I can haz cookie?

Home Forums Dagböcker I can haz cookie?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 506 total)
  • Author
    ZuperZandra wrote:
    Allt handlar om kontakt kontakt kontakt….Bara träna så du blöder….:D

Ha det bra!!!!!!

Kontakt…är inte det något för byggare? ;)

Igår blev det ett pass i Jon Larssons anda, dvs låg volym.

A1. Stångrodd pronerat grepp
    92, 5 x 5
    92, 5 x 5
    92, 5 x 5
    En ökning med 2,5 kilo från förra veckan. Progression is teh shizzle, my nizzle.

A2. Chins/pullups/räckhäv/tomato/potato med supinerat grepp
    15
    9

A3. Hammercurl
    31 x 5
    31 x 4
    Dessa curls kan nog konkurrera med shrugs-liknande styrkevändningar. Fy fan vad tråkigt det är med biceps så jag får göra lite udda grejer.

Har tagit tag i kosten lite. Så jag kan pimpa upp lite porriga bilder i dåvnlajt. Tumregeln är att hålla det enkelt som tusan. Orka laga mat ftw. Säkert någon felräkning nedan men typ så där.

Frukost
    • EAA 12 gram
    =10 gram protein

Lunch
    • 400 gram cottage cheese
    • 150 gram pastrami
    • 6 st Omega 3
    =90 gram protein
    =10 gram kolhydrat
    =12 gram fett

Innan träning
    • 40 gram Trück
    • EAA 12 gram
    =10 gram protein

Middag
    • 500 gram köttfärs
    • 300 gram tomat
    • 6 st Omega 3
    =80 gram protein
    =12 gram kolhydrat
    = 50 gram fett

Nattinatti papi
    • 100 gram Protec
    =85 gram protein
    =1 gram kolhydrat
    = 2 gram fett

Bänkpress
    4 x 102.5
    5 x 102.5
    5 x 102.5

Två reps sämre än förra veckan, dock på en högre vikt, så någon typ av progression måhända.

Dips
    17

Westsidehantelsträckstuff
    16 x 8
    16 x 8

Skönt pass. Blev en grov smörgås med keso, skinkost, kalkon och tomat efteråt, drygt 40 gram kolhydrater, 80 gram protein och 20 gram fett.

Jay wrote:
    Westsidehantelsträckstuff
    16 x 8
    16 x 8

Du känner inte av armbågarna i den? Du menar typ Tate-pressar antar jag?

Jag känner fan i armbågarna redan när jag kör på flugvikter. Det är uthärdligt förvisso, men känns inte helt 100.

Andreas Guiance wrote:
    Du känner inte av armbågarna i den? Du menar typ Tate-pressar antar jag?

Jag känner fan i armbågarna redan när jag kör på flugvikter. Det är uthärdligt förvisso, men känns inte helt 100.

Nej, typ hantelsträck bakom huvudet fast liggande på golvet.

Ont i armbågarna är inte pra grejer.

Jay wrote:
    Nej, typ hantelsträck bakom huvudet fast liggande på golvet.

Ont i armbågarna är inte pra grejer.

Vad ligger vikten på då Jay?

Edit: Det här skulle ha varit ett eget inlägg egentligen. Din vikt menar jag alltså.

Mantus wrote:
    Vad ligger vikten på då Jay?

Edit: Det här skulle ha varit ett eget inlägg egentligen. Din vikt menar jag alltså.

Runt 78.5-strecket, men tror det har woooshat lite de senaste dagarna. :D

Kör en melancoolio och bloggar lite, är lite roligare att uppdatera då. Och en bild. :D

Den här veckan med i princip enbart protein och fett, fyller på med lite kolhydrater efter mina pass, verkar ge bra resultat. Ser bra ut på morgonen iaf. Kort snart.

Rågmackor med skinka och skinkost är inte helt fel nu direkt efter passet. Dunkade i mig 10 gram Omega-3 också. Bra skit i mdet där fiskblodet.

Gjorde ett klipp igår på Stadium då en polare köpte skor hakade jag på och köpte badshorts (O’Neill) och flipflops och fick flipflopsen gratis (Quicksilver). Dyraste badstuffet jag någonsin köpt. Kommer vara så jävla mycket surfare i sommar så det inte är klokt. Bodhi look out, nkka!

Och så lite trening då.

Smal böj till bänk (parallell)

90 x 5
    100 x 4
    100 x 4
    100 x 4
    105 x 3
    Satte mig ner på bänken och slappnade av och sedan explosivt (ha!) upp igen.

Smala zombiesar
    5 x 70
    5 x 70

Mucho trefvlig övning, man blir nog även smidig hest av den.

Lårcurl tårna pekar bortåt
    3 x 6-8

[img=http://i233.photobucket.com/albums/ee29/MikeMikeyMiguel/fitnesspolli.jpg]Tre veckor gammal bild. Fitnessbollen är inte min. Men jag brukar se lilltjejen göra dödsfaraktande stunts på den. Nota bena att jag är lika blek som väggen. Det är fanimej en bedrift i sig. Och att jag kan köpa underkläder på JC:s barnavdelning.

Flip flops? från Quiksilver? Seriöst? Är du säker på att det är original? Har inte sett sånna från dem på säkert två tre år.

granstig wrote:
    Flip flops? från Quiksilver? Seriöst? Är du säker på att det är original? Har inte sett sånna från dem på säkert två tre år.

Yes box, kanonsäker. :)
    [img=http://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Medium/080644_001.jpg]

Snyggt häng på baksida lår Jay.
    Träna på hårt nu som vanligt.
    Ha det gött

Jay wrote:
    Yes box, kanonsäker. :)
    [img=http://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Medium/080644_001.jpg]

damn.. de va ju rätt snygg.. gött gött.. skicka upp ett par åt mig.. :) needar sånt nu när vädret lagt sig här uppe.. :D

granstig wrote:
    damn.. de va ju rätt snygg.. gött gött.. skicka upp ett par åt mig.. :) needar sånt nu när vädret lagt sig här uppe.. :D

Hehe. Bara att hooka in på stadium.se så kan de säkert leverera till Ume-butiken. ;)

Volym å det grövsta idag.

A1. Explosiv bänk med stopp på bröstet
    3 x 65
    3 x 65
    3 x 65
    3 x 65
    3 x 65
    3 x 65
    3 x 65
    3 x 65
    Kändes bra att börja med stången död på bröstet. Vanligtvis är döda saker liggandes på bröstet inget att eftersträva.

B1. Militärpressar
    4 x 62.5
    4 x 62.5
    4 x 62.5

Höll lite brett i första setet, men när jag bytte till ett smalare gick det bra. 3 reps sämre än förra veckan, men en höjning med 2.5 kilogram, det känns ändå okej.

C1. Sittande bakåtlutat sidolyft med hantlar
    8 x 11
    7 x 11

C2. Arnoldpressar, hantlar
    8 x 11
    6 x 11

Det där supersetet är galet för axlarna. Good bye all känsel liksom.

D1. Sol och mys med Ogge och AFanatic

3 timmar.

Har varit småkrasslig i en vecka nu, men idag var det dags för revansch. Har fortsatt följt dieten, vilket utan träning gör att man känner sig, och helt riktigt, ser ut som en blek speta. Tryck vad är det liksom? Morgonvikt runt 77, men det bör tilläggas att det inte är så mkt kolhydrater i systemet utan mest nikotin och koffein.

Skivstångsrodd pronerat grepp
    95 x 5
    95 x 5
    95 x 4

Ökning från förra veckan. Woho.

Sittande enhandsrodd
    50 x 11
    57 x 6

Chins supinerat grepp
    7, 6
    Eh. I can hearz a lol?

Sittande bakåtlutad sidolyft
    11 x 12
    11 x 8

Skivstångscurl
    50 x 5
    40 x 7

Tog lite pics, men det var lite nedslående då jag jämförde med bilder från januari. Då var jag i betydligt skarpare slag. Men det ger bra ved till brasan. Ilska ftw.

Men jag bjuckar på en blek sidkista. Ingen direkt ebola att tala om och dessutom fint ljus.
    [img=http://i233.photobucket.com/albums/ee29/MikeMikeyMiguel/blekfis.jpg]

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 506 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.