Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 251 total)
  • Author
    Combatgirl wrote:
    Nej, jag smög väl inte sååå bra. Jag åkte ju ofta och tränade, men det blev mest kondition… Jag hans tydliga missnöje när jag skulle köra styrketräning…
    Jo, klart man kan springa ändå… Om jag hade lite mer muskler och lite mindre fett så skulle jag nog kunna springa fortare…

Har du nå´t bra resultat att komma med? :P

Bra resultat? inom löpning eller?:P haha jadu gjort halvmarathon på 1:32 typ 7-8 månader sen. Men min största bedrift var när jag gick i sjuan, sprang ett halvmarathon på 1:49 trots att jag bara sprang 5 km 3 ggr i veckan haha, aldrig sprungit längre än 13 km innan!:)

Men i år är jag i kanonform, får hoppas bara att inte allergin sätter stopp, känner av den mer i år. Jag återkommer med mer resultat senare, blir en tävling nu på tisdag så, 4km (exakt) på DM i Falun!8)

I fredags vart det 8 km, körde ett bantest på 2.5 km (den är lite längre) tog inte i allt jag hade men satte pers med nästan 1 min. 9:32 tog de, väldigt nöjd då det är en tuff bana!:)

Sen vart det bröst och lite mage, hängande benlyft och sit-ups. Kör bara 3 tunga set bänkpress och 3 set för övre bröstmuskulaturen då brösten är för bra utvecklade på mig. Vart lite dips också

Igår vart det rygg och armar

Körde chins, breda latsdrag, skivstångsrodd, rygglyft.
    Biceps:Hantelcurl, slängde upp hantlarna lite lätt och sänkte långsamt, ungefär 4 sek. Körde lite Hammercurl också.

Triceps: Pushdown som uppvärmning och sedan French Press med 20 sek vila mellan seten.

Körde lite sit-ups och hängande benlyft.
    Idag vart det 12 km i terräng, lite småseg, sen körde jag lite mage.

Vila imorgon och sedan blir det till Falun på DM nu på tisdag, startar 19:20.

Idag är det dags för tävling, ska bli spännande att se vad man kan åstadkomma!:)

Återkommer med resultat imorgon.

Lycka till på tävlingen!! :buttrock:

Som du tränat o legat i kommer det att gå galant! :up:

kör bara,du kommer lyckas!det vet vi alla redan ju :emo.thumb köööör hårt

Tackar tackar!:) Ja man får hoppas på de bäst! Man har ju tufft motstånd i sin klass hehe, såna från friidrotsgymnasiet!

Men jag tävlar med mig själv, försöker springa så fort jag kan bara!:)

Tävlingen igår gick superb! 14:35 på 4 km, riktigt skön bana!

Kom 3:a, blir lätt träning idag, runt 10-11 km!:)

Igår vart det 10 km, kändes enormt skönt. Körde på lite grann på 1 km intervaller som är uppmätta. 4:09 4:07 4:06 körde alla så det vart en enda lång 3 km intervall och tiden vart 12:22 utan att ens ta i något

Känns kanon!
    Styrka körde jag även igår: Bröst, rygg, axlar och mage
    Bröst:
    Bänkpress:70*4 i 3 set

Lutande Bänkpress: 45*10 i 4 set (30 sek vila mellan seten)

Rygg:
    Chins: Kv*6 Kv*5 Kv*4+ 6 fusk samt negativa chins: Kv+10*8 droppa direkt till kv+5*8 totalslut:S

Axlar:
    Framåtlutande hantellyft: 7*15 i 3 set och 7*20 i 1 set supersettade med hantellyft åt sidan
    Hantellyft åt sidan: 7*10 i 4 set

Mage:
    Chrunches: Kv*50 i 3 set

Just ja, imon bär det av till Sälen på träningsläger! Ska bli kul:) Blir många långpass då, och mycket mat förstås!:P Så jag kommer att rapportera på söndag då jag kommer hem hur helgen varit!

Blir nog vila sen till minst onsdag, kanske torsdag, beror på då de antingen blir ett halvmarathon på söndagen eller ett 5 km lopp på lördagen. Får se som sagt!:)

Snart bär det av till sälen, körde lite styrka igår, armar och lite lätt mage, känns skönt! Höres på måndag

Tillbaka från Sälen, vart 7.2 mil inom 42 timmar!

Fredag vart det 16 km varav en 2 km backe och sedan rätt mycke löpning på myr, ca 2 km.

Lördag förmiddag: 26 km, en 13 km backe ner och lika långt fast uppför på tillbaka vägen (gick väl lite upp och ner men i stort sett en enda utförsbacke som man fick som uppförsbacke när vi vände) gick bra och kändes skönt!:)

Eftermiddag: 9 km med 4 st 650meters intervaller, kändes lätt det också

I morse vart det 21 km uppför första 10.5 ca och sedan 10.5 utför hem.

Sammanfattat: 72 km och totalt denna vecka har det blivit 86 km! Pers på mängdträning, nu blir det total vila till onsdag och sen blir det tävling på söndag i gävle, halvmarathon!

Ha de!:D

Macke89 wrote:
    Tävlingen igår gick superb! 14:35 på 4 km, riktigt skön bana!

Kom 3:a, blir lätt träning idag, runt 10-11 km!:)

Grattis till tredje platsen!! :emo-thumb

Vilken löparhelg du varit iväg på!! Vilka var träningslägret med då? Ngn löparklubb?

Skulle vilja ha lite av din kondition till gbg-varvet jag..:|

Emelie wrote:
    Grattis till tredje platsen!! :emo-thumb

Vilken löparhelg du varit iväg på!! Vilka var träningslägret med då? Ngn löparklubb?

Skulle vilja ha lite av din kondition till gbg-varvet jag..:|

Tackar tackar! Ik Heros, friidrottsklubb jag är med i, vi har en långlöpningssektion, var 5 stycken uppe i Sälen, var 2 stycken som ej var med.

Vad siktar du på för tid på varvet?:D Kör hårt!

Macke89 wrote:
    Tackar tackar! Ik Heros, friidrottsklubb jag är med i, vi har en långlöpningssektion, var 5 stycken uppe i Sälen, var 2 stycken som ej var med.

Vad siktar du på för tid på varvet?:D Kör hårt!

Jag siktar på att komma under 2h!! Sedan skulle det sitta fint att klå en killkompis i år igen, tog honom med ca. en o en halv minut förra året, vilket knäckte honom en aning. :P ;)

Emelie wrote:
    Jag siktar på att komma under 2h!! Sedan skulle det sitta fint att klå en killkompis i år igen, tog honom med ca. en o en halv minut förra året, vilket knäckte honom en aning. :P ;)

Hehe, kör hårt nu bruden! o knäck han en gång till!:P

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.