I can haz cookie?

Home Forums Dagböcker I can haz cookie?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 506 total)
  • Author
    Jay wrote:
    What he said. Tung hest. :)

Jag visste inte att du var en flugviktare Jay, särskilt med tanke på att dina armar står för en tredjedel av vikten.:p

Bra frontböj btw, finns ingen bättre känsla än frontböj.

Vanessa Frykman wrote:
    Löve dina små bilder jay . Och grymma pass du kör.

Tack. Jo, det känns riktigt bra på gymmet nu.

lovelysmile wrote:
    Nja, must say I’m a ½ steak kind of a gal. A ½ steak & no bs you know?! :)

Kattbilderna kommer från en sajt som heter icanhazcheezeburger.com. Ok, kanske inte så roligt skämt.

No bs är en bra kvalitet.

Mantus wrote:
    Jag visste inte att du var en flugviktare Jay, särskilt med tanke på att dina armar står för en tredjedel av vikten.:p

Bra frontböj btw, finns ingen bättre känsla än frontböj.

Frontböj är förbaskat skönt – knäböjen ain’t got nothing i jämförelse.

Mina kalla 39 cm-armar är ju inte mycket att hänga i granen.

Jay wrote:
    Kände att det var dags att mejsla fram lite påtagliga mål för träningen. ”Se bra ut naken” funkar ju bara ett tag, och enligt mig är det uppnått. Vad återstår då? Det enda som kändes realistiskt, och framförallt roligt, var att mäta styrkeutveckling.

Frukta icke, kommer inte bli någon SL:are av mig, men nedanstående kommer vara, eller snarare, fortsätta vara basen för styrkedagarna. Vän av ordning har väl sett att jag inte kör marklyft just nu. Men gah det ska jag börja med. Vissa är onekligen satta rätt högt, så det är tur att året är långt.

Årsmål 1 RM utifrån kroppsvikt 77 kilo

Bänkpress bw x 1.75 (~135 kilo)
    Frontböj bw x 1.5 (~115 kilo)
    Militärpress bw x 1.1 (~85)
    Chins bw x 2 (77 kilo extra) (här sätter jag ett stort frågetecken om visheten att maxa i chins)
    Marklyft bw x 2.5 (~193 kilo)

Nu har jag inte riktigt hängt med…men varför ingen vanlig böj?:what:

Ska du maxa nått i dips osså? Borde väl vara intressant om du ska maxa i chins?

Sen tycker jag du ska köra 2,6 *bw i mark…200kg:p

Lyftkranen wrote:
    Nu har jag inte riktigt hängt med…men varför ingen vanlig böj?:what:

Ska du maxa nått i dips osså? Borde väl vara intressant om du ska maxa i chins?

Sen tycker jag du ska köra 2,6 *bw i mark…200kg:p

Kul med en ny läsare.

Min kropp gillar inte vanlig böj. Och framförallt jag ogillar den.

Har inte funderat på att maxa i dips, i alla fall inte avseende 1RM. Känns som upplagt för att paja halva kroppen.

Ja, tvåhundra är nog ett manligare mål.

Jay wrote:
    Kul med en ny läsare.

Min kropp gillar inte vanlig böj. Och framförallt jag ogillar den.

Har inte funderat på att maxa i dips, i alla fall inte avseende 1RM. Känns som upplagt för att paja halva kroppen.

Ja, tvåhundra är nog ett manligare mål.

Ska följa lite…inte för att vara elak men denna lite mer männskligare journal:D

Tycker du ska motbevisa din hjärna och kropp att vanlig knäböj är din favoritövning…:p

Klart man kan gå sönder…men är det väl värt för att kunna skriva att du dippat med kroppsvikten + eventuellt samma vikt?

Lyftkranen wrote:
    Ska följa lite…inte för att vara elak men denna lite mer männskligare journal:D

Tycker du ska motbevisa din hjärna och kropp att böj är din favoritövning…:p

Elak? Nej då, det tycker jag inte att du är. Här inne är vi väldigt mänskliga på alla sätt och vis.

Fronböj är en sorts böj så visst. ;)

Jay wrote:
    Elak? Nej då, det tycker jag inte att du är. Här inne är vi väldigt mänskliga på alla sätt och vis.

Fronböj är en sorts böj så visst. ;)

Edit….:p

Lyftkranen wrote:
    Edit….:p

Ska vi se vem som har mest mad editing skillz? 8)

Jay wrote:
    Ska vi se vem som har mest mad editing skillz? 8)

Nä tack:….vi kan tävla 1RM Chins och Dips (alt knäböj =))…kvot för bw för jag väger mer…

A. Bänkpress
    4 set x 2, 2, 2, 2 @ 110 kilo.

B1. Stångrodd pronerat grepp
    4 set x 2, 2, 2, 2 @ 100 kilo.

B2. Hantelryck
    2 set x 3, 3 @ 26 kilo.
    Lekte lite hantelryck istället för att vila mellan stångrodden. Kul övning. Väldigt lätt dock.

C. Militärpress
    1 set x 3 @ 60 kilo
    Kände att mycket av pressmusten gått ur mig vid det här laget.

D. Skivstångssträck runt huvudet

2 set x 6, 7 @ 30 kilo

E. Långa marklyft
    3 set x 4, 4, 4 @ okänd viktloliboll
    Premiär! Fick precis fingrarna runt stången innan plattformen tog vid. Kändes bra. Tack för tipset och pdf:en, Jon. :up:

Nöjd med passet. Viktmålen i bänkpress och stångrodd uppnådda. Nästa vecka går jag på femmorna.

[img=http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/01/funny-pictures-cat-deer-glass-door.jpg]

Jay wrote:

Tack för tipset och pdf:en, Jon. :up:

Jay wrote:
    Nöjd med passet. Viktmålen i bänkpress och stångrodd uppnådda. Nästa vecka går jag på femmorna.

Högreppsvecka på gång alltså :D

Kul att du ökar styrka. Keep on kämpa. TrÖk.

Jay wrote:
    Frontböj är förbaskat skönt – knäböjen ain’t got nothing i jämförelse.

Skönt?

Why dont you put your high heels on? :p

Har varit seg med att uppdatera, men det har varit träning onsdag, torsdag och fredag. Vila lördag och söndag.

Onsdag blev benpump i form av utfall med hantlar, bulgariska splitböj, benspark och lårcurl samt vader.

Torsdag var det ryggpass med Otto_P också inriktat på el pumpo. Sittande pulldown, sittande rodd och straight-arm pulldown stod på schemat. Vi avslutade med 21-an. Den sved.

Fredag, var det markpass.
    Försökte få in alla tips jag fick från en artikel av Mark Rippetoe i skivstången (en av de bättre artiklar jag läst om träning fö, som inte går att bifoga här tyvärr). Teknik är svårt. Teknik är lätt när det är lätt, men svårt när det blir tungt. Filmade även lite grann för att få en uppfattning om hur det ser ut. Bra att ha att jämföra med. Progression liksom. Aight.

Tjena Jay.
    Jo, jag brukar smygläsa här.
    Snygga axelpressar tidigare.
    Håller med om Mark Rippetoe, mycket bra artiklar och föreläsningar, lärt mig en del av honom och hela Crossfitupplägget.
    Jag säger alltid att jag ska filma tekniken men det blir aldrig av, bra påminnelse :)
    ha det gött o träna hårt.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 506 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.