”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 403 total)
  • Author

Morgonpromenad: 45 minuter

Härlig morgonpromenad igen! Regnstänk som fräste i den glödheta pannan. :D

Gjorde om planeringen en aning igår. Eftersom det är triathlon på lördag blir det ingen gymträning denna vecka. Och eftersom det är en del praktiska saker som behöver komma på plats så kör jag igång dieten en vecka senare, dvs 27 augusti. Ser verkligen fram emot den och det ska bli ruskigt spännande att se hur långt den bär!

Cykling: 3 mil, 1:15

Dags får årets triathlon. Som vanligt en riktig höjdare. Jag körde stafett med äldsta dottern och grannes äldsta pojke. Vi klarade oss riktigt bra i regnet.

Cyklingen gick förvånadsvärt bra. Enda negativa var att knäna blev grymt kalla efter ett tag. Hastigheten var väl hyfsad, men helt OK för att vara på mountainbiken. Nästa år blir målet att köra hela racet själv och göra en grym cykling.

Morgonpromenad: 50 minuter

Vaknade med lite småstela ben efter gårdagens cykling.

På med dojorna och ut och knata. Kanon! Nu är man som en ny människa. I kväll ska jag köra in minstingen och hennes kompisar till stan. Danny är på besök…

Jag klarade det! Tre (3) timmar på Rix FM Festival med döttrarna. Snacka om mental träning. :p

Idag blev det en runda på Gräppås. En riktigt mysig bana som jag gärna åker tillbaka till. Resultatmässigt var det väl ingen höjdare, men eftersom jag avslutade med ett par så var humöret på topp när rundan var över. :D

Morgonpromenad: 45 min

Ny kanonmorgon och ny härlig promenad.

Mycket promenad och lite gymmande just nu, men jag vill vara igång ordentligt med promenerandet till på måndag när jag kör igång dieten. Dessutom är det kärvt med tid just denna veckan och det är lättare att klämma in en promenad tidigt på morgonen än att få till ett besök på gymmet.

Kommer att skriva en del i helgen här i journalen om vad jag vill prova och åstadkomma fr o m måndag.

Jajamen, ny härlig morgon. Fick bli en promenad som omväxling. :p

Ser verkligen fram emot att skärpa till saker och ting på måndag. Ska bli väldigt spännande att se vad det blir för resultat.

Mål

Första delmålet är komma ner till 90 kg före 1:a augusti 2007.

Såg början av Journalen. Vad väger du???

Damir_T wrote:
    Mål

Första delmålet är komma ner till 90 kg före 1:a augusti 2007.

Såg början av Journalen. Vad väger du???

Kul att du läser i journalen!

När jag skrev ner det målet hade jag ett annat upplägg i tankarna än det jag och coachen så småningom kom fram till. Resultatet har blivit en viktökning på runt tre kilo. Men midjemått och annat är bättre nu än då.

Ett andra mål var ju att bli en bättre förebild för mina barn och det ser ut att ha gått i rätt riktning. Alla tre har tränat mer under sommaren än de gjort tidigare och jag tror jag inspirerat dem en aning i alla fall.

Från och med måndag kommer jag att lägga upp diet/träning med minskning av fettprocenten som huvudmål. Kommer att skriva en del om detta i helgen.

Golf: 12 hål

Först tre hål själv i väntan på Daniel (sonen), sedan nio med honom. Han gjorde sitt först par från gul tee. Vet inte vem som blev gladast och stoltast, han eller jag. :D

Skulle lagt upp en text om diet/träningsomläggningen i kväll, men det kom mer akuta och betydligt viktigare saker emellan så det får bli i morgon i stället.

Från och med i morgon kommer jag att inrikta träningen och dieten med fettminskning (med bibehållen muskelmassa) som huvudmål. Med facit i hand borde jag väl koncentrerat mig på det tidigare under journaltiden. I vart fall har jag tänkt så här:

Mål
    – Mindre fett
    – Mer energi
    – Första delmål under 100 kg senast 071104 (10 veckor)

Medel
    – Styrketräning, i första hand baserad på energikrävande basövningar
    – Morgonpromenader
    – Konditionsträning, lågintensivt. Ingen HIIT.
    – Diet, första perioden en allmän uppskärpning, därefter termogen diet och så småningom cykling av kaloriintag

Jag kommer att väga mig dagligen och lägga ut resultatet i journalen. Dock är det ju inte skillnaden från dag till dag som är den viktiga utan den långsiktiga trenden. Efter en helg med kräftskiva och hustruns födelsedagskalas stod vågen på prick 110 pannor.

Blev lite ryckigare promenad är vanligt eftersom jag passade på att dela ut information från villaföreningen. Men det var en skön morgon. Det räcker fortfarande med T-shirt och kortbyxor för att hålla värmen.

Morgonvikt: 109.2 kg, -0.8 kg

Aj! Vaknade med något som liknar nackspärr. Har tagit Alvedon och hoppas att det släpper. Idag ska jag köra ett gympass, men det beror på hur det känns i eftermiddag.

Morgonvikt: 108.2 kg, -1.8 kg

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.