Highway to the top

Home Forums Dagböcker Highway to the top

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 251 total)
  • Author

Idag blir det intervallträning och imorgon kommer jag att köra lätt löpning inför tävlingen i Gävle nu på Söndag!

Ha de!:)

I onsdags vart det intervallträning, körde 1 km intervaller som vanligt, fast denna gång ensam, va lite småseg och hade tankarna på annat. Totalt 11km Sen vart det styrketräning: bröst, axlar och mage

Bröst:
    Bänkpress: 70*4 i 3 set
    Lutande Bänkpress: 60*3 i 3 set, här kunde ja gjort illa mig då jag vart och pressa stånger för långt bak.
    Lutande Hantelpress: 16.5*10 i 3 set, kändes riktigt råbra, skönt bottensträck!
    Flyes: 16.5*6 skulle kört mer men lyckas dunka i nerven i armbågen så jag kunde knappt greppa

Axlar:
    Hantellyft åt sidan: 7*10 i 5 set
    Shrugs:16.5*30 16.5*25 16.5*45 riktigt långsamma brände som bara den

Mage:
    Chrunches: kv*50 i 3 set
    Hängande benlyft: kv*20

Gårdagens träning vart 7 km löpning med lite småryck. Körde styrka efter detta: rygg, biceps, axlar och mage

Rygg:
    Chins, supinerat grepp: kv*6 i 3 set kändes riktigt bra, drog mig ända upp till bröstet.
    Skivstångsrodd, supinerat grepp: 45*8 i 3 set 45*10 45*7
    Hantelrodd: 16.5*10 i 5 set

Biceps
    Hammercurl: 9.5*10 9.5*8 9.5*10

Axlar:
    Framåtlutande hantellyft: 7*16 i 2 set och 7*15
    Hantellyft åt sidan: 7*12 i 3 set
    Shrugs: 16.5*15 riktigt långsamma!

Mage:
    Chrunches: kv*40 i 3 set

Körde med kort vila, max 30 sek mellan seten. Hade svårt att få kontakt i rodden, men men. Blir total vila fram till söndag då man ska tävla i Gävle!:)

Ha de bra alla!

O just ja, Motivationen är på topp igen efter ett halvår utan någon motivation alls!:D So now im back on track!

Känns rätt skönt idag, vill träna men som sagt ska vila inför morgondagen då man ska sätta pers!:)

Ha de bra allesammans!:D

H*vete va varmt de va igår!:S Fick vätskebrist så de gick inte så värst bra men de är bara att komma igen! 1:35 vart slutresultatet, fick stanna på vissa ställen p.g.a huvudvärk och ingen ork alls!:S

Idag vart de 4-5 km lätt jogging för att trampa ur benen, kändes skönt. Imon hel vila och onsdag blir det både intervaller och styrketräning!

Igår vart det intervaller, 11km. Pulsen steg snabbt och va jobbigt rent pulsmässigt men den sjönk rätt snabbt. 3 st på 3:45 och en på 3:33 och sista på 3:07 utan att ta i någonting speciellt. Pigg i benen!

Bröst:
    Bänkpress: 70*4 i 2 set 70*3
    Lutande hantelpressar: 16.5*10 i 4 set lätt

Axlar:
    Militärpress: 38*6 i 3 set samt 28*12 i 2 set
    Hantellyft åt sidan: 7*12 i 2 set samt 7*10 i 3 set (körde med 10 sek vila)
    Framåtlutande hantellyft: 7*15 i 2 set samt 7*20 i 3 set, grym pump och var bara 5-6 sekunders vila mellan seten.

Mage:
    Chrunches: Kv*50 kv+9.5*20 kv+9.5*50

Macke89 wrote:
    H*vete va varmt de va igår!:S Fick vätskebrist så de gick inte så värst bra men de är bara att komma igen! 1:35 vart slutresultatet, fick stanna på vissa ställen p.g.a huvudvärk och ingen ork alls!:S

Idag vart de 4-5 km lätt jogging för att trampa ur benen, kändes skönt. Imon hel vila och onsdag blir det både intervaller och styrketräning!

Ajaj, ingen hit med att få vätskebrist. Trisst att du fick det! Brukar själv kunna få huvudvärk ganska ofta när jag är ute och springer. Helst de första gångerna jag är ute och springer för ’säsongen’. Men då är det mer pga av att kroppen får en chock än av att det är så varmt. :D

Emelie wrote:
    Ajaj, ingen hit med att få vätskebrist. Trisst att du fick det! Brukar själv kunna få huvudvärk ganska ofta när jag är ute och springer. Helst de första gångerna jag är ute och springer för ’säsongen’. Men då är det mer pga av att kroppen får en chock än av att det är så varmt. :D

Hehe jo:P Är du laddad inför imon då?:)

Lycka till på Varvet!:emo-thumb

Just ja, glömde säga att idag ska jag, om jag känner att pulsen itne sticker iväg alltför mycket köra 13 km strax under tävlingsfart! ha de!:) Och om jag orkar blir de kanske premiär för marklyft och kanske någon böj om man inte är alltför degig hehe:P

Vart 13 km idag, en äckligt tuff bana med några långa och riktigt branta backar. 59 minuter inte alltför jobbigt heller. Samt 1 km uppvärmning och 1 km nervarvning där jag fick sällskap med en gammal elitlöpare (marathon på 2:20) Körde lite styrka sen och det vart rygg:

Chins, breda: Kv*5 kv*4 kv*5 samt kv*2
    Latsdrag: 24*15 32*8 i 3 set- Riktigt långsamma, brändes som f*n
    Raka latissimusdrag: 16*15 samt 16*10 i 3 set Riktigt långsamma här
    Sittande rodd: 16*22
    Stående rodd i cc: 16*10 (breda) 16*15 i 2 set smala

Körde riktigt långsamma reps idag, och 10 sek vila mellan varje set, kändes riktigt jobbigt. Men för chinsen var vilan ca 1 min mellan set. Hade svårt för grepp. Imon blir det troligtvis armar. Ha de gott alla!:)

Vart total vila igår, idag vart det enbart 27 km i lugnt tempo, tog 2:15.
    Hann inte köra någon styrketräning, men imorgon blir det både styrketräning och lite kortare löpning!

Nä nu blir de massa fika hehe!

Damn boy du måste ha en jävla kondition, grymt alltså. borde börja springa mer jag också, går raskt men är ju inte riktigt samma sak. Keep up the good work.

MVH Cesse

Steppen1983 wrote:
    Damn boy du måste ha en jävla kondition, grymt alltså. borde börja springa mer jag också, går raskt men är ju inte riktigt samma sak. Keep up the good work.

MVH Cesse

Tackar!:) Jadu, de blir ju en annan sak men ändå, bättre att göra någonting än att göra ingenting!

Fortsätt så som du gör du med Hulken!:emo-thumb

Fighterbabe wrote:
    Ojoj, lugnt tempo skrev du? :|

Tja för mig är de lätt jogging hehe!:P Men så har jag tränat ett bra tag, flåsar inte något speciellt heller men det ligger mycket slit bakom det!

Tycker det är kul att du håller på och tränar, finns inget bättre än folk som tränar och försöker nå ett mål. Det tar tid men i slutet så känns det riktigt bra när man börjar närma sig sitt mål!:D Ha de bäst nu!:emo-thumb

Fighterbabe wrote:
    Jo, jag kämpar på. Men springa är inte alls min grej… :)

Hehe nej men ändå! Kul att håller på och tränar ändå!:D ha de!

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 251 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.