- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 december, 2011 at 10:51 #297855Anonym anvandareMember
Oftast brukar man ju börja såna här dagböcker eller journaler med – Nu har jag hittat hit, men det stämmer jäkligt dåligt. Jag har ju varit här alldeles för länge utan att dela med mig av annat än käk i Mattråden.
Av ren inspiration startar jag en egen dagbok (hittade en riktigt skojig igår)Det handlar då inte om ett nytt liv nu när klockorna snart klämtar in 2012, utan snarare att vässa, finslipa och ge mig själv större möjligheter att knata framåt en bit till.
Hösten har inte varit den lugnaste och roligaste direkt. Stressigt på jobbet, sjukdom med tillhörande operation grumlade mina försiktiga försök att toppa formen. En hel del surt förvärvad massa rakt ner i avgrunden.
Så vem är jag? (Presentera sig måste man)
Kvinna, knatat över 30-strecket och därifrån går det bara utför.
Bor i norr, förra året kunde jag säga snötäckt – nu är det mer istäckt.
I veckorna umgås jag med hormonstinna tonåringar, jag kan alla ord som är inne just den veckan. Fråga mig om det är Mange eller Grovt och jag kan även ge en motivering.
Jobbar även som gruppträningsinstruktör på fritiden- dvs jag är lätt narcissistisk och älskar det.Vad vill jag?
Gärna ha lite lugn och ro, yoga lite mer, bygga på mig mer massa, ha ett par nya löparskor, en resa till Betlehem och blir jävligt tight och snygg.
Är det för mycket begärt?Här är mitt utgångsläge – Det kan ju bara bli bättre!
28 december, 2011 at 10:51 #57430Anonym anvandareMember28 december, 2011 at 15:33 #297856Anonym anvandareMemberMan kommer ju alltid till en punkt när det är nog. Rimligtvis brukar den komma strax innan eller efter nyår, ialla fall för mig. Det finns ju såklart inte någon vettig anledning att äta så man själv antar formen av grisen som slaktas för att vi ska griljera dess rumpa och ha på mackan. Det finns inte heller nån form av substans i att äta choklad ur varje nedrans ask bara för att det ”ska vara” så på jul. Ändå gör jag det. Men som tur är får jag nog tidigare och tidigare varje år som går. Jag blir skitless på alla jäkla Paradisaskar (japp vi har nu totalt 5 st!! blandade Alladin och Paradis i skafferiet) all fet jansson, leverpastejen, prinskorvarna, spjällen – you name it. Inte ris á la Maltan dock – det är bland det smaskigaste jag vet! Hur som helst. Idag kom switchen. Den här julens vändpunkt när jag kände att det var nog. Det var även efter vi satt i oss det som var kvar av smörgåstårtan och jag kände kletet och kolhydraterna började bubbla ut genom öronen.
Det bästa som finns just då är wok. Så jag handlade. Och lagade. Grunden finns nu klar i kylen. Bara att komplettera med råris och nåt proteinaktigt – lax, kyckling, biff. Känns förträffligt! En näve nötter till och jag är på rätt spår igen.
Igår hade vi en skön och lugn dag. Lite datapul och läsning av julklappsböcker. Men även bio. Det hör ju till att gå på bio i mellandagarna. Sherlock blev det. Och den var bra. Riktigt bra. Första Sherlock-filmen hade jag lite problem med. Mest för att den Sherlock jag växte upp med i litteraturens värld inte alls är nån actionhjälpte. Men jag har kommit över det nu. Väldigt mysigt – fullt med människor i salongen, popcorn, Sprite zero och fint sällskap.
Snart väntar ett kortare gympass innan jag ska instruera kvällens pass.
Satsar på axlar, triceps och lite mage.28 december, 2011 at 16:08 #297857Anonym anvandareMemberHar kollat en hel del i mat-tråden, och där minns jag att du postat en hel del gott. En sån där wok ser förbaskat fin ut.
28 december, 2011 at 16:11 #297858Anonym anvandareMemberHej och välkommen, trevligt med journaler där man kan titta på lite bilder.
28 december, 2011 at 16:21 #297859Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Har kollat en hel del i mat-tråden, och där minns jag att du postat en hel del gott. En sån där wok ser förbaskat fin ut.Och förbaskat lätt att göra! Klart på 10 minuter (15 om du hackar långsamt :p)
Skala och skiva morot, dela buketterna på broccolin, skiva paprikan, klyfta lök, skiva vitkål – fräs i lite rapsolja tills det börjar bli krispigt. Riv i en vitlöksklyfta, på med lite soja, salt, peppar och om du har lite färdig woksås (enkelt ska det vara) och sen dutta i sockerärtorna. Rör om och låt det stå på plattan ett par minuter. Färdigt och klart. Servera med vad tusan som helst. Dock inte Ris á La Malta.
28 december, 2011 at 16:22 #297860Anonym anvandareMemberGober wrote:Hej och välkommen, trevligt med journaler där man kan titta på lite bilder.Tackelitack!
Jag har ju strosat runt här på forumet sen 08 men enbart klämt ur mig massa matbilder.
Men nuså.Kul att ni kikade in
(Gör det igen!) :emo-thumb28 december, 2011 at 16:49 #297861Anonym anvandareMemberRoligt med bilder och någon som är duktig på att uttrycka sig i text, välkommen
28 december, 2011 at 16:54 #297862Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Roligt med bilder och någon som är duktig på att uttrycka sig i text, välkommenTackar!
Språkpolisen ställer sig i givakt och önskar Gurra välkommen åter.28 december, 2011 at 20:21 #297863Anonym anvandareMemberMen hej Nenya, vad roligt med en tjejjournal att följa för det kommer jag att göra. Sedan kollade jag lite i din blogg och då ser jag först Umeå och då blir jag lite varm i hjärtat, sedan visar det sig att du är instruktör på ”mitt” gym också, ser jag dig så ska jag banne mig stövla fram och säga hej!
28 december, 2011 at 20:26 #297864Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Men hej Nenya, vad roligt med en tjejjournal att följa för det kommer jag att göra. Sedan kollade jag lite i din blogg och då ser jag först Umeå och då blir jag lite varm i hjärtat, sedan visar det sig att du är instruktör på ”mitt” gym också, ser jag dig så ska jag banne mig stövla fram och säga hej!Åh vad skoj! Det måste du absolut göra! Tränar du på Sport eller Spa?
28 december, 2011 at 20:27 #297865Anonym anvandareMemberHoppla, glömde i min iver att det finns två ställen, jag är på sportavdelningen.
28 december, 2011 at 21:05 #297866Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Hoppla, glömde i min iver att det finns två ställen, jag är på sportavdelningen.Haha lätt hänt. Jag huserar på båda men mest på Spa.
Lätt värt att ta sig dit vill jag lova!:up:28 december, 2011 at 21:06 #297867Anonym anvandareMemberHur många sätter en slant på att det satt ruskigt bra?
28 december, 2011 at 21:20 #297868Anonym anvandareMemberBlev ett kortare pass än jag räknat med. Satt ju alldeles för länge här!
Men det här fick jag ihop innan det var dags att ta på sig headsetet och rusa iväg.Tricepspress med hantel 3×12, 7 kg
Kickback med hantel 3×15, 8 kg (superset med ovan)Militärpress med stång 15 reps a 20 kg, 2×8, 23,5 kg
Axelpressar med hantlar 3×8,6,6 10 kg
Hantellyft åt sidan 3×15,13,10 7,5 kg
Haklyft med stång 3×12,9,8 23,5 kgPlankor i TRX – benindragningar etc 3 set
Crunches på boll 3×16,18,22Jag inser ju att jag kan fläska på lite till. Tilltron till mig själv och vikter efter vila är tydligen under all kritik.
Tog en formbild för att ha nåt att jämföra med framöver.
(Jag är inte sådär sammanbiten annars, kanske? försöker jag se biffigare ut än jag är )Jag tog på mig mina favvobrallor som är utmärkta när man svullat lite för mycket. Galet haremska och alldeles alldeles underbara!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.