It´s time to hit the road again.

Home Forums Dagböcker It´s time to hit the road again.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 71 total)
  • Author

Hösten är kommen och vintern snart på igång och då har jag kommit fram till att göra tvärtemot vad de flesta gör då.
    Istället för att bulka upp sig under ett varm och skönt vinterspäck så hade jag nu efter en allt för lång tid med oseriös inställning kommit fram till att nu vill man se vältränad ut igen och inte bara som en vattenfylld komdom:(

Har haft allt för många ursäkter länge nu om varför man inte är starkare eller mer deffad, men det är ursäkter som jag tänker hålla för mig själv nu och istället göra något åt saken.

Förhoppningsvis genom att föra lite dagbok här så kommer jag ha lite bättre koll på om det blir några framsteg eller bakslag och sen därefter göra ändringar i träningen och kosten efter detta.

Och kanske lite peppningar och pikar från er kan få mig att bita ihop ännu mer och köra hårdare.

Kanske skulle börja med att ge lite information om vem jag egentligen är så att man kanske får några besökare här.

Matte är jag då och är 23 år gammal och just nu så huserar jag i lilla Ljungby och på bodycenter där:up:

Statistik på styrka och mått har jag aldrig varit någon större fan av, men vikter kommer att redovisas efter pass och därefter får ni bilda er en egen uppfattning om hur klen jag är för tillfället istället:o

Och ni som kanske efterfrågar bilder får snällt nog vänta ett tag till, när det värsta vattnet har släppt och man har blivit av med några överflödiga kilon så man slipper skämmas allt för mycket om man viker ut sig här:|

Vikten idag: 86,9
    Längd: 182

Så nu är första dagen avklarad och jag är helt klart nöjd med den.
    Ni kommer säkert märka att jag kommer börja med ganska mycket cardio direkt och ligga ganska lågt på både kolhydrater och fett men detta är vad min kropp svarar bäst på och fungerar med.
    Off så är jag van vid att köra 1-1,5h cardio per dag för att det är både skönt och jag mår bra av det så den mängden kommer att bibehållas nu men med lite större intensitet och framför allt så ska kosten skötas också så kanske något händer.
    Lägger det största intagen av mat kring morgonen och träningen för under övriga dagen så gör jag inte av med speciellt mycket, har ett väldigt stilla sittande jobb, kontor.

Så du tränar på Bodycenter :D Du har ingen bild på dig så man ser om man sätt dig någon gång ? Har säkert varit på BC 20 gånger nu i sommar.

Såg att du skrev det i en tråd tidigare att du hade besökt BC en del så försökte komma på om man sett dig där innan men kan tyvärr komma fram till något bra, brukar inte lägga märke till vilka som är där när jag tränar:o
    Hmm bilder, ska kolla ifall det ligger någon gammal bild någonstans på datorn så får vi se ifall du känner igen mig iallafall.

Dagens pass efter jobbet blev ben.

Efter uppvärming mm blev passet följande.

Knäböj
    100*10
    120*10
    130*8,7,6 – superset 100*10

Marklyft
    130*10
    150*10
    160*8

Benpress superset med vadpress i benpressen.
    4 set på varje, högreppare 15+ med vikt 170-230kg

Utfall i smithmaskinen
    50*20
    70*15

Benspark
    2*40*15+

Utfall och benspark i superset med vadpress i hackliften 4*130*15+

Sittande lårcurl.
    2*40*15+
    60*10

Streching och 30min på motionscykeln.

Sammanfattning av passet:
    Saknade den riktiga styrkan i de tyngre övningarna och den sköna känslan när allt flyter på så körde lite lättare och med högre intensitet och kontakt istället.
    Så passet är jag helt klart nöjd med och maten idag har sköts bra.

Kommer idag att hamna på ca:
    275g protein
    100g kolhydrater
    50g fett

Känner redan idag att man börjat släppa av endel av allt vattnen man håller, pinkat som en dåre hela dagen och svettades riktigt mycket under passet.
    Så troligtvis efter den första veckan om man är duktig så lär man ha tappat ett par kg, för har otroligt lätt att lägga på mig vatten och fett så förhoppningsvis så ska det släppa ett par kg denna veckan:ph34r:

Så nu är snart dag 2 avklarad och den har sköts bra också.

Blev 1h cardio innan frukost idag + 30 min efter frukost, hade fått skjuts hem från jobbet igår, skulle vara barnvakt till min brors små busfrön;) så det fick bli att gå till jobbet idag istället.

Sen träningen idag blev axlar och rygg:

Hantelpress
    32*10
    40*10
    45*10
    40*15 dropset 25*10

Drag till hakan med vinkelhandtag
    75*15
    85*15
    95*15

Sidolyft hantlar
    12*15
    15*15
    15*15
    12*15

Chins i superset med framåtlutande hantelsving
    Chins kv*15, 12, 10
    Hantelsving 8*15+

Hammer-rodd
    45*15*3
    Superset med stående kabelkryss drag för baksida axlar
    15*15*3

Kabelrodd med vinkelhandtag i superset med hantel-shrugs
    75*15+*4
    32*15+*4

Pullover med kablar
    55*15+ *4

Testade köra lite tyngre på hantelpressen och det kändes helt ok sen resten av passet så körde jag lite lättare men med stor intensitet och bra driv genom hela passet.
    Avslutade sen passet med streching och 30 min på cykeln i bra tempo:up:

Käket har sköts bra idag också och hamnat på ca 250g protein, 100g Kolhydrater och 50g fett.

Bra pass. Hantelpressen var sweet.

Tackar:o
    Axlar har dock alltid varit en av mina starkare muskelgrupper till skillnad från allt annat:frust:

Uppdatering av en lugn gårdag.

Började morgonen med 30 min på cykeln och det var den enda träningen och cardion igår.
    Skulle kört ett cardio-pass till på kvällen men var och lämnade blod igår på eftermiddagen och det kändes faktiskt sen i kroppen, va helt slut så hamnade sen i soffan där de blev en powernapp efter jobbet:)

Idag så har morgonen börjat med 45min på cykeln framför ett prision break avsnitt:emo-thumb

Uppdatering av Torsdagen.

Blev ett pass efter jobbet med bröst och armar.
    Tänkte köra något tyngre på bröstet bara för att kolla hur man ungefär ligger till styrkemässigt:( inget jag gör speciellt ofta.

Bänk.
    90*10
    100*5
    110*3
    120*1
    100*5
    100*5

Lutande hantelpress.
    40*10
    45*6
    40*8

Pullover hantel.
    40*10*2

Hantelcurl superset med sittande 2-arms frenchpress (hantel)
    20*15*4 / 40*15*4

Scottcurl superset 1-arms liggande scullcrusher (hantel)
    17,5*10*2 / 15*15*2

Hammercurl / kickback

17,5*15*2 / 8*15*2

30 min på rullbandet + streching efter passet.

ett ganska snabbt och intensivt pass, kändes bra.
    Lätt på armarna så fick en skön pump och bänken kändes hyfsat bra, nöjd att jag fick upp 120 iallafall.
    Inte mycket för er monster där ute men jag är nöjd iallafall för jag har alltid varit svag i bänken:cry:

Kosten blev ca:
    200g Protein
    300g Kolhydrater
    75g fett

Kände att behövde höja lite, var tung i kroppen sen på kvällen och det kändes som om man skulle dra på sig en förkylning så lika bra att kurera sig och hoppas att det hjälper (vilket det gjorde)

Fredagen.

Började bra med 1h på cykeln framför lite mer prision break, skönt att ha något att kolla på medans man trampar, bli så jäkla drygt annars:(

Sen resten av dagen sög verkligen.
    Började jobba redan vid 06:20 för att 2 st på jobbet hade tagit semester så nu hade man 3st jobb att sköta, vilket blev så mycket att göra att jag inte var hemma förens 19:00 på kvällen och då hade jag inte haft en enda sekund ledig under hela dagen så den enda kosten sen frukosten vid 05:30 hemma och tills på kvällen var 1st proteindrink:frust:

Så kände att det inte fanns någon energi kvar varken i kroppen eller skallen för att träna något igår så det blev först en stor måltid med alaska pollock, grönsker, proteinpasta och grovt bröd.
    Mätt och belåten sen så blev det filmkväll med en tjejkompis och jag syndade med naturgodis, är så jäkla svag för det.
    Nötter doppade i chocklad så jäkla gött:P
    Förhoppningsvis så skall det vara det enda onyttiga man unnar sig denna helgen, skall försöka vara duktig och äta strikt, har dock svårt för det:frust:

Nu så sitter man här igen men nu så är bara inne och hämtar lite inspiration här från er alla grymma gymare:up: innan man själv skall ner till gymet om en liten stund och göra lite nytta.
    Laddar just nu med Brutal+Bcaa och Eaa samt till det Dark Tranquillity:buttrock:

Började dagen tidigt idag, vaknade redan vid 6 tiden, har svårt att sova ut fastän det är helg så passade på att vara duktig.
    började tvätta och sen tog en löprunda på 4km blev det bara innan frukost, är inte direkt byggd som en löpare men det var skönt att röra på sig lite.

Sen passet blev rygg, hams och vader.

Marklyft:
    140*5
    160*5
    180*1
    190*1
    160*5

Ville känna på lite tyngre vikter bara och se hur pinsamt klen man är:( kändes dock ganska lätt så skall prova litetyngre sen framöver.

Stångrodd superset vadpress i hackliften
    SR
    80*15
    90*15
    100*100

VP
    100*15
    115*15
    125*10
    135*10
    150*10

Kabelrodd / vadpress i benpressen
    KR
    60*15
    70*15
    75*15

VP
    150*15
    175*5
    200*15

Latsdrag med vinkelhandtag / liggande lårcurl
    LD
    75*10*3

LL
    25*10
    30*10
    35*6
    30*8
    25*10

Enarms kabelrodd / sittande lårcurl
    35*15
    40*15

SL
    60*6
    40*10

Avslutade med strech och 30 min på rullbandet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.