- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2007 at 18:49 #82467Anonym anvandareMember18 april, 2007 at 18:49 #773759Anonym anvandareMember
Hej alla,
Gör något av en omstart med träningen och flyttar samtidigt min journal hit till body. Så det är väl på sin plats att jag berättar lite om mig själv.
Lite bakgrund
Kön: Man
Ålder: 47 år (jo, det ska vara en fyra och en sjua)
Längd: 176 cm
Vikt: 106 kgBörjade på City Gym när jag gick på gymnasiet hemma i Göteborg (nu pratar vi 70-talet). På den tiden låg City i Nya Ullevi och vi glada amatörer fick trängas med diverse byggare och styrkelyftare. Det är möjligt att jag redan vid denna tidpunkt passerade toppen på min karriär när jag ibland fick hjälpa Janko Rudman med passningen och att få på sig jackan efter ryggträningen. Jag har fortfarande inte fattat om han drev med oss eller om latsen verkligen var i vägen.
Efter ett par år ebbade gymintresset ut och det blev karate/långdistanslöpning/aikido, gym igen ett par omgångar, cykling och till slut ingenting av rejäl träning.
Men igår var igår och idag är idag. Som ni ser i ”faktarutan” finns det numera en hel del att ta tag i.
Mål
Första delmålet är komma ner till 90 kg före 1:a augusti 2007.
Ett annat viktigt mål är att bli en betydligt bättre förebild för min barn (tre stycken) i det här avseendet. Jag har insett att de aldrig sett mig vältränad. Fick en rejäl tankeställare i höstas när min son hittade några gamla foton på mig och undrade vem det var. Han kommenterade mitt svar med ”Va, har DU varit vältränad?!” Snacka om sporre!! Barnen har varit intresserade av vad jag börjat med och i höstas när jag dietade lite hårdare så var de extra intresserade. I samma veva fyllde jag 47 och fick en T-shirt av min yngsta dotter där hon skrivit ”Tvättbräda är bättre än torktumlare!” Att min fru uppskattar att jag börjat ta tag i detta behöver jag knappast säga.
Före-bilder kommer att finnas, men visas inte förrän det finns acceptabla efter-bilder att visa samtidigt. Förebilderna för att som glad amatör få till acceptabla efter-bilder är i mitt fall Peter Rudling och (naturligtvis) Frank Zane. Dessutom är naturligtvis ett antal journaler här på forumet fantastiska inspirationskällor.
Träningen
Efter lite funderande kom jag fram till att jag skulle vilja ha en coach. Och jag hade turen att hitta en som verkar ha precis den attityd som jag vill att en coach ska ha.
Det blir tre pass i veckan till att börja med, helkroppsprogram med avslutande förbränningsträning. Detaljerna kommer naturligtvis i journalen. Det blir lite av en kick-off på måndag och fram till dess blir det förbränningsträning ett par av dagarna.
Nog snackat, nu kör vi!
18 april, 2007 at 19:21 #773760Anonym anvandareMemberLycka till, av bilden att dömma ser du ju inte ut att ha några problem att lyckas
18 april, 2007 at 20:15 #773761Anonym anvandareMemberIdda wrote:Lycka till, av bilden att dömma ser du ju inte ut att ha några problem att lyckasDet är Frank Zane på bilden,en legend inom byggningen.
Bra förebild:up:18 april, 2007 at 20:42 #773762Anonym anvandareMemberRolig rubrik på journalen! Kör hårt nu! :up:
18 april, 2007 at 21:26 #773763Anonym anvandareMember:rtfm:
Njut av denna perioden Christer. Nya tider vankas.
Inget daltande på denne gubben! Jävlar vilken form vi skall få dig i!!19 april, 2007 at 16:46 #773764Anonym anvandareMemberTorsdag 070419
Förbränningsträning:
På löpbandet i källaren.
5 min uppvärmning
6 st 30/30-intervaller, skulle varit 5
10 min nedvarvningBandet kändes rätt OK faktiskt. Blev lite ”carried away” eftersom högerknät kändes så bra när jag sprang att det blev en extra intervall i hastigheten. Lyckades hitta en bra nivå, var ”lagom” trött efteråt.
[/b]19 april, 2007 at 17:04 #773765Anonym anvandareMemberWelcome:)
tänkte bara önska dig lycka till på vägen!!!!! säker på att du kommer upnå dina önskade mål… —PUT YOUR MIND TO IT:nod
Full fokus på uppsatta målet nu!!!!
Ha de bra!!
mvh
19 april, 2007 at 17:14 #773766Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Torsdag 070419Förbränningsträning:
På löpbandet i källaren.
5 min uppvärmning
6 st 30/30-intervaller, skulle varit 5
10 min nedvarvningBandet kändes rätt OK faktiskt. Blev lite ”carried away” eftersom högerknät kändes så bra när jag sprang att det blev en extra intervall i hastigheten. Lyckades hitta en bra nivå, var ”lagom” trött efteråt.
[/b]Mycket bra! Kommer du ihåg vilka hastighetsintervaller du körde?
19 april, 2007 at 18:18 #773767Anonym anvandareMemberLycka till nu!
Denna journal lär man snoka mera i. Intressant.
Rolig rubrik oxå som sagt.
/ Cave19 april, 2007 at 18:50 #773768Anonym anvandareMemberHallå Taisho. Rubriken måste vara från American Beauty va? Ska du börja ragga på tonåringar o röka på nu?
Lycka till, fö. Är själv i mina bästa år o försöker bygga lite massa på äldre dar. Ska bli kul o ser det går för dig!
19 april, 2007 at 22:18 #773769Anonym anvandareMemberJohan Ederer wrote:Welcome:)tänkte bara önska dig lycka till på vägen!!!!! säker på att du kommer upnå dina önskade mål… —PUT YOUR MIND TO IT:nod
Full fokus på uppsatta målet nu!!!!
Ha de bra!!
mvh
Tack Johan!
Inte minst du har ju genom din journal visat vad man kan åstadkomma om man ger sig f-n på något. Och jag hoppas och tror att min egen envishet ska räcka för att jag ska nå mina mål. Dessutom har jag haft en ruskig tur och hittat en coach som har en attityd som jag gillar skarpt.
Gasen i botten och flaggan i topp! :up:
19 april, 2007 at 22:27 #773770Anonym anvandareMemberRyska Björnen wrote:Mycket bra! Kommer du ihåg vilka hastighetsintervaller du körde?Det var max lutning, dvs 10 grader, 9,1 km/h när jag tog i och 5,1 km/h däremellan.
19 april, 2007 at 22:30 #773771Anonym anvandareMemberIdda wrote:Lycka till, av bilden att dömma ser du ju inte ut att ha några problem att lyckashahahahaha :emo-thumb
19 april, 2007 at 22:35 #773772Anonym anvandareMemberTack så mycket mr-cave och Diamond Dog!
Det stämmer att rubriken ursprungligen är från American Beauty, fast jag såg den för första gången på Jonas Coltings bok med samma namn. Jonas är Sveriges främste triatlet och boken är grymt inspirerande emellanåt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.