I want to firefight!!! NOW!!

Home Forums Dagböcker I want to firefight!!! NOW!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 114 total)
  • Author
    Shrimpy wrote:
    Ey, hur går det med träningen ? Du har väl inte gett upp ? hehe, kramar och en spark i baken! komigen nu!

Over and out

Haha, närå föffan, tränar på :) Magen fick spö igår men jag orka inte hålla koll på vikter och rep å sett så skrev inget.. Simmat har jag gjort både i går å i dag å så mina sammanlagda 3timmar i skogen/dag är ju oxå stående :D Men imorrn äre vila oxå :( Sen på måndag blire rygg å biccar igen…. Hemma eller på gymmet får vi la se :D

Helgen har vart ganska slapp, har bara vart simturer i sjöarna runt nacka/värmdö å så en massa prommenerande och en jävvla massa försök till fågelräddning… I dag vart det däremot andra bullar :P

Upp före 04 i morse å ut i skoooogen i raskt tempo med byrackan i sömnigt släptåg.. 90min gång å så ca 30 min simmande i träsket SÅ skönt, tyckte inte vovven so inte gillar å blöta tassarna så hon lekte mest med alla kottar hon kunde hitta….

Hem käka å fixa lite inför jobb…

Premiärrunda med cykelskor på skrotcykeln, skönt som FAN!!! Va borta i två timmar men cyklade intensivt i 90min ca…

Sen jobb å nu ska jag fanimej gå å bada igen *varmt!!*

Peppad är jag iaf å på hugget

vildkatta wrote:
    Helgen har vart ganska slapp, har bara vart simturer i sjöarna runt nacka/värmdö å så en massa prommenerande och en jävvla massa försök till fågelräddning… I dag vart det däremot andra bullar :P

Upp före 04 i morse å ut i skoooogen i raskt tempo med byrackan i sömnigt släptåg.. 90min gång å så ca 30 min simmande i träsket SÅ skönt, tyckte inte vovven so inte gillar å blöta tassarna så hon lekte mest med alla kottar hon kunde hitta….

Hem käka å fixa lite inför jobb…

Premiärrunda med cykelskor på skrotcykeln, skönt som FAN!!! Va borta i två timmar men cyklade intensivt i 90min ca…

Sen jobb å nu ska jag fanimej gå å bada igen *varmt!!*

Peppad är jag iaf å på hugget

Soft :D Bad var det väder för iaf, tog mig själv oxå ett dopp ! blev den riktig konditionsdag för dig, verkar inte som motivationen sinat :up: Ha det gött och fortsätt såhär!

Over and out!

Shrimpy wrote:
    Soft :D Bad var det väder för iaf, tog mig själv oxå ett dopp ! blev den riktig konditionsdag för dig, verkar inte som motivationen sinat :up: Ha det gött och fortsätt såhär!

Over and out!

Motivationen är på topp, fast sjönk lite nu till kvällen… :P Tur jag bara ska kura ner mej i sängen med katterna å vovvsingen å bara chilla natten lång *Zzz*

Ha det bäst, jättetrevligt med dina kommentarer!!!! Är peppande när nån följer juh :up:

Okej, i dag är det exakt en månad tills jag fyller 23, efter min födelsedag ska jag lägga in ett extra kol OCH eftersom jag håller på å vela om jag ska deffa eller bygga nu så har jag satt upp en regel att efter den 10 juli -08 får jag inte gå ner mer än HÖGST 1kg i veckan men hellst bara 0,5 om överhuvudtaget.. Det kan sätta lite press på mej å fixa denna månad alá deff.. Planen är att jag efter min födelsedag ska börja med den termogena dieten och hålla den juli ut – sen ska jag på summercamp en vecka så där blir det la lite mer vanligt käk och sedan sätta gång igen augusti ut och därefter ska jag hålla någon form av vättig diet och glömma detta med viktnedgång, därför räknar jag ner dagarna… Tills dess får det bli som det blir, just nu är det deff iaf vilket behövs, så här äckligt fet har jag aldrig vart jag jag ju upplysa om…

I morse vaknade jag runt 06 inte alls lika pigg som vanligt, släpade mej upp efter en halvtimmas ormgrop med keliga djur, men kvicknade till efter 90 minuter i en regnig skog *SKÖNT*

Dagens Pass:
    -Rygg,

Uppvärmning alá magplask (strandad säl med viftande armar å ben + 2,5kg på varje sådan) – 50st 70st

Hantelrodd – 25kg * 10st, 10st, 10st (på båda sidor såklart)

Raka Mark – 55kg x 10st, 60kg x 10st, 63kg x 10st

Skivstångsrodd – 50kg * 10st, 10st, 10st (knepig övning)

-Mage,

Situps + 1kg i varje hand * 20st, 20st, 20st

Benlyft + 2,5kg på varje ben * 20st, 20st, 20st

Sidolyft m hantel – 11kg x 20 x 2, 15kg x 20 x 2, 25kg x 20 x 2

”Cykla m rotation” + 2,5kg på varje ben + 1kg i varje hand – 40st, 40st, 40st

Plankan – *Uhh HATKÄRLEK*

-Biccep,

Koncentrations Curl – 15kg x 3 :S , 13,5kg x 5, 13,5kg x 5

Hammer Curl – 14kg x 5, 12,5kg x 8, 12,5kg x 10

over and out…..

vildkatta wrote:
    Okej, i dag är det exakt en månad tills jag fyller 23, efter min födelsedag ska jag lägga in ett extra kol OCH eftersom jag håller på å vela om jag ska deffa eller bygga nu så har jag satt upp en regel att efter den 10 juli -08 får jag inte gå ner mer än HÖGST 1kg i veckan men hellst bara 0,5 om överhuvudtaget.. Det kan sätta lite press på mej å fixa denna månad alá deff.. Planen är att jag efter min födelsedag ska börja med den termogena dieten och hålla den juli ut – sen ska jag på summercamp en vecka så där blir det la lite mer vanligt käk och sedan sätta gång igen augusti ut och därefter ska jag hålla någon form av vättig diet och glömma detta med viktnedgång, därför räknar jag ner dagarna… Tills dess får det bli som det blir, just nu är det deff iaf vilket behövs, så här äckligt fet har jag aldrig vart jag jag ju upplysa om…

I morse vaknade jag runt 06 inte alls lika pigg som vanligt, släpade mej upp efter en halvtimmas ormgrop med keliga djur, men kvicknade till efter 90 minuter i en regnig skog *SKÖNT*

Dagens Pass:
    -Rygg,

Uppvärmning alá magplask (strandad säl med viftande armar å ben + 2,5kg på varje sådan) – 50st 70st

Hantelrodd – 25kg * 10st, 10st, 10st (på båda sidor såklart)

Raka Mark – 55kg x 10st, 60kg x 10st, 63kg x 10st

Skivstångsrodd – 50kg * 10st, 10st, 10st (knepig övning)

-Mage,

Situps + 1kg i varje hand * 20st, 20st, 20st

Benlyft + 2,5kg på varje ben * 20st, 20st, 20st

Sidolyft m hantel – 11kg x 20 x 2, 15kg x 20 x 2, 25kg x 20 x 2

”Cykla m rotation” + 2,5kg på varje ben + 1kg i varje hand – 40st, 40st, 40st

Plankan – *Uhh HATKÄRLEK*

-Biccep,

Koncentrations Curl – 15kg x 3 :S , 13,5kg x 5, 13,5kg x 5

Hammer Curl – 14kg x 5, 12,5kg x 8, 12,5kg x 10

over and out…..

Låter frestande med magplaskövningar ;) Tränade du på gym eller rev du fram gamla vikter hemma och öste på ? För jag kan se framför mig om du gjorde magplaskövningen på gymmet ;) ^^ Okej, skämt åsido verkade det mer som ett helkroppspass än rygg om jag ska vara ärlig men det såg bra ut! Såklart man kommenterar! Det är ju roligt när man själv siktar på ”brandmanskropp” och så gör ngn annan en dagbok om det :up: Men det är bra att du har delmål iaf, för dem gör sin roll i det psykiska då man ibland tycker att slutmålet är väldigt långt borta. japp, var väl allt jag hade säga om idag … Men lycka till och kör på!

Over and out!

Shrimpy

hahaha, nä skulle nog fan inte göra magplasket på gymmet 8) Va hemma, ska försöka öppna mitt gymkort i hammarby som är fryst till nästa vecka…
    Jag kör ju inte benstyrka annat än det som kommer på köpet – tex i raka marken.. Annars får dom ju sitt på cardion, denna vecka slår jag ihop träningen så det blir två styrkepass ist för tre därför det vart lite mycke i dag.. :) Men cardion blir tre som vanligt…. Känner mej så JÄVLA svag bara :( Så lästa jag i tråden ”kriterierna” för å kalla sej vältränad – jo tjenna lixom :P Men snart så… hehe..

vildkatta wrote:
    Shrimpy

hahaha, nä skulle nog fan inte göra magplasket på gymmet 8) Va hemma, ska försöka öppna mitt gymkort i hammarby som är fryst till nästa vecka…
    Jag kör ju inte benstyrka annat än det som kommer på köpet – tex i raka marken.. Annars får dom ju sitt på cardion, denna vecka slår jag ihop träningen så det blir två styrkepass ist för tre därför det vart lite mycke i dag.. :) Men cardion blir tre som vanligt…. Känner mej så JÄVLA svag bara :( Så lästa jag i tråden ”kriterierna” för å kalla sej vältränad – jo tjenna lixom :P Men snart så… hehe..

haha jo kändes lite wierd när jag läste det ba ”vänta nu…Magplask på gymmet?” men iofs, det är ju en övning som alla andra . Damn va irriterande med fryst gymkort , mitt medlidande är med dig ! haha jo jag läste oxå ”kriterierna” och jag kan ju säga att jag trodde jag hade hygglig fysik innan jag läste det där XD Men å andra sidan så KMR man väl knäcka det där innan året är slut *host*….kanske……..kanske….inte….. aja, men som i alla min andra kommentarer ”Lycka till och kämpa på” (liten oformulering idag :pop:)

Over and out!

Tjihoo, mår så in i h-vete bra i dag *studsa* Är sjukt trött men det går över..

I dag va det ju vila på schemat, gick min morronpromenad á 90min, å blev en till sån senare på kvällen i regnet, SÅ vackert med regnbåge under solen å allt *mys* Jag älskar busväder med regn å rusk..

Sen har jag kollat runt lite på forumet angående mina knakande axlar å det verkar ju som att man ska ta sånt på allvar så tog länken ([http://www.binghamton.edu/athletics/strength/rota.pdf] tack för det JessicaR) och gjorde två set per övning (rotator övningarna alltså) á 20rep per set och sida…. Kändes skönt som fan!! Ska nog ha ett sånt pass i veckan men inte samma som axelpasset, så tar dom så långt ifrån varandra som möjligt å så ska jag öka seten till 3 å reppen allt eftersom… Så får väll se hur axlarna känner sej, kanske ska ta det liite lugnare ett tag eller ta färre set lr någe så de får komma igång å bygga upp sej sakta men säkert….

Hepphepp.. Åååå så har jag ett mål till, eller två förresten, de där kriterierna som kom upp här om dagarna om man är vältränad eller inte, tjej-kriterierna tänker jag ta innan nyår och kill-kriterierna innan min 24é födelsedag…. Så är det bara!!

VÄRLDENS -just nu- BÄSTA träningslåt:

[youtube=]

:O Zzzzz Zzzz Zzz Zz Nån som har en axel att låna ut? *trött*

Vaknade sent som fan i dag, halv åtta, 30min kel med alla odjuren, sen upp ta lite esapro, en koffeintablett å dra ut i skooogen i ca 90min… Vaknade, sköönt :)

Sen har jag mest flummat runt till det vart dax för cykelrundan, samma som sist – 2timmar var av 90min intensivt (nerförsbackar kan man ju fan inte räkna med).. Skönt som fan, bra musik oxå!! Sen somnade jag i badkaret å nu är det dax å gå ut i skooogen med jycken igen, NAJS!!

Jusstja, fick mitt ”godis” här om dagen *MUMS* Å det va fler än jag som vart glada:

[img=http://vildkattan.blogg.se/images/2008/epsn0188_1204485343_8821064.jpg][img=http://vildkattan.blogg.se/images/2008/epsn0184_1204485143_8821063.jpg]

Shrimpy

Men du kan ju inte ha SÅ långt kvar till dom målen lr? Är det du på chins-bilden? Ha det bäst!!
    :emo-thumb

Vaknade innan 04, ut i skogen, kela med hästarna, min sista långprommenad med hunden 😥 Va uppe halva natten och möblerade om hela lyan, har massa energi trots att jag e trött som en zombie, logik = NOLL…

Bröst och Tricepspass i dag:

Upvärmning:

Djupa Pushups: 15st, 10st, 10st

Pushups med smalt grepp: 10st, 10st, 15st

Bröst:

Hantelpress: 15kg x 10st, 16,5kg x 10st, 16,5kg x 8 st

Hantelpress smaltgrepp på nått jävvla vänster (vet inte vad övningen heter) 12kg x 10st, 13,5kg x 10st, 13,5kg x 10st

Tricep:

Bänkdips: 17st, 15st, 15st :

TricepsPress lite olika varianter: 1x12kg x 10st, 1x12kg x 10st, 2x7kg x 10st, 2x7kg x 10st

Varför är första reppen svårast å få upp för??? Skulle nog klara några rep på 17kg i hantelpressen men får bara inte upp den, SÅ irriterande, gör jag fel lr??? Yeah Yeah, bara bra iof å va lite snäll mot kroppen… Dietandet går bra hittills…. :pop: Får se nu när mitt lilla lyckopiller flyttar till sin nya familj, vem ska jag nu leka med?? :

Uh, känns att jag deffar nu, mitt humör är inte att leka med… Hade god lust å slå en gubbj*vel på käften som körde ut rätt i cykelbanan utan å se sej för, höll på å smacha rätt in i sidan på bilenfanskapet, å det är fan inte lätt å stanna utan händer på styret och med cykelskor så man sitter fast… Är SÅ lättretlig, tycker det mesta e skit, benen är som betong…..

Meen, tre-dagars gränsen är spräckt och nånstan mellan 8-14 dagar efter start brukar det plana ut å kroppen vant sej, brukar må lite bättre då typ mer stabilt, det är inte kamp utan går mer på rutin…. Men det ”spökar på loftet” vill jag lova, kan dock se igenom dom och hittills har jag lyckats att hejda mina impulser *Yeyy!!*

I dag har det blivit två promenader i näst-intill-flås-tempo á 90min var.. Och en cykelrunda på 2 timmar (ca90min intensivt)… Får köra axelpasset i morrn för i dag orkar jag fan inte mer… Borde jobba oxå men lackade på chefen, har lillasyster här nu å i morgon ska jag städa å tvätta bilen och lyan….

*MORR* jag vill bara att nån ska hålla om mej just nu, eller näe föresten sticks nog rejält i dag i humörväg så borde sitta i karantän eller i ett madrasserat rum lr nått…. Bläääh….!!!

:(

vildkatta wrote:
    Shrimpy

Men du kan ju inte ha SÅ långt kvar till dom målen lr? Är det du på chins-bilden? Ha det bäst!!
    :emo-thumb

hehh…Jorå, en liten bit kvar. mitt rekord e typ 6 chins, och ja det är jag på bilden ^^ Va me på MTGP och va me på chinstävlingen där.

vildkatta wrote:
    Uh, känns att jag deffar nu, mitt humör är inte att leka med… Hade god lust å slå en gubbj*vel på käften som körde ut rätt i cykelbanan utan å se sej för, höll på å smacha rätt in i sidan på bilenfanskapet, å det är fan inte lätt å stanna utan händer på styret och med cykelskor så man sitter fast… Är SÅ lättretlig, tycker det mesta e skit, benen är som betong…..

Meen, tre-dagars gränsen är spräckt och nånstan mellan 8-14 dagar efter start brukar det plana ut å kroppen vant sej, brukar må lite bättre då typ mer stabilt, det är inte kamp utan går mer på rutin…. Men det ”spökar på loftet” vill jag lova, kan dock se igenom dom och hittills har jag lyckats att hejda mina impulser *Yeyy!!*

I dag har det blivit två promenader i näst-intill-flås-tempo á 90min var.. Och en cykelrunda på 2 timmar (ca90min intensivt)… Får köra axelpasset i morrn för i dag orkar jag fan inte mer… Borde jobba oxå men lackade på chefen, har lillasyster här nu å i morgon ska jag städa å tvätta bilen och lyan….

*MORR* jag vill bara att nån ska hålla om mej just nu, eller näe föresten sticks nog rejält i dag i humörväg så borde sitta i karantän eller i ett madrasserat rum lr nått…. Bläääh….!!!

:(

haha, jodu det är början som är värst. Men du verkar ju iaf kunna lägga band på dig lagom mkt ^^ Imponerande hur mkt konditiondu kör 😮 2 h cykling + 2×90 min prommisar, det är ju superbra! Fortsätt såhär som du gör nu eftersom ditt träningstempo är på verkligen rätt sida! *heja* *heja*

Over and out!

Shrimpy wrote:
    hehh…Jorå, en liten bit kvar. mitt rekord e typ 6 chins, och ja det är jag på bilden ^^ Va me på MTGP och va me på chinstävlingen där.

haha, jodu det är början som är värst. Men du verkar ju iaf kunna lägga band på dig lagom mkt ^^ Imponerande hur mkt konditiondu kör 😮 2 h cykling + 2×90 min prommisar, det är ju superbra! Fortsätt såhär som du gör nu eftersom ditt träningstempo är på verkligen rätt sida! *heja* *heja*

Over and out!

Sooft :up: Kan du inte ge mej lite chinstips, har fattat att det är mycket teknik som gäller, lr?

Fast promenaderna är ju inte mycket till kondition, men ändå, kör dom resterande dager på denna helvetes-period sen tänkte jag lägga in lite morgonyoga och kanske en liiten prommenad å lägga lite tid på stretch oxå så jag kommer ner i den förbenade fronstsplitten oxå tsället för tre timmar i skogen, även om jag älskar det så äre det mycket tid :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.