- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 januari, 2011 at 21:05 #399438Anonym anvandareMember
Jahapp, då har man tagit mod till sig och startat upp en journal.
Hur mycket det sedan blir skrivet i den är en annan fråga.Skämt åsido. Tanken är först och främst att redogöra för de tre nästkommande månaderna som innefattar diet och möjligen tävling om fettdepåerna ger vika.
Tänker inte hypa upp några konkreta tävlingsplaner då det är till hög grad beroende av hur mycket som blir kvar av mig. Lika bra att rädda sitt skinn redan från början, då det blir lite pannkaka om det nu inte skulle bli något av det.
Vet av egen erfarenhet att det är lätt att sitta framför datorn och vara världsmästare. Skratta åt folk med allt för höga planer.
Ok. Vissa har faktiskt alldeles för höga tankar om sig själv, men det krävs kanske höga ambitioner om man skall komma någon vart.Tanken är iaf att vara i form i slutet av mars.
Förmodligen kommer det se riktigt jävla bra ut. Alla jag pratat med säger att jag påminner mycket om Dorian Yates. Att jag är ett brutalt massa-freak. Många är rädda för mig och barn gråter när jag stirrar på dom.Denna eminenta journal kommer innefatta träning, kosthållning och kanske lite om mitt liv i övrigt.
Min sambo tyckte att jag skulle redogöra för hur ofta jag bajsar, då detta tydligen är något utöver det normala. Jag tror dock inte att vi behöver gå närmare in på det.Jag är 187 cm lång och väger för stunden 97 kg.
Börjar lite lätt med hur min kost kommer att se ut och ett par bilder på utgångsläget.
Kost
Jag kommer att gå lite på känn. Inga exakta matscheman.
Är inte mycket för att strukturera upp min tillvaro till förbannelse. Det räcker med att veta att dessa månader kommer vara ett rent helvete.
Orkar inte tänka på om jag får i mig 350 eller 370 gram protein.Fördelningen av makronutrienter är på ett ungefär 350 g protein, 80 g fett och 50-200g kolhydrater. Totala intaget över dagen blir således 2320-2920 kcal.
Kolhydratintaget är givetvis beroende på träningsmängd under dagen.
Anledningen att jag ligger så pass lågt är helt enkelt att jag avskyr cardio.
Vad äter jag?
Jag är trist. Det blir mycket kyckling, ägg och proteinpulver.
De dagar jag är så less på detta att jag vill köpa ett kraftigt rep så äter jag fisk eller magert nötkött.Blir en del wokgrönsaker, haricots verts och broccoli för att fylla upp tallriken. Träningsdagar lite ris eller couscous efter passet.
Fett från raps- & olivolja, samt en skvätt culinesse i stekpannan då och då.
Tjockisformen
10 januari, 2011 at 21:05 #62145Anonym anvandareMember10 januari, 2011 at 21:36 #399439Anonym anvandareMemberBjornSjoholm wrote:Tanken är iaf att vara i form i slutet av mars.
Förmodligen kommer det se riktigt jävla bra ut. Alla jag pratat med säger att jag påminner mycket om Dorian Yates. Att jag är ett brutalt massa-freak. Många är rädda för mig och barn gråter när jag stirrar på dom.haha, dedär med brutalt massa-freak håller jag med om! Lycka till!
10 januari, 2011 at 21:43 #399440Anonym anvandareMemberDet ska bli kul att följa denna diet-resan!
11 januari, 2011 at 20:53 #399441Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från gymmet, fått i mig mat och slagit mig ner framför datorn med en kopp rykande varmt kaffe.
Har redan skrivit lite om min kost, så det är väl dags att berätta lite om hur jag tränar.
Är inte mycket för att lyfta tungt, utan fokuserar mycket på kontakt.11 januari, 2011 at 20:59 #399442Anonym anvandareMemberSeventySeven wrote:haha, dedär med brutalt massa-freak håller jag med om! Lycka till!Tack! Är dock tämligen säker på att du har bättre förutsättningar än mig på det planet. Läste ett par inlägg i din dagbok och du värmer för fan på mina maxvikter. Ser dessutom riktigt stor ut redan nu. Framtida tungviktsbyggare tror jag allt.
Jimpah wrote:Det ska bli kul att följa denna diet-resan!Då blir jag illa tvungen att fortsätta skriva då.
12 januari, 2011 at 13:13 #399443Anonym anvandareMemberRoligt att du startade en journal här. Som jag skrivit tidigare så diggar jag ditt bygge.
Hoppas formen sitter i slutet av mars!12 januari, 2011 at 21:37 #399444Anonym anvandareMemberRygg/Mage idag, och big Matte stod redan på crosstrainern då jag kom till gymmet. Värmde upp i fem min och sedan mumlade han något om extrem pump i vaderna, började gråta och låg sedan i fosterställning under tiden jag körde rygg.
Nej. Nu ljög jag. Vi fick faktiskt kört ett ganska lyckat pass idag.
Latsdrag m. vinkl. stång
90kg x 12 / 9, 80kg x 9Latsdrag med brett parallellt handtag
70kg x 10 / 14 / 9 / 7T-bar med vinklat roddhandtag
60kg x 10 / 12 / 7, 45kg x 9Supersetade sedan enhandsrodd i kabelmaskin och latspullovers med rep. Sex set sammanlagt.
Avslutningsvis 3 set ryggresningar och 6 set cabelcrunches.
Nu har jag precis festat till det med kyckling, cashewnötter och en skiva bröd. Stekte upp två kg och givetvis saltade jag den åt helvete för mycket. Tur att det finns BBQ-sås man kan dölja smaken med.
Vila imorgon, bortsett från en kvällspromenad.
Må väl!
13 januari, 2011 at 15:40 #399445Anonym anvandareMemberkul att fixat journal, haha jag ska kalla mattias ruhl nästa gång
13 januari, 2011 at 21:45 #399446Anonym anvandareMemberBjornSjoholm wrote:Tack! Är dock tämligen säker på att du har bättre förutsättningar än mig på det planet. Läste ett par inlägg i din dagbok och du värmer för fan på mina maxvikter. Ser dessutom riktigt stor ut redan nu. Framtida tungviktsbyggare tror jag allt.Tack det samma säger jag dock så är du mkt mkt grövre än vad jag är men jag kämpar mig uppåt
Hörde att både du och din polare skulle tävla, vet inte om det är samma kille vi tänker på. Grov jävel som brukar vara på Actic och äta vikter till frukost, sjuk axelbredd också och han påminner lite om ruhl faktiskt
13 januari, 2011 at 22:00 #399447Anonym anvandareMemberKul med Journal Björn Kör hårt
14 januari, 2011 at 07:50 #399448Anonym anvandareMemberFilipT wrote:kul att fixat journal, haha jag ska kalla mattias ruhl nästa gångTänk på att han blir livsfarlig då.
Seventyseven
Kör på i samma takt så lär du krossa mig inom kort.
Actic = gamla nautilus? Tobbe du tänker på kanske? Han är en bred jävel. Tror dock inte att det finns några tävlingsplaner där, men man skall aldrig säga aldrig.
Mattias och jag har tränat ihop på Enjoy förut och kör på Atletica nu. Han är inte vidare lik Ruhl. Bara jag som tycker det är kul att jävlas lite. Jag får ju stå ut med att bli kallad för Janne långben etc..
Pontura wrote:Kul med Journal Björn Kör hårtDetsamma! Vi ses på gymmet.
14 januari, 2011 at 20:15 #399449Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Roligt att du startade en journal här. Som jag skrivit tidigare så diggar jag ditt bygge.
Hoppas formen sitter i slutet av mars!Tack skall du ha! Hoppas att du fortsätter följa den.
14 januari, 2011 at 20:44 #399450Anonym anvandareMemberGod fredag.
Kroppen är trött, som sig bör första dietveckan. Tar ett tag att vänja sig vid det lägre kaloriintaget. Inte trillat dit i några frosserianfall iaf, och det ger en lite extra glöd trots allt.
Släpade mig ner till gymmet och körde baksida ben och vader.
Baksida
Sittande lårcurl
160p x 9, 150p x 9, 140p x 9, 130p x 8, 120p x 10, 110p x 7Raka marklyft
Fick hoppa in och köra emellan en kille som körde mark och det blev inte riktigt som det brukar. Något högre vikter, och speciellt i tyngsta setet kändes det som att baksidan skulle ryka.120kg x 12, 150kg x 7, 170kg x 5, 12kg x 14
Tanken var att avsluta med liggande lårcurl, men den var upptagen så jag körde 2 dropset i den sittande igen.
Vader
Rak vadpress i benpress
9 set. Vikten minns jag inte.Avslutade med 20 min på löpbandet i rask takt. Var ett jävla stapplande med total avsaknad av styrka i baksidan och krampkänningar i vaderna, men det gick.
Sammanfattningsvis helt ok. Imorgon står promenad och axel/triceps-träning på schemat.
Kommer även lägga in lite mer kolhydrater under dagen för att fylla på depåerna, och kanske en liten bit choklad på kvällen.Må gott!
15 januari, 2011 at 17:59 #399451Anonym anvandareMemberLördag. Trevligt.
Startade dagen med en timmes promenad i nyfallen snö. Blev mer åt terränglöpningshållet, fast med dunderklumpskliv istället för lätta löpsteg.
Baksidan är bra stel idag.Sällan man känner sig så välförtjänt av frukost som på sådana här dagar.
Passade dock först på att väga mig och kunde konstatera att jag tappat
3 kg.
Blir ju en del vätska första veckan, men det är ändå med viss ångest man tittar sig i spegeln och letar efter separationer som ännu inte finns där. Tre kg är ju mycket, men fortfarande är man en tjockis.94 kg således.
Är väl bara att inse att jag kommer att väga en bra bit under 90kg i form.
Nu är förhoppningen att det rinner av något kilo i veckan den första tiden. Sedan kommer det givetvis stanna av lite senare in på dieten.Efter frukosten begav jag mig till gymmet, mötte upp Mattias och körde axlar/triceps.
Axlar
Sittande press i smith
90kg x 9, 7, 80kg x 7, 70kg, 7, 60kg x 9Sidolyft med hantel
20kg x 9, 18.5kg x 8, 16kg x 7, 13.5kg x 9Sidolyft i CC
15-5kg. Tre set per arm, ca 12 rep/set.Triceps
Pushdowns m. rak stång
50kg x 8, 45kg x8, 40kg x 9Tricepspress i maskin
60kg x 12, 70kg x 8, 60kg x 9Pushdowns med rep
20-10kg. 3 set, många rep. Skönt att få ut ordentligt med blod i musklerna.Enhandspushdowns i CC
20-5kg. Fyra set per arm.Avslutade med 6 set underarmsträning.
På vägen hem kom jag på att jag helt hade glömt av baksida axlar.
Mattias körde biceps/triceps, och jag kände mig färdig med axlarna när han var klar med bicarna. Så kan det gå.Idag kommer det bli ungefär 2000 kcal extra, vilket är ganska nära kaloribalans. Mestadels kolhydrater i form av ris, men även någon bit godis.
Ha det!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.