Hoolge startar ny journal! (Ny satsning)

Home Forums Dagböcker Hoolge startar ny journal! (Ny satsning)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 1,385 total)
  • Author
    Gustaf Lindberg wrote:
    Du är i sämre form än mig men är ändå snyggare än mig. Hur fan gör du?

Photoshop ;)

Tänkte uppdatera gårdagens pass lite snabbt.

Bröst, rygg, axlar[/b]

Dessa två körs ihop som superset:

Hantelpress, 5 reps – 15, 17, 20, 22, 25, 27, 30, 32.5(*3)PB. G: 22*15

Stångrodd, 5 reps – 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80, 85 PB. G: 62.5*15

Dessa två ihop:

Latsdrag, 5 reps – 22, 31, 40, 49, 58, 67, 70, 84(*4). G: 58*15

Militärpress, 5 reps – 25, 27, 30, 35, 37, 40, 42.5(*4)PB. G: 30*12

Grymt jävla pass.

Fan vilka grymma pass du drar av nu Holgeman! Börjar få bra styrka i pattarna, kul!

Titta va effektiv den här träningsmetoden är, don’t you just löööööv it? :D

Nic Nordin wrote:
    Fan vilka grymma pass du drar av nu Holgeman! Börjar få bra styrka i pattarna, kul!

Titta va effektiv den här träningsmetoden är, don’t you just löööööv it? :D

Tack Nic! :)

Ja den är riktigt bra, underskattad. Den ser nog lite för ”konstig” ut, men är ju lättare än man tror.

Gött att du är igång igen, konstant träningsvärk nu lr? :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött att du är igång igen, konstant träningsvärk nu lr? :D

Ganska sleten i rygg och ben :p Men inget lite massage inte kan fixa :emo-thumb

Första invägningen avklarad. -2kg i kv, -2.5 i fett%, +0.7 kg muskelmassa (förlorade 2 kg muskelmassa när jag var sjuk i januari, så det är muskelminnet som ger tillbaka lite :))

Höjer cardion till 1.5 h per dag.

Men, det roligaste av allt, ääär

att imorgon

har

jag

ÄTARDAG![/b]

Jävlar va gott det ska bli att fylla på med lite skit. Börjar dagen på frukostbuffé på Scandic hotell i Jönköping, sen får jag se vart dagens föda tar mig!

Ätardagen igår var trevlig. Ingen inzane dag, men absolut tillräcklig.

Åt; Hotellfrukost, en kesellashake, en liten pizzaslize, en proteindrink, ett mål ris och kyckling, 1 friscomål på max samt en extra cheeseburgare och en lyxshake.

Idag hade jag ganska gott tryck, men passet gick inte som tänkt precis.. Allt kändes bra i början, och jag stegrade upp i vikt som vanligt, var en bra bit ifrån ”max-vikten” på övningen. Sen bara small det till i ryggen när jag körde kabelrodd.

Vetifan vad som hände. Fick ont i mitten på ryggen typ, men det känns som att det är relaterat till revbenen. Kan inte ta ett djupt andetag, utan får ta massa små hela tiden. Antingen så har ett revben gått av, eller så är det några muskler där inne som busat till ordentligt..

Tråkigt som fan. Hoppas det inte är något allvarligt. Ska försöka få tid imorgon hos någon naprapat eller massör.

Jag fortsätter med cardion som vanligt självklart, träningen får gå som den går. Jag tränar allt jag ”kan” träna.

Mvh

Tråkigt med ryggen.. Beskrivningen med andningen får det att låta som en ordentlig låsning? Jag har själv haft likadant.

Hur som, hoppas det löser sig, och inte stör allt för mycket i framtiden! :)

Tungt det dära med andningen, fick också det häromdagen. Sved som tusan i ryggen så fort man andades och blev bara värre och värre. Tillslut gjorde det så ont att jag började panikandas. Misstänkte att det var musklerna och nerverna mellan revbenen som spökade, fixade hårdmassage på ryggen men då spred det sig fram till bröstet istället, dubbel smärta och jag låg vaken hela natten. Gick över efter någon dag eller två
    Så får la hoppas att det ”bara” är det du har och att det blir bättre snart (:

Ifall du är orolig och inte har fått tid för något läkar- eller naprapatbesök så kan du be någon lyssna på dina lungor med ett stetoskop och kolla så att det inte är något visslande ljud under andetagen.

Nic Nordin wrote:
    Tråkigt med ryggen.. Beskrivningen med andningen får det att låta som en ordentlig låsning? Jag har själv haft likadant.

Hur som, hoppas det löser sig, och inte stör allt för mycket i framtiden! :)

Ah suger lite.. Men jag tror också bara det var en låsning, idag känns det mycket bättre :)

Trädet wrote:
    Tungt det dära med andningen, fick också det häromdagen. Sved som tusan i ryggen så fort man andades och blev bara värre och värre. Tillslut gjorde det så ont att jag började panikandas. Misstänkte att det var musklerna och nerverna mellan revbenen som spökade, fixade hårdmassage på ryggen men då spred det sig fram till bröstet istället, dubbel smärta och jag låg vaken hela natten. Gick över efter någon dag eller två
    Så får la hoppas att det ”bara” är det du har och att det blir bättre snart (:

Ifall du är orolig och inte har fått tid för något läkar- eller naprapatbesök så kan du be någon lyssna på dina lungor med ett stetoskop och kolla så att det inte är något visslande ljud under andetagen.

Aj fy tusan. Det där låter inte kul alls!

Tackar för omtanken, ska be någon lyssna på det :) Men det har faktiskt börjat släppa lite redan. Kan tänka mig att det bara behöver justeras av ett par ”magic hands”. :)

Har haft fullt upp denna veckan. Var hos en naprapat i onsdags, och det var inget allvarligt. Bara en låsning i ryggen. Nu är den helt återställd igen :) Idag var jag på anställningsintervju på DHL. Imorgon och söndag åker jag till Skara för att skaffa mig ett truckkort. Så jag passade på att ta en vilovecka, eftersom jag ändå inte hinner med :)

Cardion och allt rullar självklart på som vanligt med 90 minuter om dagen.

Truckutbildning idag. Satte klockan på 5.40 och gick i 20 min idag. Kör vanligtvis ingen cardio på lördagar, men var sugen idag. Skönt när man själv vill och det inte är ett måste :)

Lite pics på byggarmaten;

Frulle. Rostbiffsmacka och protte.

Köttfärsrisotto in tha kärra. Blev två sånna här idag.

Myspasta, skinkschnitzel, lite kesoröra, majz.

Sen en extra proteinshake och två gainomax.

Blir nog en kärleksfull kesella sen med.

Puss på er

Blev lite ”vanlig” träning idag.

Inledde veckan med lite

BEN[/b]

Körde lite högre reps än vanligt, det gillade de små liven..

Knäböj
    80*14
    80*14
    80*14

Utfallsgång
    14kg’s hantlar*3 set

Enbens benpress (maskin)
    36*14
    55*12
    55*12
    55*12

Enbens benspark
    23*12
    23*12
    23*12

Sittande bencurl
    ca 50 kg*5 set

Stela marklyft, lätta
    18*10
    18*10
    18*10

Så. Det var allt. Gillar verkligen att köra med ett ben åt gången i övningar som benspark och benpress. Blir en förbaskad skillnad.

Kan bjuda på en liten bild också. Lite benhinnes massage ska nog kunna mjuka upp dessa legz. Ska boka in en tid nästa gång herrn kommer till staden.

Har endel som skall plockas bort här!

Har förbannat ont i dom redan nu, så jag inväntar de närmaste dagarna med glädje.

Saftigt pass mannen! :up:

Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 1,385 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.