I want to firefight!!! NOW!!

Home Forums Dagböcker I want to firefight!!! NOW!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 114 total)
  • Author

Shrimpy:

Jag vet faktiskt inte varför rosersberg lägger ner… Sedan verkar hela det där med nedläggningen vara ganska luddigt (har mailat en del med räddningsverket, å dom vet inte riktigt nånting. hehe).. Så vi får väll se..

Jag tror att Revinge och Sandö är toppenskolor iaf, och vill man bli heltidare som brandman ska man nog vara villig att flytta på sej eftersom det är MÅNGA sökande på få jobb, så är man villig å flytta för ett jobb med lite mer oattraktivt läge så är nog chanserna större…. Men klart man kan få där man vill om man ligger i :)

Simning är toppen, älskar det!! Så det kommer läggas till lite senare :up:

ZuperZandra wrote:
    Japp, och större lär jag bli nu, grym svullo varning på g…*asg*

härligt, ser fram emot å följa din växande rygg framöver :emo-thumb

vildkatta wrote:
    Shrimpy:

Jag vet faktiskt inte varför rosersberg lägger ner… Sedan verkar hela det där med nedläggningen vara ganska luddigt (har mailat en del med räddningsverket, å dom vet inte riktigt nånting. hehe).. Så vi får väll se..

Jag tror att Revinge och Sandö är toppenskolor iaf, och vill man bli heltidare som brandman ska man nog vara villig att flytta på sej eftersom det är MÅNGA sökande på få jobb, så är man villig å flytta för ett jobb med lite mer oattraktivt läge så är nog chanserna större…. Men klart man kan få där man vill om man ligger i :)

Simning är toppen, älskar det!! Så det kommer läggas till lite senare :up:

Okej…Får nog ta och flytta ur lilla förorten sen då :/ Hade hoppats på att plugga hemma men det löser sig ;) Simning lär det iaf bli mkt av i sommar hoppas jag ? För vädret lär ju lämpa sig för sådana dagar :D Lycka till (än en gång, vet att det börjar bli tjatigt) … Over and out !

Måndag…… Ny vecka, ny månad… Well shut the f*ck up and train helt enkelt… Mådde inte bra i morse, huvudvärk och skakig – har laddat lite för mycket kolhydrater i helgen och således sjukt mycket vätska, om man petar på mej känns det som en jävvla vattensäng, jag kan inte ens sitta på knä, mina vrister är typ lika tjocka som mina vader, det gör ONT att gå bara… Fast jag har ju rätt sjuk humor så hela morgonpromenaden gick jag å småskrattade åt hur sjukt det måste se ut när jag går…

Kom hem, käkade frukost, fixade lite pappersjobb och värmde sedan upp kroppen med en rejäl storstädning av lyan, odjuren hjälpte till (med att stöka ner).. Hällde i mej lite Kp3, drog till förrådet å pysslade lite i väntan på att den skulle börja verka..

Jag hade NOLL lust att gå till gymmet i dag pga mitt vattensängslika tillstånd såå man tar vad man har tänkte jag och dammade av min skivstång å hantlarna… Eftersom det inte va mycket till vikter så fick jag släpa fram alla mina ankeltyngder å hänga på skivstången *hehe* alla lösningar är bra utom dom dåliga :P

Rygg och Bicepspass i dag.. Kändes sådär, kändes inte som att jag tog ut mej ALLS i tex marken, hade inga fler vikter får jag skylla på och nästa gång blir det GYMMET och inte det jag har :P

Uppvärmning alá magplask (man ligger på golvet som en strandad säl och viftar med armar och ben, jag hade 6,5kg ankel/vristtyngd på varje arm å ben)
    50st 100st 100st

Enarms Hantelrodd
    12,5kg x 15st 20kgx 10st 20kg x 10st 22,5kg x 10st
    (det var max vad jag fick på ena hanteln, kom på vrist tyngderna inför sista så fick på 2,5kg till)

Raka Marklyft
    50kg x 15st 50kg x 15st 50kg x 15st
    (ja fler tyngder hade jag inte :( Patetiska vikter *skäms* tog iaf inte ut mej å det är fan ännu värre… :S

SkivstångsRodd
    50kg x 10st 50kg x 10st 50kg x 10st
    (första gången jag gjorde denna övning…)

HammerCurls
    12,5kg x 7st 12,5kg x 7st 12,5kg x 5

KoncentrationsCurls
    12,5kg x 5,5st *hehe* 12,5kg x 7st 12,5kg x 7

:

Shrimpy wrote:
    Okej…Får nog ta och flytta ur lilla förorten sen då :/ Hade hoppats på att plugga hemma men det löser sig ;) Simning lär det iaf bli mkt av i sommar hoppas jag ? För vädret lär ju lämpa sig för sådana dagar :D Lycka till (än en gång, vet att det börjar bli tjatigt) … Over and out !

haha Lycka kan aldrig bli tjatigt ;) Men du som bor i sthlm, det finns ju nån brud å en snubbe – tjejen är/var brandman.. Dom håller iaf i militär/brandmanna inspirerad träning ute nån stans i sthlm, jag såg någe om det här på sidan och har hört om det förr.. Verkar skoj… Du kanske vet mer om det? Ha det gött!!!

vildkatta wrote:
    haha Lycka kan aldrig bli tjatigt ;) Men du som bor i sthlm, det finns ju nån brud å en snubbe – tjejen är/var brandman.. Dom håller iaf i militär/brandmanna inspirerad träning ute nån stans i sthlm, jag såg någe om det här på sidan och har hört om det förr.. Verkar skoj… Du kanske vet mer om det? Ha det gött!!!

*Phew* För om jag ska skriva fler inlägg (lovar, det kommer jag att göra), så kmr det bli mkt av den varan ;) Men ngt sånt läger låter intressant :O Jag har inte hört om det, du är mer än välkommen att pma mer info om det om du hittar/vet för det lät som en grej för mig. Bra att du , fastän din ”vattensängs form” ,tog steget och tränade ^^ Det är dem dagarna man är överlycklig när passet är över och man inser att det inte kan komma en sån dag på länge och då är det bara tuta o köra ! Men men , fortsatt lycka till ! Over and out..

Shrimpy

Här kommer hemsidan: [http://www.armyfitness.se/] Verkar tokskoj, jag ska nog tassa mej dit så småningeom jag med, men eftersom jag är en runthoppare ska jag vara trogen gymmet, spinningen, löpning och ev lite simning i iaf ett år.. Å så lite Krav Maga oxå såklart :D

Ha det bäst!!!

Fundersamt i dag… Som vanligt……

Jag har inte alls BESTÄMT mej för å deffa å sen bygga för isf hade jag vart i full gång…. Men det är jag inte, ist bor det en liten stress i mej som gnager och gnager.. Det är inte så att jag inte klarar av det – DET vet jag iaf efter 7-8år med annorexi/bulimi MEN jag vet oxå att jag går på för hårt, ljuger för mej själv, trasar sönder min kropp och börjar hetsäta efteråt och går upp allt… Detta hur mycket planering jag än gör… Det funkar inte längre, min kropp orkar inte med dom resorna…

Jag funderade här på forumet om detta för några månader sedan och nu är jag där igen… FUCK!! Kan inte sova bara för det, ligger å grubblar bara.. Nu när jag börjat på bygget känner jag det extra väl, min dagsform i går var ju inte speciellt bra överhuvudtaget och har inte ens en gnutta träningsverk i dag efter det mesiga passet, det känns lixom som att jag inte har några marginaler kvar och att jag leker med min kropp lite för mycket, och ska jag se helt krasst på det så har min kropp aldrig fått vila under mina ätstörningsår… – Jag menar hetsätningsperioder med kompensation är inte mycket ”uppladdning” för kroppen – DEN maten är tillför inte så mycket positivt…

Sååå vad göra:

alternativ 1: ”kötta på” helt enkelt, ge kroppen vad den behöver och lite till å sattsa på BYGGNING.. Deffa bort det som ska bort när jag är på en stabilare nivå…
    + Min kropp behöver få VILA, behöver få NÄRING, det skulle nog va jävligt nyttigt å lära mej tycka att jag duger trots övervikten…..
    – Jag VILL ju inte se ut så här!!!! Och jag vill inte ge kroppens ”dödkilon” energi..

alternativ 2: Låta det gå lite långsammare den här gången, gå på typ ris å tonfiskdiet som är alá minus 0,5kg i veckan ist för 3kg i veckan…
    + DET skulle oxå vara bra att lära mej – TÅLAMOOOOD
    – men det är TRÅÅÅÅÅÅÅKIGT jöh!!!!!! har inte tid med sånt och på en sådan lång tidsperiod kommer jag hitta tusendrilljoner andra sätt som jag vill testa och så kommer jag bli uttråkad och typ sätta tonfisken i halsen och döö, tonfisk är torrt som fan…. Man kan ha spenat till dock, lr tomatsås.. Men men iaf… U get it..

alternativ 3: Göra som vanligt – dvs näst intill svälta mej sj, träna som en galning, gå ner alla kilona på 30-40 dagar å sen ta mej i nackskinnet och gå på STRIKT diet efteråt och hålla den nya vikten…
    + Det låter ju lockande, men bruden kom igen..
    – Risken att jag står här om två månader igen och har gort en 15kg ner och 17kg upp vända IGEN är ganska överhängande… PLUS att jag hatar att känna mej svag, hatar att veta att jag med lite energi i kroppen skulle kunna öga på vikterna rejält..

Ja och nu är jag ju inte klokare… *MORR* Dessutom vart jycken jag är akuthem åt tjyvpåsatt i går – av en fem månaders valp föffan… Så nu lär jag ha blivit med hund iaf för ett halvår frammåt… Å valpisar om 63 dagar, om dom lyckades… Näe fan nu ska jag ut i skooogen, passar nog på å tar mej ett morrondopp i sjön oxå…. Laddar inför bröst & triceps passet…. :frust:

ZuperZandra wrote:
    Japp, och större lär jag bli nu, grym svullo varning på g…*asg*

Jupp, vi får allt hoppas att bulken hjälper….
    Måste ju bli liiite grövre………

Hoppas att dagen din blir….!!!!

Sov inge vidare i natt, är inne i en total kass period just nu – vad gäller ALLT.. Men med nosen högt i vädret så va jag å byrackan ute en lång vända i skogen i morse, hälsade lite på bävrarna som va ute å plaskade i ”gryningen”.. Sen vart det iaf ett bröst å triceps-pass, hemma… Kändes kass som allt annat *hehe* vissa övnigar är dock helt nya så de kan ju ta ett tag å få in tekniken, men behöver fler vikter eftersom jag orkar typ lika många rep varje set, och det är för många, bygger inte mycke på dom mer än underhåll möjligen… Well… Såg ut typ som följer:

Uppvärmning: Djupa armhävningar: 10st 10st 10st

Hantel flyes: 12,5kg x 7st 12,5kg x 10st 12,5kg x 10st (första gången m denna övning)

Hantelpress: 12,5kg x 15st 15kg x 10st 15kg x 10st

Humm en självpåhittad (??) övning m hantlarna ist för bänkpress m smalt grepp: 12,5kg x 10st 12,5kg x 8st 12,5kg x 10st

Dipps på bänk: (m ryggsäck med 22kg + en hund i knät) 12st 10st 10st

Några Tricepspress

Mitt problem är typ att få upp första reppen i setten, behöver en träningspolare jöh…!! Fast jag e så associal när jag tränar å pinsam oxå – slår huvvet i stänger å snavar över bänkar å trasslar in mej i hörlurssladden å sånt 😮

Dagen blev dock bättre framåt kvällen – klättrade upp på ett berg vid vattnet med lillebrorsan å satt i sooolen.. Tokmys…

Yeah yeah.. Over and out….. :ph34r:

Gårdagen vart träningsfri annat än allt promenerande och en cykeltur efter mekandet för å testa mina nya cykelsko-pedaler :D – Va fan livsfarligt!!
    Jag som cyklar som en dåre utan händerna på styret å hoppar över trotoarkanter å gupp å sånt, inte vettigt å sitta fast då inte..

Men funderar på å skippa spinningen nu när jag renoverar i nacka, så cyklar jag dit och hem ist typ 45min dit å 30 min hem tar det….

Känner mej peppad som satan nu faktiskt *studsa* Har beställt lite roligheter oxå *mums* protein å omega 3 å sånt godis…..

I dag vart iaf det efterlängtade träningspasset:

– Axlar:

Uppvärmning: lite skuggboxning typ *jabbar*

Skivstångsdrag till hakan: 20kg + stångvikt x 10st x 9st x 9,5st
    (erhm vart snarare mot bröstet mot slutet dårå, tuttarna är fan i vägen på denna övning *morr*)

Hantelpressar: 12,5kg x 10st 12,5kg x 9,5st 12,5kg x 9,5st

Militärpress: 20kg + stångvikten x 10st x 10st x 7st djupa *puh*
    (dåligt… Inte tillräckligt djupa, fy på mej iaf på första settet)

Hantellyft åt sidan: 7kg x 10st 7kg x 10st (dåliga) 7kg x 10st (bra)

Hantellyft framåt: 7kg x 10st 7kg x 10st 7kg x 10st
    (klickar i min högeraxel, inte bra, men gör inte så ont)

Ganska nöjd endå faktiskt… Over and out… Eller out iaf.. :up:

Prima! håll i nu, du har bara börjat men det e bra ! Hur går det med kosten ? har du får nogorlunda koll på den ? Lycka till !!

Shrimpy wrote:
    Prima! håll i nu, du har bara börjat men det e bra ! Hur går det med kosten ? har du får nogorlunda koll på den ? Lycka till !!

Nja, jao KOLL har jag juh egentligen, men det är ju inget jag följer… Just nu – i dag och i går har jag ”deffat”… Får se hur det går.. Men känner jag att det börjar bli ätstörningsdant så ger jag upp deffandet och käkar som jag ”behöver”… Men vill få fram mucklerna lite jöh oxå.. :|

Har inte du nån journal så man kan följa din träning oxå? :)

vildkatta wrote:
    Nja, jao KOLL har jag juh egentligen, men det är ju inget jag följer… Just nu – i dag och i går har jag ”deffat”… Får se hur det går.. Men känner jag att det börjar bli ätstörningsdant så ger jag upp deffandet och käkar som jag ”behöver”… Men vill få fram mucklerna lite jöh oxå.. :|

Har inte du nån journal så man kan följa din träning oxå? :)

Näe, tyvärr har jag bara kommit halvvägs vad det gäller träning. Kör kampsport och värvar med kondition och styrka (Hemma). Surfar mest runt här för att få vettiga råd vad det gäller övningar och kost, + att det är roligt att läsa om hur folk från scratch tar sig upp till placeringar på tävlingar! Ska försöka skrapa ihop till ett gymkort i höst, så då kanske jag skriver en journal ^^ Men fortsatt lycka till önskar jag iaf :up:

Over and OUT!

Ey, hur går det med träningen ? :D Du har väl inte gett upp ? hehe, kramar och en spark i baken! komigen nu!

Over and out

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.