I brist på fantasi får den heta ”Björns dagbok”.

Home Forums Dagböcker I brist på fantasi får den heta ”Björns dagbok”.

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 46 through 59 (of 59 total)
  • Author

Jag är så matt nu.

Vader och rygg på schemat och en timmes crosstrainer efter det. Litet nätt pass på sisådär tre timmar.

På väg hem får jag ett samtal från min kära sambo om att vi nog kommer få vattenskador i lägenheten. Hon hade nämligen satt igång att frosta av frysen då jag stack iväg och tränade.
    Av någon outgrundlig anledning verkade nu hela frysen läcka. Det lilla avtappningsröret gjorde föga nytta. Blev till att slita ut kyl och frys och ligga och torka vatten i en halvtimme. Precis det man är sugen på efter träningen.
    Nu har jag i.a.f. fått i mig mat och lagt mig tillrätta i sängen. Tanken är att ligga kvar en bra stund. :)

Passet ja.

Vader

Superset: Vadpress i hacklift och vadpress i benpressen
    10 set. Bra skit.

Rygg

Latsdrag
    100 x 8
    90 x 8
    80 x 8

Latsdrag parallellt handtag
    70 x 10 / 8
    60 x 10

T-bar med v-handtag
    70 x 12 / 10
    60 x 10 drop till 40 x 6

Kabelrodd med rakt handtag
    70 x 10 / 8
    60 x 10
    50 x 10

Pullovers med rep
    3 set

Ländryggmaskin
    3 set

Ingen styrketräning idag men väl en timme på crosstrainern. 450 kcal hejdå. :)

Igår efter jobbet somnade jag givetvis på soffan. När jag vaknade strax efter sju så kunde jag helt enkelt inte motivera mig till att träna. Fick skjuta på det tills idag.

Körde ett riktigt snabbt bröst- & axelpass. Övningarna blev nästan stora dropset. :)

Bröst

Snedbänk i smith
    120 x 6
    105 x 7
    90 x 8

Bröstpressmaskin
    55 x 8
    45 x 9 / 6

Hantelflyes
    22.5 x 7
    15 x 12 / 8

CC
    3 set

Stående militärpress
    50 x 12
    40 x 15
    30 x 12

Sidolyft m. hantel
    18.5 x 8
    15 x 10 / 6

Sidolyft i CC
    3 set

Avslutade med 20 min intervall på crosstrainern.

Dieten har hittills flytit på bra denna veckan. Bara två dagar kvar, och på lördag blir det lasagne till frukost. :D

Precis hemkommen från ett litet armpass. Såg ut precis som vanligt. Vikterna ligger kvar på samma nivå, vilket torde vara ett bra tecken på att det är fett man tappar. :)

Körde ben med Matte igår. Vader och mage fick sig en liten omgång också.
    Också där ligger vikterna kvar, men det blir ju inga personliga rekord direkt.

Känns bra annars. Bara 0.6 kg ner denna veckan, men det går ju nedåt åtminstone.

Lagt in lite mer förbränningsträning. Kört 20 min intervall efter varje pass bortsett från idag. Var ivrig att komma hem till lasagnen som väntade i kylen. :P

Ganska torr benbild från idag, vattnig latspread från förra söndagen. :P

Riktigt sjysst lår och köttiga lats! :)

Marcus Wikström wrote:
    Riktigt sjysst lår och köttiga lats! :)

Thx! :D

Idag blev det vader och rygg med Matte.

Superset vadpress i hacklift/benpress
    10 set. Det gamla vanliga. :)

Latsdrag
    100 x 13

Riktigt hååård benbild, fyfan va snyggt!

BjornSjoholm wrote:

Efter det var Mattias tvungen att visa hur jävla bra form han är i bara för att knäcka mig.

Haha! det lilla svinet! Du vet vem som sa att han ser ut som en räka va?

Ser bra ut Björn kör på nu! :up:

SeventySeven wrote:
    Riktigt hååård benbild, fyfan va snyggt!

Thx! Hur går träningen nu när du bytt till lågreps igen?

Andreasson wrote:
    Haha! det lilla svinet! Du vet vem som sa att han ser ut som en räka va?

Ser bra ut Björn kör på nu! :up:

Haha nej, vem sa det? Jag? :)

Tack. Skall försöka kämpa på. :)

Riktigt grym form på benen :D Diggade latsspreaden (front) också, riktigt fint!

Yaldish wrote:
    Riktigt grym form på benen :D Diggade latsspreaden (front) också, riktigt fint!

Tack skall du ha! :)

Körde baksida ben, vader och baksida axlar igår.
    Har haft känningar i min vänstra hamstring i över en månad nu och ännu har det inte blivit riktigt bra.
    Körde sittande och liggande bencurl samt raka marklyft på låga vikter. Gick som max upp till 120 kg. Efter det tio set vadpressar i hackliften, och 6 set framåtlutande hantellyft för baksidan. Avslutade med 20 min intervall.

Dagens pass
    Bröst, framsida- & utsida axlar.

Snedbänk i smith
    120 x 7
    100 x 8
    90 x 8

Bröstpress i maskin
    3 set 12-10 rep.

Hantelflyes
    22.5 x 14/12
    18.5 x 12

Pecdeck
    2 set

Stående militärpress
    50 x 10
    40 x 12
    30 x 10

Hantellyft åt sidan
    18.5 x 10 / 8
    16 x 10

Sidolyft i CC
    15-5 kg. 10 rep/set

Är alltid väldigt mör i axlarna efter bröstträning och kör övningarna riktigt fort med 15 sek vila mellan seten. Därav tjejvikterna. :D
    20 min intervall som vanligt.

Hittills har dieten känts riktigt bra denna veckan. Måltiderna har sett ut på följande sätt.
    Skriver ner mängden protein.
    07.00 Proteindrink 50 g prot.
    09.00 ”Pudding” på 25g kassein (choklad), 25g vassle (banan), en msk jordnötssmör.
    12.30 200g stekt kyckling (60 g p), 1 msk rapsolja.
    16.30 500g äggvita (50g p), 1 msk rapsolja.
    19.30 500g äggvita (50g p), 1 msk rapsolja
    22.30 ”Pudding” på 25g kassein (choklad), 25g vassle (banan), en msk jordnötssmör.

Träningsdagar kan 16.30-målet bytas ut mot 2×50 gram vassle (före och efter träning).
    Utöver detta: 10 gram omega-3, multivitamin samt många koppar kaffe.
    Magen fungerar trots avsaknad av fiber. Förmodligen tack vara fettet.

Två dagar kvar till lördag. Dags att börja fundera över vad man skall trycka i sig. :P

Jahopp. Update. :)

Som ni ser har jag inte orkat med att uppdatera lika frekvent som innan, men försöker åtminstone att sammanfatta veckan lite lätt idag.

Vikten ner 0.7 kg denna vecka (fredagsmorgon), vilket jag får vara nöjd med antar jag.
    Blev lite bröd och några bitar godis på fredagskvällen, så det retar mig att man kanske hade kunnat droppa några hekto ytterligare för jag vägde 92 på lördagsmorgonen. Suger åt mig vätska som en svamp. :P

Armar, ben, rygg och vader har avklarats fre-sön.
    Min hamsting har gjort sig ordentligt påmind och benpasset fick bli väldigt lätt, mestadels bestående av bensparkar i.o.m. att jag inte vågade lägga någon vikt alls på baksidan.

Tråkigt som fan, speciellt när baksida ben är det som släpar mest.
    Gör mig ännu mer tveksam till tävling, och förmodligen kommer jag hoppa över det denna gång. Köra dieten ut och ta mig i riktigt bra form, och sedan hoppas kunna rida lite på rebound-vågen och lägga på mig lite kvalitet under sommaren. Får bli ett nytt försök mot vintern och lucia.
    Men som sagt. Jag kör på med dieten under mars månad också.

Baksidan kommer jag bara köra igenom med några lätta genomblödningsset under resterande del av dieten.

Fettdepåerna på ryggen ger inte riktigt med sig, men lägger upp en bild så får ni ser hur det ser ut i nuläget. Där är formen sämst och det känns inte rätt att bara visa upp det som ser bäst ut.

Viewing 14 posts - 46 through 59 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.