- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 december, 2007 at 16:30 #799103Anonym anvandareMember
Förkylningen är på väg att gå över och jag bara längtar tills jag får börja ta i igen! Var ut och sprang 9 km idag, löptränar bara lätt för att hålla igång, körde även lite bänk och dips när jag kom hem… Blev lite kampsportsträning igår och det gå bara bra, saker och ting börjar klaffa och man börjar känna sig någorlunda bra! Kommer bara bli styrketräning imorgon och lite löpning på söndag för att sedan vila hela julafton!
Ha de bra alla och ha en riktigt god jul!
4 januari, 2008 at 16:43 #799104Anonym anvandareMemberTiden rinner iväg, förkylningen har gått över och jag har börjat träna på hårt igen, mycket mat och sånt under jul o nyår, men man känner sig pigg på o träna så de fastnar inte så lätt! Var med och tränade på boxningsklubben i onsdags och hade hand om styrketräningen och det var bara jag, lillbrorsan och hans kompis som hängde med och inte vart så himla trötta.
Kul att se lillbrorsans framgång på gymmet, han är inne på sitt 12:e gymbesök och han gjorde en enkel på 70 i smalbänk och bomma precis på 75. Ska bli kul att se hur långt han kommer!
Har även fått ett mål att träna mot inom vår kampsportsklubb, vi ska nämlingen ha uppvisningsmatcher i antingen juli eller november tillsammans med boxningen så det ska bli kul!
10 januari, 2008 at 20:45 #799105Anonym anvandareMemberSå, träningen rullar på, satte ett nytt personligt i bänken idag, 85 kg ganska lätt så man börjar bli lite stark! Det enda tråkiga nu är att mitt knä jävlas, så jag får ta de lite lugnt, blir nog vila till minst söndag, kanske till och med måndag. Var ut och sprang 2.3 mil igår i slasket och det är nog de som jävlas, hände samma sak i lördags, då jag på fredagen hade sprungit en bit över 2 mil och sen sprang på morgonen. Så nu får man ta och vila!
Sen så gäller det att komma ihåg att uppdatera den här dagboken, har så mycket just nu i sluttampen så det är inte mycket tid, men får försöka fixa till de!
16 januari, 2008 at 09:34 #799106Anonym anvandareMemberTräningen har rullat på rätt bra, men känner att jag vill köra på hårdare. Vill komma i form till Start Milen i Örebro. Skulle vara kul att få en bra tid där och få en bra start på säsongen!
21 januari, 2008 at 19:48 #799107Anonym anvandareMemberFullt upp hela tiden, har blivit rätt bra träning, var ut och sprang långt i fredags och igår vart det strax över milen och idag 6-7 km med 8 korta hårda intervaller, siktade på att springa över milen men kände av knät och vågade inte fortsätta. Ska köpa nya skor imorgon då mina skor troligtvis har blivit alltför utnötta i dämpningen, vågar inte chansa. Styrketräningen går rätt bra, kör igenom överkroppens muskler en gång i veckan med en övning för varje, ryggen kan det bli lite fler övningar.
Men det känns bäst när jag inte kör flera olika övningar för samma muskel under ett och samma pass. Lär kila nu men återkommer senare!
30 januari, 2008 at 19:47 #799108Anonym anvandareMemberTiden går fort… Har svårt att hinna uppdatera, så mycket att göra! Men ska sammanfatta det jag gjort på sistone:
Löpning- köpte ett par nya skor förra tisdagen och har redan sprungit några mil i dessa, långpass i söndags o man hade ”turen” att få skavsår efter 5 km, surt men bet ihop och drog ihop 25 km. Kände av knät lite grann men försvann efter ett tag. Sprang intervaller i måndags kände av knät här efter en 1km intervall o kände av smärtan i 2 km sen försvann den. Igår blev det kampsports träning, riktigt tuff träning, inte varit så på några år! Och idag blev det 5.5 km löpning. Körde sen lite benspark/curl.Imorgon bitti kl 6 ska ja springa minst 2 mil, siktar på 2.5, kommer åka bort över helgen och komma hem på söndag eftermiddag så långpasset körs imon bitti innan skolan. Senare imon kväll blir det lite styrketräning och lite kampsport. Lördag blir det gym och söndag en kortare löpsväng!
6 februari, 2008 at 12:15 #799109Anonym anvandareMemberJa, det har gått ett tag sen jag uppdaterade sist men jag har faktiskt hunnit med en del. Kört långpass, snabbdistans pass, körde ben 2 gånger förra veckan, va på gym i hedemora i lördags, körde marklyft, benspark och bencurl samt 8-10 set vader i benpress. Kört lite kampsportsträning och träningen måste komma igång riktigt snart, tävlingssäsongen börjar snart. Less than 2 months!
Ska kila! Ha de!
11 februari, 2008 at 10:08 #799110Anonym anvandareMemberBlev ett styrketräningspass i lördags och igår blev det 2 mils löpning. Kändes bra och känner inte av något i knät. Totalt 6 mils löpning förra veckan! Idag är jag lite lätt förkyld verkar det som, får hoppas det går över fort som bara den! Tog några bilder igår, kanske lägger upp de senare idag, har lite väl dålig vidd på ryggen tycker jag Så man ska se ifall man vågar slänga upp dessa! Aja ska fortsätta arbeta nu!
11 februari, 2008 at 18:25 #799111Anonym anvandareMemberSom sagt, dålig kvalité på bilderna p.g.a mobilkameran. Dålig vidd på lats (dock betydligt bättre än de var förra året) jag spänner ej latsen men men. Axlarna behövs jobba med, likadant armarna. Usch, armar, världens tråkigaste muskler att träna! Och så självklart mer massa overall men de vet jag redan!
Var snäll och ge konstruktiv kritik! Blir ju lätt hemmablind så kan va något man missar.
11 februari, 2008 at 19:15 #799112Anonym anvandareMemberSer bra ut! Har inte läst några andra posts men bulkar du eller tränar du bara vanligt? Själv så tycker jag att du ska gå upp lite i vikt.. Bara satt du får lite mer kött på brösten.
Kanske kan lägga upp en bild på ryggen med?11 februari, 2008 at 19:44 #799113Anonym anvandareMemberRexen wrote:Ser bra ut! Har inte läst några andra posts men bulkar du eller tränar du bara vanligt? Själv så tycker jag att du ska gå upp lite i vikt.. Bara satt du får lite mer kött på brösten.
Kanske kan lägga upp en bild på ryggen med?Tränar som vanligt, men kör en hel del långdistanslöpning (marathon) så bulk är väl inte så himla aktuellt hehe:P har faktiskt gått upp 3-4 kg sen i sommras! Får se om jag tar en ryggbild, får aldrig till de riktigt men får se som sagt! Men nu blir de lite film o glass iallafall!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.