Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 251 total)
  • Author

Stockholm Marathon[/b] var en riktigt dryg tävling, för varmt, 30.4 grader i skuggan. Började känna av vaderna vid 14 km fick mjölksyra då p.g.a värmen, vid 24 km började jag få krampkänningar och fick springa de resterande milen med kramp i vaderna- ett rent helvete! Men detta var tack vare mina riktigt tunna skor, inte gjorda för långdistans. var pigg i låren men vaderna var en helt annan sak.

Men skam den som ger sig, jag tänkte inte ge upp, tränat i ett halvår o då ska man fanimig i mål!

Trots detta så kommer det nog bli ett Lidingölopp i år och sen blir det nog Stockholm nästa år tror jag.

3:44:51 vart sluttiden, bland 89orna så var jag den snabbaste i sverige, kom 2 overall så att säga. Jag har kollat ända ner till 83;orna och jag hamnade på 3 plats för både 88,87 (tidsmässigt) sen 86or var det 9;e 85or var det topp 20, kommer inte ihåg riktigt men under 20:e plats, 84 kom jag 10;e och 83;or var det 9;e plats. Så man får vara nöjd! Man ser på tiderna att det var jobbigt för alla! så det är lugnt!

Blir vila ända fram till onsdag eftermiddag, sen blir det lätt jogg 4 km för o se hur de känns i benen tills på torsdag då det är ett 5 km lopp.

Styrketräningen kommer jag vila med veckan ut! Jobbigt men vill återhämta mig så fort som möjligt!

Har du bilder, så lägg gärna upp.
    Grattis ännu en gång till en bra prestation (alla är vinnare som kommer i mål).

Nu hoppas jag du kan komma till 12/24 h loppet i Trollhättan, om inte annat kan du göra ditt lånpass där:P
    Förresten jag sprang till mig ett par skitsnygga löparskor under loppet, fanns de några kvar när du kom förbi (tror det var runt 4 mil)?

FEVER wrote:
    Har du bilder, så lägg gärna upp.
    Grattis ännu en gång till en bra prestation (alla är vinnare som kommer i mål).

Nu hoppas jag du kan komma till 12/24 h loppet i Trollhättan, om inte annat kan du göra ditt lånpass där:P
    Förresten jag sprang till mig ett par skitsnygga löparskor under loppet, fanns de några kvar när du kom förbi (tror det var runt 4 mil)?

Nej de fanns inga skor, inga vad jag såg iallafall. Ville bara i mål så man kunde slippa kramperna i vaderna. Vad var det för sorts skor?

Macke89 wrote:
    Nej de fanns inga skor, inga vad jag såg iallafall. Ville bara i mål så man kunde slippa kramperna i vaderna. Vad var det för sorts skor?

Jag stod där och velade ett tag.
    Frågade vilken storlek de hade (både för damer och herrar).
    De hade bara 46:or, så då tog jag ett par till en av mina kunder.
    Men velade om jag skulle ta ett par år Åsa, men jag trodde de skulle kanske vara kvar (korkad).
    Men de visade sig sedan att de passade perfekt och var hur goa som helst.
    Hade stått en bil där, hade jag nog puttat den i mål:D
    Vi få sikta mot nästa eller hur:emo-thumb

Något liknande.

FEVER wrote:
    Jag stod där och velade ett tag.
    Frågade vilken storlek de hade (både för damer och herrar).
    De hade bara 46;or, så då tog jag ett par till en av mina kunder.
    Men velade om jag skulle ta ett par år Åsa, men jag trodde de skulle kanske vara kvar (korkad).
    Men de visade sig sedan att de passade perfekt och var hur goa som helst.
    Hade stått en bil där, hade jag nog puttat den i mål
    Vi få sikta mot nästa eller hur:emo-thumb

Något liknande.

Schyssta skor8) Joda det blir nog ett Stockholm Marathon nästa år också känns det som, måste ha revansch, vaderna ska inte ta stryck så tidigt! Så nu blir det lite lugnt den här veckan och nästa sen kör man igång:emo-thumb

Idag kommer jag enbart jogga 5 km för att se hur benen känns inför morgondagens tävling, som jag känner nu så är benen rätt fräscha. Jag kollade även vilopulsen idag och den låg på 46 så kroppen har hämtat sig rätt bra sen i lördags. Igår kväll var man hem till syrran en sväng och klämde i sig 2 stora bitar jordgubbstårta (var kvar sen i söndags så det var tvunget att ätas upp:| ) och så klämde man i sig rätt mycket lösgodis, var riktigt sugen.

Snygga skor, KUL å se att du sköter träningen as usual baby!
    Ha en fin kväll! /J.

superberggren wrote:
    Snygga skor, KUL å se att du sköter träningen as usual baby!
    Ha en fin kväll! /J.

Jepp, man kan väl inte skolka från träningen heller, den är väldigt högt prioriterad i mitt liv!:) Hoppas du också hade en fin kväll igår!

Igår vart det blodomloppet som sagt, 5 km (var nog en bra bit kortare men men.) Dum som jag är ställer jag mig lite för långt bak så när starten går springer man in i massa andra folk som trängt sig förbi p.g.a att de joggar, men jag lyckas ändå arbeta mig upp från ca. 35:e-40:e plats till 9:e plats snabbt för att sedan gå i mål som nionde man. Hade jag inte stått så långt bak hade jag med stor säkerhet hamnat på pallen men man lär sig av sina misstag som sagt!

Tiden vart 15:42 och man får vara nöjd med insatsen!
    Innan loppet körde jag lite chins och sit-ups med hantel på bröstet vilket jag även gjorde efter loppet när jag kommit hem.

Idag blir det vila (med godis:| ) sen så imorgon åker jag troligtvis med på ett boxningsläger, får se.

Ha de bra nu allesammans!:)

Idag vart det styrketräning, körde igenom ryggen och brösten samt överarmens framsida

Rygg:
    Chins, breda: Kv*3 i 5 set
    Chins, supinerade: Kv*4 i 5 set

Bröst:
    Bänkpress:70*4 70*3 samt 70*2 i 2 set, hade ingen viktkänsla alls idag, inte kört vanlig bänk på 2 veckor.

Överarmens framsida:
    Hammercurl: 9.5

Grymt jobbat Macke!
    Hoppas GODISET smakade lika gott som det låt!
    Du får inte retas så baby!
    Hahahaaa.. BRA jobbat på löpningen!
    Yes, skor är A och O!
    Ha en super helg vad än du gör!
    Träna på!/J.

superberggren wrote:
    Grymt jobbat Macke!
    Hoppas GODISET smakade lika gott som det låt!
    Du får inte retas så baby!
    Hahahaaa.. BRA jobbat på löpningen!
    Yes, skor är A och O!
    Ha en super helg vad än du gör!
    Träna på!/J.

Tackar tackar, joda godiset smakade riktigt gott! Smaskade i mig lite nyss också hehe:o Ha en superhelg du med!:D

Idag vart det 5 km löpning med backintervaller och lite fartlek, sen efter det körde vi slagteknik och styrketräning. Kunde inte göra armhävningar så riktigt bra p.g.a min träningsvärk i breda ryggmuskeln:P

Hur som helst en bra dag, kommer att vila helt imon och dra igång igen nu på måndag, ha de bra allesammans!:)

Varvningen, dålig kvalitet då man måste ändra för att kunna ladda upp

Snyggt kort Macke! Och BRA jobbat!
    Kan tänka mig att godiset smakade alldeles toppen BRA mannen!
    Här ska njutas idag baby!
    KRAM!/J.

Tackar, lite småtråkigt med regn men de får duga. Blir väl till att mysa idag:P Hoppas du får en bra dag!:)

Kram

:emo-thumb God morgon gott folk!:) Tänkte skriva ner lite hur jag tränat hittills denna veckan och hur det kommer att fortsätta senare.

I Måndag vart det löpning, cirka 9.8 km på 47 1/2 minut för att lugna ner bena lite grann. Sen vart det styrketräning, mage Chrunches med vikt på bröstet i 3 set

Igår vart det enbart styrketräning, vart rygg, baksida arm samt mage.
    Chins, breda: Kv*4 i 5 set (ökning med en rep i varje set sen i fredags och var inte alls lika trött nu som då)
    Chins med supinerat grepp: Kv*5 i 5 set, samma här en ökning med 1 rep/set
    Dips: Kv+10*5 i 5 set
    Chrunches: Kv+9.5*30 i 3 set

Har börjat köra med riktigt korta pauser mellan seten, runt 30-40 sekunder mellan seten.

Idag kommer det bli ett test10 km för att se hur det känns, och så blir det en bra mätare på hur mycket man återhämtat sig från Stockholm. Annars denna vecka kommer det bli lugn träning, måhända att det bli lite löpning imon samt styrketräning annars får jag vänta tills söndag.

Styrkan som jag har tänkt köra nu under sommaren består utav enkla övningar (som vanligt) dessa kommer jag att använda mig av:
    Chins både breda och supinerade, samt alternera med skivstångsrodd
    Dips
    Bänkpress
    Press bakom nacken
    Skivstångscurl eller Hammercurl

Ska försöka att under de närmaste veckorna fram till vecka 29 öka repetitionsantalet i chins. Dipsen ska jag ligga runt 5 reps och succesivt öka viktbelastningen.

Bänken ska jag trava på som vanligt, underhållsträning då den för tillfället är för långt i utvecklingen jämfört med andra muskelgrupper. Press bakom nacken kör jag då jag använt mig av den förut med ett mycket gott resultat och ska variera i reps antal från 5-15 reps/set varje vecka.

Jag kommer att återuppta den ”hårda” löpträningen igen nästa vecka med några små ändringar:
    Ett långpass
    Ett intervallpass med korta intervaller alternativt backträning
    Ett pass med längre intervaller 1km
    Ett pass strax under tävlingsfart.

Passet med korta intervaller är till för att få ligga i riktig över fart och pressa sig under korta perioder.
    Passet med tävlingsfart kommer att ligga mellan 5-20 km för att vänja kroppen vid tävlingsfart. Samt för att se lite grann var man ligger.

Jag kommer att ta en lugn vecka var 4:e vecka där jag plockar bort ett löppass och tar det lugnt på 1 annat pass.
    Söndagar är spikade för långpass sen får man se hur man varierar resten.

Siktet är inställt på Lidingöloppet, försöka gå under 2:30, samt så ska jag försöka sätta personligt på ett halvmarathon.

And just so you know, the eye of the tiger is back[/b]!8) (får hoppas de håller i sig:D)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.