I huvudet på mig!

Home Forums Dagböcker I huvudet på mig!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 65 total)
  • Author

Jag beställde en kokbok innan jul som hette Familjens Sunda Kokbok.
    Lysande prima tänkte såklart jag min arma sate.

När jag fick den bläddrade jag lite i den och fastnade redan på första kapitlet som avhandlade frukost och mellanmål. Där fanns det här receptet.
    Sund, nyttig -My Ass!

Är det den här bilden vi vill ge till ungarna? 1 dl socker OCH 2 dl glass?! Vafan?

Trevligt med lite nya åsikter,sunda verkar det som också.
    ha det bra nu…………..;)

bighulken wrote:
    Trevligt med lite nya åsikter,sunda verkar det som också.
    ha det bra nu…………..;)

Tackar! På återseende :)

:|

Det vore ju förjäkla soft att dyka upp på gymmet i typ Aladdin-byxor. Ser
    sköna ut faktiskt.

[img=http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110127235553/kingdomhearts/images/thumb/4/4a/Aladdin_KHREC.png/283px-Aladdin_KHREC.png]

Gettodachoppa wrote:
    Det vore ju förjäkla soft att dyka upp på gymmet i typ Aladdin-byxor. Ser
    sköna ut faktiskt.

[img=http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110127235553/kingdomhearts/images/thumb/4/4a/Aladdin_KHREC.png/283px-Aladdin_KHREC.png]

Testa! Riktigt najs är det OCH vill du vara lika fast tvärtom så är det
    det bara att leta fram feta spritpennan och rita 3
    feta streck :nerd:

Apropå de där brallorna, så är det ju inte för inte som MC Hammer brallor började dyka upp på gymscenen under -80 (90?) talet. Luftigt upptill men tajt runt vristen. Samt försedda med en rejäl resår.

Ditt val av färg var dock inte lika sprakande

Magnus Larsson wrote:
    Apropå de där brallorna, så är det ju inte för inte som MC Hammer brallor började dyka upp på gymscenen under -80 (90?) talet. Luftigt upptill men tajt runt vristen. Samt försedda med en rejäl resår.

Dom hade jag, typ 95. Dock inte dom värsta spräckliga. Mina var svarta i mjukismaterial. De lite äldre rävarna hade dock kvar sina färgglada. Ett stringlinne till det och magväska :D

Gober wrote:
    Dom hade jag, typ 95. Dock inte dom värsta spräckliga. Mina var svarta i mjukismaterial. De lite äldre rävarna hade dock kvar sina färgglada. Ett stringlinne till det och magväska :D

åh HUGA! Hemska flashbacks! Min käre far tillika hade exakt såna, spräckliga jäklar i lila, svart och grönt om jag inte minns helt fel. Jag var 14 och skämdes som en valp varje gång han hade på sig dom. Om jag inte är ute och cyklar så kan jag mig minnas att jag kallade dem för bögbyxorna.
    Väldigt moget av mig i efterhand.

Måste nästan slänga iväg en whatsapp till farsgubben och fråga om han har kvar dom. :

I min enfald trodde jag att halsen skulle skärpa till sig efter operationen. Men redan igår kände jag att den bråkade lite.
    Jag raspade lite under passen jag instruerade och fick dricka mer vatten än normalt.
    Idag har jag tunghatt på, elak hals och snorig. Yey!

Jag har dock en liten aning om hur jag fått dessa baciller?!
    Min yngsta lilla Donna är helt förälskad i Trassel och har på senaste tiden velat praktisera Rapunzel och Eugenes fetinghångel – På MIG!
    I obevakade ögonblick kastar hon sig på mig och ger mig stora fetingar på munnen.
    – Men Punzel gör ju så…

Så jag får bita i det inte allt för sura granatäpplet och hoppas den goda feén trollar bort det här illa kvickt.
    Vad är väl en bal på slottet?

Magnus Larsson wrote:

Nä inte vidare färgglatt – jag brukar kompensera det med neongula och knallrosa linnen istället. Och skorna!Skorna i neonrosa med orangea snören. Det borde väl ge färgpoäng? 8)

Igår var vi på ett Lekland här i stan. Jag hade bestämt mig för en hamburgetallrik, krispiga pommes med massa krydda. När jag kommer fram till kassan och ska beställa så säger min mun Räksallad istället. Räksallad?
    Brukar det inte vara tvärtom? Man bestämmer sig för en sallad men tar burgaren i ett svagt ögonblick?

Nu är jag barnsligt förtjust i räkor och en fena på att skala desamma så till middag fick det bli goda räkmackor. 1 kg räkor resulterade i två stycken.

Halsen kändes värre imorse, blev dock aningens bättre av en stor kopp hett vatten med pressad citron och lite honing.
    Men såklart, det stör mig. Deluxe. Jag är sjukt träningssugen och kan inte sluta tänka på det perfekta rygg och bicepspasset jag skulle kört.
    Irriterande – ja! Men inget att göra något åt. Men jag tjurar! Det gör jag.

Det blev ett rätt spontant pass. Halsen gillade mig imorse och kroppen kändes helt okej.

Det blev ett grymme rygg och bicepspass. Jag har nog aldrig varit så här trött efter ett pass tidigare. Det enda som inte riktigt kändes ok var min vänstra arm. Den smärtade till lite och sen under hela passet var den svag och även handled och underarm bråkade. Aldrig hänt förut. Alla rörelser över huvudet kändes lätt obehagliga. Det märktes på pulldownövningar och även bicepscurl med hantlar. Kanske dags att skaffa remmar nu?

Årets första Pass:

Enarmsrodd
    10×15 kg
    8×17.5 kg
    6×20 kg
    6×17.5 kg
    7×15 kg

Framåtlutande rodd med hantlar
    8×12.5 kg
    7×12.5 kg
    7×12.5 kg

Bicepscurl med hantlar
    10x10kg
    8x10kg
    9x10kg
    19×7.5kg
    14×7.5kg

Låg rodd i maskin
    8x35kg
    11x35kg
    11×37.5kg
    9x40kg
    7x45kg
    5×47.5kg

Pulldown i maskin
    9x35kg
    5x40kg

Smala latsdrag
    10x30kg
    5x35kg
    8x30kg
    8x30kg

Rodd i rep
    15×16,25kg
    9×18,75kg
    9×21,25kg
    8×23,75kg
    2×26,25kg

Pulldown i hiss
    10×13.75kg
    13×11.25kg
    7×13.25kg

Stångcurl
    7×17.5kg
    11×17.5kg
    8×17.5kg

Konc.curl med hantel
    6x10kg
    6x10kg
    10×7,5kg

Janda sit up
    3×20 st

Rotation med vikt
    3x max

Skönt skönt pass. Efter passet var jag tvungen att lägga mig i en av de varma källorna, skvalpa lite och pusta ut. Inte helt fel det heller.

Jag hann även med att införskaffa lite gotte proviant.
    Skyr jordgubb, två olika sorters grönt te och 3 askar jordgubbar.

Vad är det för halsproblem du dras med?

Gettodachoppa wrote:
    Vad är det för halsproblem du dras med?

Jag har senaste året dragits med envisa infektioner som vägrar ge med sig.
    Så i november opererade de bort mina halsmandlar för att se om det skulle gå till sig. Så jag håller tummarna. :)

Imorse blev det proteinpannkakor till frukost. Gott!
    Serverade med kesella och jordgubbar. Sämre kan det bli.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.