Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 251 total)
  • Author

Bröst:
    Bänkpress (uppvärmning inför negativ bänk): 45*8 2 set 60*5 70*2 lätt 75*2 lätt!!
    Negativ bänkpress: 88*1 90.5*2 93*1
    Lutande bänkpress: 45*10 55*10 60*5 60*3
    Lutande hantelpressar: 16.5*10 16.5*10 Långsamt

Axlar:
    Press framför huvudet: 45*3 45*2 35*10 (pump) va lite småsegt eftersom ja körde bänk innan
    Sittande arnoldpressar direkt efterföljt av vanliga axelpressar: 7*10+5 vanliga pressar i 2 set
    Framåt lutande hantellyft: 7*20 i 3 set
    Hantellyft framåt 7*15 i 2 set och 7*20
    Hantellyft åt sidan: 7*10 i 2 set Första 2 seten i hantellyften var i ett enda set. körde däremot framåtlutande- hantellyft framåt i ett extra set

Underarmar:
    Underarmscurl smal: 10*20 i 3 set
    Underarmscurl bred: 10*20 i 3 set Smal och bred underarmscurl körs i superset
    Omvänd underarmscurl smal: 10*20 i 3 set
    Omvänd underarmscurl bred: 10*20 i 3 set (ett set lyckades jag bara med 16 rep) Även dessa smala och breda i superset!

Skönt pass, maxning nästa vecka i bänken. Sen ska jag ändra om i mitt schema för bröst. Axlarna körde jag riktigt sakta och kände verkligen att dem fick jobba då jag var lite seg i dem sen jag kört bröst innan. Men ett riktigt bra pass annars!:D Bränner som bara den i underarmarna hehe

Jaha ännu en dag och ännu mera träning, inledde med 12 km löpning där jag först körde 5 km uppvärmning och sen körde jag ett 3 km ”lopp” med mig själv (exakt uppmätt) och körde på och fixade detta på 12 min, inte alltför drygt och det finns betydligt mer att ge!:) Sen vart det 4 stycken lite kortare men extremt intensiva intervaller.

Styrkan så körde jag lite mage:
    Liggande benlyft: kv*30 i 2 set
    Sit-ups på lutande bräda: kv+16*10 i 2 set och kv+22*10 i 2 set
    Sit-ups mot bänk: 16*10 i 3 set, stannade till i toppenläget i 5-8 sekunder

Känner av en redig träningsvärk sen gårdagens bröstpass, men ingenting i axlarna som man kände förut, bara i brösten!:D Nu ska ja käka lite godis men ha de bra alla!

Dagens pass var då armar:
    Smal bänkpress: 55*6 lätt 60*6 lätt 65*4 i 2 set, lite tyngre
    EZ-Curl: 30*5 20*10 i 3 set
    Liggande triceps extension: 7*10 i 3 set
    Bicepscurl med rak stång: 22*10 i 3 set
    Dips med vikt: kv+5*20 i 2 set
    Hammercurl: 7*20 7*15
    Sittande tricepsextension: 7*15 i 3 set
    Koncentrations curl (lååångsamma): 12*10 i 3 set

Just ja, om vi mätte rätt så har armarna växt 2 cm sen slutetpå dec/ början på januari så nu mäter dem 33 cm!:)

Underarmarna ligger på 28.5

Idag 3.6 mils löpning, gick rätt bra trots smärtande vad, tiden vart 3:16. Snö och moddigt så man får vara nöjd!

Hade planer på att köra styrka men orkade ej.

Imon ska jag då träna rygg återkommer då!:)

Körde rygg och amge igår, redovisar passet senare idag!

Tisdagens träning:
    Rygglyft: kv*20
    Sneda rygglyft: kv*20 kv*10
    Hantelrodd: 16.5*10 i 2 set
    Skivstångsrodd supinerat grepp: 35*15 i 4 set
    Skivstångsrodd brett grepp: 35*15 35*20
    Sittande Good Mornings: 22*10 i 3 set

Mage:
    Sit-ups på lutande bräda: kv+16*10 kv+16*15 kv+22*10 i 2 set
    Höftlyft på bänk: kv*100 (cheat, brändes så ända in i h*vete!)
    Sträcka sig efter tår: kv*50
    Samma fast sneda: kv*30 på varje sida

Dagens träning:
    Löpning 5 km, väldigt lätt, lite täpp i näsan så man tar de lugnt för säkerhets skull, var pigg i benen trots måndagens löppass

Bröst:
    Bänkpress: 80*1 82.5*0 70*3 60*5
    Lutande hantelpressar, långsamma!: 16.5*10 i 3 set
    Lut.flyes: 16.5*5
    Nedåt lutande hantelpress: 7*15
    Nedåtlutande bänkpress: 18*25
    Armhävningar: kv*20
    Halva armhävningar, från golvet och upp till hälften: kv*60 kv*40

Axlar:
    Arnold press: 7*15
    Framåt lutande hantellyft: 7*30

Hann inte köra de jag ville då jag skulle iväg direkt efter men han iallafall med att köra lite grann, ska ändra till nästa vecka och köra mer för byggning när de gäller bröst, inleda varje pass med lutande pressar då de måste utvecklas mer!

Solade även idag så färgen kommer!:)

Macke89 wrote:
    Idag 3.6 mils löpning, gick rätt bra trots smärtande vad, tiden vart 3:16. Snö och moddigt så man får vara nöjd!

Jösses… Och jag som var stolt över en mil i somras…;)

Kul att läsa om din träning, ska jag fortsätta att göra :)

precious wrote:
    Jösses… Och jag som var stolt över en mil i somras…;)

Kul att läsa om din träning, ska jag fortsätta att göra :)

Det är alltid kul när folk läser om ens träning, det motiverar! Jo jag försöker hålla varje pass minst 1 mil, sen efter Stockholm så ska jag dra ner lite på längden och köra mer för att få upp farten!:)

Lycka till med din träning!:up:

Va ute o sprang 5-6 km idag i lugnt tempo, fortfarande täpp i näsan.

Var till doktorn för att kolla öronen, har haft lock för öronen i 4-5 dar nu och idag gjorde de ont som bara den. Men de visade sig vara slemhinnor som var svällda som ja skulle ta nässpray för, luftvägarna var helfriska också vilket betyder att man kan träna lite hårdare:D

Blir till att ta de lugnt idag, och imon blir de ett armpass fast de blir inget intensivt som de annars brukar bli. Ska ta de lugnt i helgen och sen pushar jag på!

Blir ingen armträning idag, funderar på om jag ska vila helt imon också så man är fit for fight nästa vecka!

Körde trots allt armar i lördags. Sen igår vart de lite träning för de jag känner för, vart lite rodd me hantlar och skivstänger. Snedbänk och lite mage hann jag även med, måste seriöst börja köra mer snedbänk för att komma ikapp med övre bröst, kört alldeles för mycket plan bänk!

Kollade även vilopulsen idag 43 slag/min, lägsta jag någonsin haft, sänkt vilopulsen med 2-3 slag på 2 månader! Ska bli kul att se vad man kommer ha innan Stockholm! Men att den även är så låg tyder på att jag inte har någon infektion eller förkylning i kroppen, skönt!=)

Idag kommer det att bli löpning runt milen lite lätt för att komma igång. Sen kanske jag kör lite styrka, motivationen är på väg upp för tillfället efter en period med massa skit som gjort en omotiverad!

Kan ju passa på att skriva om veckans träning: Imon blir det idrott, förhoppningsvis gymmas de då. Meningen att vi ska åka skridskor ute men undrar hur de ska gå när isen försvunnit?

Onsdagen kommer att bestå av 5-6 st 1km intervaller, lite styrka, torsdagen så blir det bröst och axlar, ska inleda med lutande bänkpress då jag ska få igång övre bröstmuskulaturen.

Fredagen blir det runt 15 km direkt på morgonen (börjar 1 och slutar halv 3, ska på klassfest sen på kvällen!:D) sen om man hinner kö lite snabb styrka.

Lördagen blir det armträning och lite mage mot kvällen och söndagen runt 2 mil lite lätt samt styrka.

Har även fått reda på att jag ska iväg med farsan och några andra löpare till Sälen den 27-29 april och ha ett litet träningsläger där. Fredagen kommer de att bli 3 mil i en sväng. Lördagen 5 mil uppdelat på 2-3 pass och söndagen 1 mil! Kommer att gå åt mycket energi så de ska bli mycke kaloririka saker där hehe:D

härligt att kika in o se att d går bra,du kör hårt du..That nice keep it going..

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.