- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 juni, 2007 at 08:45 #799043Anonym anvandareMember
Körde 1 mil igår, var riktigt segt har ju varit uppe tidigt de senaste 2 veckorna (halv 6 varje dag) så det har satt sina spår:P Men det gick bra, första 5 gick på 19:25 och jag hade nog kunnat pressa mig mer men kände att jag rent psykiskt inte palla det samt så var det varmt, vart 6.5 km i bra tempo och sen jogga jag ner. Totala tiden vart strax under 41 min med riktigt lugnt nerjogg så man får vara nöjd!
Sen nu ska jag kolla över lite med matvanorna så igår då jag vägde mig (innan passet) att jag vägde 63.2 kg trots att jag tagit nån klunk vatten samt en macka. Efter passet vägde jag 62.4 och imorse innan frukost vägde jag 62.7 kg. Har med andra ord gått ner trots att jag ätit mer än vad jag annars gör, får börja experimentera så jag inte tappar nå mer, blir ju riktigt liten annars!
Idag kommer det enbart bli styrketräning sen så åker jag iväg med min flickvän för att fira hennes födelsedag (hon fyller idag) och imon blir det midsommarfirande. Ni får ha en bra midsommar allihopa!
21 juni, 2007 at 13:14 #799044Anonym anvandareMemberGrymma pass som vanligt Macke!
Diggar dig så mycket!
BRA jobbat baby och ha en GRYM midsommar m god mat och trevligt sällskap!
KRAM(L)!26 juni, 2007 at 09:48 #799045Anonym anvandareMember21/6: Bröst, axlar, armar, rygg samt mage vart även 8 km löpning lite lugnt
Bänkpress: 70*2 i 5 set
Press bakom nacken:28*10 i 4 set
Dips: Kv*10 i 4 set
Excentriska Hammercurl: 16.5*6 16.5*5 16.5*4 i 2 set
Breda chins: Kv*4 i 5 set
Chrunches: Kv+9.5*40 i 2 set *30 i ett set
Den excentriska hammercurlen är så att jag cheatar upp de och håller emot sakta ner, håller armen i 90 graders vinkel och fortsätter sänka till fullt utsträckta armar.24/6: rygg, mage, axlar
Breda chins: Kv*5 i 5 set PB
Chins, supinerat grepp: Kv*6 i 5 set PB
Press bakom nacken: 28*10 i 4 set
Chrunches: kv+9.5*40 i 2 set kv+9.5*30 i 2 set
Vart löpning även här, milen på 39:16. Astmamedicinen hade inte börjat verka så man flåsade riktigt mycket. Men det gick ändå!25/6: Bröst, mage
FU Bänk: 60*5 i 5 set
Smal bänkpress 60*2 45*10 i 3 set(FU) 45*8
Chrunches: Kv+9.5*40 i 5 set
Körde intervaller på morgonen, 7 2-400 meters intervaller. Styrkan börjar komma i chinsen vilket är bra. Trots att jag kör med korta pauser, sällan mer än 1 minut oavsett vad jag kör.Vad som händer denna vecka är att det blir löpning imorgon tillsammans med lite lätt styrketräning (rygg och lite armar)
Fredag blir det 5-10 km fort och lite styrketräning, ska på begravning sen och efter det kanske man drar på P&L om jag lyckas få tag på en biljett. På lördag blir det styrketräning och söndag lite längre terränglöpning och styrka.
26 juni, 2007 at 13:46 #799046Anonym anvandareMemberBra pass som vanligt, du är en kämpe! keep up the good nice work!/J.
27 juni, 2007 at 20:59 #799047Anonym anvandareMemberLäste ditt inlägg i Fevers journal och eftersom jag inte vill spamma där så svarar jag här.
Kul med en löparjournal till, att hitta två stycken här på forumet på samma dag är en bra skörd.
Kul med Lidingöloppet också, min journal finns på kolo och vi blir ett jäkla gäng som kommer springa LL. Satsar du på sub2:15 eller? Själv tror jag det är för magstarkt för min del så någon medalj blir det inte.
Satsar på runt 2:30 och dessutom hoppas jag klara av sub90 på Stockholöm halvmarathon.
28 juni, 2007 at 09:05 #799048Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Läste ditt inlägg i Fevers journal och eftersom jag inte vill spamma där så svarar jag här.Kul med en löparjournal till, att hitta två stycken här på forumet på samma dag är en bra skörd.
Kul med Lidingöloppet också, min journal finns på kolo och vi blir ett jäkla gäng som kommer springa LL. Satsar du på sub2:15 eller? Själv tror jag det är för magstarkt för min del så någon medalj blir det inte.
Satsar på runt 2:30 och dessutom hoppas jag klara av sub90 på Stockholöm halvmarathon.
Nice! Jadu, man får sikta på medaljtiden och hoppas att det går. Men 2:30 är okej för mig. Jag anmälde mig för någon dag sen bara för att se om jag hade viljan att fortsätta träna inför ett till långlopp och det har jag.
1 juli, 2007 at 16:09 #799049Anonym anvandareMemberJaha då var det dags att skriva lite om denna veckas träning. I onsdags körde jag ett pass på ca 8 km och körde 6 stycken femhundrameters intervaller, efter det vart det styrketräning. I fredags vart det 5 km strax under tävlingsfart, efter det tillkom tung bänk.
5 set med 2 reps på 70 kg var avklarat på 3-4 minuter samt lite dips och power push-ups. Igår vart det rygg och körde chins samt sittande rodd där jag körde ett dropset. Idag lätt bänk med fötterna i luften samt smalbänk och power push-ups och därtill 8 set sidovridningar, var även ute och sprang 2 mil väldigt lungt och är riktigt träningssugen!
Magen har tränats varje dag denna vecka, det känns som att det är så långt mellan varje träningspass så det är inte förrän nu i efterhand man ser hur mycket man tränar.
Kommande vecka så kommer det bli:
Måndag: Korta intervaller, funderingar på 200 meters
Tisdag: 1 km eller 500 meters intervaller
Onsdag: Styrketräning
Torsdag: Tävlingsfart på en lite längre sträckning
Fredag, lördag kommer det inte att bli någon träning då jag ska till Uppsala
Söndag: Långpass samt styrketräning. Ser framemot att träna! Ha de bra allesammans!1 juli, 2007 at 22:01 #799050Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Måndag: Korta intervaller, funderingar på 200 metersEtt tips på roliga intervaller och kul variation är att leta upp en stor och bra gräsyta (fotbollsplan med någorlunda bra gräs är optimalt:up: ) ge dig ut i strumplästen och kör barfotaintervaller.
Att springa utan skor ger en helt annan belastning på stabiliserande muskulatur runtom fotleden, hälsenan o.s.v. Första gången kommer du nog kunna få träningsvärk på ställen i fötterna du inte visste fanns.
Själv körde jag diagonaler, eller ”timglaset” som jag kallar den sedan fotbollstiden. Du vet nog vad jag menar, jogga längs kortsidan, snabb löpning diagonalt över hela planen, joggning längs kortsidan igen, återigen hög fart diagonalt till utgångsläget. Skulle man rita upp löpvägen skulle det ge formen av ett timglas ungefär.
Såna varv körde jag fem stycken, lite vila i form av att gå sedan fem till o.s.v.
5 varv x 5
3 varv x 3
2 varv x 2
Avslutade med ett varv i full fart.Kul variation både för psyket och för fötterna och benen samt bra intervallövning i sig (även om du skulle välja att köra med skor). Du bör nog gå på någorlunda lugnt om du inte testat barfotalöpning innan men jag rekommenderar dig helt klart att prova på.
4 juli, 2007 at 20:20 #799051Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ett tips på roliga intervaller och kul variation är att leta upp en stor och bra gräsyta (fotbollsplan med någorlunda bra gräs är optimalt ge dig ut i strumplästen och kör barfotaintervaller.Att springa utan skor ger en helt annan belastning på stabiliserande muskulatur runtom fotleden, hälsenan o.s.v. Första gången kommer du nog kunna få träningsvärk på ställen i fötterna du inte visste fanns.
Själv körde jag diagonaler, eller ”timglaset” som jag kallar den sedan fotbollstiden. Du vet nog vad jag menar, jogga längs kortsidan, snabb löpning diagonalt över hela planen, joggning längs kortsidan igen, återigen hög fart diagonalt till utgångsläget. Skulle man rita upp löpvägen skulle det ge formen av ett timglas ungefär.
Såna varv körde jag fem stycken, lite vila i form av att gå sedan fem till o.s.v.
5 varv x 5
3 varv x 3
2 varv x 2
Avslutade med ett varv i full fart.Kul variation både för psyket och för fötterna och benen samt bra intervallövning i sig (även om du skulle välja att köra med skor). Du bör nog gå på någorlunda lugnt om du inte testat barfotalöpning innan men jag rekommenderar dig helt klart att prova på.
Det där ska nog provas någon gång, lät rätt häftigt faktiskt!
Det som hänt i träningsväg sen jag sist var här inne och kladdade var att jag i måndags körde först löpning där det vart 10 stycken 200 meters intervaller som följdes av styrketräning direkt, vart rygg och axlar. 8 set press bakom nacken samt 5 set breda chins och lika många set smala latsdrag. Direkt efter det var det ut och sprang med boxningsklubben och det vart med lite små ryck på elljusspåret och allt som allt vart det 13 km löpning.
Idag vart det ett litet test, först värmde jag upp på en 2 km bana och sedan körde jag ett hårt varv på den (en riktigt tuff bana, till och med en orienterare jag känner har det riktigt tufft i den och ändå tillhör han världseliten) och satte pers med 10 sekunder. 7:28 trots att jag var trött i benen sen måndagen och hade träningsvärk p.g.a stretching samt flåsa. Men jag är NÖJD! Jogga sedan ner ett varv och sen sprang jag hem, 13 km totalt.
Imorgon kommer det bli styrketräning, tung bänk samt lite annat. Fredag kommer det bara bli löpning det blir nog intervaller men distansen på dessa är jag osäker på. Men sedan åker jag till Örbyhus (strax utanför Uppsala) på fredag och kommer hem igen på söndag och kör ett långpass då!
I övrigt så håller jag på och sommarjobbar och pluggar teori inför körkortsprov. Just ja, igår fick jag skyffla ett ton malm (var inte kul då det damma som bara den och det sitter kvar i näsan.) Sen är det en hård vecka kvar sen blir det en lugn för att det hela sedan ska dras igång igen!
Ha de bra allesammans!:emo-thumb
4 juli, 2007 at 22:08 #799052Anonym anvandareMemberBra medlite allt möjligt på sommaren macke; teori, jobb och träning.omväxling förnöjjer hela tillvaron!
keep up your good work!
KRAM!7 juli, 2007 at 13:25 #799053Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Bra medlite allt möjligt på sommaren macke; teori, jobb och träning.omväxling förnöjjer hela tillvaron!
keep up your good work!
KRAM!Jo man har ju fullt upp hela tiden, men teorin hade jag helst sluppit:P Ha de!
Kram
9 juli, 2007 at 09:16 #799054Anonym anvandareMemberallt kan inte vara roligt men endel saker är måste!keep up the good work!
NU ska jag jobba + fixa tvätten (mindre kul men…. som sagt) och sen träna!det älskar jag ju, som du vet!
KRAM!14 juli, 2007 at 17:49 #799055Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:allt kan inte vara roligt men endel saker är måste!keep up the good work!NU ska jag jobba + fixa tvätten (mindre kul men…. som sagt) och sen träna!det älskar jag ju, som du vet!
KRAM!Nej men sakerna måste ju göras som sagt.
Den här veckans träning har varit rätt bra. I söndags satte jag ett personligt på 21 km 1:28:45[/b] hade jag. Kände att det fanns mer att ge men det får vänta! I måndags vart det styrketräning plus backträning. Totalt 15 km på måndagen. Tisdagen vart det 5 km löpning lite lätt.
I onsdags vart det 5st 1km intervaller själv. Hade samma tider som jag annars brukar ha när någon ligger bredvid och drar. Så formen är förhoppningsvis på väg! I torsdags vart det styrketräning, och igår (fredag) sprang jag 2.5 mil efter jobbet i värmen. 4 varv på en 2 km bana samt 3 varv på 1 km bana, dessa banor är i riktigt tuff terräng så de kändes. Sen jogga jag hem. Idag vart det 15 km och lite styrketräning och imorgon så kommer det att bli mellan 15-20 km löpning i terräng.
Detta kommer att resultera i 8.5-9 mil denna vecka, vilket jag tror är bra då jag behöver komma igång med lite långsvängar! Kommande vecka blir det lugnt, ska iväg till öland nästa lördag för att vara där i 1 vecka.
Idag ska jag åtnjuta lite marängswiss och godis för att få i mig lite extra energi:D
Ni får ha de bra allesammans!:emo-thumb
29 juli, 2007 at 21:20 #799056Anonym anvandareMemberJaha, dags att börja skriva igen, har varit upptagen med flickvännen samt varit nere på Öland en vecka. Men trots detta har träningen inte lagts på hyllan!
Kört hårt denna vecka, sprang 2.8 mil i tuf terräng som ett litet test inför lidingöloppet. Jag verkar vara i bra form och det kommer nog bli en bra tid på lidingö OM ALLT KLAFFAR dvs.
Jag har även avverkat mitt 200:e styrketräningspass[/b] sen januari i år!
Även fast det blivit en hel del träning och promenader på Öland så har jag trots allt lyckats gå upp i vikt under veckan (verkar det som). Nästintill ett kg, men det blir nog så när man äter godis, glass (stora så klart:)) och lite annat. Följande vecka kommer att bli en lite hårdare den också, veckan efter fyller jag år och har teoriprov dagen efter så det kommer nog inte bli en alltför hård vecka.
Motivationen är på g, är nästan lika motiverad som jag en gång varit, men motivationen jag har nu både räcker och blir över!
Kommer att försöka vara någorlunda nyttig tills på fredag då kroppen ska få vila från lite sämre kosthållning.Ha de bra nu allesammans!:emo-thumb
29 juli, 2007 at 21:21 #799057Anonym anvandareMemberDubbelpost
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.