Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 251 total)
  • Author
    Macke89 wrote:
    Jadå de gick bra! Lite sliten bara men men:P och när man tränade greppet när man hängde i chinsräcket så trodde man skinnet i handen skulle till o lossna haha men annars gick allt bra

hah de e skönt man känner hur adrenalin skjuter genom hela kroppen allt bara pulserar o man baar har illviljan som hänger kvar..underbart

thess wrote:
    hah de e skönt man känner hur adrenalin skjuter genom hela kroppen allt bara pulserar o man baar har illviljan som hänger kvar..underbart

Japp:) That’s one reason i do training!8)

Macke89 wrote:
    Japp:) That’s one reason i do training!8)

life is training!:emo-thumb :p

GrymmeGreger wrote:
    Hallå där.

Hoppar in i din journal lite granna som erfaren ”gammal gube”:
    När jag var i din ålder så vägde jag ungefär lika mycket.

Jag har i många (ca:10) år kombinerat löpträning och byggning
    och lagt på mej ca:15kg muskler. Så lyssna inte alltför mycket
    på ”betongblocken” som dissar s.k. kardio, utan känn dej fram
    själv!
    :up:

Personligen så har jag hittat en lagom-balans så att jag både
    har effektiva styrkepass och effektiva löppass. Det är därför
    jag helst inte vill ligga över 85kg. Det blir för tungt att springa då.
    Skönt att det blir varmare snart. Löpningen går lite bättre då!

Kämpa på……..:buttrock:

Japp ska kämpa! Jo nu på sistone så har jag ökat i vikt samtidigt som ja minskat lite i bf. Det går men de går sakta! Löpningen går även den bra, går lite snabbare hela tiden så ska bli kul och se vad man gör på startmilen om 2 veckor.

Är så otroligt skönt nu när värmen kom. Ännu skönare i sommar då det är soligt och man bara kan snöra på sig skorna och springa hur man vill:D

Dagens pass vart 27 km, först 12 km lugnt runt 5:20-5:30 fart sen efter det körde jag på och låg nog runt 4:25-4:30 sluttiden vart 2 timmar och 12 minuter, kändes rätt skönt. Men det snöade och var snöslask så man vart o halka lite hela tiden, sen hade man lite för mycket kläder. Sen lite välbehövlig stretching och sen stack man iväg o sola och körde ett mindre magpass efter de:)

Dubbelpost:/

Idag blir det löpning och kanske styrketräning efter det, får se!

Intervaller idag, total 11 km. Vart 5 stycken 1 km intervaller. Kändes segt sen idrotten igår, imon blir det kenpo:)

Körde lite snedbänk kändes skönt!

Kommer att ta lugnt denna vecka o nästa då ja ska tävla nästa lördag, återkommer imorgon.

Kan skriva upp tiderna för intervallerna sen i helgen och jämför tiderna mellan veckorna. Är samma intervaller jag kör så.

Kenpo igår, vart sparring, 1 timme rätt lugnt. Idag 5 km löpning med 5 intervaller samt lite rodd och bänkpress, körde lätt med skivstångsrodden för o pumpa igång musklerna inför nästa vecka:
    Skivstångsrodd: 22*50 med pronerat grepp samt 22*30 i 2 set med supinerat grepp
    Bänkpress: 70*4 i 5 set

Impad!!du kör på som vanligt..

Gårdagens träning: rygg
    Chins: kv*5 kv*3 kv*4 samt negativa chins: kv+10*6
    Sneda ryggresningar: kv*50 i 3 set
    Skivstångsrodd pron. grepp: 45*12 54*8 45*20 med sup. grepp: 54*8 i 2 set
    Stötdrag: 45*8 45*6 45*7 i 2 set
    Raka latissimusdrag: 8*50 16*15 i 2 set
    Ryggresning från bänk: kv*15

Dagens pass vart 22.5 km löpning på 1:50 känns att man tränat hårt denna veckan, men ändå långt ifrån hur hårt man tränat förut.
    Nästa lördag är det tävling i Örebro, Start Milen siktar under 40 min.

Gårdagens träning var 12 km löpning på 53 1/2 minut, känns att kroppen vant sig vid lite hårdare löpning. Körde även styrkepass
    Armar:
    Frenchpress: 22*10 32*5 27*8 22*12
    Liggande triceps extension med hantel: 7*9 7*10
    Pushdown: 12*30 totalt slut
    Dragcurl: 12*20 22*10 i 2 set
    Bicepscurl i cc: 12*20 ståendes samt 2 set liggandes på samma vikt/reps
    Smala armhävningar: kv*20 kv*40
    Underarmscurl: 7*20 16.5*8

Dagens styrkepass:
    Axlar samt övre bröst:
    Lutande hantelpress: 10*20 i 3-4 set
    Stående lyft framåt i cc: 5*15 i 5 set
    hantellyft åt sidan: 7*15 i 4-5 set
    Framåtlutande hantellyft: 10*20 i 5 set
    Hantelpress: 10*10
    Arnoldpress: 10*15 i 2 set
    vart lite mage:
    Muslimen: fullt mag*25 i 2 set
    Sit-ups i belly-back: kv*15

Gårdagens träning vart lätta 1 km intervaller, kändes riktigt bra och vilar nu till lördag med löpning, möjligtvis lätt styrketräning ikväll!
    Sen nästa helg ska ja ut och testa långorken lite, blir att springa 3.6 mil, fast denna gång i lite finare väder hehe!:D

Körde ltie styrka idag bara för att köra igenom kroppen lite:
    Bänkpress: 70*4 i 3 set 70*5 samt 45*25
    Armhävningar med push-up: kv*22 kv*10
    Flyes: 7*10 i 2 set
    Chins med supinerat grepp: kv*6 i 3 set
    Raka latissimus drag: 12*30 i 3 set
    Framåtlutande hantellyft: 7*10
    Sit-ups: kv*35 kv*40 i 2 set

Kändes skönt var tvungen att linda handleden riktigt hårt med boxningslinda då jag hade riktigt ont i handleden. Men det gick, blir maxning nästa vecka i bänken!
    Ha de!:)

I lördags vart det tävling, 10 km, va lite för ivrig och pigg så man låg fram i täten:/ Vilket resulterade i mjölksyra efter en backe vid 2 km, men men siktar på DM i terräng 4km i mitten på april nu.
    I
    går kördes de 1 mil lätt jogg på 50 min ca i terräng. Idag blir det runt 10-15 km löpning. Körde även ett rygg och magpass igår så de redovisar jag när jag kommer hem från skolan idag!

Känns bra inför Stockholm, blir en sväng på 3.6 mil antingen nu på söndag eftermiddag eller måndag nästa vecka.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.