I want to firefight!!! NOW!!

Home Forums Dagböcker I want to firefight!!! NOW!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 114 total)
  • Author

:| Oh my, vilken vecka, är 7de dagen på deff i dag ju, känner igen denna sinnesstämning… Har typ skrämt livet av en granne i veckan å vart förjävla bitchig senaste dagarna, stackars folk.. Som tröst kan dom få se mina magruter sen om nått halvår när dom behagar komma fram :p

Jag är en viktkåt jävel, det är inte bra, jag blir manisk när jag snöar in på någonting SÅ from nu skriver jag inte vikterna, ska fokusera på att göra rätt och känna in min kropp…. Varför så drastisk – jo för att jag ÄR drastisk så stor jag är… Kanske skriver vikterna igen sen.. Meen INTE under deffen satan va B det känns när inget hände, dock KÄNNER jag att det faktiskt händer saker i kroppen men så ser det inte ut så på pappret får jag fnatt, och en vildkatta på fnatt är INTE bra, då räcker inte ens ett madrasserat rum med tvångströjja på… :frust:

Mådde toppen i dag när jag vaknade iaf, laddade idoden å drog min lov i skooogen.. Storstädade (hmm, tycker du jag städar ofta?? jag stökar oftare ner) sen körde jag ett axel pass:

~*~

Uppvärmning: Rotatorkuffs övningar: 20repp x 1set (6 olika övningar)
    Hantelpress: 5st, 1st, 7st, 3st
    Militärpress: 6,5st, 6st, 5,5st
    Drag t hakan m stång: 5st, 5st, 5st *KNAAAAK i axeln*
    Hantellyft fram: 10st, 10st, 10st
    Hantellyft åt sidan: 7st, 8st, 10st (hummm!?!?!?)

~*~

Nu ska jag löddra in hela mej och gnida mej mot volvon… Eller nått….

Ciao!
    8)

vildkatta wrote:
    Sooft , Kan du inte ge mej lite chinstips, har fattat att det är mycket teknik som gäller, lr?

Jo, det är väl det…. Jag försöker bara göra max rep gånger 2 eller 3 efter mina judoträningar och efter de få månader som jag har gjort det så har resultaten kommit och klarar nu av 6 ! Så mitt ”tips” är väl att på dina ryggpass så kör du max och sen en liten paus och sen max igen och igen.. Tyvärr är jag inte bra nog för att veta exakt vilken teknik som är bäst utan jag kör på bara ( jag vet, jag är lite knäpp…. )

Fast promenaderna är ju inte mycket till kondition, men ändå, kör dom resterande dager på denna helvetes-period sen tänkte jag lägga in lite morgonyoga och kanske en liiten prommenad å lägga lite tid på stretch oxå så jag kommer ner i den förbenade fronstsplitten oxå tsället för tre timmar i skogen, även om jag älskar det så äre det mycket tid :)

Coolt me yoga ! har igentligen aldrig kännt att jag ens vill veta vad det är men som jag förstår det så ska det ge mental avkoppling ? det är ju prima iaf!

vildkatta wrote:
    Oh my, vilken vecka, är 7de dagen på deff i dag ju, känner igen denna sinnesstämning… Har typ skrämt livet av en granne i veckan å vart förjävla bitchig senaste dagarna, stackars folk.. Som tröst kan dom få se mina magruter sen om nått halvår när dom behagar komma fram :p

Jag är en viktkåt jävel, det är inte bra, jag blir manisk när jag snöar in på någonting SÅ from nu skriver jag inte vikterna, ska fokusera på att göra rätt och känna in min kropp…. Varför så drastisk – jo för att jag ÄR drastisk så stor jag är… Kanske skriver vikterna igen sen.. Meen INTE under deffen satan va B det känns när inget hände, dock KÄNNER jag att det faktiskt händer saker i kroppen men så ser det inte ut så på pappret får jag fnatt, och en vildkatta på fnatt är INTE bra, då räcker inte ens ett madrasserat rum med tvångströjja på… :frust:

Mådde toppen i dag när jag vaknade iaf, laddade idoden å drog min lov i skooogen.. Storstädade (hmm, tycker du jag städar ofta?? jag stökar oftare ner) sen körde jag ett axel pass:

~*~

Uppvärmning: Rotatorkuffs övningar: 20repp x 1set (6 olika övningar)
    Hantelpress: 5st, 1st, 7st, 3st
    Militärpress: 6,5st, 6st, 5,5st
    Drag t hakan m stång: 5st, 5st, 5st *KNAAAAK i axeln*
    Hantellyft fram: 10st, 10st, 10st
    Hantellyft åt sidan: 7st, 8st, 10st (hummm!?!?!?)

~*~

Nu ska jag löddra in hela mej och gnida mej mot volvon… Eller nått….

Ciao!
    8)

haha, låter inte som om du har tråkigt iaf ! Grannen lär väl bli lika skrämd när han ser dina magrutor och inser att du kan nog lyfta honom/henne när dina mål är nådda. Hur många vilodagar kör du i veckan ? Du kanske inte ens har ngn ? hehe, jag e lite nybörjare jag vet men det är roligt att följa den här dagboken, för det är alltid ngt nyskrivet och du o jag har ju i princip samma mål! Härligt med lite kämparglöd här ! tja, mitt ord är sagt!

Over and out!

Life is rockin!!! Varför gå på gröna lund (å varför heter det gröna lund eg, inte fan finns nån grön lund där inte) när man kan deffa å cykla som en idiot å bli snurrig bara av å resa sej?? Det är bara å hålla i å njuta (ajo eller hur, när den e slut då) av åkturen.. Det är väll det som skiljer att på grönan njuter man UNDER åkturen och i deffen njuter man EFTER.. Fast jag njuter faktiskt några ggr om dagen iaf, typ som nu när jag sitter å smaskar chokladpudding a´la dubbelpro efter två timmar cykel…. Mmmmm :)

Yess, i dag alltså 90min morgonprommis, en jävvla massa kel med hästarna i hagen, den ena försökte käka upp min hörlurssladd å den andra försökte käka upp mej, sen la den sitt huvve på min axel å bara slappnade av, fan höll på å ramla omkull, man e väll ingen huvvekudde heller!

2timmar på cykeln som sagt, som vanligt räknar jag bara 90 min som intensivt.. Ingen idiotgubbe i dag å inga halvdöda fåglar heller…

Är lite på gränsen och jag leker lite med mina impullser vilket KAN va riskabelt…. Så behöver xtra mycket pepp nu.. Meeen, vill man lära sej flyga så KAN man (Å det ska jag tamej fan göra!!!)

[youtube=]

Sen blir det väll en till kvällsrunda till hästarna å kanske ett dopp… Fan i natt fick jag dessutom ett jävvla irriterande och skrattretande sms: ”jag har 3 tusen på mej, kommer du?” This IS sick!! Fattar inte vad jag fått horryckte ifrån, och att det inte dör ut, första ggn jag hörde det va för ett år sen å¨det kommer fortfarande sånt… Dax å skrämma livet ur fler grannar alltså… :aggresiv::|

Shrimpy wrote:
    Coolt me yoga ! har igentligen aldrig kännt att jag ens vill veta vad det är men som jag förstår det så ska det ge mental avkoppling ? det är ju prima iaf!

haha, låter inte som om du har tråkigt iaf ! Grannen lär väl bli lika skrämd när han ser dina magrutor och inser att du kan nog lyfta honom/henne när dina mål är nådda. Hur många vilodagar kör du i veckan ? Du kanske inte ens har ngn ? hehe, jag e lite nybörjare jag vet men det är roligt att följa den här dagboken, för det är alltid ngt nyskrivet och du o jag har ju i princip samma mål! Härligt med lite kämparglöd här ! tja, mitt ord är sagt!

Over and out!

Yoga ÄR toppen, det är bra för de innre musklerna som fixar shysst hållning å så blir man lite vigare å så är det ju mycket statisk ”träning”.. Jag gillar det, och ett pass poweryoga ska tydligen förbränna mer kcal än samma tid promenad :P

Jag har faktiskt ingen hel vilodag nu.. Anledningen är att när jag inte har någonting att göra börjar jag hetsäta blir rastlös och aggressiv å jobbig.. Men EN dag i veckan nöjer jag mej med två prommenader pluss att jag lagt in rotatorkuffs övningar där men dom e inte SÅ jobbiga.. Men den dagen brukar jag oxå storstäda, tvätta, bada lr liknande så det blir inte mycke vila… Inte något att rekomendera alls!!!! Och jag ska försöka fixa till det så småningeom…. :up: Ha det bäst!!

Ser bra ut, du håller dig då aktiv som F**..

Att fokusera på utförandet och känslan istället för vikterna var nog det bästa jag läst
    på länge =)

MaS wrote:
    Ser bra ut, du håller dig då aktiv som F**..

Att fokusera på utförandet och känslan istället för vikterna var nog det bästa jag läst
    på länge =)

:p Vad ska man ha en kropp till om man inte ska använda den brukar jag säja, eller nää det brukar jag inte det va första gången jag sa det men brukar dock säja att jag är begåvad med två ben och därför inte tar bussen/bilen…

Jo att inte räkna vikter är skönt, att gå på kroppskännsla och teknik ist för å stå med papper å penna å skriva upp allt och stirra sej blind på nuffror – inte bra, särskillt inte för en sån som mej..

Kul att du tittade in förresten!!! :up:

Nope i dag gav jag vika, mer exakt för typ en timma sedan gav jag vika för mina skakiga ben och mitt snurriga huvve å satte mej i bilen å dundrade iväg till coop i takt till bandit… Så nu sitter jag här och SMASKAR!!!!!

Meeen, jag e så jävla stolt, och det är så jävla gott.. Asså jag behövde lite kolisar i mej, men vad köpte jag då?? Jooo:

Paprika
    Tomat
    Gurka
    Fänkål (lakritsgodis MUMS)
    å en tofu…

Å slängde ihop en dressing på fransk senap utan tjocker och så lite balsamvinäger (Hur ”dåligt” är eg balsamico vid deff???? Nån som vet? Står ju inget angivet på den, å är ju farligt gott) å en svätt vatten.. Thats it.. Hmm, det är iaf en del braiga kolisar en jävvla massa vatten å så lite soyaprotein.. Tyckte jag va den bästa ätardagen jag haft iaf…

vildkatta wrote:
    Sooft, Kan du inte ge mej lite chinstips, har fattat att det är mycket teknik som gäller, lr?

Ow… Teknik? Uhm…Jag vet ärligt talat inte, jag brukar i princip bara kör 3-4 chins x 3 efter min judoträning och fått resultat därefter xD Men jag kör strikt md at omma upp med hakan nr man drar upp och när man släpper ner så gör jag det ändå tills armarna blir raka :D

vildkatta;550745 wrote:
    Yoga ÄR toppen, det är bra för de innre musklerna som fixar shysst hållning å så blir man lite vigare å så är det ju mycket statisk ”träning”.. Jag gillar det, och ett pass poweryoga ska tydligen förbränna mer kcal än samma tid promenad.

ha va coolt, visst jag inte ! Iofs ser jag mig inte själv som den person som skulle kunna hålla sig ett pass på en liten matta och göra ”ställningar” utan att asgarva (ingår väl i ”mental avslappning” ) ;)

Jag har faktiskt ingen hel vilodag nu.. Anledningen är att när jag inte har någonting att göra börjar jag hetsäta , blir rastlös och aggressiv å jobbig.. Men EN dag i veckan nöjer jag mej med två prommenader pluss att jag lagt in rotatorkuffs övningar där men dom e inte SÅ jobbiga.. Men den dagen brukar jag oxå storstäda, tvätta, bada lr liknande så det blir inte mycke vila… Inte något att rekomendera alls!!!! Och jag ska försöka fixa till det så småningeom…. Ha det bäst!!

Okej, bra att du e dina egna gränser iaf och imponerande att du håller kvar med samma tempo som från dag 1 även fast du deffar (då brukar väl motivationen svikta som mest har jag förstått) !!

vildkatta wrote:
    Nope i dag gav jag vika, mer exakt för typ en timma sedan gav jag vika för mina skakiga ben och mitt snurriga huvve å satte mej i bilen å dundrade iväg till coop i takt till bandit… Så nu sitter jag här och SMASKAR!!!!!

Meeen, jag e så jävla stolt, och det är så jävla gott.. Asså jag behövde lite kolisar i mej, men vad köpte jag då?? Jooo:

Paprika
    Tomat
    Gurka
    Fänkål (lakritsgodis MUMS)
    å en tofu…

Å slängde ihop en dressing på fransk senap utan tjocker och så lite balsamvinäger (Hur ”dåligt” är eg balsamico vid deff???? Nån som vet? Står ju inget angivet på den, å är ju farligt gott) å en svätt vatten.. Thats it.. Hmm, det är iaf en del braiga kolisar en jävvla massa vatten å så lite soyaprotein.. Tyckte jag va den bästa ätardagen jag haft iaf…

Wow, bra att du inte smocka i dig 15 snickers och tog det ”bättre alternativet” iaf! Det ser ju ut som att gå på en räls (trots dina ”kolisbehov” :ike: ) Underbart att läsa här! Keep on rocking !

Over and Out!

Letade rätt på en låt jag hörde på bandit å vart helt kär i, va inte riktigt berädd på innehållet i videon som fick minnena att välla upp som flodvåger och tårarna att fräta i kinderna.. Har mist två nära vänner i de hopplösas snara.. Vissa stunder förstår jag deras beslut till fullo, men det finns så mycket sorg och saknad…

[youtube=]

Rygg å bicceps i dag..

Uppvärmning:
    – En jävvla mass flyttkartongskonkande i renoveringslyan..
    – Raka Mark 20st
    – Skivstångsrodd 15st

En skum kombination av raka mark & skivstångsrodd: 10st, 9st, (kändes förjävla bra)

HantelRodd: 10st, 10st, 10st

Raka Mark: 10st, 10st, 10st

Skivstångs Rodd: 9st, 10st, 10st,

KoncentrationsCurl: 1st, 5st, 6st, 6st

HammerCurl: 5st, 7st, 7st

Käket gick förövrigt åt helvete i dag, men det va nästan förväntat, jag VET att jag inte kan deffa så hårt och träna på det sättet jag gör, jag VET att jag inte kan ge efter för inpullserna som på den ”nyttiga ätardagen” i går för då raseras allt… MEN jag vet oxå att det bara är att ta nya tag – bryta ihop och gå vidare lixom. Å nu har jag gjort det, har skött träningen iaf och nu ska jag ut i skogen.. Har dessutom gjort nya listor – listor är en ADHDáres bästa polare vettni…

Fast är lite glad i dag oxå, har fått beröm för min hållning :) ( vilket jag inte riktigt fattade men iaf) och fått höra att det är flera spinninginstruktörer som saknar mej på sats *studsa*

..Å så när jag stog å snackade med min två meter långa bror som är smal som en sparris och har typ lika långt hår som han är lång, kommer det en riktig heting gående utanför med en schäfer (i mina sinnesfulla bruk vetifan om han eg va SÅ het men i detta tillstånd tänder jag fan på lyktstolpar så), plötsligt vänder sej brorsan till mej å säjer ”oj, jag tänkte just ropa på dej och säja att det går en grobian utanför i din smak, men så stog du redan här” WHAT – ”grobian!?!?!?! Ok jag fattar faktiskt vad han menar och ok isf så fine, jag tänder på riktigt kvinnliga kvinnor och grobianmän :P *erkänner*

Thats it, over and out in the woooood!

[youtube=]

Vaknade av ett skriiiik när jag råkade rulla runt å hamna ovanpå Findus som inte alls uppskattade det, hmm folk brukar ju annars uppskatta att jag lägger mej på dom men inte i det här fallet :

Hade gryymt mycke energi i morse så drog ut å cyklade ist för promenaden.. Skönt som satan!! Sen vart det bröst å triccar:

~*~

Upvärmning:
    * Djupa Pushups: 10st, 10st, 10st
    * Smala Puschups: 6st,

– Hantelpress: 10st, 10st, 9,5st (Satans skönt tryck i dag!!!)
    – Hantelpress smala: 10st, 10st, 10st

Tricepspress: 10st, 10st, 10st
    Bänkdips: 20st, 20st, 20st

~*~

Glad midsommar på er alla förresten!!

[youtube=]

Here we go agen…. Cykelpass på morgonen, tar inte två timmar totalt längre, nu tar det bara 90min totalt så då äre väll bara en timma som e aktiv… : Fast de e ju samma runda så det är ju ett gott tecken att det går fortare…

Axlar i dag:

Uppvärmning 10rep x set/övning (6övningar) Rotaturcuffen

Militärpress: 10st, 7st, 4st

Drag t hakan m stång: 4,5st, 5st, 5st

Hantelpress: 9st, 10st, 7st

Hantellyft framåt: 10st, 10st, 10st

Hantellyft åt sidan: 8st, 10st, 8st

Känns bra, börjar lära mej övningarna, känna in kroppen och verkligen gå in i övningen ist för å jaga vikter… Najs… Äntligen känner jag hur muskeln jobbar slut oxå, innan har jag vart lika trött efter varje set och orkat lika många rep, men nu med strikt utförande och lite exprimenterande med vikterna går det åt rätt håll iaf… Klickar å har sej fortfarande så pressar inte på axlarna FÖR hårt iaf…

:)

Morgon cykling á 90min – varmt som SATAN, regnmolstäcket kapslade lixom in den värme som fans pluss att jag hade fodrade byxor å tjocktröjja *puh* (ja ok molnteorin va bara ett svepskäl till att inte slänga av mej alla kläder).. :|

~*~

Rygg & Bicceps (skulle eg tagit detta pass tidigast imoprrn med tanke på att jag körde axlar i går men kommer nog inte ha så mycke tid imorrn så..)

Uppvärmning:
    * Raka Mark: 15st, 10st
    * SkivstångsRodd: 10st, 10st

Enarms Hantel Rodd: 8st, 5st, 5st

Skivstångs Rodd: 4st, 4st, 4st *gny*

Koncentrations Curl: 10st, 5st *AJ i handlederna*, 6st

Hammer Curl: 4st, 3st, (minskar vikten på sista) á 10st

~*~

Annars har det inte hänt så jävvla mycket, råka glömma lägga i handbromsen å såg hur bilen -med lillasyster i – börjar rulla i väg nån helt annan stans än vart jag tyckte – dessutom i full fart mot en parkerad ford.. Hehe, satan va snabb jag va – visste inte att jag ens KUNDE va så snabb, som superwoman flög jag in i bilen å drog åt handbromsen haha, det va kul å sen söp jag syrran på 8år under bordet oxå – eller näe det gjorde jag faktiskt inte alls, hela familjen med nya å gamla partners å ungar i alla storlekar satt å käka pizza (jag käkade sallad) så ser jag hur ung!”&”%#€” tar morsans vinglas å börjar klunka friskt varpå jag lite försynt säjer ”hörrö **namn** är inte det där vin?” å då kommer en fontän ur hennes mun med söndertuggad pizza blandat med vin över hela matbordet, haha tur jag satt längst bort från henne, min sallad klarade sej… Så nu har hon gått å snackat om att hon druckit vin i flera dagar… *suck* det lär väll hålla på så tills hon rökt sin försa cigg lr nått, hon snackade konstant om att hon druckit kaffe (koffeinfritt dock) i sex månader….

Well, well.. Over and out….

[youtube=]

vildkatta wrote:
    Morgon cykling á 90min – varmt som SATAN, regnmolstäcket kapslade lixom in den värme som fans pluss att jag hade fodrade byxor å tjocktröjja *puh* (ja ok molnteorin va bara ett svepskäl till att inte slänga av mej alla kläder).. :|

~*~

Rygg & Bicceps (skulle eg tagit detta pass tidigast imoprrn med tanke på att jag körde axlar i går men kommer nog inte ha så mycke tid imorrn så..)

Uppvärmning:
    * Raka Mark: 15st, 10st
    * SkivstångsRodd: 10st, 10st

Enarms Hantel Rodd: 8st, 5st, 5st

Skivstångs Rodd: 4st, 4st, 4st *gny*

Koncentrations Curl: 10st, 5st *AJ i handlederna*, 6st

Hammer Curl: 4st, 3st, (minskar vikten på sista) á 10st

~*~

Annars har det inte hänt så jävvla mycket, råka glömma lägga i handbromsen å såg hur bilen -med lillasyster i – börjar rulla i väg nån helt annan stans än vart jag tyckte – dessutom i full fart mot en parkerad ford.. Hehe, satan va snabb jag va – visste inte att jag ens KUNDE va så snabb, som superwoman flög jag in i bilen å drog åt handbromsen haha, det va kul å sen söp jag syrran på 8år under bordet oxå – eller näe det gjorde jag faktiskt inte alls, hela familjen med nya å gamla partners å ungar i alla storlekar satt å käka pizza (jag käkade sallad) så ser jag hur ung!”&”%#€” tar morsans vinglas å börjar klunka friskt varpå jag lite försynt säjer ”hörrö **namn** är inte det där vin?” å då kommer en fontän ur hennes mun med söndertuggad pizza blandat med vin över hela matbordet, haha tur jag satt längst bort från henne, min sallad klarade sej… Så nu har hon gått å snackat om att hon druckit vin i flera dagar… *suck* det lär väll hålla på så tills hon rökt sin försa cigg lr nått, hon snackade konstant om att hon druckit kaffe (koffeinfritt dock) i sex månader….

Well, well.. Over and out….

[youtube=]

Härligt, och här e det fortfarande drag! Soft att du inte skippade träningen och gav upp för midsommarmaten! :up: Jag vet att när jag morgonpromenerade för U-SM i våras så blev det nästan ett krav o kroppens sida att ge sig ut varje morgon och undrar om det har hänt dig oxå nu när du skriver att du vaknar med extra energi varje dag :D ? Ja det verkar som om din kropp verkar ge hygglig respons om din runda som tidigare tog 2 timmar tar nu bara 1 ½ !! Grattis säger jag bara!! Keep on rocking girl!

Over and out!

Fan, nu tar cykelrundan bara en timma och en kvart : Eg vill jag att den ska ta 90minuter aktivt, så ca två timmar totalt, får ta å utöka med nån mil.. Cyklar iof inte SÅ jävla snabbt men har på tyngsta växeln 98%av tiden och försöker se till att trampa konstant….

Bröst o tricep i dag:

Uppvärmning:
    Pushups på knogarna 10st
    -//- smala 10st
    Hantelpress 10st

Hantelpressar: 10st, 10st (inkl skrattanfall när Findus satte sej på mitt bröst å försökte fånga vikterna….), 7st
    -//- smala: 3st, 2st, 1st

Å sen en massa för triceps oxå men höll inte räkning, TUNGT va det iaf..

Shrimpy wrote:
    Härligt, och här e det fortfarande drag! Soft att du inte skippade träningen och gav upp för midsommarmaten! :up: Jag vet att när jag morgonpromenerade för U-SM i våras så blev det nästan ett krav o kroppens sida att ge sig ut varje morgon och undrar om det har hänt dig oxå nu när du skriver att du vaknar med extra energi varje dag :D ? Ja det verkar som om din kropp verkar ge hygglig respons om din runda som tidigare tog 2 timmar tar nu bara 1 ½ !! Grattis säger jag bara!! Keep on rocking girl!

Over and out!

Jo så är det verkligen, ÄLSKAR å vakna på cykeln :) De dagar rundan inte blivit av har vart riktigt sega faktiskt :)

Ha det bäst!!!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.