna så att sista biten blir som en hantelpress.

Arne demonstrerar övningen: [http://www.youtube.com/watch?v=lhuPCnPQrLw http://www.youtube.com/watch?v=lhuPCnPQrLw%5D

Träffade på en polare igår, han hade satt nytt pers när han var in och testa chins på gymmet, 35 stycken godkända. Kanske ska nämna att han är 190 lång hehe. Samt fixat 20 reps@40kg i bicepscurl:S
    Ändå så är han bar apå gymmet 1 gång i veckan om han ligger i.

Yes, du ligger i! Det gillar jag! Imponerad av din vilja och din motivation :nod , LIK mig på många sätt 😮 !
    Kul med en grabb i mina fotspår :up: som vågar utmana sig :P själv hela tiden och köra lite ULTIMATE!
    grymt bra!
    Därför önskar jag dig all lycka! /J.

Superberggren: Jo man måste ligga i, klarar inte av att slappna av. Det är när man tränar hårt som livet leker!:) Det är ju självklart man ska utmana sig själv och se vad man klarar av, har som sagt testat hur hård träning min kropp klarar och den klarar en hel del. Gäller bara att flytta den gränsen ännu högre!:D Men det får vänta ett tag!:P

Måndagens styrketräning:
    Rygg:
    Chins: kv*4 (breda) Kv*3 smala pronerat Kv*5 med supinerat grepp
    Skivstångsrodd pronerat grep: 32*10 i 4 set

Bröst:
    Lutande Bänkpress: 45*10 i 2 set 45*8 i 2 set

Baksida arm:
    Dips: Kv*12 Kv*10 i 2 set Kv*8

Axlar:
    Arnold Press: 16.5*7 16.5*6 16.5*5 i 2 set
    Framåtlutande hantellyft: 7*20 i 4 set

Mage:
    Hängande benlyft: Kv*12 Kv+9.5*8
    Chrunches: Kv*30 Kv+9.5*25 Kv+9.5*20 i 2 set
    Benlyft på nedåtlutande bänk: Kv*15 Kv*10 i 4 set

Dagens träning: 11 km löpning med fartlek på 54 min, kändes riktigt skönt!:)

Styrkan sen:
    Rygg:
    Chins, breda: Kv*4 i 4 set
    Sittande rodd med sup grepp: 32*10 40*8 36*8 i 2 set

Bröst:
    Bänkpress: 60*8 60*7 i 2 set 60*6
    Flyes: 16.5*5 i 4 set

Axlar:
    Militärpress: 28*5 i 4 set Supersettat med:
    Press bakom nacken: 28*5 i 3 set 28*3
    Framåtlutande hantellyft: 7*15 i 2 set 7*10

Armar:
    Dips: Kv*10 Kv*8 Kv*7 1/2 Kv*8
    Hammercurl: 9.5*8 9.5*7 9.5*5 9.5*4

Mage:
    Chrunches på nedåtlutande bänk: Kv*12 i 4 set supersettat med:
    Chrunches: Kv*25 i 4 set

Dipsen har varit riktigt dryga då de har hamnat sist och man har knappt nån energi kvar men de går. Kommer nog efter helgen att slänga in lite bilder hehe. Ha de!:)

Idag blir det vila, likaså imorgon. Sen blir de tävling på lördag, jogga ur benen på söndag:P Ska nog upp och köpa lite extra godis, måste få i mig lite mer energi!:P

Alltid lika KUL att läsa din journal!
    Bra jobbat!
    Kommer fortsätta kika in här kan du ge dig på!
    Trevlig kväll, nu väntar tvmys!/J.

superberggren wrote:
    Alltid lika KUL att läsa din journal!
    Bra jobbat!
    Kommer fortsätta kika in här kan du ge dig på!
    Trevlig kväll, nu väntar tvmys!/J.

Bra att du tycker de e kul o läsa journalen!:) Jo man e ledig så de blir också myspys för mig ikväll me flickan hehe:)

Nikka wrote:
    på vilken sida i nya runners står det om löparknä? jag har letat ch letat men inte hittat.

sen står det också.
    nybörjare- kom igång…på framsidan men hittar inget om det i tidningen

Det var nog april eller mars månads nr, om ja inte läste fel.

Nikka wrote:
    det står på omslaget att det ska vara om löparknä. men hittar inget i.
    det var ju sista gången jag köpte den tidningen. skriver saker på omslaget som inte ens är med i tidningen.

hmm okej:O Jo jag såg de på omslaget lite snabbt när ja kika, hittade inget specifikt i tidningen (då jag ej letade) men eftersom det stod om det på omslaget så trodde man ju att de stod något om de. Tränar du löpning?

Helgens tävling och träning:

I lördags var de då dags för tävling, 5500 meter gick på 21:16, kändes segt i benen innan så jag visste de skulle bli tufft, första km gick på 3:30 och sen gick det lite långsammare. Men får vara nöjd, tror nog att om jag inte varit seg i benen hade de nog gått runt minuten snabbare. Men det är bara att fortsätta mala!:emo-thumb Kul när ens flicka var med och kika, hon har ju också börjat springa:D

När man kom hem efter tävlingen körde man lite styrka:
    Dips: kv*10 i 2 set(uppvärmning) kv+10*5 (lätta) kv+15*9 samt kv+15*7
    lite mage på de här också

Igår vart det 4 km löpning med lite fartlek för att dra ur benen lite grann. Samt lite styrka där rygg och mage samt biceps tränades.

Idag blir det först löpning själv och sen ska jag vara med boxningen och träna löpning. Sen kan det bli styrketräning om jag hinner:P På onsdag kan det bli en tävling om inte så ska jag ut och köra långpass imon i 2 1/2 timme.

Aja ha de bra allesammans!:)

Edit: hade en liten ätarhelg där jag åt lite mer mat än vad jag brukar göra samt tryckte i mig 2st 500 grams chokladaskar och lite bullar o kakor:D (vågen pekar fortfarande på samma hehe)

Idag blir det ingen löpning, vart klart att det blir långdistans imorgon, 2 1/2 timme terräng. Sen på onsdag blir det med stor säkerhet tävling. Kan bli ett lätt styrkepass om man hinner:P

Fighterbabe wrote:
    :nono: Inte bra… Du kan inte ha mått så bra efter all den chokladen va?Tur att vågen står på samma! (+0.5 kg fett -0.5 kg muskler) :P

nej nej inge ökat fett siddu, snarare så man nästan går ner:P hehe nja ja tål att äta mycke choklad, fläskig mat typ pizza kan jag inte äta så mycket av någon konstig anledning:S

ha de!:)

Igår vart det 24 km tuff terränglöpning, tog 2 timmar och 10 minuter. Kändes rätt skönt, stretcha ut riktigt så jag är fit for fight för dagens staffettävling. Blir 4.6km i tuff terräng och man ska försöka sätta ett pers.

Jag tränade styrka i måndags och kommer skriva in det när jag har tid.

Ha de bra allesammans!:)

FY fan här dunkas det på hårt, grymt gosse. Du får berätta hur tävlingen gick sedan. LYCKA TILL :). MVH Cesse

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.