It´s time to hit the road again.

Home Forums Dagböcker It´s time to hit the road again.

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • Author

Haha:) tackar, får dock börja lite lätt och försiktigt nu i början så att man inte pajar axeln igen, men förhoppningsvis så ska det gå bra så man kan börja lasta på lite vikter igen inom någon vecka:)

Jadå det är som vanligt där, vikter som pressas och pojkar som växer8)
    Får ta något gästpass där igen så du slipper friskis lite;)

Dennis Johansson wrote:
    Bra pass du langar upp. Allt bra på BC ?:D
    BC-MAN wrote:
    Haha:) tackar, får dock börja lite lätt och försiktigt nu i början så att man inte pajar axeln igen, men förhoppningsvis så ska det gå bra så man kan börja lasta på lite vikter igen inom någon vecka:)

Jadå det är som vanligt där, vikter som pressas och pojkar som växer8)
    Får ta något gästpass där igen så du slipper friskis lite.

Självklart ska jag ta några gästpass där och du kan räkna med att du ska med på något av dem

Dennis Johansson wrote:
    Självklart ska jag ta några gästpass där och du kan räkna med att du ska med på något av dem

Det låter riktigt bra det:up:
    Måste dock bara komma igång riktigt igen så att man kan dunka på lite med vikterna så man inte behöver känna sig som en liten klenis bredvid dig:(

Igår så blev det lite träning också men var lat med uppdateringen som vanligt:)

Började morgonen med 1h prommenad och sen efter jobbet fick vaderna och armarna stryk.

Dips
    kv*30
    kv+15*15
    kv+30*12

Hantelcurl superset scottcurl
    20*10 / 30*15
    22,5*8*2 / 35*10*2

Frenchpress hantel / scullcrusher stång
    32,5*15 / 30*15
    40*15 / 35*10
    45*10 / 35*10

pushdown rep / kabelcurl
    Lätta vikter, kommer inte ihåg men blev en 4 set på varje med dropset och superset.

Vadrpress i hackliften
    5 set på lätta vikter med en jäkla kontakt, reps 20+ ;)

Avslutade dagen med 30min cardio också, var nöjd med dagen känns bra att kunna börja träna överkroppen igen.
    Inte något speciellt ont längre, lite stelt och klent bara:( men det kommer nog snart igen när man kan börja köra på lite.

Fredagen blev vila från styrkan men lite cardio gjordes ändå.

Idag så körde ett benpass, skippade bröst och axlar pga av haft en riktig pissdag och ville inte gå ner och testa om axeln hade hållt och den inte hade gjort det och förstört dagen ännu mer, så det var ganska skönt att ta ut lite frustration på benen istället:up:

Knäböj
    130*5*5

Marklyft
    170*5
    170*4 dropset 130*10
    150*10 – 110*10 – 80*? – 50*?

De dropsetten på marken körde verkligen helt slut på kroppen men jäkla vad skönt det var:)

Utfall i smith
    60*15
    80*10*2

Hack squat
    90+släde
    10*3 i superset med sissy squat kv*max*3

Liggande lårcurl
    30*10*5

Sen 30 min på rullbandet för att släppa ut trycket från benen och just nu så sitter man och njuter av att det är helgen med en god Hägen&därz glass

Testade att köra bröst och axlar idag och det kändes förvånandsvärt bra med tabkte på uppehållet från träningen och smärten var så gott som obefintlig:up:

Bänk
    100kg 5*5

Hantelpress (axlar)
    32 kg 10*5

Djupa hantelflyes lutande bänk / lutande hantelpress
    4 set lätta vikter med mycket kontakt bara, reps 15+

Sidolyft hantlar / framåtlyft hantlar
    5 set lätt, reps 15+

Vadpress i hacklift
    120*10
    140*10
    160*10
    160*10 dropset 140*10 – 120*10

Och avslutade med 30min cardio, tungt och oinspirerat, men fick det gjort iallafall.

Gårdagen så var det vila från gymet, stannade hemma och tvättade istället:|
    haha nä hade träningsvärk i nästan precis hela kroppen sen supersetten med mark så kände att de fick bli vila då.

Blev endel cardio istället.
    Morgonen började med 45min på cykeln sen så blev de 30 min cykel till på kvällen och även 30 min prommenad till jobbet och 30 hem:ike:

Bra att smärtan var borta under bröst/axel passet . FULL FART nu!!!

Dennis Johansson wrote:
    Bra att smärtan var borta under bröst/axel passet . FULL FART nu!!!

Ja det kändes jäkligt skönt:) Dock ganska stelt och orörligt och man kände sig klen och trycklös:(
    Men det är på rätt väg nu iallafall så ett par pass nu för att komma in i det riktigt igen sen så ska de lyftas vikter och växa:)

Dagens pass avklarat, blev ett ganska kort och snabbt för hade lite annat att ta hand om men men följande kördes

Dips
    kv*50 (var sugen på att reppa lite:))
    kv+20*15
    kv+30*15
    kv+40*12

Hantelcurl
    20*15
    22,5*10
    25*10
    25*10 dropset 17,5*12

Pushdown vinklad stång superset scottcurl
    65*20 / 35*15
    75*20 / 35*15
    80*15 dropset 65*15 / 35*15

Pushdown rep / hammercurl
    45*15*3 / 20*15*3

And that was all for today.
    Ingen cardio efter passet hanns med, får se ifall finns tid till något pass ikväll..
    Blev dock 45 min cykel imorse och 30+30min prommenad till och från jobbet:up:

Pga bristande motivation och för mycket annat som tar tid och kraft i livet nu så lägger jag denna journalen på hyllan så länge tills man har hittat lite balans i tillvaron igen.
    Kommer försöka att träna på lite ändå så man inte blir för slapp och klen men inget redovisande.

Har föresten sagt upp lägenheten och jobbet nu också, känns som det är dax att prova något annat snart..

Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.