- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2011 at 14:49 #399467Anonym anvandareMember
Idag var vi nere och körde vader och armar.
Vader
Superset: stående vadpress i Hack, vadpress i benpress
5 set i vardera övning. Ingen vila mellan seten bortsett från kortare stretch i mitten.Triceps
Pushdowns m. rak stång
50×9
45×9
40×11Pushdowns m. vinkl stång
40×8
35×9
30×12Pushdowns m. rep
25×6
20×8
15×7Enhandspushdown i CC
20-10kg. 3 setBiceps
Hantelcurls
25kg x 8
22.5kg x 8
20 kg x 7Preachercurls m. EZ-stång
3 set på 30kg. Så många rep jag orkade och avslutar varje set med ett antal halva rep.Hammercurls
16kg. 3 setLiggande cabelcurls m vinklat handtag
25-15kg. 3 setSnabbt pass med så lite vila som möjligt. Märks på vikterna som sänktes i varje set. Pumpen blir ju helt ok.
Var hemma och bytte till en torr t-shirt och sedan traskade vi en timme också. Känns som en bra start på dagen.
Baksida ben och mage imorgon. Ganska skönt pass.
Ha det!
31 januari, 2011 at 17:59 #399468Anonym anvandareMemberIdag har jag gjort årets praktvurpa. Ok. det har inte gått många dagar av det än och det lär säkert hända fler incidenter, men likväl var det en riktigt ordentlig sådan.
Glad i hågen efter att ha fyndat äggvita i affären skuttar jag euforiskt fram på stigen och träffar givetvis en isfläck. Benen lyfter och helt plötsligt ligger man raklång i luften och tänker ”Jaha. Det var det.”. Men nedslaget skedde rakt på sidan och som tur var inte i någon konstig dödsvinkel. Fin bula på utsidan av låret dock.
Lustigt att jag och Mattias så sent som igår gick och diskuterade om vad fan man skulle göra om man halkade och bröt ett ben så här mitt i uppladdningen. Så illa blev ju dock inte fallet.
Tog mig ner till gymmet efter jobbet och körde baksida lår och mage.
Knökfullt såklart och då kan man glömma fria vikter.Blev 6 set liggande lårcurl och 8 set sittande. Vikterna la jag inte på minnet, då jag inte vågade köra fullt ut eftersom jag fortfarande har ont i fästet.
Fem set i magmaskin och fem set cabelcrunches för magen.För att vara ett så pass lamt pass så kändes det ändå ok. Bra pump i bitarna.
Rygg imorgon och då blir det en något mer utförlig redogörelse.
Må gott!
31 januari, 2011 at 20:23 #399469Anonym anvandareMemberintressant läsning!detta skall följas!..Lycka till med träningen!
1 februari, 2011 at 18:41 #399470Anonym anvandareMemberFan vilken skräpdag. Stressigt på jobbet och diethuvudvärk. Tisdagar är skit. Begav mig ändå till gymmet och hoppades på ett hyggligt ryggpass.
Latsdrag
100 x 9
90 x 9
80 x 10Latsdrag parallellt brett handtag
70 x 11
70 x 8
60 x 11Kabelrodd v-handtag
80 x 9
75 x 8
70 x 8Kabelrodd rakt handtag
65 x 8
60 x 7
55 x 7Enhandsrodd i kabelmaskin
3 set. 10-13 repPullover med rep
4 set. 10-15 repLändryggsmaskin
3 set, fullt mag. Första typ 40 rep. Något mindre andra och tredje.
Tar bra, men det är nog egentligen en tjejmaskin.Riktigt bra kontakt och pump idag. Något som var positivt den här dagen iaf.
3 februari, 2011 at 19:08 #399471Anonym anvandareMemberBröst
Snedbänk smith
110 x 6
100 x 7
90 x 8Bröstpress, maskin (vikt per arm)
45 x 12 / 9
35 x 11Hantelflyes
25 x 9 / 6
20 x 8CC
40-30-20. 8-12 rep.Axlar
Militärpress
45 x 15 / 10
35 x 10Sidolyft hantel
20 x 9
17.5 x 8
15 x 7Sidolyft kabel
3 set, 10 repAvslutade med 35 min på crosstrainern. Vid 30 min trodde jag att jag skulle dö, men bara att öka upp ett par levels och trampa på så in i helvete.
Slut som artist.
Bara imorn, sedan är det lördag. Då skall jag käka thaimat och sushi.
Bjuder på en bild från igår. Tom och trycklös, men lite tajtare har man blivit.
Hej!
3 februari, 2011 at 20:21 #399472Anonym anvandareMemberBjornSjoholm wrote:Idag har jag gjort årets praktvurpa. Ok. det har inte gått många dagar av det än och det lär säkert hända fler incidenter, men likväl var det en riktigt ordentlig sådan.Glad i hågen efter att ha fyndat äggvita i affären skuttar jag euforiskt fram på stigen och träffar givetvis en isfläck. Benen lyfter och helt plötsligt ligger man raklång i luften och tänker ”Jaha. Det var det.”. Men nedslaget skedde rakt på sidan och som tur var inte i någon konstig dödsvinkel. Fin bula på utsidan av låret dock.
Lustigt att jag och Mattias så sent som igår gick och diskuterade om vad fan man skulle göra om man halkade och bröt ett ben så här mitt i uppladdningen. Så illa blev ju dock inte fallet.
Tog mig ner till gymmet efter jobbet och körde baksida lår och mage.
Knökfullt såklart och då kan man glömma fria vikter.Blev 6 set liggande lårcurl och 8 set sittande. Vikterna la jag inte på minnet, då jag inte vågade köra fullt ut eftersom jag fortfarande har ont i fästet.
Fem set i magmaskin och fem set cabelcrunches för magen.För att vara ett så pass lamt pass så kändes det ändå ok. Bra pump i bitarna.
Rygg imorgon och då blir det en något mer utförlig redogörelse.
Må gott!
Vart fick du tag i äggvita om jag får fråga?
3 februari, 2011 at 21:40 #399473Anonym anvandareMembermjuggen wrote:Vart fick du tag i äggvita om jag får fråga?Hajen hade det för 23 kr kilot. Vet inte om det ingår i standardsortimentet eller om det var något restparti dom plockat in.
3 februari, 2011 at 21:54 #399474Anonym anvandareMemberhajen nästa då, letat efter det länge!!
3 februari, 2011 at 22:11 #399475Anonym anvandareMemberFilipT wrote:hajen nästa då, letat efter det länge!!Det smakar skit. Just so you know.
4 februari, 2011 at 17:43 #399476Anonym anvandareMemberNu är jag trött. Efter att ha känt mig svimfärdig vid minsta ansträngning har jag beslutat mig för att börja att kolhydratsladda kroppen lite redan ikväll. Tzatziki och bröd närmare bestämt.
Så här ser formen ut ikväll iaf. Känns som att man är i fas med dieten och att tjuva lite med kolhydraterna har jag råd med. Tror jag.
5 februari, 2011 at 07:37 #399477Anonym anvandareMemberBjornSjoholm wrote:Nu är jag trött. Efter att ha känt mig svimfärdig vid minsta ansträngning har jag beslutat mig för att börja att kolhydratsladda kroppen lite redan ikväll. Tzatziki och bröd närmare bestämt.Så här ser formen ut ikväll iaf. Känns som att man är i fas med dieten och att tjuva lite med kolhydraterna har jag råd med. Tror jag.
Du poser helt underbart, bara lite mer massa så har Sveriges svar på Frank Zane:emo-thumb
Lycka till med allt.5 februari, 2011 at 09:47 #399478Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Du poser helt underbart, bara lite mer massa så har Sveriges svar på Frank Zane:emo-thumb
Lycka till med allt.Tack så mycket. Problemet är väl bara att man inte har några nerver framför självutlösaren. Frågan är hur bra det ser ut om man nu skulle köra någon tävling någon gång.
Om jag nu någon gång lyckas lägga på mig lite mer massa så lovar jag att öva in ett ordentligt vakuum.Lycka till själv med alla satsningar. Du/Ni Har väl alltid nya projekt på g.
5 februari, 2011 at 17:50 #399479Anonym anvandareMemberVader och armar idag.
Superset: Stående vadpress i hacklift, vadpress i benpress
10 set. Räcker gott.Pushdowns rakt handtag
50 x 8
45 x 10 / 8
40 x 8Pushdowns vinklat handtag
40 x 10 / 8
35 x 8Pushdowns rep
25 x 8
20 x 10
15 x 10Enhandspushdowns i CC
20-15-10kg. 10 rep/setPreachercurls, EZ-stång Avslutar alla set med ca 5 burns.
50 x 6
40 x 9
30 x 10 / 6Liggande curl i kabelmaskin, lätt vinklat handtag
20 kg x 10 / 10 / 10Liggande curl i kabelmaskin, rep
15-10-5 kg. 10 rep/setArnoldcurls
11kg, två set.Märks att man har fått tillbaka lite tryck efter gårdagens kolhydratsfrosseri.
Ikväll tänkte jag försöka mig på att baka chocolate chip cookies, men ångesten över att det i morgon är dags att börja dieta igen börjar komma.Det är en jävla hobby man har. Man skulle förkovrat sig i där ”fika med kompisarna och festa” som alla normala människor väljer att göra.
6 februari, 2011 at 18:42 #399480Anonym anvandareMemberHar nu fått en helt annan förståelse för Dennis Wolfs missöde vid Mr Olympia 2009.
Det är inte lätt att hålla sig borta från hemlagade cookies. Tjuvat ett par idag också.Var nere och körde lite framsida och vader i förmiddags.
Benpress
Tre uppvärmningsset. Sedan:
15 plattor x 10 / 7
13 plattor x 9Hacklift
130kg x 9 / 5
90 x 11Benspark
4 set med båda benen + 4 set för vardera benStående vadpress i Hacklift
90 kg, 6 set, 10-15 repAvslutade med 30 min på löpbandet. Gående.
12 februari, 2011 at 23:11 #399481Anonym anvandareMemberVarit riktigt dålig på att skriva denna veckan. Dieten har inte gått något vidare den heller.
Svårt att hitta motivation. Känner mig inte redo för att tävla, alldeles för mycket brister jag vill rätta till. Har man inget klart mål är det jävligt lätt att ge efter för frestelser.Skall ta tag i det, rycka upp mig och komma i form även om jag väljer att vänta med att ställa mig på scen. Inga definitiva beslut än, men för att ö.h.t. kunna ha ett val så måste jag vara i form om mindre än två månader.
Inte vågat väga mig och hoppas åtminstone att jag inte gått upp något.
Träningen har rullat på som vanligt. Skönt det iaf.Fusk med dieten innebär bra tryck i kroppen.
Tog några bilder och tittar man riktigt noga kan man skymta ett par lår. Vaderna däremot… Jaja, Håll till godo. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.