- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juli, 2007 at 09:44 #773893Anonym anvandareMember
Krya på dig! /J.
16 juli, 2007 at 12:13 #773894Anonym anvandareMemberLong time, no see!
Jag passade på att smita iväg till Frankrike under tre veckor och har inte haft tillgång till Internet under tiden mer än i mobilen. Och av någon anledning gick det inte att skriva inlägg, bara läsa. Så det blev till att SMSa Pinglan och tala om att allt var helt OK.
Hursomhelst, så var vi två veckor vid franska medelhavskusten, 1,5 mil från spanska gränsen. Bodde i en liten by vid foten av Pyrenéerna. Efter en vecka skulle jag testa om jag fått tillbaka orken så jag hängde med min fru ut på en promenad i bergen. Vi gick i runt tre timmar och jag var helt slut efteråt, men vilken utsikt!
Efter ytterligade en vecka så bar det av upp till Paris och Versailles, Eiffeltornet, Triumfbågen, Louvren, Notre Dame, Eurodisney… Rejäl korvstoppning för ungarna, men de hängde med.
Det var skönt att komma hem, men tomt på något sätt efter tre intensiva veckor.
När vi kom hem var det ”obligatorisk” vägning efter all den goda maten. Hela övriga familjen var bekymrad över sin ökade kilon. Jag hade gått ner ett.
16 juli, 2007 at 12:36 #773895Anonym anvandareMemberDå var det dags att ta tag i träningen på allvar igen efter sjukdom och semesterresa.
Startade dagen med en 40 minuters morgonpromenad. Fick sällskap av hustrun som ska plocka bort kilona från Frankrike. Och det var kanon! Vilken sommarmorgon, svalt och skönt med fågelsång! Det blir morgonpromenad rätt ofta framöver tänkte jag för man får en så bra start på dagen.
I eftermiddag blir det besök på gymmet för att ordna med abonnnemanget och på kvällen en kort golfrunda med sonen. I morgon blir det golfrunda (tävling) och på onsdag bröst/biceps. På torsdag lätt intervall-träning och fredag ben/axlar. Men det blir med väldigt försiktig belastning även om jag känner mig helt återställd.
F-n vad härligt att komma igång igen!!
18 juli, 2007 at 00:11 #773896Anonym anvandareMemberIdag blev det golftävling i blåsten. Kompisen och jag lyckades betydligt bättre än vi normalt brukar göra. 6:a av 35 startande lag. Så vi var riktigt nöjda. Och jag fick dessutom ytterligare en bekräftelse på att jag är helt återställd.
Enda tråkiga just nu är att jag inte kan vara med på brännbollen. Ska på den traditionella kräftskivan i stället. Synd, för jag hade sett fram emot att få träffa en hel massa människor bakom nicken och dessutom se till att åtminstone en deltagare hade kagge som en riktig baseballspelare. :p
19 juli, 2007 at 10:28 #773897Anonym anvandareMemberUppvärmning: X-trainer 6 min
#Bröst#
Planbänk, friviktsmaskin (Smithen upptagen):
10x20kg, 10x20kg, 5x20kg Sista set var med fötterna på bänken och låååångsamma reps. Jobbigt!!Pec dec:
9x25kg, 7x25kgSnebänk i maskin:
9x10kg, 8x10kg#Biceps#
Omvänt latsdrag:
20x20kg, 10x35kg, 10x35kgHantelcurl, stående:
10×12.5kg, 10×12.5kgScott, maskin:
8x20kg, 6x20kgX-trainer 7 min
Man behöver uppenbarligen inte vara stark för att bli svagare. :p Riktigt bra kontakt och högt tempo, men jag orkade ju ingenting. Nåja, för ett par veckor sedan fick jag inte ens promenera så jag ska inte gnälla. Den lilla styrka som fanns kommer förhoppningsvis tillbaka rätt snabbt.
19 juli, 2007 at 12:56 #773898Anonym anvandareMemberGött å se att du är back on track, nice work outs!
Keep up the good spirit! /J.19 juli, 2007 at 14:36 #773899Anonym anvandareMemberSå småningom blev det en kvällspromenad på 30 minuter också efter ”comebacken” på gymmet. Var så uppe i varv att det var svårt att somna.
19 juli, 2007 at 14:38 #773900Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Gött å se att du är back on track, nice work outs!
Keep up the good spirit! /J.Det är härligt att få ta i igen. Men jag klarade tydligen inte av att komma hem till ”kylan”. Har lite känning i halsen, så det blir en promenad i kväll i stället för intervallträning.
19 juli, 2007 at 23:32 #773901Anonym anvandareMemberDet blev en kvällspromenad på 35 minuter i stället för den planerade intervallträningen. Vi blev faktiskt fyra av fem i familjen som tog en liten runda. Så nu somnar vi gott!
Nu är det bara att hoppas förkylningskänningen försvinner.
20 juli, 2007 at 20:55 #773902Anonym anvandareMemberSkulle kört ben/axlar/mage idag, men efter att ha sett väderprognosen så blev det skogsarbete i stället. Det gäller att passa på. Och det är ju riktigt bra träning. Körde bl a runt 2 timmar med slägga och kil, vilket är en höjdare för axlar/rygg.
I morgon blir det ben/mage.
Gôtt mos!
20 juli, 2007 at 23:53 #773903Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Det är härligt att få ta i igen. Men jag klarade tydligen inte av att komma hem till ”kylan”. Har lite känning i halsen, så det blir en promenad i kväll i stället för intervallträning.det gillar superB!
Det kommer man långt med: :up:
Kör hårt när du känner dig piggare!
Håller tummarna, detta kommer bli riktigt bra! /J.21 juli, 2007 at 11:19 #773904Anonym anvandareMemberSnacka om att man får träning av släggan och kilarna. Har grym träningsvärk i ryggen idag. Men det det är bra det, då vet man att man har gjort något.
Blir ben/mage och axlar (lite lätt för genomblödning) i eftermiddag.
Annars laddar vi för morgondagens bergsetapp på Touren. Då ska dom trampa sig igenom bergtrakterna vi reste runt i för ett par veckor sedan. Och dom backarna var braaaanta och lååååånga.
12 augusti, 2007 at 23:25 #773905Anonym anvandareMemberDet har varit lite tyst ett tag i journalen. Men det har varit fullt upp. Det har inte blivit så mycket gym de senaste veckorna, utan träningen har bestått av
– golf
– hjälpt en god vän (sjukgymnast) att flytta ett gym
– handskrubbat en veranda med en liten rotfruktsborste
– skogsarbete
– promenader
– årets första kräftskiva
– firat bröllopsdagen för 17:e gången. Nästa år har vi varit ihop i 25 år. Tiden går fort när man har roligt!
– mm, etc, osvPå lördag är det dags för den årliga triathlontävlingen i bostadsområdet. Vi är tre som kör stafett, min äldsta dotter ska simma, jag cykla och grannens son (orienterare) ska springa. Kanonroligt! Fast det verkliga ansträngningen brukar vara festen på kvällen.
Ska köra igång i gymmet på allvar igen denna vecka, men jag kommer att ta hänsyn till att jag behöver var pigg i benen på lördag.
På måndag nästa vecka (20/ kör jag igång diet på allvar och kommer under överskådlig tid att inrikta träningen på att få bort fläsket. I nuvarande skick får jag skatta mig lycklig att det är kräftskivetider och en bit kvar till dess julgrisarna ska fixas.
14 augusti, 2007 at 08:30 #773906Anonym anvandareMemberIdag blev det en golfrunda med sonen och en kompis. Mitt eget spel gick inget vidare men junioren spelade bra. Officiell hcp klart!
Grym tur med vädret. Kom en skur under rundan, men det verkliga skitvädret drog igång precis efter att vi startat bilen och börjat köra hemåt.
14 augusti, 2007 at 08:34 #773907Anonym anvandareMemberMorgonpromenad: 50 minuter
Soligt, sval och syrerik luft. Finns det ett bättre sätt att börja dagen? Knappast!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.