I can haz cookie?

Home Forums Dagböcker I can haz cookie?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 506 total)
  • Author

yo, sup, hi.

Tänkte dra mitt strå till stacken i journalträsket så ni får lite underhållning och någon att kasta tomater på.

29 år
    180 cm
    81-82 kg

Träningsbakgrund:
    Tränade styrketräning på gymnasiet en del. Sedan slutade jag av någon outgrundlig anledning. Började igen för drygt 3 år sedan och fastnade för gott. Är rätt seriös för det mesta – och lite lat emellanåt. Annars så jobbar jag som projektledare så behöver något att släppa ut aggressioner på. 8)

Mål med journal: Förbättra ben, vader och rygg ska se hyfsat och inte pinsamt ut, som det gör nu.

Väg dit: 12 veckor hög volym och/eller frekvens för de muskelgrupperna – en liten nätt blandning här och var. Sedan får jag utvärdera och se om jag är på rätt spår.

Split:
    Bröst + Axlar + Rygg 1
    Armar + Rygg 2
    Vila
    Rygg 3
    Ben

Armar och axlar idag

A1. Stående supinerad hantelcur
    l
    21 x 5
    21 x 5
    21 x 5

A2. Skivstångssträck bakom huvudet
    (armbågarna rakt framåt så klart)
    34 x 7
    34 x 6
    34 x 5

A1 och A2 betyder att jag körde superset.

B1. Scottcurl med hantel
    13 x 8
    13 x 7

B2. Stående tricepspress
    77 x 8
    77 x 6

C. 21:an med skivstång

34 kilo

D. Sittande sidolyft i maskin
    2 set

E. Stående 1-handssidolyft

11 x 8
    11 x 7

Helt okej pass. Jag tränade på lunchen så superset och högt tempo är the way to go.

Så systematiskt och prydligt herr projektledare! :up:

Kan inte du komma över och städa min garderob?[/b] :yikes: :D

lovelysmile wrote:
    Så systematiskt och prydligt herr projektledare! :up:

Yes. Funderar till och med på att köra journalen i iterations, sprints och items, enligt SCRUM-modellen. ;)

Tror dock inte den modellen tar hänsyn till städning, där är nog mer kaosmetoden mer tillämpbar.

Mycket intressant. Ska definitivt följas.:)

Jon Larsson wrote:

Kul – välkommen. :)

Ska försöka skriva lite mer om träningen och kosten et al lite senare ikväll.

Bilder är väl inte direkt på g just nu, men om nån vecka eller så är min förhoppning.

Jon Larsson wrote:

Håller med. Här kommer jag hänga en del!

:emo-thumb

MVH

Jay wrote:
    Yes. Funderar till och med på att köra journalen i iterations, sprints och items, enligt SCRUM-modellen. ;)

So you will be a pig? :D

Denna journal kommer att följas!

Vi vill ha bilder *klapp klapp klapp*
    Lycka till. :D

Skön byggarstylee att ha typ 20 inch guns och pumpa 7or med 13-kilos hantlarna;)

Taisho wrote:
    So you will be a pig?

Too late!

Jacksatan wrote:
    Vi vill ha bilder *klapp klapp klapp*
    Lycka till. :D

Bilder. :)
    Tack Jack.

Andreas Guiance wrote:
    Skön byggarstylee att ha typ 20 inch guns och pumpa 7or med 13-kilos hantlarna;)

Jao och om jag någon gång kommer att hävda att jag är stark, eller om någon någon gång kan bevisa att jag någonsin hävdat det så bjuder jag denne på en resa till Kos. Sedan är fett bra så länge det sitter på armarna. ;)

Marcus Syvertsen wrote:
    Håller med. Här kommer jag hänga en del!

Detta är ett hängvänligt ställe, no doubt.

Så idag var det dags för den envetna ryggen, som framöver ska få sitt smörj lite oftare för att se om det gör någon skillnad. Ett av mina stora problem med ryggträningen är att jag har en tendens att dra en del med armarna och underutnyttjar därigenom ryggen. Försöker råda bot på det genom, lyssna nu Jacksatan, koooooontakt; gestaltat genom att jag försöker dra mer med armbågarna samt alltid ha alla fingrar på samma sida stången. Och alla övningar körs strikt, vilket är rätt trist ibland men någonstans ska man börja. Och så mycket hokus-pokusövningar (se nedan). :D

Det här ryggpasset är typ ett drag uppifrån-pass.

A. Chins till bröstet – paus längst uppe
    5
    5
    5
    5
    4

B1. V-latsdrag
    80 x 8
    80 x 7
    70 x 8

B2. Örnen
    40 x 13
    40 x 11
    30 x 15

Superset är jobbigt.

C. Repdrag uppifrån

50 x 15
    50 x 13
    40 x 14
    Sitter på knäna, lätt framåtlutad och drar ett rep från översta trissan nedåt och slutläget blir typ i mag/brösttrakten.

Jay wrote:
    Bilder. :)

Jag har mobilkamera och vet hur du ser ut. Watch out för the paparazzi på sm.;)

Mantus wrote:
    Jag har mobilkamera och vet hur du ser ut. Watch out för the paparazzi på sm.;)

Oddsen att jag går i bar överkropp på SM är…jag hur ska jag säga…det ger inte direkt de bästa oddsen på Betway i dagsläget. :D

Iofs nu kanske du menar efterfesten? 😮

Jag ämnar på detta sätt göra dig uppmärksam på en lite disussion som pågår i Andreas journal.

Jag tror på att sportsligt förvarna folk så gå in där och kolla in vissa diskussioner som pågår rörande vissa planer för FF.:whistle:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 506 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.