- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 september, 2007 at 09:39 #799073Anonym anvandareMember
Dags att uppdatera här, som sagt träningen har rullat på, ska fatta mig lite kort men jag kan säga att farten börjar komma. Igår så var jag iväg och körde 1 km intervaller ensam (samma som jag alltid kör) och jag vart förvånad över resultaten:
1: 3:25
2: 3:20
3: 3:25
4: 3:22
5: 3:07Jag har alltså på bara någon vecka sänk mig med drygt 10 sekunder på varje km trots att benen och framför allt vaderna var riktigt sega sen i måndags och tisdags så gick det ändå så bra! Hoppas formen håller i sig till Lidingö!:emo-thumb
I övrigt i veckan så har jag kört löpning 3 ggr, kommer bli 2 ggr till, samt så har det blivit 4 stycken styrkepass hittils följt av 2 stycken ke,npo pass. Det vart brottning båda gångerna och det vart väl mer råstyrka trots att man försöker använda den lilla teknik man lyckats lära sig hittills!
Nä nu ska jag ta och fortsätta jobba med skolarbete, hej!
11 september, 2007 at 09:21 #799074Anonym anvandareMemberSå, ny vecka nya utmaningar. Denna vecka kommer det att bli 2 tävlingar, en imorgon (onsdag) i Borlänge och en i Leksand på lördag, ska se om jag kan försöka sätta ett personligt imorgon. Kommer nog bli tufft! I övrigt så är det inte långt kvar till Lidingöloppet och formen känns god! Hoppas bara den kommer att hålla i sig!
Nu måste jag kila men jag återkommer med resultat från tävlingarna.
11 september, 2007 at 13:04 #799075Anonym anvandareMemberLycka till på tävlingarna! You ROCK baby!
Ciao12 september, 2007 at 09:38 #799076Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Lycka till på tävlingarna! You ROCK baby!
CiaoTackar tackar, yeah i know8) Ska försöka springa lite extra fort idag!
14 september, 2007 at 12:08 #799077Anonym anvandareMemberMåste bara säga att nu är jag i bra form och hoppas hålla i den fram tills Lidingö, satte ett nytt personligt[/b] i onsdags, 16:34 löd tiden, 10 sekunder bättre än för 3 veckor sen. På samma bana så har jag totalt förbättrat mig 40 sekunder sen i maj och den är 4.6 km så man ligger i bra form som sagt.
Igår damma jag av rätt mycket supinerade chins:
Kv*8
kv*7
kv*6
kv*5
kv*4
kv*3
kv*2
kv*1
vila 2 min sen körde jag igen:
kv*6
kv*4
kv*4
kv*3
kv*2
kv*1mellan seten var det 20-30 sekunders vila
Sprang även 1.2 mil lite lätt och fick nöja mig med det, imorgon blir det tävling i Leksand så man får hoppas det går bra där också!19 september, 2007 at 20:58 #799078Anonym anvandareMemberDags att skriva igen då man har slöat lite från journal skrivandet hehe. Var ju och tävlade i Lördags och det gick bra, sprang fortare än vad jag trodde och är nöjd med resultatet. På lördag så blir det tävling i Nora utanför Örebro, ett halvmarathon som går där och som man ska försöka sänka sitt pers rejält då mitt personliga snart är 1 år gammalt. Så det är dags att sänka det:emo-thumb
Nästa helg väntar Lidingöloppet och det ska bli kul att se vad man klarar av att prestera där, ska försöka få till en bra tid där men man vet ju aldrig.
I måndags var jag på läkarundersökning angående min astma och det gick bra! Har bara lite sämre lungkapacitet än en normal person men annars var det som vanligt8)
Vikten har tagit ett kliv uppåt så nu ligger morgonvikten runt 63.4-63.5 kg. Jag kommer att stanna där ett tag för att inte öka alltför mycket i vikt på kort tid och riskera att man åker på någon inflammation/överansträngning i fötter, smalben och knän.
Nu måste jag kila men ha det bra allesammans!:up:
25 september, 2007 at 20:23 #799079Anonym anvandareMemberHalvmaran i lördags vart avklarad, ett pers men inte alltför bra, 1:31:40. Hela loppet var en enda backe med motvind. På banprofilen så såg det inte ut att vara något märkvärdigt men när man sprang så märkte man att den var fel minst sagt hehe Verkar som att någon dragit ut själva bilden på banprofilen:p
Aja nya hårda tag, nu på lördag så kommer det att bli Lidingö Loppet, 3 milen alltså, premiär för mig! Ska även det bli intressant att se vad man kan åstadkomma men jag har inga höga förväntningar på den utan den blir mer som en test.
Imorgon har man bara en vecka kvar tills uppkörningen så man börjar bli nervös. Skönt om man klarar det!
Sen imorgon kommer även min hemmabio som har varit på vift i 6 veckor, tog alltså 6 veckor för att få den reparerad. Skönt att få hem den så man kan lyssna lite på musik!
För övrigt så kanske man kommer slänga upp en bild på den taniga dagsformen, inom en snar framtid!
26 september, 2007 at 06:46 #799080Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Superberggren Tackar, joda man lär hålla på, jag skulle aldrig klara av att leva utan träningen så lika bra att hålla igång! Medan man ändå inte har några krämpor! Ha de bra!Börjar verkligen få en sjuhelsikes motivation till att träna!
Gött å HÖRA! bara å KÖTTA i så fall!
Rock ON!30 september, 2007 at 07:22 #799081Anonym anvandareMemberHur gick det för dig igår Macke?
Min tid blev 2:33:34, jag är nöjd iom att jag inte slet upp min skada till 100% men hade gärna sett en tid under 2:30.
Du är en bättre löpare än mig så jag gissar att din tid slog min. Hoppas det gick bra för dig iaf!:up:3 oktober, 2007 at 10:20 #799082Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Hur gick det för dig igår Macke?Min tid blev 2:33:34, jag är nöjd iom att jag inte slet upp min skada till 100% men hade gärna sett en tid under 2:30.
Du är en bättre löpare än mig så jag gissar att din tid slog min. Hoppas det gick bra för dig iaf!:up:Bra tid Eddie! Jag fick 2:25, tog de lugnt genom hela loppet, kom i mål pigg och hade nog kunnat kapa tiden med minst 5 min om jag tryckt på men jag är mer än nöjd!
Vilket startled stod du i? jag stod i 2:a!
Idag är det dags för uppkörning, får hoppas det går bra! Ha de!
3 oktober, 2007 at 12:54 #799083Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Bra tid Eddie! Jag fick 2:25, tog de lugnt genom hela loppet, kom i mål pigg och hade nog kunnat kapa tiden med minst 5 min om jag tryckt på men jag är mer än nöjd!Vilket startled stod du i? jag stod i 2:a!
Riktigt fin tid där!:up:
Jag var i tredje startgruppen. Precis som du känner jag att det hade kunnat filas lite på tiden men jag var alldeles för osäker p åmin egen kapacitet och mesade för mycket första milen. Dessutom var ju underlaget ganska svårt och trängseln begränsande.Trängsel är det ju visserligen alltid antar jag (har aldrig sprungit LL förr) men att hela tiden se upp med att inte halka o.s.v. begränsar som sagt.
Sprang även 4km med helt uppsnörda skosnören och tvingades sen stanna för att panikknyta vidd 22km. Också hämmande.:yikes:Men hursomhelst fick du en imponerande tid, grattis Macke. Lycka till med din uppkörning dessutom!:up:
3 oktober, 2007 at 20:09 #799084Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Riktigt fin tid där!:up:
Jag var i tredje startgruppen. Precis som du känner jag att det hade kunnat filas lite på tiden men jag var alldeles för osäker p åmin egen kapacitet och mesade för mycket första milen. Dessutom var ju underlaget ganska svårt och trängseln begränsande.Trängsel är det ju visserligen alltid antar jag (har aldrig sprungit LL förr) men att hela tiden se upp med att inte halka o.s.v. begränsar som sagt.
Sprang även 4km med helt uppsnörda skosnören och tvingades sen stanna för att panikknyta vidd 22km. Också hämmande.:yikes:Men hursomhelst fick du en imponerande tid, grattis Macke. Lycka till med din uppkörning dessutom!:up:
Tackar! Det gick bra med uppkörningen så nu slipper man tänka på det!
Jo, men det är nog bättre att inte riktigt veta sin kapacitet så man springer med huvudet för en gångs skull!:p Var första gången för mig också att springa LL men det blir fler gånger!Någon större tävling på g i år eller planer på någon nästa år? Har du en träningsjournal här på Body? Länka gärna till den!
3 oktober, 2007 at 20:26 #799085Anonym anvandareMemberEtt av flera lopp 2007, jag med startnr.40, det enda man ser är ett par ben som springer:p killen med startnr. 39 (rakt bakom mig) sprang årets Lidingölopp på 2:11 och har legat i rätt hårt med träningen!
3 oktober, 2007 at 20:56 #799086Anonym anvandareMemberBra jobbat Macke, gött å se att du visar vart skåpet ska stå!
Kämpa på!
Mvh/JB.3 oktober, 2007 at 22:48 #799087Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Någon större tävling på g i år eller planer på någon nästa år? Har du en träningsjournal här på Body? Länka gärna till den!Jag är anmäld till Hässelbyloppet den 14:e. Planen är att avsluta säsongen med milen under 40 minuter.:up:
Tyvärr mår inte mitt vänstra smalben (som var småskadat redan innan loppet) och mitt vänstra knä särskilt bra, om inte det ordnar upp sig får jag skita i det.
Nice bild för övrigt, här är jag som kommer in på upploppet!:buttrock:
[http://www.photomotion.se/showimg.asp?url=http%3A//bigbox.koalit.dk/img2.asp%3Ff%3D718300253%26ev%3D441]Angående journal har jag ingen här på BODY, men på kolo. Vi är många löpare från kolo, vi var ett gäng som träffades innan LL t.o.m. Så där finns fler löpare än på BODY.
Vilka planer har du själv under vad som återstår av säsongen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.