”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 403 total)
  • Author

X-trainer: 7 min

Latsdrag:
    20@30kg, 8@60kg, 8@60kg, 8@55kg, 8@55kg
    Grymt bra latsmaskin!

Sittande hantelrodd (frivikt):
    10@20kg, 10@20kg, 10@20kg
    Även detta var en kanonmaskin. Nu började ryggen kännas halvmör.

”T-bar”:
    6@40kg, 6@40kg, 6@40kg, 6@40kg
    Jag trodde att jag skulle orka mer, men denna var riktigt effektiv. Nu var ryggen slut, men det fick även bli:

Sittande rodd, (kabel, rak stång):
    10@40kg, 10@40kg, 10@40kg, 10@40kg
    Puta med ryggen, drag till under pecsen och ut med armbågarna så tar det ordentligt på teres major sa Vince Gironda. Och det stämmer, kan man säga. Nu var ryggen helt färdig.

Dragcurl (Smith):
    15@15kg, 8@25kg, 8@25kg, 8@25kg, 8@25kg
    Funkade lite sämre på denna Smithen, eller så var biceps redan mer igångsatta av ryggen än de brukar. :p

Hantelcurl:
    10@9kg, 10@9kg, 10@9kg
    Små, goa o kompakta hantlar.

Scottcurl (frivikt), vikt per sida:
    12@7kg, 12@7kg, 12@7kg
    Flugvikter som sagt. :D Men j*vlar vad det tar om man håller högt tempo. Känner fortfarande av höger muskelfäste vid armbågen.

X-trainer: 16 min
    Det var så grymt bra luft i lokalen att det fick bli några extra minuter.

Första gången hos Palle, Frida o Mattias. Vilket höjdargym!

Morgonpromenad/löpning: 43 min
    Vad varmt det var idag! Det gick väl rätt bra, men det tog ett tag innan benen kändes uppvärmda och högerknät tyckte att det var riktigt bra att vara ute. Flåset var också lite trögstartat. Nåja, man är inte på topp jämt. Huvudsaken är att passet blev avklarat.

Det var bänkpress i två utföranden, flyes, liggande hantelextentions, tre olika pushdowns och mage.

Helt slut i triceps efteråt. Kunde först inte räta ut armarna i sista övningen. :D Muskeluthållighet noll, med det ska bli ändring på det.

Lägger ut det nya programmet i helgen och kommer att nollställa dagräknaren på måndag. Från och med då är det Fevers upplägg som gäller.

Hektisk helg som nu snart är slut.

I morgon börjar jag alltså köra enligt nytt upplägg. Myyycket förbränning/kondition. Vägning sker möjligen sporadiskt, blir mer spegel i stället.

Varje dag: Morgonpromenad eller promenad/löpning.

Tis: Bröst/triceps/mage
    Tors: Ben/mage
    Lör: Rygg/biceps
    Sön: Axlar

Det kan kanske bli nödvändigt att köra styrkan på andra dagar i veckan, men det kommer ju i så fall att synas i journalen.

Det här känns riktigt spännande och som en oerhört tuff utmaning, så nu kör vi!

Go’ natt!

:rtfm:

Morgonpromenad/löpning: 35 min gång, 30 min löpning
    Kallt idag. Blev några minuter extra gång eftersom jag kände av högerknät en aning och bestämde mig för att gå hem och köra löpningen på löpbandet. Eftersom bandet går att luta minskar belastningen på knät. Så det var max lutning, 10%, och luuungt tempo, 7 km/h. Kändes riktigt bra, knät protesterade inte och syreupptagningen hängde med utan några som helst problem.

Då var jag alltså igång med nya upplägget och det känns som sagt otroligt spännande.

Morgonpromenad: 60 min
    Idag var det rätt varmt igen. Mötte förvånandsvärt mycket folk idag och det var en del skeptiska blickar på kortbyxorna. :D Idag kändes inte knät av något, glukosamin är dock inhandlat och äts med god aptit.

Nu på kvällen blev det:

Sittande bröstpress (Nordic):
    20@30kg, 8@45kg, 7@45kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg
    Kanonmaskin. Dom två sista repsen i sista set gick riktigt tröööögt, men upp kom vikten.

Snebänk (frivikt):
    10@10kg, 10@10kg, 10@10kg, 10@10kg, 10@10kg
    Dom två första seten var det 10 hela reps, i de tre sista blev det ett par halva i slutet av seten. Tog grymt bra!

Flyes, planbänk:
    12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg
    Kramade ur det sista. Kändes riktigt bra!

Smalbänk (Nordics bröstmaskin):
    20@15kg, 8@25kg, 8@25kg, 8@25kg, 8@25kg
    Kanonövning! Tog direkt på triceps.

Pushdown (armbågarna efter kroppen):
    12@15kg, 12@15kg, 12@15kg
    supersettades med
    Pushdown, ryggen mot maskinen:

12@15kg, 12@15kg, 12@15kg
    Dagens besök vid den tuuunga kabelmaskinen. Efter detta var armarna borta. Hade tänkt avsluta med lätta enarmspushdowns, men alla kabelmaskiner var upptagna. Och det var nog tur idag. :p

Crunches (frivikt):
    15@15kg, 15@15kg, 15@15kg, 15@15kg, 15@15kg
    Höjde vikten lite idag och det fungerade bra. Lika bra kontakt som vanligt.

Passet tog 65 min.

En riktigt bra dag måste jag säga. Ibland lite antydan till huvudvärk som jag tror beror på omställningen till betydligt mindre kolisar än tidigare. Men det är inget som stör.

Morgonpromenad/löpning: 35 min gång, 30 min löpning
    Varmt och skönt idag. Det blev samma upplägg som i måndags, dvs promenad ute men löpningen inne på band. Lugnt tempo även idag, reglerade belastningen med lutningen. Knäna kändes helt OK under löpningen, men efteråt var vänsterknät lite halvtaskigt. Nu känns det OK igen, men jag får se till att ha koll på detta. Bättre att sänka belastningen och kunna fortsätta träna och bygga upp kring knät än att dra på mig skador som gör att jag måste vila.

Morgonpromenad: 60 min
    Kallt idag. Kom ut lite senare än vanligt idag så det var lite folk i rörelse. Mötte grannens barn som var på väg till skolan och de var de enda jag mötte som tyckte att det var fullständigt normalt att jag knallade runt i kortbyxor. :D Fast nu börjar det bli så pass kallt att även jag får krypa till korset och plocka fram långbyxorna. Det är säkert dessutom bra för knäna.

På eftermiddagen bar det av till Life Gym & Cardio:

Cykel: 7 min

Benspark:
    30@20kg

Hacklift:
    15@??kg, 15@??kg, 15@??kg, 15@??kg, 15@??kg
    Panatta-hackiften är grymt bra! Riktigt bra rörelse och knäna skonas på något sätt. Körde utan extra vikter.

Benpress:
    8@110kg, 8@110kg, 8@110kg, 8@110kg, 8@110kg
    Sista fyra seten körde jag två lååångsamma och två snabba reps om vartannat. Nu började det bli jobbigt att stå upp mellan seten. :D

Benspark:
    10@30kg, 10@30kg, 10@30kg
    Körde på rejält nu och det brände på bra i låren.

Sissy squats:
    5, 5, 5
    Försökte med ett sjätte reps i alla seten, men det gick f*n inte. När jag var klar fick jag sätta mig stund med darrande ben. :emo-thumb

Liggande lårcurl:
    15@25kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg
    Nu började det bli rejält svettigt.

Sittande lårcurl:
    10@30kg, 10@30kg, 10@30kg, 10@30kg, 10@30kg
    Nu nöp det rejält i baksidorna.

Stående vadpress:
    8@50kg, 8@45kg, 8@45kg
    Körde lite vader eftersom maskinen verkade bra. Och det var den! 2s i botten och 2 på toppen. Tar så ini h*e.

Donkey raise-maskin (frivikt):
    12, 12, 12 utan extra vikter
    J*vlar vilken maskin! Efter sista set fick jag gå på hälarna för att stretcha ut vaderna och kunna gå ordentligt. Så ska det vara!

Crunches (frivikt):
    15@10kg, 15@10kg, 15@10kg, 15@10kg, 15@10kg
    Riktigt bra maskin detta också. Magen fick en ordentlig genomkörare.

Cykel: 10 min

Passet tog 65 min.

Ruggigt bra benpass! Ska verkligen försöka ta mig till Gym & Cardio på bendagarna. Bra maskiner och riktigt bra ventilation så man kan flåsa i sig lite syre när det behövs. :emo-thumb

Nu får vi se hur knäna mår i morgon, då är det dags för löpning igen.

Tja
    Såg ut som du mådde illa nog :up::up:

Take Care / Palle

Palle wrote:
    Tja
    Såg ut som du mådde illa nog :up::up:

Take Care / Palle

Tack!

Jag försöker köra slut på det finns varje gång jag tränar och igår lyckades det ovanligt bra. Men som du vet så är det låååångt kvar. Men det är bara att kämpa på. :emo-thumb

Morgonpromenad/löpning: 30 min gång, 30 min löpning
    NU JÄVLAR! Med tanke på hur bra benpasset gick igår och hur stela benen var när jag vaknade så trodde jag att det här passet skulle bli en plåga och att knäna skulle protestera. Men oj, vad fel jag hade!

Det gick ruskigt bra och under löpningen kom jag in i en (visserligen mycket långsam) riktigt bra rytm och det bara matade på. Otroligt härligt!

Morgonpromenad: 70 min
    Idag fick jag sällskap av yngsta dottern i 40 minuter. Tyvärr fick hon känning av astman i det råkalla vädret så hon fick gå hem och inhalera lite medicin. Skönt att promenera i det fina vädret så jag sträckte på benen och tog en halvtimme till för mig själv. Kanon!

Och nu har jag varit på gymmet och kört:

Latsdrag:
    20@25kg, 20@25kg, 8@50kg, 8@50kg, 8@50kg, 8@50kg, 8@50kg
    Kanonmaskin, man har en sittställning som gör att det tar riktigt bra på rätt ställe.

”Roddmaskin”
    8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg
    En lite märklig maskin, men den var grymt effektiv.

T-bar:
    12@20kg, 12@20kg, 12@20kg, 12@20kg
    Fortsatt högt tempo och under den här övningen höll fluffen på att komma upp igen. :D Det blev lite ändrade planer för familjen så jag åt lite väl nära inpå passet.

Hantelrodd:
    10@15kg, 10@15kg, 10@15kg
    Fortsatt sansad vikt med rejält tempo. Ryggen ordentligt trött efter detta.

Stående hantelrodd:
    10@10kg, 10@10kg, 10@10kg
    Pumpa-paa, pumpa-paa.

Scottcurl (maskin):
    12@15kg, 12@15kg, 12@15kg, 12@15kg
    Kanonmaskin med rörliga handtag. Nu fick biccarna jobba!

Koncentrationscurl:
    12@6kg, 12@6kg, 12@6kg, 12@6kg
    Vänster arm fick bestämma belastningen och de sista tre repsen i sista set gick tröööögt.

Passet tog drygt 40 min.

Kanondag! Först en härlig promenad och sedan ett riktigt intensivt gympass.

Life i Lerum håller på att uppgradera utrustningen en aning. Samtliga hantlar är utbytta till likadana som på Gym&Cardio, dock är tyngsta hanteln runt 40kg skulle jag tro. Panatta-grejor börjar också komma. Kanon det med! :emo-thumb

Blev lite stressigt idag eftersom vi skulle till kyrkan och lyssna på dottern i kören, men det gick! Som väntat gick det inte lika bra som igår, fullt godkänt ändå. Känns verkligen att det är på rätt väg.

På eftermiddagen blev det så dags för:

Axelpress, maskin
    20@20kg, 20@20kg, 8@35kg, 8@35kg, 65@35kg, 8@30kg , 8@30kg
    Kändes riktigt bra, med sedvanligt högt tempo.

Drag till hakan, axelbrett grepp:
    8@25-30kg, 8@25-30kg, 8@25-30kg, 8@25-30kg, 8@25-30kg
    Osäker på vikten, körde på Smithen utan extra vikter och den kändes hyfsat mycket tyngre jämfört med den tomma skivstången som väger 20kg. Övningen i sig var kanon att köra i Smith-maskin. Rörelsen blir riktigt bra när man får hjälp att lyfta rakt upp.

Stående ”hantelrodd”:
    12@10kg, 10@10kg, 8@10kg, 6@10kg
    supersettades med
    ”Hantellyft” åt sidan:

12@4kg, 10@4kg, 8@4kg, 6@4kg
    Detta har blivit en riktig favorit. Eftersom jag kört mer axelövningar är normalt före så gick jag ner lite på HLS-lasten.

Lyft åt sidan/framåt/ner:
    8@5kg, 8@4kg, 8@4kg
    supsersettades med
    Sittande Arnoldpress:

8@5kg, 8@4kg, 8@4kg
    Detta är f*n i mig jobbigt. Och jag fick samma undrande blickar som förra gången när jag satt och knappt fick upp hantlarna i pressen. :D

Sittande framåtlutad hantellyft åt sidan:
    10@4kg, 10@4kg, 10@4kg, 10@4kg
    Detta är nog övning som jag kan bäst. Trots den låga, eller kanske tack vare, det låga belastningen prickar jag axeln baksida väldigt bra. Känns som om det blir små (väldigt små) pucklar på ryggen. :D

Korsdrag bakåt i CCn:
    10@10kg, 10@10kg, 10@10kg, 10@10kg
    Funkade så där i denna CCn, det blir nog till att göra någon annan övning nästa gång.

Passet tog drygt 35 min.

Detta var en hektisk dag, men rolig! Alltid lika roligt att höra och se hur roligt dottern har i kören. Och träningen gick över förväntan idag. Axelpasset var grymt intensivt och med undantag för sista övningen tog det helt enkelt för jävla bra.

På kvällen var det lite ”fars dags-middag” hemma och eftersom hustrun och yngsta dottern var iväg och simmade så fick jag laga middagen själv. Svärfar och svågern kom också. Och de blev bjudna på ”byggarkyckling” och ris, sallad och sås på lättkesella och fettfri majonnäs. :D När jag talade om vad det var så var de minst sagt misstänksamma, men j*vlar vad dom åt! Efterrätten var frukt och glass, med maräng bakad i ugn.

Lugn Fever, jag skippade riset och glassen. :D

Körde alltihop på löpbandet igen och taxbenen lufsade på riktigt bra. Det ska nog kunna bli en löpare av den här kroppen igen!

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.