Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 251 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Jag är anmäld till Hässelbyloppet den 14:e. Planen är att avsluta säsongen med milen under 40 minuter

Tyvärr mår inte mitt vänstra smalben (som var småskadat redan innan loppet) och mitt vänstra knä särskilt bra, om inte det ordnar upp sig får jag skita i det.:(

Nice bild för övrigt, här är jag som kommer in på upploppet!

Angående journal har jag ingen här på BODY, men på kolo. Vi är många löpare från kolo, vi var ett gäng som träffades innan LL t.o.m. Så där finns fler löpare än på BODY.

Vilka planer har du själv under vad som återstår av säsongen?

Ok, hoppas du lyckas gå under 40 på milen!:up: Det är bara en tävling kvar för min del, Kilsbergsleden i Örebro [http://www.orebroaik.t.se/kilsbergsleden/] kommer att springa 15 km där. Något för dig kanske?! Sen efter det kommer jag att dra igång rätt hård träning, ska även testa kreatin för första gången och ska bli kul att se hur min träning kommer att bli, om man får någon effekt eller ej.

Ett annat mål är att hjälpa min lillebrorsa med träning, trots att han bara tränar boxning 3 ggr i veckan och springer någon gång då och då så springer han riktigt fort för sin lilla träningsmängd, sen så väger han 73 kg med lätt synliga rutor och är 175cm och är 15 år gammal och då ska man ha i åtanke att han har aldrig gymmat men vill börja gymma så jag ska hjälpa han. Aldrig varit med om någon mer lättränad person!

Var och tränade kampsport igår, var skönt att komma igång med den igen!:)

Macke89 wrote:
    Ok, hoppas du lyckas gå under 40 på milen!:up: Det är bara en tävling kvar för min del, Kilsbergsleden i Örebro [http://www.orebroaik.t.se/kilsbergsleden/] kommer att springa 15 km där. Något för dig kanske?! Sen efter det kommer jag att dra igång rätt hård träning, ska även testa kreatin för första gången och ska bli kul att se hur min träning kommer att bli, om man får någon effekt eller ej.!

Den tävlingen avundas jag dig Macke, jag bor ju i Uppsala nu men hade jag bott kvar i dom trakterna hade jag nog ställt upp.:) Hässelbyloppet komer jag för övrigt skippa har jag bestämt mig för. Jag är lite halvskadad och har fått rådet från mina ”löparkollegor” på kolozzeum att ta det lugnt med lopp och böja grundträna ordentligt inför nästa säson istället. Skador suger.:(

Men jag hoppas det kommer gå bra för dig, både med din löpning, din brorsa och dit kreatin!:up:

Tråkigt att du inte kan tävla! Får hoppas skadan läker fort och att du kan komma igång med grundträningen inför nästa säsong!:up:

Kreatinet får vänta ett tag, har skadat tummen på något sätt så jag har problem med att klämma med handen. Får köra med hantlar, det går någorlunda bra, känner iallafall inget.

Löpträningen rullar på, ska komma upp i mina 7 mil i veckan nu, samt hålla igång med kampsporten. Väldigt kul!:)

Ska kila nu men ha det bra!

Träningen rullar på för fullt, fick ihop 6 mil förra veckan så jag vart rätt nöjd!

Har kunnat börja köra lite styrka nu så jag ska väl komma igång med det igen!:)

Måste kila nu och fixa lite läxor!

Har kört på med träningen nu, i måndags vart det 200 meters intervaller och allt som allt vart det 1 mil löpning plus styrketräning efter det. Igår vart det 1 mil och då var cirka 4 km snabbdistans och detta följdes av ett lätt bänkpass plus ett kampsportspass där det vart brottning i en timme plus fotboll och styrketräning som uppvärmning.

Idag vart det 1 mil lätt jogging och lite lätt styrka för att köra på hårt imorgon, då blir det 1 km intervaller, totalt 15 km löpning samt ett kampsportspass då också! Ska bli riktigt skönt. Fredag och lördag vilar jag och kör ett 2-2.5 mils pass på söndagen.:) Ska försöka komma upp över 6 mil denna vecka vilket jag tror kommer gå!

Träningen är likadan som förra veckan, allting flyter på bra. Mycket att göra just nu, men det går!

Är i bra form nu inför sista tävlingen som går av stapeln nästa lördag! Nästa vecka blir det även höstlov!:)

Formen börjar komma tillbaka och känner mig riktigt pigg på att tävla. Ska bli riktigt kul nu till helgen!:)

Efter denna tävling så kommer jag att inleda kreatinkuren och se hur det påverkar min löpning. Ska korta ner intervaller till 100 meters sprint. Ska ta det lugnt med löpningen i 3 veckors tid, blir ju fortfarande några intervaller och långdistanspass men inte lika hårt som tidigare.

Har haft fullt upp så jag har inte hunnit uppdatera denna journalen så pass mycket på sista tiden men nu ska man försöka hinna med det!

Har precis kommit hem från gymmet, körde lite axlar, rygg och mage, kändes bra att få röra på sig lite!:) Tummen har blivit bra så jag kan köra pressövningar nu. *Äntligen*

Igår vart det kampsportsträning, körde sparring, inte kört det på ett år men det var den bästa sparringen jag gjort, backade aldrig, blinkade inte, satte olika sparkar, typ snurrsparkar etc. Skitkul!

Tävlingen börjar närma sig och det börjar krypa i benen så nu får man hoppas att det går bra på lördag!:)

Imorgon ska jag dra i mig lite extra mat, samt en del annat onyttigt också för att få igång kroppen lite!

Har 1 pass löpning imon, det kommer att bli 10 st 200 meters intervaller för att driva upp farten lite extra!:P Det kommer att bli det sista hårda passet, sen blir det 3 veckor med lite lugnare träning för att kroppen ska återhämta sig och undvika skador!

Så, tävlingen gick av i lördags och redan efter 200 meter var jag säker på att totalsegern skulle stå mellan mig och en kille som var 1 år äldre än mig. Han drog iväg före mig och jag låg precis bakom honom, i en uppförsbacke tryckte jag på lite extra och sprang förbi han.

Han låg precis bakom mig och jag låg på rätt hårt, mot slutet av loppet så försökte han spurta om mig men jag lyckades trycka på mer och drog ifrån han lite och han orkade inte hänga på riktigt och jag vann tävlingen!:)

Nu är det dags för att ta det lugnt med träningen så jag kommer även att testa på kreatin under tiden, kommer att återkomma med resultat från träningar när jag hinner. har väldigt mycket att göra för tillfället!

Ska göra iordning mig inför kampsportsträningen nu.

Kommer skriva mer senare i veckan men nu får detta räcka!:)

Macke89 wrote:
    Så, tävlingen gick av i lördags och redan efter 200 meter var jag säker på att totalsegern skulle stå mellan mig och en kille som var 1 år äldre än mig. Han drog iväg före mig och jag låg precis bakom honom, i en uppförsbacke tryckte jag på lite extra och sprang förbi han.

Han låg precis bakom mig och jag låg på rätt hårt, mot slutet av loppet så försökte han spurta om mig men jag lyckades trycka på mer och drog ifrån han lite och han orkade inte hänga på riktigt och jag vann tävlingen!:)

Nu är det dags för att ta det lugnt med träningen så jag kommer även att testa på kreatin under tiden, kommer att återkomma med resultat från träningar när jag hinner. har väldigt mycket att göra för tillfället!

Ska göra iordning mig inför kampsportsträningen nu.

Kommer skriva mer senare i veckan men nu får detta räcka!:)

Grattis!
    Ush! Önskar att man hade mer tid och sitta och läsa lite.
    Men har man (numera) mega familj, arbete, träning mm att sköta så finns det inte mycket tid över (inte någon alls).
    Men jag hoppas verkligen vi stöter på varandra i något lopp, för vi har nog mycket att tjöta om.
    Har du tid, så får du gärna komma ner och träna (löpning, styrka och lite kamsport) och naturligtvis äta.

FEVER wrote:
    Grattis!
    Ush! Önskar att man hade mer tid och sitta och läsa lite.
    Men har man (numera) mega familj, arbete, träning mm att sköta så finns det inte mycket tid över (inte någon alls).
    Men jag hoppas verkligen vi stöter på varandra i något lopp, för vi har nog mycket att tjöta om.
    Har du tid, så får du gärna komma ner och träna (löpning, styrka och lite kamsport) och naturligtvis äta.

Mjoo, men man måste ju ha något att göra hela tiden!:) Fast ibland kan det bli lite mycket, men det löser sig oftast.

Jag skulle väldigt gärna komma ner till er någon gång och träna! Men först måste jag gå ut skolan, men som tur är går man sista året!

Har inte haft riktigt med tid nu på sista tiden, fullt upp både i skolan och på fritiden!

Är inne på sista viloveckan och är ivrig att sätta igång och träna hårt igen!:) Kreatinet har gett mig en rätt bra effekt, har gått upp 2 kg p.g.a. kreatinet. Har nu även börjat äta riktigt mycket, kanske lite väl mycket hehe!

Ha de!

Ett tag sen jag uppdaterade, träningen rullar på för fullt, har börjat köra hårt nu igen och det ger resultat, kroppsvikten har ökat lite och det ser ut som att bf% ligger på samma nivå som tidigare.

Kampsportsträningen är jag mest nöjd men, bitarna börjar falla på plats och det blir bara roligare och roligare för varje träning!:)

Julen börjar även den närma sig med stormsteg, så man har pysslat med en del julbak däribland ett pepparkakshus och så har man självklart vräkt i sig en del onyttigheter!:) Skumtomtar och 500 gram marsipan har intagits under helgen!:) Ligger ett halvt kilo mandelmassa i kylskåpet och väntar!:D

Dagens träning: löpning, antingen 1 mils lätt jogg eller med flera intervaller, beror på hur jag känner mig. Blir även till att simma på idrotten samt så blir det styrketräning!

Lite lätt förkyld så det blir till att ta det lugnt, tränade inget igår och kommer inte bli något varken idag eller imorgon, men jag räknar med att börja träna framåt söndag, måndag, får se hur det går!:)

Förkylningen har släppt, kollade pulsen tidigare idag och den sjönk snabbt, så de ska inte vara några problem med att träna!:) Kommer att bli ett lätt pass idag!

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.