- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2008 at 22:12 #81513Anonym anvandareMember29 maj, 2008 at 22:12 #747179Anonym anvandareMember
Nu jävlar ska jag be mina demoner fara och flyga och starta en dagbok jag med… Trots min fettvalkar runt midjan och näst intill obefintliga muckler..
Och eftersom jag inte är nån trogen långtidsgymmare och eftersom allt annat kring mej är kaos jämt å ständigt så blir det en dagbok helt enkelt med träningen och kosten som en röd tråd…. Här kommer ett låååångt start inlägg..
Info & backflash om mej:
– Brud, årsmodell -85, 175,5 (halvan e viktig ;P) cm, vikt – har pendlat upp o ner 30kg en hel del – från supersmal utan muskler till mullig med lite muskler, så nu försöker jag bara stabilisera det hela och se vart JAG hamnar och mår bra…
– Annorexi/bulemi i 7-8år (på bättringsvägen!!!! har just fått reda på att det hade med ”dold” ADHD att göra oxå, just fått diagnos och ska gå vidare med behandling så vi får se, är rätt hoppfull).
– Har alltid vart aktiv men inte fördjupat mej i nått.. Tränat lite dans, klättrat, cycklat/spinnat, simmat, gymmat (på fel sätt men alla är gröna i början, har experimenterat lite och lär fortsätta så ett tag till) satte tassarna på gymmet första gången när jag va 14 och har vart Otrogen sedan dess – ända tills nu, har haft lite återfalls strul sista månaderna så har mest sätt gymmet som en rutin och inte byggt så värst alls. Men har vart där lite då å då i tre månader eller någe iaf..
MÅL:
* Jag SKA bli brandman, detta har vart en dröm sedan barnsben ända tills jag kom på att det inte är ouppnåligt så då blev det mitt livsmål och har hjälpt som fan i tillfrisknandet i ätstörningshelvetet…
* Bli helt FRISK från mina ätstörningar!! Hitta balans i kost och träning, börja gilla min kropp, må bra och leva hälsosamt… Det här är mål nr 1…
(*) Jag vill ha maffiga armar, shysst hållning, kunna förnimma magrutorna (inget heldeffat här inte), stark rygg å se grym ut.. MEN eftersom detta är lite på gränsen för mej så lägger jag fokus på de andra målen, men dessa finns här oxå…
Sen bör väll säjas att jag inte planerar att tävla över huvudtaget, tror det blir för mycket med mina ätstörningar, ska fokusera på HÄLSA ist och en vikt jag kan hålla… Om jag uppskattar så vill jag gå ner ca 10kg fettvikt och lägga på 15kg muskler eller nått…
Jag har två år på mej innan jag kan söka in till SMO (brandmansskolan) eftersom jag pluggar in gymnasiet nu på komvux, så har de åren att bygga på, så ska försöka ta det lugnt, allt ska hända NUNUNU men det blir ofta för mycket, så ska försöka cooola ner mej lite och äta lagom – inte för mycket å inte för lite….
Ska försöka lägga in lite bilder med tiden, tränings info och kost info. Kan tänka mej att denna jornal kommer igång ordentligt först framåt hösten, men får hänga med redan från o med nu som ett litet stöd
Lägger in en fjuttig bild på startformens baksida å framsida, dock nån månad gammal men det är la typ där jag står nu å trampar + 2 kilon efter allt kaos sista veckorna…. Glad för konstruktiv kritik Inte på dessa bilder kanske, för de ser jag ju sj hur dom ser ut (är iaf nått å bygga på hehe). Men på upplägg och kommande bilder..
[img=http://vildkattan.blogg.se/images/epsn0166_1204485726.jpg][img=http://vildkattan.blogg.se/images/cimg3040_1212090969.jpg]29 maj, 2008 at 23:36 #747180Anonym anvandareMemberSexuella metaforer, tatueringar och koncentrationssvårigheter. Count me in, girl!
30 maj, 2008 at 08:41 #747181Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Sexuella metaforer, tatueringar och koncentrationssvårigheter. Count me in, girl!You are welcome, boy!! Jo, till min morsas stora fasa är jag bra på sexuella metaforer, vi får se hur mycket det bli av den varan i dagboken…
30 maj, 2008 at 09:21 #747182Anonym anvandareMemberKul att du har mål, hoppas att du lyckas med alllt……. :up:
Ha en bra dag……. !!!!
30 maj, 2008 at 13:07 #747183Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Kul att du har mål, hoppas att du lyckas med alllt……. :up:Ha en bra dag……. !!!!
Tack tack Å din rygg är ju fullkomligt GRRRRYM!! Sån ska jag oxå ha när jag blir stor!! :emo-thumb
30 maj, 2008 at 13:35 #747184Anonym anvandareMemberOkey, here we go….
Träning:
:bb2:
Mina ben är relativt starka och ligger ”före” resterande omuskler så dom använder jag bara på spinning och annan cardio än så länge…
Utöver det delar jag upp kroppen i tresplit á- Rygg/Biceps
- Bröst/Triceps
- Axlar/Mage
Kör i sex-veckors-perioder så varannan period HÅRD träning (4-6rep / 3-set / 2-4 övningar per muskelgrupp (2 x biccar+triccar å 4 x resten efterson de endå får på rygg å bröst övningar…) och varannan kör jag lättare träning men för uthållig styrka typ (10-20 rep / 3-set / 2-4 övningar per muskelgrupp) Är lite osäkrare på högreppsprogrammet, för jag gillar å köra tungt så får experimentera lite där..
Cardio kör jag lågintensiv (som jag knappt räknar alls som träning men iaf) jag går morgonpromenader (för att jag tycker det är en UNDERBAR start på dagen) å ofta kvällspromenader oxå – just bara för att jag älskar det, brukar gå samma runda i skogen och en sån är 90min..
Sen kör jag spinning 2-3ggr/vecka, funderar på att ta bort ett spinningpass och lägga till en jogg/löp/intervall runda.. á 60min.. Planen är att jobba på kondisen en del och sedan köra intervaller i backe med viktväst/ryggsäck med tyngder på 30kg för å simulera brandmansutrustningen, men det kommer seeeeenare
Sen är det de där med den förbannade maten *gnissla* Får bara inte till det, jag vill bli av med några kg fett men bygga muskler oxå, med tanke på att jag e rätt grön så går dessa två att kombinera å det är väll det jag satsar på nu.. Men så länge jag går på underskott tänker jag inte köra allt för tung styrka utan lägger mej nånstans mellan 5-10 rep..
Mycket protein blir det, kör 50gram kolhydrater före och efter träning och ser till å få i mej ca 20-25gram fett/dag (omega 3).. Några vitamintillskott slinker ner, tar EsaPro & Glutamin innan morgonpromenad och träning, KP3….
Om jag räknar det jag käkar nu ligger jag runt 900-1200kcal/dag vilket är lite lite eg, dessutom ska jag börja jobba på bygget nästa vecka så då MÅSTE jag fan käka mer annars kommer jag ramla ner när jag spikar takpapp eller svimma av bara synen av alla svettiga byggjobbarbyxor ….
Det var det… Några synpunkter?
31 maj, 2008 at 18:01 #747185Anonym anvandareMemberSista maj… Bra dag för en utvärdering av den gågna månaden.. Och planering inför juni…
Har kört minst tre cardio pass (spinning) i veckan, nån vecka vart det fem dagar på raken, två dagar uppehåll från spinningen och sedan två dagar på raken igen, inte SÅ bra, men det är ju SÅ roligt… Det måste jag coola ner för kroppen pallar inte det med så lite käk och annan träning känner jag…
Käkat har vart halvdant, har haft två dippar som slitit en del på kroppen och så va jag lite nykär i två veckor så glömde å käka tillräckligt då meen det gick över både kärleken och antiaptiten… Så käket ska jag följa till punkt och pricka juni ut!!
Kommer satsa på att lagom långsamt gå ner i fettvikt from NU. Kommer kunna bygga lite ändå som sagt och satsar på å bygga ordentligt när jag fått fram musklerna lite.. Kommer dock inte deffa bort allt som jag vill deffa bort, har ju gått upp lite så det ska ner och några till, innan byggar period 1 :up:
Styrkan kommer se ungefär lika ut i juni som maj, men lite nya övningar och lite striktare.. Jag för inte bok, har gjort det förr men det blir lätt så jag stirrar på vikterna och inte lyssnar inåt eller känner efter kontakten, så ska jobba med fokus och kroppskännsla…
Månadens höjdpunkt var iaf att jag tar hela viktmagazinet på högrepp i en såndära ryggmaskin för nedre delan av ryggen… Humm, vet inte vad övningarna heter så lär väll säja både det ena å det andra *överseende tack* Å andra sidan betyder detta att jag ska gå över till raka mark ist vilket inte e lika skoj för de tar för mycke på benen när det nu är ryggen jag vill åt, kan ju köra rygglyft iof med viktplatta men känns inte lika bra, får se hur det blir…
Yeah yeah, alltså 2 spinningpass i veckan, mina totala 3 timmars prommenerande per dag lär jag ju fortsätta med, tre halvtunga styrke pass i veckan och att SKÖTA maten NO mather what!!! Då har jag nog fått till en form som jag vågar lägga ut lite pics på förhoppningsvis…
31 maj, 2008 at 19:03 #747186Anonym anvandareMemberKul att se hur motiverad du är ! Själv vill jag oxå bli brandman, vet du om SMO är en utbildning av högskoleklass som man kan söka efter gymnasiet ? Denna dagbok skall iaf följas för att se dina framsteg, önskar dig all lycka till och hoppas du når ditt mål och kmr in ^^ :pop::up:
31 maj, 2008 at 19:05 #747187Anonym anvandareMembervildkatta wrote:Tack tack Å din rygg är ju fullkomligt GRRRRYM!! Sån ska jag oxå ha när jag blir stor!! :emo-thumbMan tackar och får niga…hehehe…
Men större och bätte ska den bli.Ha det!
31 maj, 2008 at 19:17 #747188Anonym anvandareMemberShrimpy wrote:Kul att se hur motiverad du är ! Själv vill jag oxå bli brandman, vet du om SMO är en utbildning av högskoleklass som man kan söka efter gymnasiet ? Denna dagbok skall iaf följas för att se dina framsteg, önskar dig all lycka till och hoppas du når ditt mål och kmr in ^^ :pop::up:Yepp SMO är högskoleklassad… Betygskriterierna är inte att leka med dock, annars är det ju bara rullbandstestet i åtta graders lutning med 26kg´s utrustning på i 4-5km/h eller va det nu var.. Det är bara att kolla på räddningsverkets hemsida..
Det finns nu fyra skolor (Rosersberg/sthlm, Revinge/skåne, Sandö/Norrland å så nån annan) men efter -09 finns bara Sandö å Revinge kvar så vi får se hur intagningarna ser ut..
Du ska gå räddning på gymnasiet såg jag nån stans? Det borde jag oxå gjort men jag sket i gymnasiet och utbildade mej till massör å lite annat ist.. Så är ju komvux nu… Annars kan man ju söka deltid utan SMO men tror den är jätte bra att ha i grunden och verkar hur rolig som hälst oxå Lycka till!!!
31 maj, 2008 at 19:19 #747189Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Man tackar och får niga…hehehe…
Men större och bätte ska den bli.Ha det!
You go girl! *hejjar*
31 maj, 2008 at 19:22 #747190Anonym anvandareMemberFritiof Gure wrote:Fan vad cool du är. Jag önskar dig all lycka till!Mvh
😮 Tack!!!!
31 maj, 2008 at 19:42 #747191Anonym anvandareMembervildkatta wrote:You go girl! *hejjar*Japp, och större lär jag bli nu, grym svullo varning på g…*asg*
1 juni, 2008 at 11:52 #747192Anonym anvandareMembervildkatta wrote:Yepp SMO är högskoleklassad… Betygskriterierna är inte att leka med dock, annars är det ju bara rullbandstestet i åtta graders lutning med 26kg´s utrustning på i 4-5km/h eller va det nu var.. Det är bara att kolla på räddningsverkets hemsida..Det finns nu fyra skolor (Rosersberg/sthlm, Revinge/skåne, Sandö/Norrland å så nån annan) men efter -09 finns bara Sandö å Revinge kvar så vi får se hur intagningarna ser ut..
Du ska gå räddning på gymnasiet såg jag nån stans? Det borde jag oxå gjort men jag sket i gymnasiet och utbildade mej till massör å lite annat ist.. Så är ju komvux nu… Annars kan man ju söka deltid utan SMO men tror den är jätte bra att ha i grunden och verkar hur rolig som hälst oxå Lycka till!!!
Vet du varför dem tar bort sthlms skolan (jag bor ju i sthlm ) ? Känns lite onödigt…. Jo, kan ha vart på min profil, där står det att jag ska börja nu i höst på räddningtjäst inriktning på gymnasiet. går ut 9:an om 4 dagar. Så jag får en soft grund med tanke på att gymnasiet är lite brandmanna inriktat. Men om du går på komvux nu så kanske du och jag går på samma SMO sen då Iaf så önskar jag dig lycka till och blir själv sporrad att ta tag i min träning och rikta in den lite mer till brandmanna testen.. Bara en liten ”hand´s up” : Det är rätt intensiva simtester så om du tröttnar på spinning så är simning att rekommendera ! Lycka till och kör hårt !:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.